Tramvajem niz Stepu za samo devet minuta!

V. Radulović

07. 08. 2015. u 23:45

Reporteri "Novosti" prvog dana se provozali na liniji 14 l obnovljenom saobraćajnicom. Malobrojni putnici uglavnom zadovoljni, vozači se žalili na klizave šine

Трамвајем низ Степу за само девет минута!

Putnici jedva čekali kraj radova u Vojvode Stepe, ali im je ulica malo "tesna"Foto M. Anđela

TRAMVAJ 14 L u četvrtak je ponovo protutnjao sveže rekonstruisanom Ulicom vojvode Stepe i provozao prve putnike nakon više od godinu dana. Niz, kako kaže vozač "klizave šine", sjurio se od Trošarine do Autokomande za devet minuta, a da nije bilo kvarcnog peska, teško bi se zaustavio. malobrojni putnici ne kriju da su jedva čekali kraj radova, ali im je ulica ipak malo "tesna".

Oko 14 časova reporteri "Novosti" krenuli su u potragu za početnom stanicom tramvaja 14 L, koji je u četvrtak prvi put počeo da prevozi putnike kroz Ulicu vojvode Stepe obučenu u novo ruho. Okretnica je privremeno pomerena na Trošarinu, ali početna stanica nije obeležena. U potrazi za mestom gde se može sačekati tramvaj, pomogao nam je momak iz obližnjeg kioska, jer niko drugi nije znao da li u tramvajima koji prolaze ovom ulicom mogu da se voze građani.

- Stanite tu na okretnicu, pa tamo gde izađu putnici vi se ukrcajte - savetovao je prodavac.

Ubrzo je jedan od četiri tramvaja koji su na liniji 14L puštena u saobraćaj stigao na okretnicu, a na njegov ponovni polazak trebalo je sačekati petnaestak minuta. Za to vreme nekoliko građana obigravalo je okolo, pitajući se da li će njime moći da se prvi put spuste niz ulicu.

- Izvinite, jel vi to vozite danas? - upitala je baka. Potvrdno joj je odgovorio vozač puštajući je da uđe.

A na pitanje kako vozilo ide novim šinama, "majstor za kormilom" nije imao mnogo reči hvale.

- Klizavo je pa se plašim kako će da bude kad padne kiša. Zasad imamo kvarcni pesak koji je smešten ispod prvog sedišta, a šipkom koja je pored mene u kabini podižem ga, on pada na šine, pa usporava kretanje nizbrdo - požalio nam se vozač.

Kretanje renoviranom ulicom proteklo je u najboljem redu. Ipak, putnici se pribojavaju gužvi koje ih očekuju u septembru.

- Meni deluje pretesno, ne mogu ni da zamislim kamion i tramvaje, plus automobile. Doduše, lepše izgleda nego ranije - rekao je Ranko Miletić.

Dok se u vožnji sedište ispod jednog od putnika pomerilo, ne sluteći da je ispod njega pesak koji potpomaže kočenju, Anica Lilić se našalila:

- Presešće nam prva vožnja tramvajem, a toliko smo željno čekali da se uspostavi saobraćaj!


"DEVETKA" I "DESETKA" U MAGLI

TRAMVAJI na liniji 14 L trenutno saobraćaju skraćeno, od Trošarine do Ustaničke. Radovi na potezu do okretnice na Banjici i dalje su u toku, pa će vozila do nje stizati tek za desetak dana.

U ovom trenutku neizvesno je i kada će u funkciju biti vraćene preostale dve linije - 9 i 10.


UKINUTA STANICA KOD GIMNAZIJE

CRVENI, češki tramvaj, popularna "kata", u jednoj od svojih prvih vožnji Ulicom vojvode Stepe zaustavio se sedam puta do Autokomande.

Od stajališta Visoka škola elektrotehnike do Nikšićke putuje se nešto duže, jer je promenjen raspored zbog ukidanja stajališta 12. beogradska gimnazija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Umnjak

08.08.2015. 00:07

Ulica Vojvode stepe na najbolji način pokazuje koliko su naši građevinski projektanti nehumano orijentisani. Počev od staze za slepe koja vijuga oko bandera i kontejnera pa do uskih trotoara kojima nije moguće proći. O invalidskim kolicima da i ne govorimo. Pitam se u čemu je onda lepota!!

Nikola

08.08.2015. 10:58

@Umnjak - U kontekstu naziva ulice, ispravno je Ulica vojvode Stepe... Grubom pravopisnom greškom, komentar koji ste ostavili, prilično gubi na značaju. Iako ste po pitanju većine stvari u pravu...

Okrim

08.08.2015. 01:32

V Stepe je sada prilagodjena javnom saobraćaju mnogo više nego pre, postao je saobraćajna neprelazna pregrada lokalnom stanovništvu do te mere da je u neke jednosmerne ulice iz V Stepe nemoguće ući iz pravca autokomande , što je prvoklasna genijalnost odgovornih.

Томица Кораћ

08.08.2015. 08:06

Само 9 минута? Значи да је брзина била тек нешто изнад 6км/ч. То је спорије чак и од старог прописа, који је за трамваје 8км/ч. Краће су путовали и пре обнове. А што их има 4 на линији од 12км? Том брзином ће онда линија 14 саобраћати на 45мин. у најбољем случају!

Goran

08.08.2015. 10:25

@Томица Кораћ - Tomice, ne branim "ove" nikako... I mislim da je 9 minuta previše, pogotovo sada, tokom godišnjih odmora i kada je zadržavanje na stajalištima minimalno. Ali, matematika ti nikako ne valja!!! Ne znam kako si računao, ali evo da ti pomognem... Ako svakih 9 minuta tramvaj pređe put od 4km, to znači da će za 60min (1h), preći put od 60/9*4=26,67km/h. Uopšte ne tvrdim da je to velika brzina, samo si se mnogo preračunao. Inače, funkcionalnost rekonstruisane ulice je katastrofalna, bačene pare...

Unimatrix

08.08.2015. 15:00

@Томица Кораћ - Имаш Google maps па провери колико треба аутомобилу од Троширане до аутокоманде тј. тачније Трга ослобођења. Према њој , пут који је дугачак 3,6 км може да се пређе за 10 минута. Ако још урачунамо семафоре и стајалишта онда је овај трамвај доиста јурио кроз клизаве шине с обзиром да је ову дистанцу прешао један минут брже него аутомобил. Дакле ,нису бачене паре!

Automobil

08.08.2015. 16:48

@Томица Кораћ - u avgustu, kad nema ziva stvora na ulici, tu udaljenost predje za 2 minuta.

Goran

12.08.2015. 08:26

@Томица Кораћ - Ne znam koji Google maps koristiš, ali za tu deonicu koju pominješ, 3,6km Bulevarom oslobođenja, automobilom. Google maps "kaže" 7 minuta. Dakle 7, a ne 10. Drugo, ta deonica je sigurno 400m duža, nego kada bi se kretao samo Ulicom vojvode Stepe. Dakle, nema ni 4km, već negde oko 3,2, pa je samim tim i brzina 20-ak % manja od 26km/h kako sam računao. Treće, ti mene uopšte nisi razumeo. Ulica je nefunkcionalna, jer će prohodnost biti drastično manja, bar zbog 7 novih semafora, plus 3 "stara".

Милош

08.08.2015. 11:32

Лепо је то што је трамвај напокон враћен у Булевар Војводе Степе, али иде много ретко. Ја сам само једном имао срећу да ми на станици дође трамвај, а и тада ми је било мало непријатно да се возим јер је било очигледно да возач има проблема са заустављањм трамваја. Због шина или због лоших кочница, ко ће га знати, али свакако није добро. А гужве су већ почеле јер су људи престали да користе превоз из Булевара ослобођења, и град мора што пре да врати и остале линије трамваја.

Obrad

08.08.2015. 12:11

Početna Stanica tramvaja 14 (L) ,Ustanička.Vožnja Bulevarom je veoma prijatna.Trg Slavija se bzo pređe.U vojvode Stepe se odjednom nađeš u novom ambijentu.Lepo je,ali prilično tesno,naročito trotoari,što je veliki problem na štetu pešaka.Trajanje vožnje od vrha Zvezdare,do Trošarine je oko 40 minuta,što je po projktovanom redu vožnje.Lepa vožnja,lepa linija.

Uki

08.08.2015. 15:02

U pravu je, mnogo su klizave sine. Tamo kod Fransa [nizbrdo] jedva je uspeo da stane. Moraju to malo da ismirglaju jer oni Svajcarci kad krenu bice svasta. Oni da bi krenuli moraju pod punim gasom da bi povukli i i drugi deo koji vuce.Sto se tice ulice, traka za GSP je dobra ali za kamione je precvise usko abog stanica.

Ove nadstresnice nit stite od sunca nit stite od kise

09.08.2015. 12:07

a skuuupeee... ali vazno je da se neko lepo ugradio.