Prestonica dobija još 119 kilometara novih biciklističkih staza

M. T. KOVAČEVIĆ

05. 12. 2016. u 23:46

Uprava grada Beograda planira da do 2021. godine proširi postojeću putnu infrastrukturu za dvotočkaše. Vrednost investicije, u narednoj deceniji, oko šest miliona evra

Престоница добија још 119 километара нових бициклистичких стаза

Foto D.Dozet

BEOGRAD sa postojećih 83 kilometra biciklističkih staza, dobiće dodatnih 119 kilometara za dvotočkaše. Ovaj plan trebalo bi da se ostvari do 2021. godine.

Prema stručnoj studiji, koja je izrađena za potrebe gradske uprave, oko 90 kilometara staza za bicikle dobiće se kroz postojeću uličnu mrežu, koja je do sada bila namenjena za motorna vozila.

- Novih 29 kilometara gradiće se kada budu rekonstruisane Ruzveltova, Francuska, Nova dunavska, kao i ulice koje će se graditi u okviru projekta "Beograd na vodi", za "Novosti" priča gradski menadžer Goran Vesić.

Glavni grad imaće sistem javnih parkirališta. Koncept ovog sistema je da svi zainteresovani građani mogu brzo i jeftino da iznajme bicikl, za kraća putovanja u urbanom području.

- Prvih 30 minuta biće besplatno. Korišćenjem dvotočkaša, stvaramo alternativu korišćenju javnog prevoza ili korišćenju automobila. Time smanjujemo zagušenje saobraćaja, smanjuje se buka i zagađenje vazduha - zaključuje Vesić.

Studijom "Smartplana", koji su radili gradski urbanista Milutin Folić i Ognjen-Petar Todorović, definisano je da na teritoriji prestonice bude 150 stanica za rentiranje bicikala.

Po gradu postaviće se veliki ekrani, preko kojih će vozači lakše moći da se orijentišu u prostoru. Projektom je predviđena i aplikacija za "smart" uređaje.

Procena je da će širenje biciklističke mreže gradsku kasu koštati oko šest miliona evra za deset godina. Najveći deo novca bi se potrošio u inicijalnoj godini za izgradnju putne mreže.

KASKAMO ZA EVROPOM

SA korišćem dvotočkaša kao primarnog prevoznog sredstva, Beograd zaostaje za evropskim gradovima. Kod nas su ti procenti mizerni, dok je u zapadnim zemljama taj vid prevoza veoma popularan. Više od 50 odsto svih putovanja koje pokrivaju rastojanje manje od pet kilometra obavlja se korišćenjem bicikla.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Nedefinisano

06.12.2016. 08:12

Okrpite ono sto je vec izgradjeno! Glavne ulice su razorane ko poljski putevi.....

Ivan Cacak

06.12.2016. 08:23

A mi po drugim gradovima Srbije i dalje pod kola i na soferku??? Nemamo ni metar staze... Sto ne rinejmujete Bgd u Srbija, a mi resto da pravimo drugu neku drzavu...

Biciklista

06.12.2016. 09:41

Ako gradite biciklističke staze koje su nepovezane sa postojećim stazama na Novom Beogradu i na potezu duž Save-od Ade do Dorćola, samo bacate pare!Šta će nam staza koja ide samo kroz Ruzveltovu, ili kao već napravljene u Bul. Oslobođenja i Bul. kneza Aleksandra? Kuda kad prođemo tom stazom? Opet na ulicu. Vrlo neozbiljan pristup, i što je još opasnije, krajnje nebezbedan! Prvo povežite Dorćol s Karaburmom i Mirijevom preko Ade Huje i Mirijevskog bul. kao i Vidikovac sa Adom preko Košutnjaka.

Dragan

06.12.2016. 10:27

Lepa vest. Da bi sve ovo zaživelo kako treba, što pre edukovati vozače motornih vozila.

LOGOS

06.12.2016. 11:47

Vi Čačani na zalost imate nesposobnu vlast,ili je mozda nesto drugo u pitanju ? Vi to bolje znate,a i ja znam,ali se pravim naivan !

LOGOS

06.12.2016. 11:55

Ma to je vrlo neozbiljno ! Ako hocete da ukljucite bicikliste u saobracaj,onda morate i vrlo ozbiljne planove da pravite,pocev od pravih staza za bicikle na ulicama,pa semafori za bicikle,pa citavu logicnu mrezu bic.staza,a pre svega kaznjavanje bahatih vozaca itd itd.Vi iscrtate liniju na trotoar i mislite da ste zavrsili posao-smesni ste k'o bioskop !

Aleksandar Jeremic

06.12.2016. 12:08

ok,sve je to lepoali biciklisti ne koriste te staze nego voze pored njih ulicom.konkretno od novog mosta do bloka 45iako na velikom trotoaru imaju nacrtanu bicijlisticku stazu.