Beograd: Vozač autobusa odbio vožnju zbog bebe u kolicima!

N. Vukić

08. 07. 2015. u 14:08

Sugrađanin koji je pokušao da unese rasklopljena kolica u autobus GSP "Beograd", garažnog broja 33-44, na liniji 56, doživeo je neprijatnost od vozača koji je insistirao da ih sklopi. Nadležni u GSP moraju da reaguju po prijavi sugrađana

Београд: Возач аутобуса одбио вожњу због бебе у колицима!

NEUSAGLAŠENI propisi u vezi sa unošenjem dečjih kolica u vozila javnog prevoza i dalje svakodnevno zadaju muke roditeljima! Sugrađanin koji je juče pokušao da unese rasklopljena kolica u autobus GSP "Beograd", garažnog broja 33-44, na liniji 56, doživeo je neprijatnost od vozača koji je insistirao da ih sklopi, pod pretnjom da neće krenuti dok to ne učini. Kada je mladi roditelj posle nekoliko stanica prešao u drugi autobus na liniji 89, šofer iz iste firme nije pravio nikakav problem niti ga je opomenuo!

U GSP "Beograd" objašnjavaju da je Odlukom o javnom linijskom prevozu, članom 38. propisano da putnik u vozilo javnog prevoza može uneti dečja kolica i drugi prtljag koji svojim dimenzijama i svojstvima ne ugrožava sigurnost putnika. Dakle, nije precizirano da li kolica moraju biti sklopljena ili ne. Dok je Pravilnikom o obavezama saobraćajnog osoblja GSP, propisano da putnik može unositi u vozilo sklopljena dečja kolica.

- Kako Pravilnik i Odluka nisu usaglašeni, apelujemo i na putnike i na vozače da budu malo fleksibilniji - dodaju u GSP. - Savetujemo roditeljima i osobama sa decom u kolicima da majka ili druga osoba drži dete u naručju, a kolica uredno sklope, radi bezbednost deteta. Međutim, iako na svoj rizik urade drugačije, to nije razlog da pojedini vozači budu rigorozni. Mi i svom osoblju savetujemo da imaju razumevanja i da ne zatežu situaciju bez potrebe. Nezadovoljni putnici mogu da se obrate GSP i podnesu žalbu ili prigovor na ponašanje vozača, a nadležni u firmi će im skrenuti pažnju i adekvatno ih opomenuti.


NOVI PROPISI

U GSP dodaju da je u toku izmena Pravilnika o obavezama saobraćajnog osoblja. Novi propisi bi trebalo da budu završeni i da stupe na snagu od septembra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (37)

Branko

09.07.2015. 09:59

@Dragan Đurić - Gospodine Djuricu u pravu ste polovicno.Zasto? Jeste kaznu od 1000 evra a mozda i vise treba da dobiju rukovodioci GSP-a a ne da svaljuju krivicu vozacima jer vozaci samo voze a rukovodioci prave propise a propis kaze da se kolica trebaju sklopiti.

Rada

09.07.2015. 11:23

@Dragan Đurić - Sto nije nasao bezbedno mesto roditelju sa detetom i pomogao mu da sklopi kolica umesto da preti da nece da krene. Ako mora da postuje taj nebulozni propis, onda je mogao da postupi tako. Ne, to su sofercici koji pricaju tokom cele voznje na mobilni i time ugrozavaju sve putnike. To su nedoreceni ljudi koji nisu prosli psiho test vec su dobili na mufte papir da se zaposle. Ovo je tipicno izivljavanje na slabijem od sebe . Hitan otkaz i na lecenje, to je siledzija u najavi

Dusan

09.07.2015. 13:44

@Dragan Đurić - Vozac nije pretio vec je rekao,propis je takav kakav je i kraj price...a sto se tice ostalih uvreda na racun vozaca,to samo govori o vama,o vasoj isfrustriranosti i besu prema svemu i svakome.Siledzije ste vi..."gospoda putnici",koji svojim bezobraznim ponasanjem,sebicnim ocekivanjima i nepostavljenim dijagnozama,ugrozavate i sebe i druge.On je vozac,vi ste putnik...on vozi i radi svoj posao,vi cutite i ne smetate...za sve primedbe,olovku i papir pa u direkciju za saobracaj...kraj price.

Nebojsa007

08.07.2015. 14:28

Da je kvalifikovan da tumaci zakon ne bi bio vozac. Leci svoje komplekse na drugima. Treba da im se nasmeje i kaze hvala sto kuristite nas prevoz

Zorzo

08.07.2015. 15:31

@Nebojsa007 - Niste u pravu. Vozac je to zahtevao zbog bezbednosti deteta. Njemu je sasvim svejedno, koga vozi. Gledao sam jednom neki prilog iz bezbednosti u saobracaju, strana televizija i upravo je tema bila, bebe u kolicima u javnom prevozu. Simulirana su nagla kocenja autobusa, sa bebom lutkom, u kolicima. Sta mislite, kako se panasa beba? Ako je u kolicima okrenuta prema napred, prilikom kocenja, iz kolica leti kao metak napred i udara u prvu prepreku. Ako je okrenuta unazad, od trzaja se lomi vrat.

Zorzo

08.07.2015. 15:35

@Nebojsa007 - Nastavak komentara: Dokazano je da je beba najbezbednija u javnom prevozu, kada su kolica sklopljena, a roditelj bebu drzi rukom oko struka, okrenutu napred, dakle bebina ledja naslonjena na roditelja. Tako se najlakse amortizuju iznenadni trzaji prilikom naglog kocenja.

Aleks

08.07.2015. 17:03

@Nebojsa007 - A cemu sluzi onda platforma za kolica sa decom, invalidska kolica sa pojasom za vezivanje istih. Sklopljenih??

pele

09.07.2015. 09:06

@Nebojsa007 - ja neznam dali ste vi u pravu ili ne znam samo da u beču u gradskom prevozu svake minute ulaze žene sa bebama u kolicima, po dve ili tri stanice pa onda na drugi autobus koliko bi puta moralada sklopi kolica i rasklopi , a vozač nema baš toliko vremena da čeka da ona iznese prvo bebu pa da se vraća po kolica i tamo je obavezno označeno mesto za kolica sa bebom

@Zorzo

09.07.2015. 11:18

@Nebojsa007 - Sta pricas ti? Pa nema ni jedan roditelj 4 para ruku. Drzati kolica, drzati bebu, uz to i torbu u kojoj je bar voda i maramice za bebu. Znaci, potreban je poluprazan autobus koji nece da krene odmah i nece cimnuti majku ili oca sa bebom u rukama. U nasim autobusima su najbezbednija deca ako su u kolicima. Sram ga bilo, tog vozaca. Ako se pravi tako pametan, sto nije pomogao roditelju da nadje mesto sa kog bi mogao bezbedno da izadje, pa mu sklopio kolica. On odbio da vozi, necovek.

Dusan

09.07.2015. 13:33

@Nebojsa007 - Da imas pameti,ne bi lupetao gluposti...i cime si ti kvalifikovan sveznajuci,mega kvalifikovani za sve i svasta Nebojsa? Nema vozac sta da odlucuje,radi kako mu se kaze...kompleksasi ste vi,do boga razmazeni i sveznajuci putnici,koji mislite da svet postoji iskljucivo zbog vas.Kada kasnite,ocekujete da autobus leti...kada ne zurite,udri po vozacu jer zuri...kada vam je vrucina,kriv je vozac jer vozi 15 godina staru lominu i nema klimu...ja licno,bih svima vama ukinuo prevoz na 30 dana.

@Dusan

09.07.2015. 14:48

@Nebojsa007 - Napusti posao ako ti se ne svidja. Radimo i mi pod nemogucim uslovima, ali radimo. Znas li cega mi je zao - svakog dinara koji dam za kartu vozeci se ovakvim prevozom, a jos sta mi je zalije - sto niko ne kuca kartu ( jer nema ponistavaca) u Bg vozu koji nam je svima slamka spasa i jedini uglavnom tacan i precizan. Sve u nasoj zemlji jeste naopako, ono sto vredi, propada i ne placa se. 90 dinara placam tri stanice gde me krse i lome u guzvi i vrucini,a od Bataje do Vuka za 25 min. dzaba,....

roditelj

08.07.2015. 14:43

Smatram da roditelji koji ulaze u javni prevoz sa decom u kolicima imaju pravo na to. Pre svega, nema mnogo takvih slucajeva, a sigurno je da ti roditelji ne koriste ovaj vid prevoza iz obesti. Ulazak u prevoz je tek onda nebezbedan kada roditelj, pogotovu ako je sam/a, nosi dete i sklopljena kolica. Jedino sto treba izbegavati jeste vreme kada ljudi idu na posao ili deca u skolu. Novi niskopodni autobusi imaju mesto sa sigurnosnim pojasom, pa to zaista ne predstavlja nikakav problem ni za koga.

Dragan

08.07.2015. 15:09

A ne pada im na pamet da odbiju da voze ako u vozilu nije instaliran i ukljucen klima uredjaj iako voznjom u takvim uslovima najozbiljnije ugrozavaju zdravlje i zivote putnika!

Pedro Almudivar

08.07.2015. 15:11

Od vozaca se zahteva rigorozno primenjivanje odredbi i skida im se od plate ako to izbegnu ..

Србенда!

08.07.2015. 16:17

zato je ljudima normalnije da je ker u autobusu nego beba u kolicima. Otkaz doticnom i svima koji pustaju kerove i ostale zivotinje u autobus

Miki

09.07.2015. 21:44

@Србенда! - I onima koji puste dzukele poput tebe da se voze i zagadjuju prostor.

Milan

08.07.2015. 16:29

Gladao sam sto puta kako niko ne pravi problem sto se kucni ljubimci voze prevozom i ako je obavezno da budu u nosiljkama i kavezema, a pravi se problem zbog decijih kolica. Da li zaposleni u Gsp-u uopste znaju neki propis ili kako ko misli da treba? Najobicnija anarhija.

Zbunjena

08.07.2015. 16:34

Kako to da dete u autu mora da bude u sedištu, vezano, a u GSP je bezbednije u majčinim rukama?

Mila

08.07.2015. 18:46

''Kako Pravilnik i Odluka nisu usaglašeni, apelujemo i na putnike i na vozače da budu malo fleksibilniji - dodaju u GSP. ...'' Neverovatno je da Pravilnik i Odluka u GSP nisu usaglaseni, a oni apeluju na putnike i vozace da budu fleksibilniji, umesto da usaglase Pravilnik i Odluku. Kod nas se uvek i sve radi na pola. Nista se ne zavrsi do kraja i zaokruzi pa da svima bude jasno i da nema problema. Hocemo li nekada nauciti kako treba da radimo?

Profi

08.07.2015. 19:00

Ja radim u Kanadi u gradskom prevozu kao vozač i moram da kažem da bi bilo veoma dobro da rukovodstvo Gradskog Saobraćajnog Preduzeća malo razmotri svoj otpor. Gradskim prevozom se služe ljudi koji iz finansijskih razloga pretežno, nemaju drugi izbor. Zar ne mislite da pružite tim osobama uslugu bez posebnih uslova. Praksa u firmi gde radim je da se usluga odbija jedino u situaciji koja ugrožava bezbednost putnika. Javni prevoz ne stvara profit. To je samo usluga.

goran.s

08.07.2015. 21:05

Pa zar autobusi nemaju preko od srednjh vrata mesto za decija kolica?Ako nemaju ,zasto nemaju?!

Milan_NS

08.07.2015. 22:45

Neki vidim jedva čekaju da iznesu mržnju prema psima. U normalnim državama dozvoljeno je i psima a postoje posebna mesta za kolica.

bambi

09.07.2015. 00:08

A kada se voze alkosi,narkomani,dzeparosi ili klosari kojni smrde do neba pa svojim smradom isteruju putnike koji placaju kartu za razliku od gore navedenih onda nema problema! A sta kaze propis za njih?

Balkanikus

09.07.2015. 03:44

Svaki dan slusamo kako nas je sve manje,kako treba da se poveca natalitet.Pa zar sa ovakvim zakonom?Trebalo bi podhitno usvojiti sve odluke koje ce podstaci mlade majke da radjaju i olaksati im svaki dan a ne da se donose glupi zakoni.Ako su zakoni glupi ne moraju da se postuju.

jokica

09.07.2015. 11:44

Zasto predlagac ne demonstrira ulazak osobe sa kolicima sa blizancima da vidimo kako se to moze bezbedno uci u prevozno sredstvo.Kako sklopiti kolica i dve bebe u narucju uneti bezbedno. KAKO??????????????????MOLIM VAS POKAZITE

vozac

11.07.2015. 00:18

@jokica - nije kako vec zasto. zamislite scenario kada vozac izgubi kontrolu nad vozilom i zakuca se u drvo sta ce biti sa vasim blizancima dok se vi jednom rukom pridrzavate za sipku a drugom kolica???? reci cu vam, vi ce te odleteti ko zna gde kao i vasi blizanci, a mozda i nece, mozda ce neki debeli cika sesti u kolica usled gubitka ravnoteze. ako sedite i drzite vasu decu i desi se isto, mislim da ce te se samo vi razbiti dok ce te decu zadrzati u vasem narucju. e sad mi recite sta vam se cini bolje??

markony

13.07.2015. 14:44

@jokica - znaci bezbedno je i dozvoljeno sedeti i drzati dete u narucju u toku voznje?Zasto je onda ZOBS-om zabranjeno u kolima drzati dete u narucju dok se sedi nego moraju posebna sedista,ako se uzme u obzir da u autobusu nema ni zastitnih pojaseva pa je usled sudara veca mogucnost da putnik ispadne iz svog sedista?Kao i u mnogim drugim stvarima, u ovoj drzavi se sve radi ofrlje od strane raznih "eksperata", da ne pominjem to famozno resenje da "vozac nece pokrenuti autobus dok taj neko ne uradi nesto"

Kole

09.07.2015. 12:28

Da li mislite da vozac radi svojevoljno???Vozac postuje pravila koja su mu saopstili u firmi. Nije covek kriv. Njemu je tako receno da radi i gotovo.Promenite pravila, pa ce biti drugacije.

@Kole

09.07.2015. 14:42

@Kole - OK, neka radi po pravilima, nemam nista protiv. Onda neka ustane sa sedista, pomogne roditelju da ispostuje zakon. Ne, on se izivljava nad roditeljem i svim drugim putnicima kojima je svega vec odavno preko glave. Stoji i ceka da sam roditelj sve obavi ili da prosto napusti vozilo.

vozac

11.07.2015. 00:20

@Kole - ima vozaca koji i to urade sto si naveo iako im nije dozvoljeno da napustaju radno mesto jer dok pomazu oko kolica autobusu moze da popusti rucna i da krene, a ja vas pitam sta je sa ostalim putnicima koji nemo posmatraju????

Natalija

09.07.2015. 13:22

Ako zelite EU standarde,onda obezbedite ulazak za kolica i spustene podove.Trudnicama i porodiljama besplatan prevoz.Gospodo draga ovo je necuveno i nevidjeno!prilazem i fotografiju iz Austrije-evropski standardi.http://blog.wienerlinien.at/wp-content/uploads/2014/01/mehrzweckbereiche.jpg

Mama I Tata

10.07.2015. 00:17

Gospodo pametnjakovici, a sta sa blizancima????? i posle se pitamo zasto nam natalitet opada.

radojko

10.07.2015. 00:25

Kako sam shvatio objasnjenje sklopis kolica,dete das nekom da ga drzi ili unese u autobus,onda sklopljena kolica odlozis,otkucas kartu i onda trazis tog putnika po autobusu koji je odneo tvoje dete.posto pravilnici nisu usaglaseni,mozemo traziti i vozaca koji se nije "udubljivao" u pravilnik.Nije otvarao to "poglavlje".Covece koja Afrika.

vozac

11.07.2015. 00:14

@radojko - nema potrebe d trazis nikoga po autobusu. prednje sediste je rezervisano za osobe sa decom,trudnice i stara lica. udjes na prednja vrata zbog bezbednosti, sednes sa detetom na prvo sediste i tacno ispred nosa ti je validator da se otkucas (ako si posten) a kolica sklopljena ti neko drugi unese osim ako si pglu pa das dete da ti unose dok ti nosis kolica

vozac

11.07.2015. 00:24

bilo je slucaja da dok roditelji ''utovaraju dete sa kolicima'' da dete ispadne iz istih pa onda vozac mora da ceka uvidjaj, njemu pravite problem i neprijatnost. sta ce biti ako vozac udari u drvo usled gubitka kontrole, da li ce dete biti bezbednije u rukama roditelja dok sedi ili dok roditelj jednom rukom visi na sipki a drugom pridrzava kolica??? onog trenutka kada vi gospodo udjete u autobus vasa bezbednost je u mojim rukama i moja odgovornost!!! zasto vi u kolima morate da imate sediste za