Most na Adi još bez šina

N. VUKIĆ

07. 09. 2015. u 22:55

Projekat tramvajske pruge preko Save, ni devet meseci od prvobitnog roka, nije završen. Do sada ne samo da je trebalo da počnu radovi, nego i da tramvaji voze tom trasom

Мост на Ади још без шина

IZRADA projekta tramvajske pruge preko Mosta na Adi prevazišla je i trudnički staž. Termin "porođajnih muka" bio je 31. avgust, ali s obzirom na to da je pomeran već dva puta, možda izvođači uđu i u deseti mesec!

Gradski menadžer Goran Vesić najavio je početkom avgusta širenje tramvajske mreže, šine preko Mosta na Adi i produženje od okretnice na Autokomandi prema Višnjici. Ipak, da je spisak želja preambiciozan potvrđuje upravo činjenica da ni posle dve godine od raspisivanja javne nabavke za izradu projekta tramvajske pruge preko Mosta na Adi, ovaj posao nije završen.

Prema potpisanom ugovoru, ponuđač je imao 200 dana da završi posao, pa je prvobitni rok bio 28. novembar 2014. Međutim, kada su domaće firme koje su izabrane na tenderu pristupile poslu, utvrđeno je da Sekretarijat za saobraćaj nije predvideo vezu sa Rakovicom, dok je Direkcija za javni prevoz zahtevala njenu izgradnju kao i mogućnost prilagođavanja budućem metrou. Zbog nastalog problema koji zahteva usaglašavanje stavova po pitanju ovog projekta, rok je pomeren za 30. jun ove godine.

Do novog prolongiranja je došlo na zahtev izvođača, zbog dodatnih usluga - projektovanja prelazne konstrukcije i interakcije nove sa postojećom konstrukcijom mosta. Nadležna komisija je odlučila da rok za obavljanje osnovnih ugovorenih usluga produži za 60 dana.

A postavljanje šina nije ni na vidiku...


TREBA JOŠ ČETIRI MILIONA EVRA?

IAKO stručnjaci tvrde da će biti neophodno ulaganje dodatnih oko četiri miliona evra, s obzirom na to da obezbeđenje veze za Rakovicu zahteva rekonstrukciju mosta preko železničke pruge, u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište tvrde da neplaniranih troškova neće biti. Navodno je postignuta saglasnost kako se može obezbediti tramvajska veza ka Rakovici, bez povećanja troškova.

I CENA POD ZNAKOM PITANjA

VREDNOST projekta je 8.995.000 dinara ili oko 750.000 evra. Međutim, u uslovima za izradu tramvajske pruge zahteva se da ona, uključujući i vezu ka Rakovici, bude u funkciji budućeg metroa. Što znači da veza Novi Beograd - Rakovica mora da se preprojektuje, a to povećava cenu i zahteva dodatno vreme za izradu. Tako će ukupan iznos sredstava za projektovanje biti poznat po izradi konačnog obračuna.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Aranđel Mihajlović

07.09.2015. 23:37

Zbog povećanog broja putnika , već danas je mnogo potrebnija železnička veza sa Surčinom . Koja je i planirana kroz metro prevoz . Zašto se onda bacaju pare za kratkoročni tramvajski prevoz .

Arandjele

08.09.2015. 11:05

@Aranđel Mihajlović - ne budali. Kakva crna zeleznicka veza sa Surcinom. To su i najsmeliji projektanti crtali kao nekakvu liniju na papiru u dalekoj buducnosti, znajuci da to, niti se moze isplatiti, niti ima potrebe za tim...

Miami

08.09.2015. 11:53

Ako postave tramvajske sine, metroa nece tu biti narednih 30 godina. Bolje sacekati jos koju godinu I krenuti sa metro linijom. Ako su nesposobni da pronadju novac, onda ih menjati.

velko

08.09.2015. 11:58

Pogledajte noćni satelitski snimak mosta (lepo osvetljen) i videćete kako nikuda ne vodi. Lupi u bulevar koji vodi levo i desno. Dalje ka Bežanijskoj kosi i autoputu ni traga... Car je go! O šinama da ne govorim. Ogromni milioni evra bačeni na pogrešnom mestu. Usrećili se samo tadašnji vlastodršci Beograda. A ni ovi novi neće biti bez provizije...

Antioksidans

10.09.2015. 14:47

@velko - Probaj da odes na most kolima i obrati paznju na broj automobila koji prelaze most... A ta glupost u stilu pogledajte SATELITSKI snimak mosta... Pa gde Ti zivis... Na mesecu... Most je spojio dve najbrojnije beogradske opstine Cukaricu i Novi Beograd (ukupno oko pola miliona ljudi) i nikako ne vodi iz nigde u nista kako rece Tvoj sabrat bot pod imenom Most...Sustina je da su ovi Tvoji koji su danas na vlasti trebali da zavrse i do Bezanijske kose i da pocnu da rade tunel do Autokomande...