IDEJA stanovnika Žarkova da zasade drvored sredinom Trgovačke ulice naišla je na - "tramvajsku rampu". Mada su mnogi zaboravili na ovaj plan, koji već decenijama prekriva prašina, sve je bliži momenat kada će "ćira" proći od Banovog brda prema magistrali. Nedavno je urađen i Plan razvoja mreže javnog prevoza, koji je zamišljen u tri faze, a ta poslednja ide u pravcu širenja tramvajskog podsistema ka Vidikovcu.

Žarkovački entuzijasti, koji su želeli da ulepšaju jednu od većih ulica u naselju, dobili su od "Zelenila" obrazloženje da je sadnja drveća duž središnjeg ostrva koje razdvaja smerove u Trgovačkoj ulici nemoguća jer je planirano da ovom trasom prođe laki šinski sistem - tramvaj.

Za tramvaj kroz Žarkovo projektna dokumentacija postoji odavno. Nadvožnjak u Trgovačkoj ulici izgrađen pre 30 godina u nastavku razdelnog ostrva, dokaz je planiranog proširenja tramvajske mreže. Središnji deo mosta ostavljen je za tramvaje, a dalje prema Vidikovcu, uz Ibarsku magistralu, urađeno je proširenje.

Tramvajske šine prošle bi ovuda pre više decenija, da projekat "Tramvajem u 21. vek" nije stavljen u zapećak zbog obnovljenih planova za metro. Tako već više od četvrt veka tavore i tramvaji i vozovi, jer realizaciju planova osim novca diktiraju i kabinetska rešenja.

* Trgovačka ulica u Žarkovu


ŠINE U MIRIJEVU

STUDIJA koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu u trećoj fazi predviđa razvoj mreže linija do 2020. bez učešća metroa. Tramvaji bi prolazili preko Mosta na Adi, deonicom od Banovog brda do Vidikovca, Bulevarom Zorana Đinđića do Bežanijskog groblja. Šinski sistem išao bi od Omladinskog stadiona do Mirijeva.

BILI I U PLANOVIMA ZA METRO

OVAJ deo prestonice često je spominjan u planovima za izgradnju metroa. Kada su poslednji put "iscrtavane" linije, planirano je da jedna od njih ide do groblja Orlovača ili kraće - do Vidikovca. A onda preko Ceraka, Banovog brda, ka Zemunu na jednoj ili ka Mirijevu na drugoj strani.