Gradski prevoz u Beogradu u četiri zone, u prigradskim naseljima cene niže 20 -30 odsto

Fonet

27. 05. 2015. u 12:47

Javni gradski prevoz u Beogradu redovno plaća samo 105.000 od 570.000 zaposlenih. U prvoj zoni do sada plaćalo samo 250.000 od milion stanovnika

Градски превоз у Београду у четири зоне, у приградским насељима цене ниже 20 -30 одсто

Ilustracija

BEOGRAD - Za normalno funkcionisanje prevoza u gradu potrebno je više od 900 miliona dinara mesečno, rekao je gradski menadžer Goran Vesić za Studio B i dodao da, prihodi od naplate, iako svakodnevno rastu, danas iznose oko 750 miliona dinara mesečno, što još nije dovoljno.

Prema njegovim rečima, nedavno završeno brojanje putnika pokazalo je da u Beogradu od 570.000 zaposlenih samo 105.000 redovno plaća prevoz, što je skandalozan podatak.

U ITS-u 1, od milion ljudi koji koriste prevoz svega 250.000 ga plaća, a u ITS-u 2, što je inače i razlog promene tarifnog sistema, od 500.000 korisnika svega njih 22.000 redovno plaća prevoz.

Pritom, kaže Vesić, mi i dalje imamo najjeftiniji prevoz, gde karta za penzionere košta jedan dinar dnevno, a zaposlene 109 dinara dnevno, a ako uđete u taksi, start će vas koštati 170 dinara i svaki kilometar po još 70, što jasno govori o razlici između jedne i druge vrste prevoza.

Govoreći o mogućnostima za poboljšanje sistema gradskog prevoza, gradski menadžer je najavio da će to dovesti i do smanjenja cene karata za korisnike iz prigradskih naselja.

Mi smo zatekli tu nelogičnost podele na ITS1 i ITS 2, koji su zapravo nekada bile linije gradskog prevoza i „Laste”, koje su se u međuvremenu duplirale i naplaćivale po različitim cenama, rekao je Vesić, navodi se u saopštenju iz gradske uprave.

Građani koji ga koriste ne znaju koja je razlika i radilo se o neravnopravnoj podeli. Pa tako neko ko živi u Obrenovcu plaća mesečnu kartu od skoro 7.000 dinara, a onaj ko živi u centru, 3.270 dinara, što ljude iz prigradskih opština čini diskriminisanim.

Novom mapom želimo da ukinemo obe zone i napravimo četiri, po bojama zona koje inače koristi i JKP „Parking servis”, a gde će cene za nekadašnji ITS 2 biti niže između 20 i 30 odsto, a samim time ćemo imati i bolju naplatu i veći prihod, objasnio je Vesić.

Ako prihod bude rastao i ako u plaćanju karte svi budemo solidarni, moći ćemo da razgovaramo i o smanjenju cena karata u ostalim zonama, rekao je on.

Vesić je naglasio i da niko ne može očekivati da prevoz bude bolji i efikasniji ako je naplata karata mala i time ne dozvoljava mogućnost za njegovo unapređenje.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (52)

VV

27.05.2015. 12:59

Vi meni uzimate preko 100 dinara dnevno da me prevezete dva kilometra dnevno: jedan do posla i jedan nazad u raspalim autobusima i to vam nije dovoljno? Kako su to diskriminisani ljudi koji žive u prigradskim opštinama? Ako se voze po 20 km dnevno i treba da plate više. Ja sam zato stan platio mnogo više od njih.

NN

27.05.2015. 13:47

@VV - Rešenje je mesečna markica za prvoz mnogo je jeftinija nego da se plaća svaki dan karta...ali naravno ne daj bože da ljudi ovde to rade kada može i džabe da se voze.

Nenad

27.05.2015. 15:14

@VV - Ista je kilometraza kao za 88... A cena 90din. Vratite ono sto punimo u kasu bg i postavite cenu prevoza koliko hocete.. 50% svih racuna za struju pripada Obrenovcu... BG se zasniva na pljacki okolnih opstina a svi su formalno bg..

Kale

29.05.2015. 22:04

@VV - Zašto upoređuješ jeftiniju varijantu karte u liniji 88, sa skupljom varijantom karte u 860?Karta u 88 je 150 dinara kod vozača, u 860 je 300 dinara kod vozača. U 88 je 90 dinara kada se kuca kartica, u 860 je 210 dinara kada se kuca kartica, a kilometraža jeste slična, to je činjenica. Čak su neke linije i duže od 860 pa su jeftinije, a to su 551, 408 i 605.

Zoki

27.05.2015. 13:07

Ako je tacno da je neko iz Obrenovca, ko se vozi do Beograda u dva pravca 70 kilometara dnevno, diskriminisan u odnosu na nekoga ko se vozi 5 ili 10 kilometara dnevno. Da li smo onda mi iz tzv. centra diskriminisani jer placamo veci porez i skuplje grejanje nego oni iz Obrenovca. Evo hocemo i mi kvalitet grejanja kao u Obrenovcu i po toj ceni, a ne 3 puta losije grejanje po 3 puta vecoj ceni. I to je diskriminacija.

Nenad

27.05.2015. 15:11

@Zoki - Karta do BG iz Obrenovca je 300din. Ista relacija kao linija 88.. cak i manja.. Nema problema dajte Obrenovcu nezavisnost tj. nase novce od elekrana sto znaci 50% svih racuna u Srbiji jer toliko procenata se proizvodi u Obrenovcu. A ne da nas Beograd vecito krade. Ne brini ide grejanje iz Obr za NBG tako da cete nastaviti da kradete ne brini,dok rubovi Obrenovca placaju grejanje na gas tj.skuplje grejanje nego centar BG..

Zoki

27.05.2015. 17:52

@Zoki - 88 je duplo kraca linija nego Beograd-Obrenovac, a takva je i cena karte 150 din. Mozete samo da napravite jos jednu elektranu od svojih para i masine i zemlju da kupite od svojih para, pa onda da izvoljevate koliko hocete.

Nenad

27.05.2015. 20:23

@Zoki - Samo vi dajte nama nase pa cemo se sami snaci... Nije duplo kraca... vidi se da ne znas... kao sto beogradjani nista drugo ne znaju osim da zive na nasim ledjima... izracunaj kilometrazu na bilo koji nacin koji zelis pa uporedi.. nije 150 vec 300 din. dajte nam nezavisnost i lepo svakom svoje.. sto je to problem... ako je deo grada bg onda sva prava i obaveze kao na vracaru ako nije bg onda da se nase ne dira...Sta je tu problem..

Nevenka

27.05.2015. 13:19

Како poredi taksi i autobus sa 100 ljudi, kao da je to isto.GSP treba da ima negativnu cenu, jer putnik trpi štetu kao i njegovo čulo mirisa. 

NN

27.05.2015. 13:26

@Nevenka - Ne nego svako treba da plati kartu a ko ne želi da "trpi štetu" može da ide i peške.

dm

27.05.2015. 13:37

Kada gledamo šire region Beograda ,najbolje rešenje je razvoj Gradsko-prigradske železnice Bg/ Beovoz treba spojiti u jedno i uvesti još operatera na nekim linijama.Rekonstrukcijom pruga do Pančeva,Mladenovca ..dodavanjem novih stanica po evropskom modelu,novih vozova,za ukupno ne tako velika ulaganja rešava se i cena karte. Biće jeftinja od autobusa koji koriste naftu,a sa ztavorenim tipom stanica gde nemožete da uđete ako ne overite mesečnu kartu,rešiće se i naplata za veći deo regiona grada.

MT

27.05.2015. 13:53

Kakve laži! Uporedite odnos plata/prevoz u EU i kod nas. Neko je bahata pošto poto i ne vidi realnost. Da ne govorim o odnosu cena/kvalitet usluge u EU i kod nas. Sve nas više putuju, imamo internet i gledamo svojim očima, ne pokušavajte da nas obmanjujete. Šta je bilo sa onom inicijativom 20din karta?

Lemi

27.05.2015. 15:55

@MT - Hajde ti malo proveri svoj dodir sa realnoscu. Da li su gorivo, autobusi, rezervni delovi, amortizacija vozila, itd. nizi za srpsku firmu u Srbiji nego sto su za nemacku u Nemackoj? Ako su plate u Srbiji 5-10 puta manje, da li ti zaista mislis da prevoznika u Nemackoj autobusi, gorivo, itd. kosta 5-10 puta vise nego prevoznika u Srbiji?

Srbistanac

27.05.2015. 13:54

Zašto je u NS karta za jednu vožnju 55 dinara, a u Bg 150? Objasnite taj lopovski sistem, ne zamazujte oči ljudima iznoseći besmislene podatke o naplativosti. Ista vozila, isto gorivo u Bg i NS, a ovde vožnja 3 puta skuplja. Diskriminacija, i to žestoka, je prema putnicima koji prelaze malu kilometražu i to ne svaki dan, a plaćaju paprenu vremensku kartu. Kada ovde karta bude 55 dinara i red vožnje poštovan, plaćaću svaku vožnju sa zadovoljstvom, neću ni koristiti mesečnu kartu, iako imam pravo.

Ana

27.05.2015. 13:56

Mene je uvek mucilo pitanje, zasto penzioneri imaju povlasticu za gradski prevoz tj zasto je njima cena prevoza 1 dinar po danu, a zaposlenima 109 dinara dnevno? Prosecna plata nije 109 puta vece od prosecne penzije. Uz to onaj ko radi mora svaki dan da ide na posao, dok to sa penzionerima nije slucaj. Ova dikriminacije utice na bas tih 570.000 zaposlenih, posto zaposleni koji ima 25.000 i od toga treba da prehrani porodicu celi mesec, teshko da ce da izdvoji 3.400 dinara za mesecnu karu.

Stole

27.05.2015. 15:52

@Ana - Zaposleni se švercuju,penzioneri ne.Karta po ceni od jednog dinara dnevno,košta penzionera preko 65 godina starosti.On se vozi samo kada ide da plaća račune,ode na sahranu prijatelju,,ali se nikada ne švercuje,kao zaposleni koji dobiju pare od firme za prevoz,za ko zna koju tarifu.Molim malo tolerancije prema najstarijom generacijom.

kataklinger

27.05.2015. 16:35

@Ana - penzioneri su najcesci korisnici usluga gsp-a, voze se tamo vamo po ceo dan, to im dodje ko diznilend.

Svrate i do maksija

30.05.2015. 17:49

@Ana - oko 11, kad je pauza zaposlenima. I to im dodje k'o diznilend...

Srpkinja

27.05.2015. 14:39

Ako hoćete da dođete do te famozne cifre 900 miliona,lepo uvedite pravilo da sve firme zaposlenima lično uplaćuju mesečne karte ,a ne da radnicima daju novac u ruke za mesečnu kartu,a oni se lepo švercuju. Masa njih je prijavljena u prigradskim naseljima,dobijaju po 7 hilj mesečno a žive u centru Beograda!!!

Jovica Jasic

27.05.2015. 15:00

dosta demagogije. ja iz vrčina plaćam tri puta više nego iz oblakovske. porez na kuću u vrčinu tri puta manji od oblakovske . sve se vrti oko novca

Sale

27.05.2015. 15:08

SKANDALOZNO, Vesic poredi babe i zabe! Vesicu, ne vozi se svako od zaposlenih lica gradskim prevozom, ljudi putuju i sopstvenim automobilima!!! Uzmimo primera radi tebe, tebe vozi i odvozi sa posla sluzbeno vozilo, koje placaju gradjani Srbije! Slicno rade i drugi koji putuju automobilima, samo sto oni gorivo placaju iz svog dzepa, a ne iz drzavne kase!!!!

Nepravda

27.05.2015. 15:29

ovo je sramno,ja radim u agenciji za fizicko tehnicko obezbedjenje Protecta,svaki mesec nam daju da potpisemo da dobijamo novac za markicu a novac ne dobijamo,ko ne potpise dobija otkaz.Kako da placam prevoz ? :/

marko

27.05.2015. 15:37

Smesno je sto Vesic poredi cenu voznje u busu sa startom u taksiju, u njemu se ipak vozis sam a u busu ti 50 ljudi stoji na nozi, da ne pominjem kuvanje zbog neukljucivanja klime ili smrzavanje zimi zbog nedostatka grejanja i sl...

mikac

27.05.2015. 15:39

Gospodo iz gradske uprave vi ste potpuno nesposobni da rešite ovaj problem pa vam ja predlažem jedino rešenje . Privatizujte potpuno javni gradski prevoz kao i prigradski. Da li ste gospodo iz gradske uprave čuli da se neko švercuje ili neće daplati kartu u medjugradskom prevozu. A da vas podsetim medjugradski prevoz je skoro sto posto privatizovan.

Tanja

27.05.2015. 15:47

naravo da je razlika u ceni taksija i gspa u gspu se gusis od smrada,stojis na jednoj nozi a ovom drugom si gospidin pa ko moze neka priusti sebi ovo drugo a ko ne neka nas voze kao ovce na stocni pijac

Ivana

27.05.2015. 15:53

Možda nije tema ali je meni malo falilo pre dva dana da za autobus 521 pozovem sanitarnu inspekciju.

Lemi

27.05.2015. 15:57

'...tako neko ko živi u Obrenovcu plaća mesečnu kartu od skoro 7.000 dinara, a onaj ko živi u centru, 3.270 dinara, što ljude iz prigradskih opština čini diskriminisanim.' Teska glupost. Taj neko iz Obrenovca mnogo vise kilometara predje autobusom od nekoga iz centra Beograda - gorivo, amortizacija, predjena kilometraza, itd. - to su stvari koje i treba da uticu na cenu karte. Inace, zasto onda mene taksi kosta mnogo vise, grejanje, komunalije, nekretnine, itd. - od nekoga iz Obrenovca!?

Radnik

27.05.2015. 16:28

Gradski prevoz ne koristim i ne placam. Umesto toga na posao idem kolima. Gradu ni iz dzepa ni u dzep a drzavi je bolje jer za akcizu i PDV za gorivo trosim mesecno mnogo vise nego za mesecnu kartu za javni prevoz. Kosta, ali vredi svaku paru. Slusam muziku koju zemlim, ukljucim klimu kada mi je potrebno, sedim ko covek a ne stojim kao stoka, nemam u kolima ni dzeparose, ni prosjake i klosare, ni bilo koju drugu moralno, ekonomski, humano i socioloski bezvrednu fukaru.

Ivan

27.05.2015. 16:42

kakvi su uslovi u kojima se narod vozi?!?!?!!!! Realna cena za ovakve autobuse i ovakvo postovanje reda voznje, nije veca od 10-15dinara...a o vozacima ne potrebno je trositi reci, cast izuzetcima!!!

Стари

27.05.2015. 18:19

Превоз у Београду и приградским насељима је много скуп. Апсолутно се слажем да треба плаћати услуге које користимо. Градска управа града Београда не треба да буде бахата и грамзива. Сулудо је полемисати и упоређивати градски превоз са такси превозом. Тај који то ради веома греши. Није у ''винкли'' што би неки рекли. Много је висока цена услуге за коришћење зоне ИТС-1 у износу од 3.275,00 динара месечно. Реално је плаћати 1.500,00 динара на месечном нивоу и даље нема дискусије. Стандард је живот

Zaboravljeno koferče

27.05.2015. 19:39

Zanimljiva studija.E sad, da li ste istovremeno radili istraživanje koliko od tih 570.000 zaposlenih prima platu,koliko od njih dobija naknadu za prevoz? Ima tu i onih što neće da plaćaju ma koliko da imaju, ali ogromna većina jednostavno ne prima redovno plate a za zaposlene u privatnom sektoru je naknada za prevoz misaona imenica.Druže Vesiću, time treba da se pozabavite da bi vam se povećali prihodi. Ako od ove šačice imate 750 miliona, zamislite koliko bi bilo da svi plaćaju.Naterajte poslod

Nezaposleni

27.05.2015. 19:54

Odakle ne zaposlenom licu 1 100 za mesecnu kartu,draga gospodo??????Ako znate da terate ljude iz gradskog prevoza cim nemaju kartu kod sebe,onda znate I da ne zaposleno lice koje trazi posao mora da promeni min.3 prevoza kako bi otisao/la na razgovor.A da me pricam o tome kako su kontrolori ne ljubazni I nevaspitani.

Zoran

27.05.2015. 20:29

"...570.000 zaposlenih samo 105.000 redovno plaća prevoz."Ko plaća taj ima i da jede.Ovi što ne plaćaju štede da daju deci malo hrane,zar ne?

djordje petrovic

27.05.2015. 22:35

Gradski menadzer ocigledno ne shvata globalnu matematiku poreza i dodate vrednosti. Ako necu da platim prevoz kao sto necu iz poznatih razloga, ja sam zapravo doneo odluku da umesto prevoza platim nesto drugo, a to je najosnovnije za zivot. Placajuci to, placam i PDV na to, tako da drzava od moje potrosnje kroz PDV i dogod taj moj novac fluktuira u aktivnom prometu dobija svoje pare natrag, doduse ne u gradsku vec republicku kasu. OStavite se neoliberalizma gospodo, neki nesto znaju i citaju.

pedja

28.05.2015. 01:35

nikad ne zaboravljajte, kada pricate o ceni karte, da ste 70 posto karte platili kroz budzet grada koji placa i gsp i privatnike. znaci oni nam uzimaju 89din za kartu sto je ostatak od 30 posto te ispada da je realna cena karte u jednom smeru preko 300 din? to hocu da mi se objasni, sta je realno ako nikad nisu radili ispitivanja linija, brojanje putnika, prosecna voznja x stanica na liniji xx itd.

pera penzioner

28.05.2015. 07:24

Koja to racunica da penzioneri placaju kartu dnevno 1 dinar. Ja sam penzioner i redovno kupujem Bus plus po mesecnoj ceni od 1120 dinara. Mesecno u proseku 5 puta koristim preveoz, tako da je moja voznja preko 200 dinara. Razmisljam da li cu u buduce koristiti taksi ili gradski prevoz. Za mene je jeftini taksi.

Dumba

28.05.2015. 08:55

mesecna karta 300 - 400 din je realna cena a dnevna 50, a za jednu vozbju 10 din za sve ljude koji koriste gsp

obrenovac

28.05.2015. 14:27

Sve dok karta za Obrenovac ne bude kao u gradskom prevozu ljudi je nece placati. Ne razumem zasto ne uvedu da karta bude vremenska 90 min. jer vecina koristi 552.551 otkuca kartu pa predje u lastu, zar nije bolje da te pare ostanu za Lastu. Drugo mi smo gradska opstina a zadnji prevoz za grad u 22.30 a iz Beograda u 00.15. Zaboravili ste da je ovo novo doba gde se radi kod privatnika do 00.00 pa se onda ceka jutarnji prevoz po coskovima.

послушајте народ

28.05.2015. 17:02

Зашто бих ја на посао на коме зарађујем 24 хиљаде месечно, на који долазим вожњом три станице (од Сајма до Славије) плаћао за мање од 2 километра вожње месечно 3300 динара? Толику цену плаћа и неко ко се вози из Винче до Земуна и назад. Исто плаћамо, мање се возим. Која је то логика? Јефтиније ми је колима да идем на посао него да плаћам ГСП. Када људи нешто не купују, углавном не купују зато што је то нешто СКУПО. Смањите цену појединачне карте на 25 динара, сатне на 40 и месечне на 1500.

niko

28.05.2015. 17:19

U Becu mesecna karta 48 e a plata drzavni minimalac 1600e....cene karata nisu prilagodjene standard....gde je plata oko 250e a mesecna karta 30e

Sale

28.05.2015. 19:32

Pitanje za VesicaKako je moguce da cena mesecne karte u Pragu kosta 2400din uz koriscenje metroa,tramvaja i autobusa.....Prosecna plata mnogo veca nego u Srbiji...

bixie

28.05.2015. 19:54

Vozim se svaki dan tih Obrenovackih 70km , placam mesecnu kartu 7000. Stojim ka poslu,stojim kada se vracam.Udisem ko zna kakve mirise,ako se uopste mirisima mogu nazvati .Stojim najcesce na jednoj nozi ili na vratima .Od 5 linija po redu voznje , jedva se pojave jedna ili dve.I bas taj autobus u koji ja udjem se pokvari na pola puta jer je preopterecen.A da sve bude jos zacinjenije dolazi dupla lasta sa upaljeni grejanjem na 30+ stepeni...kakav luksuz za placenu kartu !

Реалиста

29.05.2015. 10:46

"U ITS-u 1, od milion ljudi koji koriste prevoz svega 250.000 ga plaća, a u ITS-u 2, što je inače i razlog promene tarifnog sistema, od 500.000 korisnika svega njih 22.000 redovno plaća prevoz." Обзиром да је наплата тако мала ГСП и не зависи од наплате карата , значи могла би наплата и да сеукине једва да би приметили у ГСП? Ма још мало па да поверујемо!