Guraće se da uđu ali i da izađu?!
29. 01. 2016. u 23:06
I vozači i putnici protiv ulaska u autobuse samo na prednja vrata. Zadržavanja će biti duga, kasniće se sa polascima
Foto M. Anđela
NAJAVA da će se u vozila gradskog prevoza, barem na okretnicama, uskoro ponovo ulaziti samo na prednja vrata, iznenadila je i putnike i vozače, s obzirom na iskustva koja su imali prošlog puta kada je Direkcija za javni saobraćaj pokušala da uvede ovu meru.
- Još nas nisu obavestili kada će mera i zvanično stupiti na snagu - kaže vozač Milan Đurić. - Biće to haos u najavi, pogotovo na onim linijama koje su preopterećene. Ne znam zašto ne nađu drugi način da povećaju naplatu karata.
Sa ovim se slaže i njegov kolega Goran, koji vozi autobus na liniji 84.
- Neće to ni da zaživi - tvrdi samouvereno Goran. - Prošlog puta su nas putnici psovali što im nismo otvarali sva vrata. Autobusi zakrče saobraćaj, a putnici se guraju da uđu. Zadržavanja na stajalištima su preduga, pa zato i kasnimo sa polascima. U tom slučaju bi morala da se produži turaža, jer ni mi vozači ne stižemo da odahnemo, odemo u toalet.
Putnici su zgroženi idejom da se ponovo uvede mera ulaska na terminusima samo na prednja vrata.
- To je glupost - govori ljutito Marko. - Ne znam šta sad opet hoće, kad su videli i prošlog puta da to ne funkcioniše. Svi su se gurali da zauzmu mesto, niko nije pazio na trudnice i decu. A da ne pričam o tome koliko je trebalo autobusu da krene sa stajališta. Problem je i to da i kad uđem na prva vrata, moram da se probijam kroz gužvu da bih na sledećoj stanici izašao na srednja.
Sprovođenje nove mere predviđeno je, za početak, na okretnicama Zeleni venac, Železnička stanica, Trg republike, Studentski trg, Omladinski stadion, Konjarnik i Voždovac,
ali se tačan datum kada će stupiti na snagu još ne zna.
KAKO ĆE TO BITI U ŠPICU?
- NE mogu da verujem da će ponovo to da uvedu - priča Marija, koja radi u butiku u Knez Mihailovoj. - To možda može da bude izvodljivo na onim linijama gde na stanicama ulazi po troje-četvoro putnika. U jutarnjem špicu "moj" 31 je prepun, a njime se često voze i oni koji nisu iz Beograda, jer dosta autobusa staje na Autokomandi. Zamislite baku koja treba da se snađe da otkuca celodnevnu kartu, dok njih sto iza nje prevrće očima i požuruje je, jer žure na posao.
.jpg)
UVEDENO JOŠ 2012.
SISTEM ulaska na prednja i zadnja, a izlaska na srednja vrata, uveden je 15. jula 2012. godine. Na vozilima javnog prevoza vrata su bila obeležena nalepnicama za ulaz i izlaz, ali kako niko nije poštovao uvedene mere, posle godinu dana su počeli da ih odlepljuju.
(NE) VAŽI ZA PRETPLATNE
NOVI (stari) sistem ima, zasad, i jednu nedoumicu. Naime, najavljeno je da bi svi trebalo da se overavaju prilikom ulaska u vozilo. Međutim, nije decidirano naznačeno da li se to odnosi i na vlasnike personalizovanih mesečnih karata, odnosno povlastica, ili ne.
Mims
29.01.2016. 23:27
ma najbolje i da mi lupe samar kad udjem na prednja, a da me saplicu i lupaju cuske dok se probijam da izadjem na srednja, sto da mi bude ovako lako kad cekam pola sata bus ili tramvaj, glupo je
Ako zele to da urade, neka onda uvedu u upotrebu famozni taster "STOP", koji se inace koristi svakodnevno u razvijenim zemljama, po principu koji je slican taksiju, autobus ne staje na svakoj stanici, vec ako zelite da udjete u autobus na stanici podignete ruku (kao za taksi), a ako zelite da izadjete na sledecoj stanici iz autobusa, samo pritisnite stop taster i autobus ce stati na sledecoj stanici. Ovo bi trebali svakako da uvedu jer se tako dosta ubrzava saobracaj autobusa, tramvaja i trola.
Kad ce da povecaju naplatu plata? Kada bi u ovoj zemlji bio na prvom mestu gradjanin i njegova prava, onda bi i obaveze i sve drugo moglo da se resi mnogo brze nego sto moze da se i zamisli!
Slobodno nek uvedu, ima da "postujem" kao i prosli put :)
Prethodna gradska vlast je to pompezno najavljiivala pošto je to videla u ljubljani. Jedino nije videla, a ne vidi ni ova da svi putnici u Ljubljani mogu stati u jednu ili dve bg linije. Nama je mnogo bliže japansko iskustvo sa dežurnim na stanici koji gura putnike i pomaže zatvaranju vrata metroa
Komentari (10)