Beograd će za nekoliko godina imati 100 kilometara biciklističkih staza
01. 10. 2016. u 21:33
Glavni gradski urbanista Milutin Folić najavljuje izmene u saobraćajnoj infrastrukturi. Cilj je da se dvotočkaš koristi mnogo više za vožnju na posao, fakultet, u trgovinu
BEOGRAD će za nekoliko godina imati oko 100 kilometara biciklističkih staza, ne računajući Novi Beograd, koji ovu infrastrukturu već poseduje - najavljuje za "Novosti" Milutin Folić, glavni gradski urbanista.
Trenutno se rekonstrukcijom izdvaja 21 kilometar staza. Samo na Dedinju i Voždovcu, kroz Bulevar oslobođenja i Kneza Aleksandra, iscrtano je deset kilometara puta za dvotočkaše.
- Realizacijom projekta "Beograd na vodi" dobićemo mrežu dugačku devet kilometara. - Predviđeno je da svaka novoizgrađena ulica ima fizički odvojen prostor za bicikle.
Konkretno, pored biciklističkih staza uz Promenadu, projektom su predviđene i posebne biciklističke trake koje će se nalaziti u svakoj savamalskoj ulici.
- Novoizgrađena infrastrukturna mreža imaće i dopunske sadržaje. Naime, planira se postavljanje 60 stanica, gde će zainteresovani građani moći da iznajme bicikle - zaključuje glavni gradski arhitekta.
Folić tvrdi da ove izmene u sabraćaju imaju za cilj da bickl ne bude samo sredstvo za rekreaciju, već da bude vozilo kojim će građani ići na posao, na fakultet i u trgovinu.
- Za dve godine potpuno ćemo preokrenuti hijerarhiju u saobraćaju, pa će pešaci i biciklisti biti na prvom mestu, pa tek onda vozila javnog saobraćaja. Na dnu te piramide biće automobili - zaključuje naš sagovornik.
U narednih nekoliko meseci povezaće se Brankov most sa Pop Lukinom ulicom, što je jedan od glavnih zahteva biciklista. Takođe, ivičnjaci na pešačkim prelazima u Novom Beogradu biće svedeni na nulu. Tako će biti na svakoj biciklističkoj stazi.
ZDRAVLjE
TRANSPORT biciklom u Beogradu je na zanemarljivom nivou. Tek nekoliko promila. Milutin Folić kaže da je cilj da to bude od pet do osam procenata. Taj dnevni šer u Ljubljani i Beču je između 13 i 15 odsto. U Kopenhagenu čak 50 odsto. Istraživanja su pokazala pomake u zdravlju stanovništva (dugovočeniji), čistiji vazduh, a štedi se na infrastrukturi i vozilima javnog saobraćaja.
zaliv.co
01.10.2016. 21:39
A da prvo sredimo ulice kako bi se vozili kao ljudi a ne da izbegavamo rupe i rizikujemo cak i zovote zbog istih....u ovoj drzavi sve ide naopacke
Čestitam, to bi trebalo biti staza za svakodnevnu upotrebu. poso- kuća - poso .A ne samo za rekreaciju
Nece imati ko da se vozi tim stazama,jer ce svi pobeci van Srbije za boljim zivotom !
@CRNI - samo ce suziti ove ulice koje ionako nemaju sirinu, jedino tako...
Molio bi nadlezne da se posavetuju sa biciklistima, ne da stazu osmisljavaju oni koji nisu seli na biciklu godinama.Licno vozim biciklu skoro svakodnevno staze na novom Bg su jako lose neravne, bolje bi bilo da su ocrtali po obicnom trotoaru nego sto su ih pravili zasebno, ko vozi biciklu zna o cemu pricam.
Komentari (18)