Park Borići biće sačuvan
26. 08. 2016. u 15:23
Izabrana domaća firma koja će za 12 miliona dinara izraditi projekat petlje Petlovo brdo i Orlovača. Sporazumom sa stanarima je predviđena izmena glavnog projekta i očuvanje većine stabala
Građani su četiri godine protestovali štiteći seču stabala
KORACI do realizacije petlje Petlovo brdo i Orlovača su teški, a poslednji je odluka o dodeli ugovora za Izmene i dopune glavnog projekta domaćoj firmi "Roud dizajn", koju je JP "Putevi Srbije" objavilo juče. Posao se finansira iz zajma Evropske investicione banke (EIB), a procenjena vrednost je 12 miliona dinara. Vrednost ponude koju je dala firma "Roud dizajn" iznosi bezmalo 10 miliona bez PDV.
Posle četiri godine zastoja projekta i dve godine pregovaračkog postupka sa građanima naselja Petlovo brdo, koji su se borili da zaštite park, ali i da spreče izgradnju koridora uz stambene zgrade, početkom godine postignuta je nagodba. Stanari su se složili da se nastavi sa izgradnjom elemenata Obilaznice oko Beograda, a sporazumom je predviđena izmena glavnog projekta. Po novom, saobraćajnica kod Petlovog brda neće imati direktnu i indirektnu rampu u zoni parka Borići, čime će biti očuvano 87 odsto stabala.
Za navedenu nabavku, naručilac je poziv za dostavljanje ponuda uputio na pet adresa kvalifikovanih konsultantskih firmi koje je odobrila EIB. Sve su se odazvale do isteka predviđenog roka, a posle otvaranja i stručne ocene ponuda, komisija je donela odluku da posao dodeli pomenutom ponuđaču jer je kompletna i najpovoljnija.
* Umesto dva kraka radiće se samo jedan
Feniks
26.08.2016. 15:55
Zbog ovog parka je mnogo saobraćajnih nesreća bilo u prethodnih 4 godine na deonici od 500 metara između groblja Orlovača i Petlovog brda.Nije mi jasno kako su mogli da iseku 600 godina stari hrast (verski zapis) na koridoru 11 kod Savinca, a nisu mogli borove stare 50-60 godina?
@Feniks - Удеси се нису дешавали због Борића већ због лоше пројектованог искључења са Ибарске на Кружни пут, а ни овај изнуђени пројекат није ништа бољи. Сада ће велики део саобраћаја да се одвија кроз само насеље уместо око насеља.
ljudi se bore za drvece,parkove,staze,klupe za zivot sa prirodom i 100% imaju moju podrsku.Projektanti su tu da projektuju da se ne dira priroda koja tom narodu gore znaci zivot.Bolje ga projektovati 10 god i prilagodjavati nego ljudima pakao od zivota napraviti.
da je vlasnik "domaće firme" direktor Beograd puta... zašto vam je problem da to i objavite?
Komentari (4)