Stepa gotov do 1. avgusta?

N. VUKIĆ

30. 06. 2015. u 23:08

Nazire se završetak kompletne rekonstrukcije ključne voždovačke saobraćajnice. Nezvanično, izvođač će dobiti dodatnih 20 dana

Степа готов до 1. августа?

Trotoar je uzak da se mimoiđe više osoba Foto I. Marinković

Planirani završetak radova na rekonstrukciji najvažnije voždovačke ulice, Vojvode Stepe, jeste 11. jul, međutim, prema situaciji na terenu, taj rok će teško biti ispoštovan. Zatražen je produžetak roka od 49 dana, ali, kako "Novosti" nezvanično saznaju, nadležni bi ovoj građevinskoj firmi dali "zeleno svetlo" da zakazani termin probiju 20 dana. Znači, Ulica vojvode Stepe bi mogla da se kompletno završi 1. avgusta. Ostaje da se vide hoće li grad naplatiti "penale" od 3,7 miliona dinara po danu za kašnjenje.

Na kružnom toku Autokomanda uklonjene su barikade prema ulicama Dr Milutina Ivkovića i Ljutice Bogdana, pa vozači više ne moraju da traže alternativne pravce. Na staru rutu vraćene su i linije javnog gradskog prevoza 42, 59 i 78, koje su zbog rekonstrukcije bile izmeštene sa svoje trase. Međutim, stanari u Ulici vojvode Stepe koji već mesecima muke muče zbog radova u ovoj voždovačkoj ulici nikako da se reše problema.

Žalbe stižu na kvalitet izvedenih radova u pojedinim deonicama, ali i na sam projekat. Sugrađani imaju primedbe na već ispucali asfalt, za koji izvođači tvrde da je samo privremeno izliven, ali i na nedovoljnu širinu trotoara na pojedinim mestima, neravno postavljene ploče na trotoaru...

PROBLEM SA NELEGALNIM OBJEKTIMA USKI trotoari, mnogobrojne neravnine i nelogičnosti u Vojvode Stepe brinu Voždovčane. Posebno je apostrofiran problem sa trotoarima gde dvoje ljudi ne mogu da se mimoiđu. - Kada smo započeli radove susreli smo se sa nerešenim imovinsko-pravnim odnosima i nelegalnom gradnjom jednog broja objekata. Sa trotoarima je urađeno ono što je objektivno bilo moguće u tom trenutku - rečeno je iz "Ratka Mitrovića".

- Nemoguće je da jedan čovek prođe, a kamoli da se mimoiđe sa drugim. A o prolasku s kolicima kada se vraćamo sa pijace ili dečjim kolicima nema govora - objašnjava Đurđica Mitić, koja živi u ovom delu grada. - Komšije se žale i na nivelaciju kolovoza i trotoara. Kažu da je podignut nivo ulice i da su trotoari sada bezmalo dva pedlja iznad ranijeg nivoa, pa kada pada obilnija kiša sva voda se sliva u dvorišta.

Nivelacija zadaje muke i vozačima, jer su ispred mnogih kapija trotoari i ivičnjaci podignuti te ih je nemoguće automobilom preći.

Kiša će namučiti i vlasnike mnogobrojnih lokala čiji su pragovi ispod nivoa trotoara, a u koje se direktno ulazi s ulice. Ili će staviti ključ u bravu kad počne da pljušti ili će biti prinuđeni da izbiju štokove i zamene ulazna vrata.

Osim zamerki sugrađana na račun projekta koji im remeti ustaljeni način života, nezadovoljni su i saobraćajnim rešenjima za koja smatraju da će dodatno usporiti i zakomplikovati saobraćaj. Pešački prelazi u zoni kružnog toka su postavljeni na samom izlazu iz njega, pa kad pešaci prelaze svi u kružnici staju. A i u obrnutom slučaju nije lako, jer mnogi vozači bez obzira na to što pešaci čekaju da pređu, stisnu "gas", pa je nebezbedno zakoračiti na "zebru".

S ozbirom na bahatost i nestrpljivost vozača u Beogradu, za većinu je pod znakom pitanja kako će se saobraćaj odvijati kad kroz sredinu krenu i tramvaji, čije će uključivanje u kružni tok regulisati "trepćuće" svetlo koje će se aktivirati prelaskom preko senzora.

Niži ivičnjaci nisu postavljeni na kolskom prolazu

USKO GRLO

Rekonstrukcijom i izmeštanjem šina u sredinu ulice planirano je da Vojvode Stepe konačno prodiše, međutim, napravljeno je "usko grlo". Gužve i zastoji su u najavi, jer jedna traka po smeru u slučaju kvara ili sudara automobila znači - kolaps.

Rizik je i to što su šine u ravni sa kolovozom, a tramvajske baštice nisu svuda odvojene ivičnjacima od saobraćajne trake, pa će vozači, posebno oni koji nisu iz glavnog grada i slabije se snalaze, neminovno dolaziti u "bliski susret" sa tramvajem.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

st

01.07.2015. 07:12

Potpuno glupo je izmestanje tramvaja na sredinu. Najvaznija stvar u saobracaju je bezbednost a najugrozeniji je pesak a ovime se tera da prelazi kolovoz da bi dosao od/do svog prevoza, umesto da ga koristi prirodno iz svoje zone kretanja. Pri tom, ovim resenjem morao je da se ustine prostor za stanicu od inace uske ulice, dok je na nekim mestima trotoar sirok i do 5 metara. Stanice imaju neravnomernu udaljenost jer zbog sirine nije bilo moguce izgraditi stajalista tamo gde je logicno itd

Jovan

02.07.2015. 17:04

@maniks - Asfalt kamioni Ratka Mitrovica voze iz Bubanj potoka za Severnu tangentu saobracajnicu od Zrenjaninske petlje ka Pancevackom putu, posao koji je zapocet jos pre 4 godine i nikako da se zavrsi ali mnogi sa autoputa, skrenu desno pa levo kod Autokomande ka ulici Vojvode Stepe koju isti izvodjac radi. Tako se parama od kineskog kredita za Pupinov most i obilaznicu - Severnu tangentu izvode radovi u ulici Vojvode Stepe i ko zna gde jos jer je na Vozdovcu tim parama preuredjeno jos nekoliko ulica.

Jovan

04.07.2015. 01:04

@maniks - Nije slucajno da Ratko Mitrovic asfalt vozi iz Bunbanj potoka jer do ulice Vojvode Stepe se lako moze doci putem pored buvljaka koji izlazi na Avalski drum. Zato se vise 4 godine otezu radovi na severnoj tangenti o kojoj niko ne vodi racuna a soder za nju se vozi kamionima iz Valjeva umesto teretnim vagonima i sl. Sto duza tura to veci prihod za podizvodjace a glavni radovi vise stoje nego sto se radi.

MatijaBG

01.07.2015. 13:58

Sređuju periferiju,a Jug Bogdanova,Miloša Velikog,Dušanova,27.marta,Trg Republike izgledaju jezivo,kao najgora turska varoš....tako da je recimo danas lepše za turiste šetati Požeškom,nego centrom grada....drugo,sad će pustiti tramvaje,pa opet na proleće godinu dana neće ići jer će kopati Salviju i bulevar oslobođenja....dakle,samo ovde se radi posao od kraja ka početku...valjda je logičnije bilo krenuti od Slavije prema Banjici sa rekonstrukcijom....