Dva modela tramvaja stižu iz Švajcarske

N. VUKIĆ

15. 07. 2015. u 22:59

Srpska prestonica će od Bazela uskoro dobiti još 29 šinskih vozila sa deset prikolica. Prvi kontingent treba da bude u depoima već u novembru

Два модела трамваја стижу из Швајцарске

Šinsko vozilo iz Švajcarske

POKLON iz Švajcarske za četiri meseca trebalo bi da krene ka Srbiji, a u međuvremenu, 29 tramvaja i 10 prikolica još prevoze putnike u Bazelu. Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" raspisalo je tender za transport pomenute donacije, a zainteresovani ponuđači mogu da konkurišu do 12. avgusta, kada će biti otvorene pristigle ponude.

GSP putem donacije dobija tramvaje, prikolice i rezervne delove koje je neophodno transportovati od Bazela do Beograda. U pitanju je 16 zglobnih tramvaja "duvag", i 13 zglobnih tramvaja tipa "šindler", kao i vozilo koje donira firma BLT, a koje nije operativno. Takođe, u paketu stiže i 10 prikolica, kao i rezervni delovi. Destinacija istovara vozila je stanica "Topčider", a izabrani ponuđač preuzima potpunu odgovornost za utovar, transport i istovar tramvaja i prikolica. Rezervni delovi biće prevezeni u depo "Sava" na Novom Beogradu.

Prevoz tramvaja i prikolica ići će u četiri lota. Isporuka prvih 14 tramvaja planirana je za novembar, a već sledećeg meseca bi trebalo da stigne još 11 vozila. U trećoj turi koja je predviđena za februar 2016. biće isporučeno četiri tramvaja i šest prikolica, a u avgustu i preostale četiri prikolice. Procenjena vrednost tramvaja je 20.000 švajcarskih franaka po vozilu, dok su prikolice 8.000 franaka.

Inače, donacija je deo projekta koji je započet 2001. godine i na osnovu koga je Beograd od Bazela do sada dobio 74 vozne jedinice, kao i značajnu količinu rezervnih delova. Zahvaljujući najnovijoj donaciji, oko 30 odsto tramvajskog saobraćaja u Beogradu obavljaće se vozilima koja je donirao Bazel, a koja su se pokazala kao veoma pouzdana, dugog veka i manje sklona kvarovima.

VOZAČI PRODAJU SVE VIŠE KARATA

Broj prodatih karata u vozilima GSP "Beograd" u maju se povećao tri puta u odnosu na januar ove godine, obelodanio je gradonačelnik Siniša Mali.

- Uvek ćemo pomagati GSP, koji zapošljava bezmalo 6.000 ljudi, ali nivo subvencija mora da se svede na razumnu meru

- rekao je Mali. - Zahvaljujući novom tarifnom sistemu očekujemo veću kupovinu karata.

ZA 15 GODINA 4,2 MILIONA...

Švajcarska vlada je u poslednjih 15 godina srpskoj prestonici obezbedila finansijsku pomoć od 4,2 miliona švajcarskih franaka za donaciju tramvaja i tramvajskih prikolica.

Pored toga, ova pomoć podrazumeva i remont doniranih tramvaja, donaciju veće količine rezervnih delova, ali i tehničku obuku za osoblje i vozače.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Vožd

15.07.2015. 23:27

Gradonačelniče jel imaju ti tramvaji klimu, video nadzor, wi-fi.... kao što si rekao da Beograđani to zaslužuju.Ha ha pa vi niste normalni. Možda ima u Kuala Lumpuru starijih tramvaja pa da njih uzmemo da se ne bace?

Marko

16.07.2015. 10:01

@Vožd - E moj Srbine! KL je daleko moderniji od Beograda. Tamo nema tramvaja, ali imaju odličan metro.

GALA SUROVI

16.07.2015. 14:56

@Vožd - Otpad da vozi stoku po Beogradu i nemoj da nisi kupio kartu ode ruka lopove svercerski!

Gojko

16.07.2015. 12:06

@Evropski odpad welcome - Pogledaj koji se istorijski tramvaji i danas voze u San Francisku i Lisabonu.Ovo su vechiti tramvaji i dajte ih Novom Sadu ili Nishu koji hoche da obnovi tramvajsku mrezu posle pola veka.Bio bih zahvalan Bazelu kada bi mi poklonili jednu neunishtivu Golf dvojku.

penzioner

16.07.2015. 07:46

Veliku zahvalnost dugujemo Svajcarskoj koja nam od 2001. daruje tramvaje! A vi sto trazite komfor, ne budite razmazeni, do pre par godina niste ni znali da postoji klima u vozilima.

Dragan

16.07.2015. 08:33

Svajcarci su racionalni ljudi koji nisu skloni razbacivanju. Da ti tramvaji imaju bilo kakvu vrednost, ne bi bili rashodovani. Istina je da bi bacanje ovakvih tramvaja radi recikliranja tu zemlju odnosno grad novcano i ekoloski kostalo neuporedivo vise od utovara na zeleznicke vagone.

MatijaBG

16.07.2015. 09:55

Koliko god da se tramvaja dobije,kupi ili šta već,mi se i dalje ne odričemo onih crvenih kanti koje se onakve,rđave,jadne,prljave,vuku našim ulicama i pružaju toliko jadnu sliku da se čak neki stranci otvoreno sprdaju.Još veča sprdarija je što je broj tramvaja napisan gotovo pa na papiru od bureka i to flomasterom.Tramvaji su u Beogradu siročad,najmanje se kupuju i da nije Đikijevih Španaca,sve bi bilo još tužnije.A pričaju o širenju mreže ka Vidikovcu i Bežaniji...heheh...šta reći!