Beograd će za nekoliko godina imati 100 kilometara biciklističkih staza

M. T. KOVAČEVIĆ

01. 10. 2016. u 21:33

Glavni gradski urbanista Milutin Folić najavljuje izmene u saobraćajnoj infrastrukturi. Cilj je da se dvotočkaš koristi mnogo više za vožnju na posao, fakultet, u trgovinu

Београд ће за неколико година имати 100 километара бициклистичких стаза

BEOGRAD će za nekoliko godina imati oko 100 kilometara biciklističkih staza, ne računajući Novi Beograd, koji ovu infrastrukturu već poseduje - najavljuje za "Novosti" Milutin Folić, glavni gradski urbanista.

Trenutno se rekonstrukcijom izdvaja 21 kilometar staza. Samo na Dedinju i Voždovcu, kroz Bulevar oslobođenja i Kneza Aleksandra, iscrtano je deset kilometara puta za dvotočkaše.

- Realizacijom projekta "Beograd na vodi" dobićemo mrežu dugačku devet kilometara. - Predviđeno je da svaka novoizgrađena ulica ima fizički odvojen prostor za bicikle.

Konkretno, pored biciklističkih staza uz Promenadu, projektom su predviđene i posebne biciklističke trake koje će se nalaziti u svakoj savamalskoj ulici.

- Novoizgrađena infrastrukturna mreža imaće i dopunske sadržaje. Naime, planira se postavljanje 60 stanica, gde će zainteresovani građani moći da iznajme bicikle - zaključuje glavni gradski arhitekta.

BUDUĆE TRASE BICIKLISTIČKE staze gradiće se u Ulici kneza Miloša, Savskoj, Nemanjinoj, Ustaničkoj, Južnom bulevaru, Slanačkom putu, Ulici cara Dušana... Trake za dvotočkaše praviće se i preko zelenih površina, pa će vozači ekoloških vozila uživati kroz Hajd park, Kalemegdan, Karađorđev park...

Folić tvrdi da ove izmene u sabraćaju imaju za cilj da bickl ne bude samo sredstvo za rekreaciju, već da bude vozilo kojim će građani ići na posao, na fakultet i u trgovinu.

- Za dve godine potpuno ćemo preokrenuti hijerarhiju u saobraćaju, pa će pešaci i biciklisti biti na prvom mestu, pa tek onda vozila javnog saobraćaja. Na dnu te piramide biće automobili - zaključuje naš sagovornik.

U narednih nekoliko meseci povezaće se Brankov most sa Pop Lukinom ulicom, što je jedan od glavnih zahteva biciklista. Takođe, ivičnjaci na pešačkim prelazima u Novom Beogradu biće svedeni na nulu. Tako će biti na svakoj biciklističkoj stazi.

ZDRAVLjE

TRANSPORT biciklom u Beogradu je na zanemarljivom nivou. Tek nekoliko promila. Milutin Folić kaže da je cilj da to bude od pet do osam procenata. Taj dnevni šer u Ljubljani i Beču je između 13 i 15 odsto. U Kopenhagenu čak 50 odsto. Istraživanja su pokazala pomake u zdravlju stanovništva (dugovočeniji), čistiji vazduh, a štedi se na infrastrukturi i vozilima javnog saobraćaja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

zaliv.co

01.10.2016. 21:39

A da prvo sredimo ulice kako bi se vozili kao ljudi a ne da izbegavamo rupe i rizikujemo cak i zovote zbog istih....u ovoj drzavi sve ide naopacke

Saša

01.10.2016. 21:47

Čestitam, to bi trebalo biti staza za svakodnevnu upotrebu. poso- kuća - poso .A ne samo za rekreaciju

CRNI

01.10.2016. 22:12

Nece imati ko da se vozi tim stazama,jer ce svi pobeci van Srbije za boljim zivotom !

Vegeta

03.10.2016. 11:41

@CRNI - samo ce suziti ove ulice koje ionako nemaju sirinu, jedino tako...

Dejan Mihailovic-camdzija

02.10.2016. 07:44

Molio bi nadlezne da se posavetuju sa biciklistima, ne da stazu osmisljavaju oni koji nisu seli na biciklu godinama.Licno vozim biciklu skoro svakodnevno staze na novom Bg su jako lose neravne, bolje bi bilo da su ocrtali po obicnom trotoaru nego sto su ih pravili zasebno, ko vozi biciklu zna o cemu pricam.

Vlada

02.10.2016. 07:56

Nemojte vise da od trotoara pravite biciklisticke staze kao na Novom Beogradu.Deca nisu bezbedna a i biciklisti su pod stresom od pesaka.Biciklistima zuta traka i onako su brzi od ostalog saobracaja.

Ха! Ха! Ха!

02.10.2016. 11:39

Лепо, баш лепо... А за колико година ће сви делови Београда најзад добити канализацију?

Akril

02.10.2016. 12:13

Za ravni Novi Beograd razumem, ali ko će po brdovitom i prenaseljenom starom Beogradu da vozi bajs, e taj mi nije jasan. Ta brda može samo dopingovani Lens Armstrong da pegla. Ali ok, nisam protiv jer nekome će koristiti

Маја М.

02.10.2016. 16:41

@Akril - Кажу да треба купити онај са брзинама. Ја возим класичан, али по равном...

Maja

03.10.2016. 11:46

@Akril - Evo gospodine ja vozim po starom Beogradu, tj po Vracaru i Savskom vencu. Imam biciklu sa 21-om brzinom, nisam dopingovana, to je sasvim dovoljno za 80% brda, a ono sto mi je nepremostivo, zaobidjem. Da Vam napomenem, sve se moze, najlakse je reci "ne mogu" o sesti u auto. I imam 50 godina.

Mima

04.11.2016. 12:29

@Akril - Takođe vozim bajs sa 21 brzinom. Vrlo brzo naučiš u kom trenutku da smanjiš brzinu i koliko, da bi se bez muke uspeo uz uzbrdicu. Francuska ulica mi je delovala nemoguće prvih par puta ali vrlo brzo taj napor postane potpuno normalan i smanjuje se. Dugo sam koristila brdovitost Beograda kao izgovor za izbegavanje bicikla sa pričom kako bih baš volela da mogu da idem svuda bajsom. Onda sam krenula i shvatila da te uzbrdice u većini slučajeva nisu nikakva prepreka.

Bezaninac

02.10.2016. 15:24

Super,bicikl je najzdraviji nacin prevoza.Jaidem na posao kad god je lepo vreme,staze za bicikliste su dobro dosle.A onaj sto pita kao ce se pentrati na uzbrdice,ne zna da biciklisti bas vole ta uzvisenja.

Maja

03.10.2016. 11:42

Imam 50 god, jedina sam zena koja na Vracaru koristi bicikl umesto auta, Ali, vozim 100% po propisima (ne zbog kazni, vec da bih prezivela), ali imam strasnih neprijatnosti od vozaca automobila (i sama sam vozac, i nikada nisam reagovala tako prema biciklistima). Na ulicama vazi zakon jaceg, a ne propis. A kada u nekom trenutku moram da se popnem na trotoar, makar za 2-3m takodje je vrlo neprijatan stav pesaka, razumem tu nije mesto biciklama, ali se pitam, gde je onda mesto biciklistima??

Djura

03.10.2016. 13:12

Ko ce da vozi Slanackim putem? Da li znate sta pricate, pa tu peske ne moze da se ide uzbrdo? !

ivan

04.10.2016. 09:53

Šta je sa levom obalom Dunava?Napravili su biciklističku stazu po Mostu Mihajla Pupina koja ne vodi nigde. Kada dođeš do kraja okreneš se i vratiš se nazad.