Preko Save i na baterije
22. 11. 2015. u 17:13
Nova linija za autobuse na elektro-pogon. Saobraćaće od Vuka do Sava centra
Grad i GSP kupuju pet vozila
ČAST da se provozaju prvim elektro-autobusima u Beogradu imaće putnici na relaciji Vukov spomenik - Sava centar. Za prvi kontingent od pet vozila "značajnu" sumu novca obezbedili su Sekretarijat za zaštitu životne sredine, GSP "Beograd" i Grad, mada se o tačnom iznosu koji su spremni da plate, nadležni ne izjašnjavaju.
- Kupovinom pet elektro-autobusa planiramo otvaranje potpuno nove linije koja bi povezivala Vukov spomenik sa Novim Beogradom - kažu u GSP. - Linija bi prolazila centrom grada, gde su najveća aerozagađenja, jer je suština korišćenja elektro-autobusa upravo da rade u centralnim zonama.
Kako tvrde u najvećem gradskom prevozniku, "u stručnom smislu GSP je u potpunosti spreman da uđe u eksploataciju ovog koncepta gradskih autobusa".
- Nova linija je tako i koncipirana da na terminusima postoje izvori napajanja za punjače koji se mogu povezati i na kontaktnu tramvajsku ili javnu distributivnu mrežu - objašnjavaju u GSP. - Mreža na navedenim lokacijama može da odgovori zahtevima punjača u pogledu snage i napona.
Autobusi na struju imaju dosta prednosti.
- Mnogo su pogodniji za održavanje, kod njih nemamo troškove zamene motornog ulja, filtera za vazduh, remenja, sistema za distribuciju i ubrizgavanje goriva... Vozila imaju garanciju na dve godine, a najskuplje komponente, kao što su baterije ili punjači, pet godina. Ponuđač koji pobedi na tenderu imaće obavezu da obezbedi delove i posle garantnog perioda.
U GSP dodaju da će prvih pet autobusa finansirati zajedno sa Gradom, ali da će za ubuduće stati u red za fondove Evropske banke za obnovu i razvoj.
ISPLATIĆE SE VEĆ ZA ŠEST GODINA
- Tačno je da su elektro-autobusi skuplji od dizelaša dva do 2,5 puta. Međutim, oni su energetski efikasniji 3,5 puta i koriste električnu energiju koja je višestruko jeftinija od dizel-goriva - ističu u GSP. - Eksploatacioni vek običnih autobusa je najmanje 12 godina, pa elektro-autobus ostvaruje direktnu dobit već posle šeste godine.
Удвостручавање
22.11.2015. 20:18
Зашто су се одлучили за ову релацију, кад од Вука до Центра "Сава" већ саобраћа возило на електропогон- трамвај на линији седам.
@Удвостручавање - Mislim da neznaju, nešto računaju ali nije to baš tako? Tramvaj i elektro autobus se razlikuju mada je pogon na el. energiju! Moraju da znaju da to nije novina i da svako vozilo može da se preuredi da se pokreće el. energijom stim da prepravke koštaju. Da li se računa vek trajanja, eksploatacija itd., samo što je jednostavnije koristiti el. energiju od naftnih derivata i sa ekološke strane.
Šta je sa građanima koji moraju da pređu Dunav ! Neka neko proba da uđe u autobus 95 ili 96 ujutru ili poslepodne , po rasporedu idu na 5-10 mun. , a nema ih po 20-30min. Deca vise na vratima , traba nekome nešto da se desi pa da onda vidimo problem , a rešenje bi bila kratka linija SUP 29.Nov. - Krnjača , spojiti putnike sa vozom i drugim gradskim linijama .Linija 85 je čist promašaj , turističko razgledanje PKB-a i Zemuna !?
@RacaVračar - A zašto je linija 85 čist promašaj? Da živiš u Borči, video bi da su autobusi na toj liniji konstantno puni. Ova kratka linija koju si naveo, nije rešenje zato što je stanica voza ionako spojena sa 10-ak linija GSP-a.Rešenje je uvođenje linije 95E, s tim da staje na oko 10-ak stanica, a ne 40,a da trasa ostane ista. Npr. Borča 3 - Kombinatova - Borča raskršće - Partizanski blok - Pančevački most - Džordža Vašingtona - Zeleni venac - Sava centar - Žel. stanica Nbgd - Blok 70 - Blok 61 - Blok 45
Gde su ti srpski Mercedesi!? prodjoh pored Ikarbusa kad ono sve pusto i prazno.
Komentari (6)