Gradiće most kod Ade Huje od 2018.

E. B. R.

01. 08. 2016. u 22:15

Posle Pupinovog, prestonica bi trebalo da dobije još jedan prelaz preko Dunava. Biće dug skoro tri kilometra, a koštaće oko 180 miliona evra

Градиће мост код Аде Хује од 2018.

Milutin Folić Foto P. Milošević

BEOGRAD bi uskoro trebalo da dobije novi most preko Dunava kod Ade Huje! Konstrukcija od skoro tri kilometra koštala bi, prema prvim procenama, oko 180 miliona evra, a gradnja bi, mogla da počne 2018. godine, rekao je za Tanjug gradski arhitekta Milutin Folić.

- U planu je da počne izgradnja mosta preko Ade Huje, kojim bi se spojio Pupinov most sa Zrenjaninskim i Pančevačkim putem - najavio je Folić. - Most bi, sa pristupnim saobraćajnicama, bio dug oko 2,8 kilometara, a koštao bi oko 180 miliona evra. Gradio bi se u četiri segmenta, i to od Pančevačkog puta do obaloutvrde, od obaloutvrde do Ade Huje, a posle do Višnjičkog bulevara i Slanačkog puta.

Gradnjom ovog mosta u potpunosti bi bio završen srednji magistralni prsten oko Beograda. Ipak, izgradnji prethodi i rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, pa bi sva potrebna dokumentacija za most mogla da bude spremna tek početkom 2018. godine. Osim ovog, u planu su još tri projekta - proširenje Starog savskog mosta, izgradnja tunela koji će spojiti savsku i dunavsku obalu, ali i tunela kojim bi se povezao most na Adi sa Autokomandom.

- Sve to bi ukupno trebalo da košta 400 miliona evra, a mi trenutno radimo na tome kako da se taj novac obezbedi - istakao je Folić. - Oko 100 miliona evra bi trebalo da košta tunel ispod beogradskog grebena, a proširenje mosta preko Save između 30 i 40 miliona evra. Osim što je dotrajao, taj most ne odgovara kapacitetima koji su potrebni gradu. Plan je da se rekonstrukcijom dobiju po dve saobraćajne trake, u oba smera, i pešačko-biciklistički deo koji će biti iznad tramvajskih šina.



TUNEL BI SMANjIO I ZAGAĐENjE

TUNEL, kojim bi se spojile savska i dunavska obala, planiran je kao produžetak Starog savskog mosta i njegova trasa pruža se od Karađorđeve ulice ispod Terazijskog grebena ka zoni Dorćola. Ovim bi se, kako navodi Milutin Folić, za 15 odsto smanjilo zagađenje u prestonici, ali i skratilo vreme putovanja sa Novog Beograda do Dorćola. Tunel počinje u zoni raskrsnice Gavrila Principa i Kameničke, dok se za izlaz na Dunavskoj padini razmatra više varijanti. Prva, da sve četiri trake budu iz Bulevara despota Stefana, a druga da jedna ulivna i izlivna budu u Bulevar despota Stefana, a druge dve u Cvijićevu.


RUZVELTOVA ULICA

SLAVIJA, Bulevar kralja Aleksandra i Vojvode Stepe jesu ulice koje su deo jednog "paketa", čijom rekonstrukcijom bi se obnovio šinski sistem u Beogradu, naveo je prvi gradski urbanista.

- Od rekonstrukcije Slavije nismo odustali i uveliko radimo na tome. Paralelno s tim završavamo projekat za Ruzveltovu, koja će dobiti biciklističke trake, kako bi i oni koji stanuju na Karaburmi mogli da dođu biciklom do centra.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Ljiljana Smajlovic

01.08.2016. 22:37

Vi Djilasu niste ni do clanaka. Nesposobni ste, bre, da popravite rupu na pesackoj stazi Brankovog mosta vec nekoliko godina, sta dalje da pricamo. I ti ces da kopas tunel, zidas most . . . ma da, kako da ne.

Nenad

01.08.2016. 22:45

A sta je sa drumsko-zeleznickim mostom kod Vince? Bez njega nema zavrsetka obilaznice,niti izmestanja teretne zeleznice iz centra.

Zgadjen

01.08.2016. 23:30

Alo. Mi imamo 3 aviona da brane drzavu, a vi bi 400 miliona u Beograd, da Beogradjanima bude jos udobnije.... Pa zar zelite da i ovo malo omladine ode!! Sramoto! Kakve su nam bolnice! Kakva nam je vojska! 400 miliona, ej....... Ko u Vojvode Stepe sto ste 20 miliona dali da pomerite sine na sredinu ulice...... Pa zar ovde nema neki inteligentan covek da odredi nacionalni prioritet!!!! Pih, em bioloski izumiremo, em na idiotrije novac bacamo....

miomir

02.08.2016. 01:16

@Zgadjen - E popeli ste se svima na glavu sa time "mrzim Beograd-Beogradjane"... a tu omladinu je proterala svaka vlast iz malih mesta od 90-tih a ne samo ova. I svako ko je bio na vlasti poslednjih četvrt veka bolje da je kupovao i gradio nego što je rušio i prodavao. Za siromaštvo su krivi svi: političari, tajkuni kao i gladni i oholi "provincijalci" koji zaborave rodno mesto čim dodju u "mrski" im Beograd.

Dragan

02.08.2016. 08:32

@Zgadjen - Vojsku finansira DRZAVA iz drzavnog budzeta koji se puni porezima koje placa cela Srbija a most (ako se ikada bude gradio) finansirace GRAD iz gradskog budzeta koji se puni iskljucivo gradskim taksama i doprinosima koje placaju gradjani i preduzeca Beograda.

Citalac

02.08.2016. 09:18

@Zgadjen - @Zgadjen, ocito da imamo i iskompleksirane i nepismene ljude koji pisu komentare.

Nikola

03.08.2016. 20:06

Prvi zadatak treba da je ulaganje u kulturu naroda!Sta je sa Narodnim muzejom?Vratiti Skolski program na RTS.Potom, obnova unistene STARE infrastrukture, puteva, zeleznice, vodovoda, kanalizacije, fasade zgrada, bolnica i skola, cista sela i gradovi. Izgradnja ideoloskih spomenika poput novih mostova, metroa i sl. unazadjuje narod jer se drzava zaduzuje, a sa malim bruto proizvodom nemoguce je vracati kredite. Sa ovakvim vodjenjem drzave srljamo da postanemo vise zaduzeni od Grcke.