Tužili Eko Grocku i gradski Vodovod
16. 06. 2016. u 17:36
Udruženje potrošača "Efektiva" zahteva oštre sankcije protiv dva komunalna preduzeća u prestonici. Smeće ne odnose redovno i naplaćuje se neutrošena voda
UDRUŽENjE potrošača "Efektiva" početkom ovog meseca podnelo je kolektivnu tužbu za zaštitu zajedničkog interesa potrošača protiv preduzeća koja se bave komunalnim uslugama - odvoženjem smeća i vodovodom. Prva tužba se odnosi na beogradsku opštinu Grocka, a druga na Beogradski vodovod i kanalizaciju.
Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja "Efektiva", kaže da su prijave protiv "Eko Grocke" iz Vrčina i Vodovoda već predali Ministarstvu trgovine.
- Po zakonu o zaštiti potrošača, kad najmanje 10 potrošača imaju identične probleme kod istog trgovca robe ili usluga, imamo pravo da podnesemo kolektivnu tužbu - objašnjava za "Novosti" Dejan Gavrilović. - Građani su nezadovoljni jer smatraju da za svoj novac ne dobijaju uslugu koju plaćaju.
Ukoliko se i posle toga ne "dovedu u red", pokrećemo pojedinačne sudske postupke i tražimo odštetu za svakog pojedinačnog potrošača. Gavrilović dodaje da u njihovo udruženje često pristižu prijave potrošača koji se žale da komunalne ustanove ne prihvataju njihove reklamacije i primedbe.
- Oštećeni građani žale se da komunalno preduzeće iz Vrčina ne odnosi smeće u propisanim rokovima, da to čini nekvalitetno, ne uklanja ga u potpunosti, čime je povređeno pravo na uredno i neprekidno snabdevanje - naglašava Gavrilović. - Istovremeno, istim tim potrošačima redovno dostavlja račune, iako posao nije urađen kako treba, što je u suprotnosti sa članom 83. stav 1. Zakona o zaštiti potrošača.
Takođe, prema rečima oštećenih potrošača, potpisnika ove prijave, gotovo nijednom preduzeće "Eko Grocka" nije odgovorilo na reklamacije koje im oni ulažu, što predstavlja kršenje člana 160. Zakona o zaštiti potrošača.
Kada je reč o Vodovodu, veliki problem je taj što građani posebno u okolnim, prigradskim naseljima plaćaju paušalno vodu. Mesecima im, kažu, stižu "u paru" jednaki računi, što je znak da se računi određuju "napamet", a time i cene. Pa, ko plati, plati.
- Prema našem zakonu, potrošač je dužan da plati samo onoliko koliko, u ovom slučaju, vode potroši - dodaju u "Efektivi". - Imamo isti problem i u mnogobrojnim višespratnicama, gde se obično uzima ukupna potrošnja i podeli po stanovima, pa koliko se kome zakine. A, sigurno da nije ista potrošnja kod svih domaćinstava.