Mladenovčani neće krševe iz Laste

S. B. M. - N. V.

23. 04. 2016. u 18:23

Nezadovoljni prevozom, žitelji prigradske beogradske opštine na pola sata blokirali autobusku stanicu

Младеновчани неће кршеве из Ласте

Putnici revoltirani zbog čestih kašnjenja Foto "Fejsbuk"

AUTOBUSI "Laste" u prigradskim pogonima sve češće ateriraju! Putnici su nezadovoljni prevozom koji obavlja ovo saobraćajno preduzeće u Barajevu, Lazarevcu, a revolt su u petak otvoreno pokazali i žitelji Mladenovca koji su na pola sata blokirali glavnu autobusku stanicu u ovom mestu zbog izostanka polazaka na liniji 493, koja saobraća auto-putem do Beograda.

- Sramota je ovo što nam rade - iznervirana je Marija Stajić. - Autobus im se pokvari, oni nemaju da pošalju zamenu za njega, pa žena koja radi na informacijama objavi "Polasci u 7.20 i u 7.30 se spajaju". Kako mogu da spoje polaske koji su uvek krcati? Kako da 120 ljudi stane u autobus koji ima 54 mesta?!

Ljudi su besni jer mesečnu markicu za prevoz plaćaju 5.000, a rezervacije koje svakodnevno kupuju, kako bi imali mesto gde mogu da sednu, koštaju 55 dinara. Ipak, događa se i da prodaju rezervaciju za 38, a pošalju autobus sa 35 mesta.

Ovakva situacija se ponavlja svakog dana, pošto se autobusi redovno kvare. Niko od Mladenovčana se ne seća kada su za poslednjih deset godine videli neki novi autobus na ovoj liniji.

- Dok je "Lasta" bila van sistema "Bus plusa" sve je odlično funkcionisalo - kaže Aca Ivanović. - Imali su zaradu i motiv da nabavljaju nova vozila, unapređuju prevoz.

NEZADOVOLjNI I VOZAČI SVI treba da blokiramo stanicu svakog dana dok se nešto ne reši - iskren je "Lastin" vozač koji nije želeo da se predstavi. - Ponekad ne mogu ni da vidim retrovizore i pomeram menjač od ljudi koji su nagurani u autobusu. Vozimo najgore krševe. Zimi, po ledu, vozim autobus koji ima letnje gume! Nemamo para za delove, a polovina autobusa ne bi prošla tehnički pregled kada bi ga odradili kako treba. Autobus koji sam pre neki dan vozio ne bi smeo da se nađe na putu!

Preduzeću "Lasta", kao i ostalim prevoznicima koji rade na linijama prema prigradskim opštinama, ugovor o prevozu putnika ističe za nedelju dana. Zabrinjavajuća je činjenica da je upravo isto ovo preduzeće, na koje poslednjih dana stižu svakodnevne žalbe građana, upravo jedno od ponuđača na tenderu za dodelu prigradskih i lokalnih linija, koji je raspisala Direkcija za javni gradski prevoz. Putnici kažu da su autobusi stari, neispravni, stalno se kvare, a polasci spajaju.

U SP "Lasta" tvrde da poštuju ugovorene obaveze prema Direkciji za javni prevoz, te da su vozila, koja saobraćaju ka obodnim beogradskim naseljima, starosti od jedne do 13 godina.

- Putnike na prigradskim i lokalnim linijama u Grockoj, Sopotu, Barajevu, Mladenovcu, Obrenovcu i Lazarevcu prevozimo sa 315 autobusa - kažu u "Lasti". - Vozni park obnavljamo prema godišnjem investicionom planu, u zavisnosti od finansijskih mogućnosti. Tako smo u julu 2015. godine kupili sedam novih "Ikarbus" zglobnih vozila koja su uključena na linije gradskog, prigradskog i lokalnog saobraćaja u Beogradu.

Povodom kritike putnika da su im vozila loša, u "Lasti" objašnjavaju da "je saobraćaj dinamična delatnost i da situacija po pogonima varira, pa se ne može reći da je određeni pogon bolji ili lošiji od drugog. Po potrebi se obavlja preraspodela vozila iz ostalih pogona na dnevnom nivou, budući da 'Lasta' funkcioniše kao jedinstven sistem, vodeći računa o svim svojim poslovnim organizacijama i pogonima".

PRIORITET - OBNOVA

OBNOVA voznog parka je prioritetna za preduzeće jer na taj način postajemo konkurentniji prevoznik, a i noviji vozni park ima niže troškove održavanja, što značajno smanjuje troškove poslovanja preduzeća - kažu u "Lasti". - Osim svakodnevnih tehničkih pregleda vozila u svim pogonima SP "Lasta", u skladu sa zakonom obavljamo i redovne šestomesečne preglede. Dnevne preglede vozila obavljamo u sopstvenim, a periodične u eksternim servisima ovlašćenim za tu delatnost.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

milan

24.04.2016. 06:34

i gsp ima krseve i nije mi jasno kako prolaze tehnicki pregled. privatnicima cak traze da nova vozila prefarbaju u crvenu boju a njihov gsp moze i bez tockova.

milan

24.04.2016. 06:47

autobusi stari do trinaest godina. ko to u svetu radi sa takvim olupinama. kao prvo, vozila ikarbusa i nisu kalitetna. drugo, saobracati po putevima van grada je prava avantura. vise rupa nego na zemljanim putevima. trece, preopterecenost vozila je velika opasnost. kada se desi nesreca ode vozac u zatvor a gulanferi koji mu naredjeju traze sve nacine da mu napakuju sto vise i da krivicu skinu sa sebe. bagra je to, zrela za zutu motku.

Milos

24.04.2016. 18:46

U odnosu na GSP Lasta je luksuz .Dok su GSP autobusi prljavi i unutra i spolja Lastini su bar unutra cisti .

Proleter

26.04.2016. 11:28

Sada će to ove nove opštinske vlasti brzo da reše. Ima sve da pršti i sija. nače svaki dan putujem iz Barajeva do Banovog brda Lastinim autobusom i nazad. Nikad ne znam kad ću i kako stići, autobusi prljavi,masni, polomljene drške, duva na sve strane, izduvni gasovi ulaze u autobus, blokiraju pakne, doliva se voda u hladnjak u toku vožnje...itd.