Beograd: Za pokretne stepenice potrebno čak 590.000 evra?!
17. 06. 2015. u 22:23
Pokretni eskalatori u podzemnoj železničkoj stanici "Vukov spomenik" godinama već ne rade. Neke stoje pokvarene, a druge skoro potpuno ruinirane
UKUPNO pet pokretnih stepeništa u podzemnoj železničkoj stanici "Vukov spomenik", koja ne rade godinama, nastaviće da prevoze putnike kada se u njih "ubrizga" - 590.000 evra! Dok se u budžetu ne "skrpi" ova suma, korisnici će i dalje biti primorani da vežbaju kondiciju niz i uz one mermerne. A problem je i putokaz za "pogrešan" izlaz...
U stanici koja se cakli, manja pokretna stepeništa uopšte ne funkcionišu. "Služe za dekoraciju", dobacuje prolaznik za one koje izlaze na Bulevar kralja Aleksandra. Samo estetsku ulogu odavno imaju i pokretne stepenice u središtu stanice, koje spajaju prvi i drugi nivo. U najgorem stanju su one koje izlaze na Ruzveltovu. Oljuštene i zarđale. Na njima otvorena limenka, kesa smeća i pikavci udenuti u izrezbarene delove stepenika. U dnu rupa.
- Što se malih eskalatora tiče, od četiri postojeća nijedan nije u eksploataciji usled tehničkih nedostataka - tvrde u "Železnicama Srbije". - Procene naših stručnih službi su da je za njihovo osposobljavanje neophodno izdvojiti finansijska sredstva od oko 250.000 evra.
A od najdužih gazišta koja sprovode namernike do perona, srednje ne mrda. Niz preostala dva, oštećeno osvetljenje na plafonu. Zaredom tri svetla rade, pa jedno ne, onda dva svetle, jedno "žmirka", i tako do kraja spusta.
- Od tri velika eskalatora, trenutno su u konstantnoj eksploataciji dva - objašnjavaju iz "Železnica Srbije". - Treći nije u funkciji usled defekta i neophodnog velikog kapitalnog remonta za koji je, prema procenama stručnih službi, potrebno izdvojiti oko 340.000 evra.
.jpg)
SAGRAĐENA PRE DVE DECENIJE
PODZEMNA železnička stanica "Vukov spomenik" svečano je otvorena pre skoro tačno dve decenije - 7. jula 1995. godine.
Nalazi se 40 metara ispod zemlje, po ugledu na metro stanice u svetu, a trenutno je koriste Beovoz i BG voz. Procenjuje se da je mogući kapacitet stanice skoro 15.000 putnika na sat.
DVA VOZA NIKAD NISU DOŠLA
OSIM problema sa "nepokretnim" stepenicama i putokazom, sugrađane muče i vozovi koji "ne poštuju" red vožnje.
- Pre nedelju dana, od 17.00 do 17.36, dva redovna BG voza nisu došla - i dalje je začuđen Alen Pajić. - Neko je zbog toga kasnio na posao i to nije prvi put. A aparati im uopšte ne rade.
dm
17.06.2015. 23:12
Pa naravno,sve mora da se redovno održava,a to samo kod nas ima da se godinama ni šraf nezameni pa dok izdrži...onda se hvatamo za glavu.Nije to skupo,već je naša društvena neodgovornost,neodržavanje sistema,dok takvi eskalatori u svetu rade i po 50 g.uz redovno održavanje.Kod nas se recimo kupe novi vozovi,pa se onda kada stignu tek dograđuje depo,i to uz pretnju da će nam ukinuti garanciju,samo tako nas pokreću.Šteta!
Gubici Železnica su bili oko 41 milion evra u prošloj godini, pa mi je čudno da nisu mogli da nađu i tih 590.000 da poprave stepenice.
Ova donja fotografija mi deluje kao realizam Vuciceve Srbije a ona gornja mu dodje poput stare narodne izreke " spolja gladac a iznutra jadac ", a sto je jos interesantno i deluje bas apstraktno uz ovaj tekst i slika gradonacelnika Beograda sa porukom "do kraja godine plan za prvu liniju metroa".
Ne napisaste dali rade liftovi tj sta je sa onim putnicima koji su u invalidskim kolicima, na stakama
Komentari (4)