Traže pravi ekspres autobus

N. VUKIĆ

07. 11. 2016. u 23:59

Stanovnici dela naselja Mirijevo nezadovoljni kvalitetom prevoza na liniji 27e otkako je produžena do Novog Beograda. Vozila koja prevoze putnike loša, sa malo mesta čak i za stajanje

Траже прави експрес аутобус

Vozilo 27E, sinoć kod Terazijskog tunela / Foto A. Stanković

ŽITELjI Mirijeva koji koriste liniju 27E nezadovoljni su gradskim prevozom otkako je njena trasa, pre dva meseca, produžena do Novog Beograda. Vozila koja saobraćaju od ovog zvezdarskog naselja do nove okretnice u Bloku 20 i dalje nose oznaku "E", iako linija više nije ekspres.

Prema rečima putnika, koji su godinama svakodnevno koristili 27E da bi stigli do Trga republike, gde je okretala ova linija, čekanje da stigne autobus sada se oduži i više desetina minuta. Vozila su često dupke puna i u njih ne može da se uđe.

- Ovo je bila jedna od najboljih linija, a sada ne mogu da dočekam da se autobus pojavi. Kod Doma omladine staju i 95 i 16 i nekada prođe i po pet autobusa na ovim linijama, pre nego što mi dočekamo 27E da stigne s Novog Beograda - žali se Zlata R, koja živi u Mirijevu 3. Koliko su polasci retki vidi se i na ekranu koji je postavljen na stajalištu. Osim toga, na ovoj liniji obično voze "kratki" autobusi sa podignutom zadnjom platformom, koji su uz to i mnogo uži, pa u njih stane manje ljudi nego u one klasične. Ubacili su i neke stare buseve, koje ranije nismo viđali, a potpuno su izbacili vozila sa "harmonikom".

Mada je linija produžena za samo četiri stanice, prelazak preko Brankovog mosta i kroz Terazijski tunel znatno usporavaju vožnju. Osim toga, linija 27E ima nešto komplikovaniju trasu na Novom Beogradu. Ka Bloku 20 ide Bulevarom Nikole Tesle, zatim skreće levo pored Ušća, odakle nastavlja u Milentija Popovića, pa ponovo skreće levo pored "Hajata". Usput prolazi kroz četiri semafora, od kojih dva podrazumevaju leva skretanja, što znatno produžava putovanje.

Korisnici autobusa na liniji 27E kažu da umesto pet minuta, koliko su nekada čekali da im stigne autobus sa ovom oznakom, sada čekaju i do dvadeset minuta.


DESET POLAZAKA MANjE

PROMENE na liniji 27E posledica su uvođenja nove mreže linija javnog gradskog prevoza, koja je urađena na osnovu analiza koje su uradili Saobraćajni fakultet i Direkcija za javni prevoz.

Broj polazaka sa stanice u Mirijevu smanjen je, posle produžetka linije, za više od deset polazaka. S ozbirom na ograničen kapacitet voznog parka javnog gradskog prevoza, interval se neće skoro skraćivati.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

zmau

08.11.2016. 00:11

Kad već nemaju kapacitet da pojačaju liniju, bolje da su spojili 27E sa 67 ili 68 ili tako nekom linijom, onda im ne bi trebalo pojačavanje kapaciteta, a sklonili bi 2 okretnice. I još bi dobili direktan prevoz s kraja na kraj grada.

Vladan R.

08.11.2016. 06:12

guzve u gradskom prevozu su nesnosljive jer je smanjen broj vozila,nekada je trolebus 29 isao na svaka 2min a sada krece pun sa pocetne stanice

jovana

08.11.2016. 08:43

Poznato je da oni ne razmisljaju kako ce narodu biti bolje i ako mogu da im zagorcaju zivot zadovoljni su. Najvaznije im je da uvode pesacku zonu od koje niko nema koristi a nisu resili ni metro, izmestaju autobuse bez ikakve logike. Ovo sto su uradili sa linijom 27E(i ne samo sa njom) je strasno i to dokazuje da niko iz Direkcije za javni prevoz, ko je ucestvovao u ovoj ideji se ne vozi gradskim prevozom.

Nikola

08.11.2016. 12:15

Sta mirijevci traze, to i dobiju. tako su 79 preoteli sa cvetkove pijace, 74 produzili sa omladinskog... toliko autobuskih linija, mora poneka i da se ceka, ne da ide svaka na 3 -4 minuta... Problem sa 27e je bio ocekivan, solo vozila, terazijski tunel, 4 semafora, pogon "Kosmaj"..Stavio bi vas ja malo na potez 300 gde busevi idu na 20 minuta a cak se ni ti polasci ne postuju...

mirijevac

08.11.2016. 13:39

"Analiza" koju su strucnjaci uradili za 27E moze slobodno da nosi ime "Kako sistematski totalno unistiti dobru liniju". A analizu potpisati sa "Mi strucnjaci koji se ne vozimo gradskim prevozom".

Mirijevo 1

08.11.2016. 15:27

Produženje linije je pun pogodak. Dokaz je povećan broj putnika. Svima koji iz pravca Mirijeva putuju na NBGD značajno je skraćeno putovanje. Nema više presedanja i guranja u već pune 16, 95 itd, ili pešačenja preko Trga i kroz prepunu Sremsku. Čepovi na ovoj liniji su postojali i pre - glavni je i danas na potezu od Bulevara desopota Stefana (od raskrsnice sa Džordža Vašingtona) do Trga Republike, tako da to nije ništa novo. Problem je što su sva vozila SOLO!!! Morate uvesti zglobna vozila!

Dejan

08.11.2016. 15:56

Slicna je situacija sa linijom 26. Nekada je bila jedna od najboljih i sa najvise autobisa, a sada voze samo privatnici, a solo autobusima, od kojih su mnogi neki turski autobusi sa upola manje sedecih mesta.

RacaVračar

09.11.2016. 10:56

Mirjevo koje ima 6-7 linija kuka ! Šta da rade ljudi sa one strane Pančevačkog mosta 95-96 ne može da se uđe i tako je godinama ! Ta strana kao da nije Beograd !