Tunelom od Savamale do Pančevačkog mosta
23. 06. 2016. u 13:21
Gradski arhitekta Milutin Folić objašnjava kako će se rasteretiti saobraćaj u Beogradu. Ova strateška investicija koštaće Grad između 90 i 110 miliona evra
Predlozi buduće trase tunela
BEOGRAD već sledeće godine može da raspiše tender za izvođača radova za novi tunel, koji će sa po dve trake u oba smera povezati Savamalu i Bulevar despota Stefana, za "Novosti" priča Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.
Ovaj urbanista tvrdi da dok se ne bude izgradio metro, tunel će biti najvažniji infrastrukturni poduhvat u centru grada.
- Postoje dve verzije ovog projekta, koje su sada na javnom uvidu. Cena ovog infrastrukturnog kolosa, koji bi bio dugačak oko 2,2 kilometra, varirala bi od 90 do 110 miliona evra. Vrednost projekta zavisiće od tehničkih rešenja kojima se bude realizovao poduhvat.
* Šta će taj tunel konkretno značiti za Beograđane?
- Korist je mnogostruka. Stručnom analizom utvrđeno je da će se rasteretiti saobraćaj u centru grada za čak 14 odsto. Zagađenje životne sredine biće manje za deset procenata. Pređena kilometraža biće kraća osam odsto. To će biti fantastični rezultati. U drugim velikim metropolama veliki poduhvati su i kada se neki parametar smanji za tri odsto, a ne ovoliko koliko će biti u Beogradu.
* Šta ste do sada uradili da se realizuje izgradnja ovog tunela?
- Urbanistički zavod je u tu svrhu uradio stručnu analizu. I u okviru toga devet rešenja, od kojih su izabrana dva najbolja. Pokrenuta je izgradnja plana detaljne regulacije. Direkcija za izgradnju Beograda novim rebalansom budžeta izdvojila je novac da se uradi generalni projekat. U toku je javni uvid ova dva predložena rešenja.
* U čemu se razlikuju dva predložena rešenja?
- U suštini, kod obe varijante, ulaz u tunel na Savamali biće na istom mestu - kod parka u blizini Ekonomskog fakulteta. Ali predviđeni izlazi na Paliluli su im različiti. Prema prvoj varijanti, automobili koji idu od Novog Beograda ka Karaburmi ili Pančevu, izlaziće iz tunela u Bulevaru despota Stefana u zoni ispred gradskog MUP. Tu će se onda uraditi još dve saobraćajne trake. Kod druge verzije imamo dva izlaza. Jedan kod Botaničke bašte, a drugi je kod raskrsnice Cvijićeve i Poankareove ulice. Pruga koja se nalazi u neposrednoj blizini biće uklonjena.
* Da li postojeće saobraćajnice mogu da prime planiran broj vozila koji bi prolazio kroz tunel?
- Grad je već krenuo u realizaciju proširenja Savskog mosta. Na mestu sadašnjeg biće dvospratna saobraćajnica. Na prvoj etaži bi se nalazile četiri kolovozne trake, a iznad bi bila konstrukcija sadašnjeg mosta, koja bi bila predviđena isključivo za prelazak pešaka i biciklista. Ne bi se mnogo menjala panorama jer bi dalje dominirao čelični luk koji su Nemci postavili 1942. godine.

Milutin Folić,foto P.Milošević
IDEJA STARA 44 GODINE
OVAJ bazični saobraćajni tunel trebalo je da se gradi davne 1972. godine. I tada je zamišljeno da se protokom vozila ispod zemlje rastereti saobraćaj u centru Beograda. Međutim, odustalo se od ove ideje zbog skupe izgradnje. Tadašnja tehnika probijanja tunela bila je daleko skuplja nego danas.
EFEKTI
PREMA analizi, tunelom za sat vremena može da prođe oko 1.550 vozila. Koristeći ovaj koridor, Beograđani će trošiti 11.000 litara goriva manje nego što sada troše, vozeći se centralnim gradskim ulicama. Što se tiče utrošenog vremena, putovanje će u najmanju ruku trajati duplo kraće.
Pavlović Dušan
23.06.2016. 13:31
To je genijalna ideja. Ono, počeo je da se gradi jedan tunel i stiglo stotinu metara, ali tada tehnika nije bila takva kao danas. Znamo i sami kakva je gužva kada privremeno bude zatvoren tzv, „terazijski tunel". Na Terazijama i okolnim ulicama je haos. Tunel koji bi se gradio od Gavrila Principa ulice bi znatno rasteretio saobraćaj i svima olakšao život.
Prioritet za Beograd mora da bude metro, a onda tek da resava automobilski i autobuski prevoz. Ako se osposobi metro , makar i dve linije, drasticno se menja zagusenje saobracaja. Ali kod nas sve se pogresno radi.
@sanja - Nije pogresno, nego se gradi za elitu, a ne za narod. Gradi se za one koji nemaju da nameru da se guraju u gradskom prevozu, ma koji vid prevoza to bio, i za verovatno te iste kojima smeta buka i zagadjenje ispod njihovih prozora. Veliki svetski gradovi kao London, New York, pa cak i Stockholm koji je manji od Beograda su resili problem tako sto su naplacuju svaki ulazak u grad kolima, a posedovanje kola u gradu kosta ekstremno mnogo. Pare sakupljene od toga idu u gradski prevoz za obican narod.
@sanja - Apropo toga da se pare skupljene od gradjana koji poseduju kola prebacuju za gradski prevoz. Ista je stvar i u Beogradu. GSP mreza je dotirana od strane grada tj. gradjana kroz poreze. Dakle svi ljudi koji vec 20-30 godina imaju svoja kola i iskljucivo njih koriste, takodje placaju i gradski prevoz...Tako da, toliko o tome.
znaci taj tunel ce skratiti put za fenomenalnih 180 metara a svako 10 vozilo ce uci u tunel....fenomenalno!!! vidi se da se isplati dati 100 miliona evra :D
Komentari (12)