Nove šine, ali stari tramvaji

G. NOVAKOVIĆ

24. 08. 2015. u 14:47

Reporteri "Novosti", posle 13 meseci, provozali se "devetkom" od Banjice do bloka 45. Voždovčani očekivali da će im poslati "špance" Sa jednog na drugi kraj grada stiže se za 59,5 minuta

Нове шине, али стари трамваји

POSLE skoro trinaest meseci, tramvaji na liniji devet, pre nešto više od nedelju dana, na radost Beograđana, vraćeni su na redovni kolosek.

Stare gradske "šinobuse" sačekala je nova pruga kompletno renovirane Ulice vojvode Stepe. I dok su putnici zadovoljni udobnošću, vozači tramvaja ističu bezbednost koju je rekonstrukcija pružila.

Reporteri "Novosti" provozali su se starom trasom popularne "devetke", od prve stanice kod tržnog centra "Banjica" pa sve do okretnice u Bloku 45. Da li zato što su ljudi još na odmorima, a deca i studenti ne idu u škole i na fakultete, saobraćaj je znatno rasterećeniji. U prilog tome govori i činjenica da je tačno 59 i po minuta bilo potrebno "devetki" da pređe 35 stajališta do novobeogradskih blokova.

Desetak putnika sačekalo nas je na početnoj stanici. Stari, crveni tramvaji na potpuno novim šinama najduže voždovačke saobraćajnice, kontrast je koji ostavlja najjači utisak.

- Nedostajao mi je tramvaj - iskrena je Danijela Simov. - Iako češće idem pešice nego što se vozim, oduvek mi je bilo zadovoljstvo da se provozam gradskim šinama. Vojvode Stepe je odlično urađena, dopada mi se i kako izgleda, ali i vožnja kroz ulicu. Zaista je opuštajuća, ali malo sam i razočarana. Očekivala sam nove tramvaje.

Isto osećanje zbog vraćanja u stara vozila ima i Zoran Pantić, vozač jedne od najdužih tramvajskih linija. Ipak, kroz Vojvode Stepe se klizi.

- Vožnja je slobodnija i bezbednija. Kada sam seo u tramvaj i izvozao prvi krug, pozitivno sam se iznenadio. Prelaz na stare šine i te kako se oseti - priča Zoran, koji je od okretnice na Banjici do Autokomande stigao za 18 minuta.

Već kod "Franša" malobrojni putnici, svako na svom sedištu, osetili su nelagodu. Ljuljanje sa jedne na drugu stranu i truckanje, prekinuli su im misli i vratili u stvarnost ostatka beogradske pruge. Barem dok ne srede potez od Slavije do Autokomande, pa i na ovom potezu ne krenu da saobraćaju popularni "španci".

IZ SVAKOG SMERA PO 126 POLAZAKA

PRVI tramvaj na liniji devet svakog jutra sa Banjice kreće već u 4.15, a sa Novog Beograda u 4.35. I tako sve do 23.30 uveče. Da je "devetka" jedna od najatraktivnijih linija svedoči i podatak da tokom radnog dana ima čak 126 polazaka iz svakog smera!



RADI SKRETNICA

TEK što su bili vraćeni na staru trasu, tramvaji na liniji devet su pred kraj prošle nedelje morali da voze skraćeno. Umesto do Banjice, saobraćali su samo do Trošarine zbog kvara na skretnici. Ipak, već u subotu nedostaci i greške prilikom izvođenja radova su otklonjeni.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Dorcol

25.08.2015. 09:12

@putnik - I ne samo taj tramvaj.Dorcol nema nijednu autobusku liniju za Novi Beograd i Zemun.Zasto?

Milan

25.08.2015. 17:15

@putnik - Pa i pomenut je tramvaj 11. Taj je za N.Bg. A ne mogu ni da zamislim, kako mislis da ide tramvaj za Zemun? Nekim trajektom?

dm

24.08.2015. 23:09

Pa nije mi jasno što se žale ?Neporedivo su brži stari češki tramvaji od novih caf,koji su toliko spori zbog dužine i metarskog koloseka za koji su preteški.Primer je da na Banovom brdu ljudi slabo koriste tramvaj i pored novih šina i to samo kada požele turistički da razgledaju okolinu,autobusi su neuporedivo brži pa je efekat rekonstrukcije šine ravan 0.Ništa bez metroa ili gradskog voza,evropa to zna već 100 godina.

Slobodan Topic

25.08.2015. 00:17

@dm - To jeste, ljudi vise vole da se uguraju u mali autobus jer ce stici 5 minuta brze. Tramvaju obicno poluprazni a u busevima standardna beogradska guzva, cak i u nazovi vreme godisnjih odmora. Doduse i kontrolori izgleda da zive u tramvajima, svaki put kad se vozim izbacuju neku jadnu babu koja ocigledno nema ni da jede i zovu zbog nje komunalce, pa sto ljudi da gledaju to i da se traumiraju.

milan

25.08.2015. 07:34

stvarno smo sebicni. hteli bi sve nove tramvaje a ostali neka se klackaju u krsevima. nikada nam nije dosta, zato nas i prati ovo prokletstvo.

Milan

25.08.2015. 17:13

@milan - Ceski tramvaji nisu nikakvi "krsevi". Nista im ne fali. Pravi tramvaji za Beograd, narocito kada je puno putnika.

Zoran

26.08.2015. 10:32

@milan - Češki tramvaji su idealni za našu platežnu moć.Naprimer,vrata na španskom tramvaju imaju cenu od oko 24000 evra.I kako su napisali,u GSP u depou na Novom Beogradu nov tramvaj CAF,čerupaju da poprave tramvaje u saobraćaju.Nemaju para za rezervne delove.Kod čeških tramvaja rezervni delovi su drastično jeftiniji.

Milan

25.08.2015. 17:42

Ups, glupi previd.Postovani cenzore budite ljubazni da NE OBJAVITE moj komentar u kojem pisem o Dorcolu, N. Beogradu i Zemunu. Ustvari to je trebao biti odgovor komentatoru "DORCOL", ali je ispao glupost zbog moje povrsnosti.

Aleksandar

25.08.2015. 21:12

Novi tramvaji ce ici do Banjice onda kada se zamene tramvajske sine na potezu Slavija-Bulevar oslobodjenja-Autokomanda, sto nece biti skoro. Inace, na tramvajskoj okretnici na Banjici se jos radi, a bilo bi lepo i kada bi oprali celu Ulicu vojvode Stepe, sa trotoarima, kao i potez do Banjice. Puno zaostalog peska, sljunka i cega vec... Nadvoznjak blizu Trosarine nisu sredili, a mogli su. Svidela mi se voznja tramvajem kroz Vojvode Stepe. Brze se stize nego ranije i voznja je udobnija.