LUDA KUĆA NA BANOVOM BRDU: Jedna okretnica, a na njoj - dve zone!

N. VUKIĆ

30. 09. 2015. u 13:54

Nelogičnost novog tarifnog sistema, početno stajalište na Banovom brdu kao "luda kuća". Tramvaji okreću po prvoj, do njih autobusi po drugoj tarifi. Stepa i Filmski grad su u "dvojci" kao Begaljica

ЛУДА КУЋА НА БАНОВОМ БРДУ: Једна окретница, а на њој - две зоне!

Foto M. Labudović

ŽITELjE Velikog Sela, Begaljice, Besnog foka, podavalskih sela, saobraćajni stručnjaci koji su Beograd podelili na četiri zone, stavili su u isti koš sa stanovnicima Filmskog grada, Žarkova, Ceraka, Vidikovca, Miljakovca, pa i novog naselja Stepa Stepanović. Iako u nekima od njih nema ni kanalizacije, od sutra će se tretirati kao šire gradsko područje.

Svi su na okupu u drugoj zoni i isto će plaćati gradski prevoz, jer šta koze, ovce i krave znaju u kojoj zoni pasu. I mada je laicima teško da razumeju na osnovu čega su povučene linije razgraničenja, stručnjaci uveravaju da će ovako svima biti jeftiniji i bolji prevoz.

Osim ove, nelogičnosti ima i pojedinačno. Putnici koji plaćaju mesečnu kartu za prvu zonu, ubuduće će izbegavati i liniju 50. Iako polazi iz prve u Ustaničkoj ulici i završava na okretnici na Banovom brdu u istoj zoni, na putu prolazi kroz drugu tarifu.

A baš ovo stajalište je poput "zone sumraka". Naime, prema nadležnima iz Direkcije za javni prevoz linija 50 je na terminusu Banovo brdo u drugoj zoni, dok je po onome što se može videti na sajtu "Bus plusa" okretnica u prvoj.

Kada smo pitali zaposlene u "Apeksu" da nam pojasne po kojim aršinima je jedna lokacija istovremeno u obe zone odgovorili su da "na okretnici Banovo brdo postoje dva terminusa". Prvo stajalište je, po toj logici, ono za tramvaje 12 i 13 koji saobraćaju u zoni 1, a drugo za prigradske linije iz zone 2 - 512, 513, 531, 532 i 533. A nalaze se jedan do drugog?!

Usput da pomenemo da su zaboravili da na ovoj istoj okretnici "obrću" krugove i 49, 50, 57, 85, kao i autobusi na "Lastinim" linijama za Barajevo, Vranić, Šiljakovac, Veliku Moštanicu, koji su u trećoj, kao i za Stepojevac koji je u četvrtoj zoni. Što bi praktično značilo da okretnica na Banovom brdu po potrebi menja zonu?!

ČAK 39 LINIJA SAMO U PRVOJ

ČAK 39 linija saobraćaće samo prvom zonom. Radi se o trolejbusima 19, 21, 22, 28, 29, 40, 41, tramvajima 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, kao i autobusima 15, 16, 17, 18, 24, 26, 30, 31, 34, 43, 45, 65, 67, 68, 69, 71, 75, 76, 77, 78, 82, 83, 87.

ČETIRI CENE I 70 KILOMETARA

ZVANIČNO najduža linija u prestonici je 583 koja ide od centra grada do lazarevačkog sela Trbušnica i autobusi u jednom pravcu prelaze više od 70 kilometara. Ova će vozila prolaziti kroz sve četiri gradske zone.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (15)

Mile

30.09.2015. 15:44

Jos jedna Velika Pljacka da bi se gradjanima uzelo sto vise novca !!! Kako ce prevoz da pojeftini kada je tzv. II zona skuplja od prve, a samo u Zarkovu i nabrojanim gradskim sredinama ima oko 200.000 stanovnika !!! Za sve njih bice skuplje , a jeftinije za Begaljicu gde ima 100 putnika dnevno !! Ko je pisao tekst nije Razumeo Sustinu !!

St

01.10.2015. 08:33

@Mile - Apsolutno je tako bez obzira sto su vidikovac, petlovo, labudovo, cerak itd dalje od centra nego recimo dusanovac ne znaci da nisu deo grada u uzem smislu. Ponovo potpuni promasaj. Cene-promasaj. Politika prema nezaposlenima i ugorzenim kategorijama - Promasaj. Zoniranje - promasaj. Oni sa "povlascenom" cenom, placaju markicu 1000 i nesto za 5 stanica od ustanicke do beogradjanke, a isto toliko mesecno placa neko ko se vozi na relaciji Obrenovac- Beograd

KJ

30.09.2015. 18:58

Kad su stručnjaci definisali granice tarifnih zona za GSP morali su da ih usklade i sa granicama zona za plaćanje poreza odnosno po finansijskim obavezama na rešenjima za plaćanje poreza na imovinu. Time bi se eliminisale sve dileme po tom pitanju.

bk/62

30.09.2015. 19:20

Kako god definisali zone uvek će neko biti nezadovoljan i čini mi se da bi za sve bolje rešenje bilo da segrađani odluče za dve ili tri linije GSP za koje bi im važila karta a to bi planerima u GSP dalo relevantne podatke koje linije pojačati a koje ukinuti. Kroz racionalizaciju mreže autobusnih linija prevoz bi mogao biti ZNATNO jeftiniji. Ako kroz J. Gagarina idu 3 tramvajske linije, koliko je racionalno da ide još i autobus 95 između ostalih.

Filip

30.09.2015. 22:26

Voznja gradskim prevozom je sve mucnija i mucnija. Onom ko napravi metro (ne laki ili kakav drugi nego pravi metro) treba podici spomenik. Gospodo gradski oci ovaj grad je sto se tice javnog prevoza bez metroa mrtav! O nom tarifnom sistemu mogu samo reci totalni promasaj.

`Ало неписмени...

30.09.2015. 22:30

"Филмског града, Жаркова, Церака"... - Вама и свим сличним новокомпонованим "београђанима" за информацију: откад насеље тзв. Филмски град постоји оно је саставни део М.З. "Церак", док је Церак (такође откад постоји) саставни део нечег мало ширег што се зове Жарково. Дакле: дотична формулација из текста ("Филмског града, Жаркова и Церака") једнако је бесмислена као и да сте написали нпр. "Првомајска, Земун и Калварија". Или пак ни поменута Првомајска и Калварија више нису у Земуну, по вама?!?

ma hajde

01.10.2015. 08:49

@`Ало неписмени... - po toj logici mozemo i samo da kazemo planeta zemlja jer je sve njen sastavni deo. Za tvoju informaciju Cerak je naselje za sebe, koje se nalazi izmedju Vidikovca i Zarkova a zajedno sa zarkovom je na cukarici..

Чика Профа

01.10.2015. 21:39

@`Ало неписмени... - @ ma hajde - Поштовани, најискреније се надам да не живите ма где у Жаркову (Старо Жарково, Беле Воде, Церак, Церак Виногради...). То би било заиста поражавајуће, имајући у виду колико очигледно ама баш ништа не знате о историји читавог краја. Срдачан поздрав.

ma hajde

02.10.2015. 08:39

@`Ало неписмени... - istorija nema veze sa danasnjim stanjem. pre 50 godina naselje cerak nije ni postojalo. Pre WWII danasnji prostor brace jerkovica zvao se dusanovac sto vise nije slucaj a evo i izvoda iz wikipedije, tako da ciko izvini pametuj na drugom mestu "Стари Церак ("Церак 2" од 1986) је насеље 10-ак километара удаљено од центра Београда, и пар километара удаљено од излаза из града код гробља „Орловача“. Налази се између насеља Беле Воде, Жарково и Церак Виногради"

Чика Профа

02.10.2015. 18:26

@`Ало неписмени... - @ ma hajde - Пре пар година чух од једног мог школарца: "Ко нема у вуглу, има у `Гуглу`". Генијално! Баталите ви "Википедију" (на којој буквално свака будала може да налупета било шта), јер - као што каже прастара изрека - историја је учитељица живота. И маните ме свих тих Босанаца, Црногораца и других који су се у последњих пар деценија довукли у Жарково, па нас који смо овде одвајкада сада они уче, објашњавају и одређују шта јесте а шта није Жарково, шта су Беле Воде и где је Церак... Поздрав!

Ima li pilota u avionu 1

01.10.2015. 05:44

Okretnicu na Banobvom brdu podeliti zicanom ogradom tako da putnici ne prelaze granice zona.

Aleksandar

01.10.2015. 11:11

Morao sam uzeti zonu 1 i 2 a ranije sam samo zonu 1 zato sto su "pametni" stavili Banovo Brdo i Zarkovo u zonu 2. Najjednostavnije bi bilo da ceo Beograd kao jedinstveni grad bude jedna zona i zdravo. A ovako, da razmisljate u kojoj ste zoni, van pameti.

Nina Jerković

01.10.2015. 12:40

Проблем саобараћаја у Београду је лако решити. Преселити главни град, а оставиоти бирократију због које се београд ненормално шири деценијама да лагано изумре и да више не дави Србију.