MREŽA biciklističkih staza uveliko se širi Beogradom. Za ljubitelje dvotočkaša to je odlična vest, međutim, ima onih koji smatraju da je umetanje traka za bicikl u centru grada, gde su ulice uske i zakrčene automobilima, suvišno. Osim što negoduju zbog trenutnog kolapsa koji prave putari koji obeležavaju nove pravce za dvotočkaše, veruju da će izmeštanje staza na kolovoz dodatno zagušiti saobraćaj.

Beograđani bicikl koriste uglavnom rekreativno i tada namenski idu da voze pored Dunava ili Save, dok je procenat onih koji ga aktivno voze i koriste za odlazak na posao ili obavljanje drugih potreba zanemarljiv.

Mada u Sekretarijatu za saobraćaj nemaju precizne podatke koliko se u Beogradu bicikl koristi aktivno, odnosno radi rekreacije, nastavljeno je širenje mreže za dvotočkaše.

- U toku je izrada studije za obeležavanje 15 kilometara novih biciklističkih staza i traka. Obeležavanje je planirano za 2017. godinu - navode u Sekretarijatu za saobraćaj. - Unapređenje biciklističkih staza je svakodnevna tema kojom se bavimo. U tom smislu celokupna mreža gradskih puteva i ulica je predmet unapređenja biciklističkih traka i biciklističkih staza.

Već su iscrtane staze na Dedinju u Bulevaru kneza Aleksandra i na Voždovcu u Bulevaru oslobođenja. Ali na potezu od Autokomande do Save Maškovića uništen je asfalt jer su putari zbog obeležavanja staze na kolovozu morali da pomere "belu liniju" koja razdvaja trake. Umesto da je skinu odgovarajućim sredstvom, oni su prošli mašinom i ostrugali je, i tom prilikom izdubili asfalt. Staza nije pravolinijska, već je na pomenutom potezu iscrtana - delom na levoj, a delom na desnoj strani puta, čak na pojedinim mestima preseca Bulevar oslobođenja.

Odgovorni za saobraćaj u Beogradu su "Novostima" rekli da širina Bulevara oslobođenja omogućava obeležavanje biciklističke trake od Autokomande do Save Maškovića. Ipak, na pitanje zašto je "bela linija" uklonjena struganjem i kada će ova oštećenja biti sanirana, odgovorili su nepotpuno i kratko:

- Bela linija je uklonjena zbog obeležavanja biciklističke trake.

Putari trenutno rade u zoni raskrsnice Brankove i Pop Lukine ulice, gde su zbog radova saobraćajne trake sužene, te vozači svakodnevo prolaze kroz gužvu na ivici kolapsa.

U planu je da Beograd za nekoliko godina dobije još oko 100 kilometara staza za dvotočkaše. U okviru "Beograda na vodi" naći će se devet kilometara biciklističkih staza, osim uz Promenadu i u svakoj savamalskoj ulici. A staze će se graditi i u Ulici kneza Miloša, Savskoj, Nemanjinoj, Ustaničkoj, Južnom bulevaru, Slanačkom putu, Ulici cara Dušana... Trake za dvotočkaše praviće se i preko zelenih površina, pa će vozači ekoloških vozila uživati u vožnji kroz Hajd park, Kalemegdan i Karađorđev park.

ZANEMARLjIVA BROJKA U SAOBRAĆAJU

UČEŠĆE biciklističkog saobraćaja u srpskoj prestonici je svega 0,55 odsto. Predviđa se da bi uz stvaranje odgovarajućih uslova biciklom moglo da se obavi između pet i deset odsto putovanja, navodi se u zborniku radova o održivom saobraćaju koji je pre šest godina uradio Sekretarijat za saobraćaj.