Mali: Na jesen početak gradnje Beograda na vodi

Tanjug

06. 06. 2015. u 10:32

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjvio je da je na lokaciji na kojoj treba da počenje izgradnja Beograda na vodi do sada uklonjeno 212 objekata, 91 porodica je preseljena

Мали: На jесен почетак градње Београда на води

Siniša Mali

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjvio je danas da je na lokaciji na kojoj treba da počenje izgradnja Beograda na vodi do sada uklonjeno 212 objekata, 91 porodica je preseljena, a očekuje se da bi uslovi za početak gradnje prvih objekata mogli da se steknu do kraja leta.

Mali je rekao da predstoji usvajanje još dva dokumenta - sporazum o naknadi sa Direkcijom za građevinsko zemljište i odobrenje o državnoj pomoći, i nakon toga stvoriće se uslovi za izgradnju.

Gradonačelnik je na TV Pink naveo da je investitor zadovoljan povratnom informacijom koju je dobio sa tržišta o zainteresovanosti za kupovinu stanova, te da bi, da je to moguće, već sada počeo izgradnju.

Proces eksproprijacije je krenuo i do kraja avgusta i početka septembra trebalo bi da počne gradnja prvih objekata, rekao je Mali.

Za projekat Beograd na vodi morao je biti donet i lex specialis, sa kojim se DSS nije složio i najavio je izlazak iz gradske vlasti, a gradonačelnik smatra da će gradska vlada voditi politiku razvoja, reformi i povećanja kvaliteta života te da svako ko je spreman da podrži takvu politiku je dobrodošao.

"Ako DSS to ne želi nećemo trpeti njihove kritike preko novina", rekao je Mali, ali je naglasio da sa Anrejom Mladenovićem, koji je zamnik gradonačelnika, ima dobru saradnju, te da se nada da će ona biti nastalvjena.

Nedavnu posetu Moskvi, Mali vidi kao veoma značajnu jer je to grad od koga ima mnogo toga da se nauči i primeniti rešenja koja tamo uspešno funkcionišu.

Mali je podsetio da je Moskva pre samo tri godine bila prva na listi svetskih gradova po gružvama u saobraćaju, a danas je na petom mestu, što znači da su za dve godine uspeli da naprave značajne pomake u regulisanju saobraćajnih gužvi.

Namera je i da predstavnici Direkcije za javni prevoz Beograda odu u Moskvu i upoznaju se sa sistemom koji je tamo primenjen, rekao je Mali.

Gradonačelnik je podsetio da decenijama unazad nije ulagano u saobraćaj u Beogradu i da je namera da se, ako se stigne u septembru, a ako ne u januaru, uvedu četiri saobraćajne zone u glavnom gradu, i smanji cena karata građanima koji žive u prigradskim naseljima.

Planirana je kupovina 30 novih autobusa koji treba da stignu do kraja godine, kao i nabavka pet ili šest električnih autobusa u istom periodu.

Gradonačelnik se osvrnuo i na jučerašnju odluku Gradskog veća koje je usvojilo ugovor između Direkcije za građevinsko zemljište i Ikee, navodeći da je građevinska dozvola napisana i da je Ikea pozvana da je podigne.

Da li će to uraditi u ponedeljak ili utorak ostaje da se vidi, ali grad je efikasno i u rokovima koji su dogovoreni sa investitorom taj posao završio, naveo je Mali.

Govoreći o imovini glavnog grada, Mali je ukazao da posao popisivanja imovine Beograda i procena njene vrednosti nije još završen, a da će do proleća biti mnogo jasnija slika obima i vrednosti imovine koju grad poseduje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (41)

jelena

06.06.2015. 10:56

Eto, za one koji su sumnjali, koji nisu verovali dokaz da pocinje gradnja i da ova vlast ne laze i ne vara narod kao prethodne! Koliko ce samo koristi biti za zemlju od te investicije mnogi jos uvek nisu svesni!

miskec

06.06.2015. 11:07

Super,najzad ce jedan od najvecih projekata nase zemlju u poslednjih mogu slobodno reci 20-30 godina poceti sa realizacijom,a ja se nadam da ce se to u rekordnom roku i zavrsiti.

PetarW

06.06.2015. 11:12

Umesto da se svi potrudimo da gradnja započne što pre,sitni stranački interesi i papirologija usporava početak gradnje.Tužno je da ovakva šansa za razvoj i upošljavanje ljudi trpi zbog opozicionih sujeta i ne razumevanja veličine projekta i koliko će on uticati na opšti razvoj !

Lonče za kafu

06.06.2015. 11:16

Na početku svi su se nešto gurali da kritikuju ovo ili da pričaju da od ovog projekta nema ništa, ali kako mi se čini, ipak kreće izgradnja Beograda na vodi. Što se mene tiče, jedva čekam da vidim kako će to da izgleda.

Macak u cizmama

06.06.2015. 11:26

Beograd na vodi je poduhvat koji sigurno treba realizovati. Gradjani i politicari bi trebali da podrze projekat jer kritike i uvrede na racun gradnje nikuda ne vode. Ako smatrate da u centru Beograda treba da stoje i dalje barake i trosne kuce umesto modernih zgrada i parkova i da budemo i dalje ruglo, onda neka Vam je na cast!

ilona

06.06.2015. 12:02

@Macak u cizmama - U nasoj lepoj Srbiji, njeni gradjani samo imaju reci negativne kritike, a reci pohvale, retko ko !

Sladjana

06.06.2015. 11:41

Konacno ce se zapusiti usta svima koji ne zele da Beograd postane moderan svetski grad.

Misko

06.06.2015. 12:01

Divna vest za sve neverne tome koji su digli ruke od ovog projekta koji ce imati cela zemlja znacajnu korist..

Natalija

06.06.2015. 12:12

Sve ono sto cini da ovaj grad bude bolji, funkcionalniji, donosi korist nama i buducim pokolenjima ima moju apsolutnu podrsku!

Komšinica sa sprata

06.06.2015. 12:32

Neki rekoše da ovo neće nikada da krene, a izgleda da su se ozbiljno prešli.Svaka čast gradonačelniku, samo napred. Jedva čekam da vidim to čudo od projekta koje će nam ulepšati prestonicu. Podrška boljitku!

petar

06.06.2015. 17:39

@Komšinica sa sprata - Krenuce kao i mercedesovi autobusi, fabrika cipova i delovi za avionske motore...

Mare

06.06.2015. 12:47

Hahahaha zar nije bila prica ovog leta pocinje izgradnja, nekoliko puta su pomerali termin.

Markov

06.06.2015. 13:28

@Mare - Ti si nešto nestrpljiv. Posle decenija nečinjenja odjednom ti se žuri? Bili ste toliko godina na vlasti pa da ste svake godine po jedan deo čistili bar bi taj deo Beograda bio uređen.

Branko Bandić

06.06.2015. 14:27

@Mare - Markov: Neka su uklonili one uđerice da ne pravi više ruglo beograda , pa makar ništa tamo ne izgradili.

Stari Beograđanin

06.06.2015. 14:58

@Mare - Branko, kako se ti prezivaš- jeli to od pripadništva nekoj bandi? Tako mi zvuči i tvoj komentr. U tim straćarama, pišeš ruglu, su decenijama živeli LJUDI koji su sada ostali na ulici! Sledeći tvoje mišljenje trebalo bi srušiti pola Beograda- pogledaj na šta liče fasade zgrada u centru, oko Slavije i na drugim tzv. "elitnim" mestima. Hajde, pokreni akciju da rušimo pola Beograda, naćiće se već neki "arapski prijatelji" našeg pemijra da kobajagi ponudi pare! Ima važnijih stvari od BG na vodi!

Borka

06.06.2015. 13:09

Poput moćnog broda na talasima burnog mora, projekat ''Beograd na vodi'', polako i sigurno stiže na obalu...

Kića

06.06.2015. 13:09

Ni jedan veliki projekat u Beogradu nije moga da prođe bez velikog otpora dežurnih kritičara koji znaju samo da sede sa strane i kritikuju, pa očigledno da bez njihovih kritika neće moći proći ni Beograd na vodi.

Miro Đokić

06.06.2015. 14:25

@pasko - Pasko: Onda će tražiti nešto drugo da kritikuju vladu i njenog predsednika a nije bitno da li postoji razlog ili ne.

Jeremija

06.06.2015. 14:20

Po ugledu na projekat Beograd na vodi, u Hrvatskoj je pokrenuta inicijativa da se u Zagrebu uredi obala Save izgradnjom Zagreba na Savi, pa gradonačelnik Zagreba ide u Katar ne bi li ubedio Arape da finansiraju taj projekat, a taj projekat u Hrvatskoj podržavaju i vlast i opozicija, i oni bi bili oduševljenu ukoliko bi neodgovorna srpska opozicija svojom neargumentovanom kritikom projekta Beograd na vodi uspela da otera arapske investitore iz Srbije, jer bi ih Hrvati primili sa oduševljenjem.

max

06.06.2015. 14:47

jedino sto ne volim sto je beograd na vodi to sto beograd gubi svoj stari deo grada i svoju istoriju svoju dusu

Dumba

06.06.2015. 15:52

slinisa mali neka smiri zivce i da gradjanima besplatan gradski prevoz, jer ja za 2 sata putovanja po bgu bez klime i da ne mogu da sednem, necu da platim

Мишко

06.06.2015. 17:44

@Dumba - Да ли си се ти родио са климом, до јуче ниси знао да постоји клима.

Mladen Šuvakov

06.06.2015. 18:03

ma koje ovde lud? jesteli uspeli išta drugo da uradite osim da raseljavate,rušite pa koji ste vi destruktivni elementi!!!kažete nije ulagano u saobraćajnice??!! toliko je bačeno asfalta po beogradu,sve jedan preko drugog,da bi se mohla izgraditi dva koridora od tirane do beograda pošto je i to dogovoreno...jel ko je ovde lud???

iko

06.06.2015. 19:43

@Mladen Šuvakov - ajde ne lupetaj, mozda jeste ulagano ali nije u onolikoj meri u kojoj je bilo potrebno, svi se stalno zale na puteve, a sada kad neko iz vlasti prizna da taj problem postoji vi sad kontrirate, budite malo objektivni.

nastavnik

06.06.2015. 22:15

@Mladen Šuvakov - Apelujem na tebe da naučiš pravopis pre nego napišeš komentar. Da ima ikakvog reda gramatički neispravni komentari se ne bi ni pustali, ali pošto ovaj kritikuje vlast, onda može.

MatijaBG

06.06.2015. 18:31

Jel'da?Zar ne beše početkom proleća,pardon krajem leta,ups,na jesen....hm....Siniša,kome si ostavio Dubravicu u mulju?I jedno brodsko siroče,malo poviše,tone u smradu....hm,Mačva isto nekog čeka....mala birtija prepuna pjandura niakd življa,kreket žaba,par gnjuraca i svi ,ali baš svi čekaju dolazak Arapa...Sićo,na zelenjaku ti i dalje prodaju jaja na trotoarima,na 35 stepeni,kako bi bilo da pošalješ zelenilo sa par ruža ili barem vodeni top da opere prvi put pošteno posle Turaka Jug Bogdanovu?

arhitekta M

06.06.2015. 20:18

Bilo bi dobro prvo zavrsiti na novobeogradkoj strani izlaz sa mosta na adi koji ide ka tosinom bunaru, postaviti sine za tramvaj, liftove za laksi prelaz pesaka sa jedne strane na drugu. Zavrsiti prvo zapoceto pa onda ostalo. U svakom slucaju lepo je cuti da ce poceti izgradnja takvog grandioznog projekta.

el grande serbia

06.06.2015. 20:25

Ovakav tip megalomanskog projekta je zapravo socijalno-ekonomska konstrukcija koja daje injekciju lokalnoj privredi i budi mentalitet radnika i preduzimaca! Ovo se radilo jos od vremena gradnje piramida pa do velike depresije u Americi, kada su Amerikanci u sred depresije pravili ogromne brane u Engleskoj su pravili podzemne zeleznice i pokrenuli industrijsku revoluciju, u Kini su takodje pravili najvece brane i upravo odatle su dobili odskocnu dasku da Kina bude ono sto je danas!

Posmatrač iz Nemačke

06.06.2015. 23:56

Lepo. Samo nam taj mali nije rekao da li još u ovom veku ili kasnije i koje godine počinje ta izgradnja. Dosada je u medijima pomenuo najmanje 4 termina započinjana radova. Ili još nisu sakupili dovoljno para jer ih ta arapska firma, sudeći po pisanju nemačke štampe, nema dovoljno?

Strašno sam ljut

07.06.2015. 14:32

Au -ala već na neistomišljenike kidišu plaćeni SNS botovi! Ovo je već postalo opasno. Ne znam da li od redakcije Novosti mogu da dobiju mejl adrese svih neistomišljenika i da ih tako pronađu ko su i gde žive. U tom slučaju, verovatno bi počele da rade i batine za sve one koji su još zdrave pameti pa žele za građane nešto realnije, isplativljije i potrebnije od kula i gradova, tačnije od BG na vodi! Znači, udri po svima koji nisu SNS-ovci! Jeli već dotle došlo?