Tramvajem niz Stepu za samo devet minuta!
07. 08. 2015. u 23:45
Reporteri "Novosti" prvog dana se provozali na liniji 14 l obnovljenom saobraćajnicom. Malobrojni putnici uglavnom zadovoljni, vozači se žalili na klizave šine
Putnici jedva čekali kraj radova u Vojvode Stepe, ali im je ulica malo "tesna"Foto M. Anđela
TRAMVAJ 14 L u četvrtak je ponovo protutnjao sveže rekonstruisanom Ulicom vojvode Stepe i provozao prve putnike nakon više od godinu dana. Niz, kako kaže vozač "klizave šine", sjurio se od Trošarine do Autokomande za devet minuta, a da nije bilo kvarcnog peska, teško bi se zaustavio. malobrojni putnici ne kriju da su jedva čekali kraj radova, ali im je ulica ipak malo "tesna".
Oko 14 časova reporteri "Novosti" krenuli su u potragu za početnom stanicom tramvaja 14 L, koji je u četvrtak prvi put počeo da prevozi putnike kroz Ulicu vojvode Stepe obučenu u novo ruho. Okretnica je privremeno pomerena na Trošarinu, ali početna stanica nije obeležena. U potrazi za mestom gde se može sačekati tramvaj, pomogao nam je momak iz obližnjeg kioska, jer niko drugi nije znao da li u tramvajima koji prolaze ovom ulicom mogu da se voze građani.
- Stanite tu na okretnicu, pa tamo gde izađu putnici vi se ukrcajte - savetovao je prodavac.
Ubrzo je jedan od četiri tramvaja koji su na liniji 14L puštena u saobraćaj stigao na okretnicu, a na njegov ponovni polazak trebalo je sačekati petnaestak minuta. Za to vreme nekoliko građana obigravalo je okolo, pitajući se da li će njime moći da se prvi put spuste niz ulicu.
- Izvinite, jel vi to vozite danas? - upitala je baka. Potvrdno joj je odgovorio vozač puštajući je da uđe.
A na pitanje kako vozilo ide novim šinama, "majstor za kormilom" nije imao mnogo reči hvale.
- Klizavo je pa se plašim kako će da bude kad padne kiša. Zasad imamo kvarcni pesak koji je smešten ispod prvog sedišta, a šipkom koja je pored mene u kabini podižem ga, on pada na šine, pa usporava kretanje nizbrdo - požalio nam se vozač.
Kretanje renoviranom ulicom proteklo je u najboljem redu. Ipak, putnici se pribojavaju gužvi koje ih očekuju u septembru.
.jpg)
- Meni deluje pretesno, ne mogu ni da zamislim kamion i tramvaje, plus automobile. Doduše, lepše izgleda nego ranije - rekao je Ranko Miletić.
Dok se u vožnji sedište ispod jednog od putnika pomerilo, ne sluteći da je ispod njega pesak koji potpomaže kočenju, Anica Lilić se našalila:
- Presešće nam prva vožnja tramvajem, a toliko smo željno čekali da se uspostavi saobraćaj!
"DEVETKA" I "DESETKA" U MAGLI
TRAMVAJI na liniji 14 L trenutno saobraćaju skraćeno, od Trošarine do Ustaničke. Radovi na potezu do okretnice na Banjici i dalje su u toku, pa će vozila do nje stizati tek za desetak dana.
U ovom trenutku neizvesno je i kada će u funkciju biti vraćene preostale dve linije - 9 i 10.
UKINUTA STANICA KOD GIMNAZIJE
CRVENI, češki tramvaj, popularna "kata", u jednoj od svojih prvih vožnji Ulicom vojvode Stepe zaustavio se sedam puta do Autokomande.
Od stajališta Visoka škola elektrotehnike do Nikšićke putuje se nešto duže, jer je promenjen raspored zbog ukidanja stajališta 12. beogradska gimnazija.
Umnjak
08.08.2015. 00:07
Ulica Vojvode stepe na najbolji način pokazuje koliko su naši građevinski projektanti nehumano orijentisani. Počev od staze za slepe koja vijuga oko bandera i kontejnera pa do uskih trotoara kojima nije moguće proći. O invalidskim kolicima da i ne govorimo. Pitam se u čemu je onda lepota!!
@Umnjak - U kontekstu naziva ulice, ispravno je Ulica vojvode Stepe... Grubom pravopisnom greškom, komentar koji ste ostavili, prilično gubi na značaju. Iako ste po pitanju većine stvari u pravu...
V Stepe je sada prilagodjena javnom saobraćaju mnogo više nego pre, postao je saobraćajna neprelazna pregrada lokalnom stanovništvu do te mere da je u neke jednosmerne ulice iz V Stepe nemoguće ući iz pravca autokomande , što je prvoklasna genijalnost odgovornih.
Само 9 минута? Значи да је брзина била тек нешто изнад 6км/ч. То је спорије чак и од старог прописа, који је за трамваје 8км/ч. Краће су путовали и пре обнове. А што их има 4 на линији од 12км? Том брзином ће онда линија 14 саобраћати на 45мин. у најбољем случају!
@Томица Кораћ - Tomice, ne branim "ove" nikako... I mislim da je 9 minuta previše, pogotovo sada, tokom godišnjih odmora i kada je zadržavanje na stajalištima minimalno. Ali, matematika ti nikako ne valja!!! Ne znam kako si računao, ali evo da ti pomognem... Ako svakih 9 minuta tramvaj pređe put od 4km, to znači da će za 60min (1h), preći put od 60/9*4=26,67km/h. Uopšte ne tvrdim da je to velika brzina, samo si se mnogo preračunao. Inače, funkcionalnost rekonstruisane ulice je katastrofalna, bačene pare...
Komentari (12)