Gradonačelnik Beograda: Prva linija metroa ići će od Čukarice!

M. T. Kovačević

24. 12. 2015. u 22:13

Siniša Mali o pravcima razvoja prestonice, aferama, opoziciji... Đilasova verzija podzemne železnice nije ekonomična. Temelji kule "Beograda na vodi" već sredinom februara. Nećemo podizati cenu grejanja

Градоначелник Београда: Прва линија метроа ићи ће од Чукарице!

REALNIJE je, na osnovu analiza urađenih do sada, da buduća prva linija metroa krene od Banovog brda do centra, nego kao što je ranije planirano od Ustaničke do Zemuna, otkriva za "Novosti" gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

- Ne smemo da uđemo u izgradnju podzemne železnice koja košta milijardu evra, a da linija bude pogrešna. Ona koju je htela Đilasova vlast da gradi, nije ekonomična. Trenutno, najopterećenije tačke su stanica preko puta Sajma i ona kod Brankovog mosta, preko puta Ušća - kaže prvi čovek srpske prestonice. - U toku 2016. biće završen smart plan, analiza svih vidova saobraćaja u Beogradu.

* Kako trajno rešiti pitanje GSP "Beograd"? Da li ste zadovoljni rezultatima novog tarifnog sistema?

- GSP ne može tek tako da se promeni, već mora čitav sistem da se menja. Imamo novu mrežu linija, promenjen je i tarifni sistem, ali i dalje nisam zadovoljan, jer nismo povećali prihode. Građani jednostavno moraju da se naviknu da plaćaju prevoz. Izašli smo u susret svima koji žive u prigradskim naseljima, jer plaćaju i do 45 odsto nižu cenu karte. Kupićemo još 50 autobusa, sva vozila imaće video-nadzor, besplatan internet, ugradićemo i brojače putnika, da bismo efikasnije napravili sistem.

BEZ STRUJA U GRADSKOJ VLASTI * KOLIKO su tačne priče o postojanju dve struje u aktuelnoj gradskoj vlasti?
- Nema ih. Imao samo jedna struja, koja ima zajednički cilj - tvrdi gradonačelnik Mali.

* Zašto kasne projekti poput novog prihvatilišta za decu, zapošljavanja 1.000 komunalaca, pravilnika o splavovima?

- Projekat prihvatilišta biće jedan od tri prioriteta za 2016. Papiri su završeni, ugovor potpisan, krajem aprila deca će se useliti u nov prostor. Planiramo da u januaru imamo jednu dobrotvornu večeru, da prikupimo novac koji nedostaje. Zašto nisu zaposleni komunalni policajci kriva je birokratska procedura i set zakona koji bi nam to dozvolio, dok je Pravilnik o postavljanju splavova gotov. Usvojićemo ga do 1. maja i počeće da se primenjuje od 1. januara 2017. Svi splavovi su popisani, slikani. Formiraćemo zone, gde mogu da budu postavljeni. Plutajućih lokala neće biti kod Nebojša kule i preko puta "Beograda na vodi".

* Da li je logično da građani plaćaju ove grejne sezone istu cenu kao i lane, iako je cena energenata snižena?

- Prošle godine energenti su poskupeli 20 odsto, a mi smo cenu povećali za 4,7 odsto. Ostatak je pokrivao grad. I šta ako sada smanjimo cenu, pa opet poraste cena energenata? Nećemo spuštati cenu grejanja, a nećemo ni povećavati.

GRAD NEMA VIŠKA ZAPOSLENIH * POSLEDNjI podaci govore da je u Beogradu, u javnom sektoru, sa opštinama, višak 2.126 zaposlenih.
- Nemate dobru informaciju. Grad, javna preduzeća, školske i predškolske ustanove, socijalne ustanove, opštine imaju oko 30.000 zaposlenih, a po onoj kvoti Vlade, nama je dozvoljeno da imamo 32.000.

* Danilo Bašić, odbornik DS, rekao je da će se učlaniti u SNS ako se reši problem kanalizacije na Paliluli.

- Do 2025. godine završićemo vodovodnu i kanalizacionu mrežu u celom gradu. Nije tačno da ne može zbog konfiguracije terena i nivoa podzemnih voda da se uradi infrastrukturna mreža. Za ovaj posao obezbedićemo 575 miliona evra, za narednih deset godina.

* Kako stižete u isto vreme da brinete o Beogradu, "Beogradu na vodi", "Er Srbiji"?

- Veliko je zadovoljstvo i obaveza biti odgovoran za te tri stvari. "Er Srbija", odnosno "Jat", bio je na ivici bankrotstva, a sada je najjača avio-kompanija u regionu. Što se tiče "Beograda na vodi", sve ide svojim tokom. Svakodnevno obilazim gradilište, sredinom februara očekujem da počnu nadzemni radovi i iskopavanje temelja za veliku kulu.

NI 24 STANA, NI MILIONI EVRA * ŠTA je na kraju istina o 24 stana u Bugarskoj?
- Dokazao sam da mi je falsifikovan potpis i da dokumenta nisu važeća. Dostavio sam svu dokumentaciju Agenciji za borbu protiv korupcije, podneo sam i krivične prijave. Ja nemam pet miliona evra i nemam 24 stana. U ovoj zemlji svako može da piše šta hoće i da za to ne odgovara.

* Šta biste izabrali kao najpozitivniji utisak u 2015?

- Četiri su stvari po kojima ću pamtiti 2015. Potpuno smo zaustavili negativan rast zaduženosti Beograda. Imaćemo 7,5 budžetski deficit, a već sledeće godine biće 4,7 odsto. Uveli smo red u funkcionisanju komunalnih preduzeća, koja su pravila 2,5 milijardi minusa, a sada imaju dobitak dve milijarde. Rešili smo pitanje 3.500 mališana koji nisu mogli da se upišu u vrtić. Uključili smo privatnike, što je bolje nego da zidamo skupa obdaništa. U 2015. nemamo dinara duga iz tekućih obaveza, za socijalno najugroženije sugrađane, sačuvali smo "Bebi servis".

* Kada biste se vratili dve godine unazad, da li biste opet prihvatili da budete gradonačelnik Beograda?

- Da, prihvatio bih, jer sam video da postoji mogućnost da pomognem građanima. Uneli smo novu nadu i duh promena. Ovaj posao je velika odgovornost i zbog toga moja porodica najviše trpi. Izgubio sam privatnost i vreme provedeno sa decom. Ipak, velika je čast biti gradonačelnik Beograda.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Pavlović

24.12.2015. 23:08

Kada će konačno doći na red i završetak Mosta na Adi na novobeogradskoj strani i izgradnja tramvajske linije preko novog mosta ?

Radoš

25.12.2015. 00:24

Merenja su pokazala da je najopterećenija Surčinska ulica . Ona predstavlja celodnevnu automobilsku kolonu od 8 kilometara . Kada bi prva linija metroa išla od buvljaka pa do aerodroma , to bi značilo povezivanje centra grada od Vukovog spomenika , pa kroz ceo Novi Beograd do aerodroma . Umnogome bi se smanjio autobuski i automobilski saobraćaj , kao i vreme izgubljeno u prevozu .

Maja

25.12.2015. 01:04

Jel to Mali ima duplu funkciju ili mi se samo cini??? Ma Djilas je za tebe bog! Jedino sto je uradjeno u Bg-u za vreme ove vlasti jesu najave, najave, "promotivni stand" Bg na vodi (odnosno kafana gde neko?! zgrce pare na drzavni racun) i deo cvetnog trga o cemu zvonite na sva zvona..

Miki Ča

25.12.2015. 13:44

@Maja - ...zaboravili ste da pomenete repliku Terazija,koju je dnevno posećivalo na hiljade pos.,a koju je ova ljubomorna vlast srušila...!?

Pera

25.12.2015. 08:33

Problem sa javnim saobraćajem od Čukarice prema centru ne nastaje na Banovom Brdu već u naseljima daljim od centra koja su takođe deo Čukarice, odatle treba da krenu linije metroa.

Скерлић

25.12.2015. 09:34

А које године ће да крене тај метро да превози путнике? 2842?!

Nina Jerković

25.12.2015. 12:33

Није чудо што УН даје прогнозе да ће Српски народ бити преполовљен за 30година. Док "београђани на води" изгладњују целу Србију, да би "приватизациони" профитери уживали у "београду на води" цела Србија пропада.

Ђура Змај

25.12.2015. 12:57

А Весић рече да прекопавате Кнеза Милоша због подземне гараже.?!

Zoki

25.12.2015. 14:23

prosirite smederevskI put od ustanicke do grocke to je najopterecenija trasa duga I vise od 50km. Vozila se u spicu krecu po 20km/h

ЗоЗоНаЦ

25.12.2015. 15:30

реализација 3009 године дајте више са лажима и обманама!

Dunavski metro

26.12.2015. 00:11

Važnija je druga linija metroa : od Višnjičke banje, preko Dorćola i Ušća , do Zemuna i batajnice

Novobeograđanin sa Karaburme

26.12.2015. 16:31

@Dunavski metro - Logično, jer bi taj metro povezivao 400.000 beograđana sa leve obale Save, sa opštinama na desnoj obali : Stari grad, Palilula, Zvezdara, a preko kraka metroa od Pančevačkog mosta preko Vuka i Prokopa, spojio bi sa Čukaricom.