Gradski prevoz u Beogradu u četiri zone, u prigradskim naseljima cene niže 20 -30 odsto
27. 05. 2015. u 12:47
Javni gradski prevoz u Beogradu redovno plaća samo 105.000 od 570.000 zaposlenih. U prvoj zoni do sada plaćalo samo 250.000 od milion stanovnika
Ilustracija
BEOGRAD - Za normalno funkcionisanje prevoza u gradu potrebno je više od 900 miliona dinara mesečno, rekao je gradski menadžer Goran Vesić za Studio B i dodao da, prihodi od naplate, iako svakodnevno rastu, danas iznose oko 750 miliona dinara mesečno, što još nije dovoljno.
Prema njegovim rečima, nedavno završeno brojanje putnika pokazalo je da u Beogradu od 570.000 zaposlenih samo 105.000 redovno plaća prevoz, što je skandalozan podatak.
U ITS-u 1, od milion ljudi koji koriste prevoz svega 250.000 ga plaća, a u ITS-u 2, što je inače i razlog promene tarifnog sistema, od 500.000 korisnika svega njih 22.000 redovno plaća prevoz.
Pritom, kaže Vesić, mi i dalje imamo najjeftiniji prevoz, gde karta za penzionere košta jedan dinar dnevno, a zaposlene 109 dinara dnevno, a ako uđete u taksi, start će vas koštati 170 dinara i svaki kilometar po još 70, što jasno govori o razlici između jedne i druge vrste prevoza.
Govoreći o mogućnostima za poboljšanje sistema gradskog prevoza, gradski menadžer je najavio da će to dovesti i do smanjenja cene karata za korisnike iz prigradskih naselja.
Mi smo zatekli tu nelogičnost podele na ITS1 i ITS 2, koji su zapravo nekada bile linije gradskog prevoza i „Laste”, koje su se u međuvremenu duplirale i naplaćivale po različitim cenama, rekao je Vesić, navodi se u saopštenju iz gradske uprave.
Građani koji ga koriste ne znaju koja je razlika i radilo se o neravnopravnoj podeli. Pa tako neko ko živi u Obrenovcu plaća mesečnu kartu od skoro 7.000 dinara, a onaj ko živi u centru, 3.270 dinara, što ljude iz prigradskih opština čini diskriminisanim.
Novom mapom želimo da ukinemo obe zone i napravimo četiri, po bojama zona koje inače koristi i JKP „Parking servis”, a gde će cene za nekadašnji ITS 2 biti niže između 20 i 30 odsto, a samim time ćemo imati i bolju naplatu i veći prihod, objasnio je Vesić.
Ako prihod bude rastao i ako u plaćanju karte svi budemo solidarni, moći ćemo da razgovaramo i o smanjenju cena karata u ostalim zonama, rekao je on.
Vesić je naglasio i da niko ne može očekivati da prevoz bude bolji i efikasniji ako je naplata karata mala i time ne dozvoljava mogućnost za njegovo unapređenje.
VV
27.05.2015. 12:59
Vi meni uzimate preko 100 dinara dnevno da me prevezete dva kilometra dnevno: jedan do posla i jedan nazad u raspalim autobusima i to vam nije dovoljno? Kako su to diskriminisani ljudi koji žive u prigradskim opštinama? Ako se voze po 20 km dnevno i treba da plate više. Ja sam zato stan platio mnogo više od njih.
@VV - Rešenje je mesečna markica za prvoz mnogo je jeftinija nego da se plaća svaki dan karta...ali naravno ne daj bože da ljudi ovde to rade kada može i džabe da se voze.
@VV - Ista je kilometraza kao za 88... A cena 90din. Vratite ono sto punimo u kasu bg i postavite cenu prevoza koliko hocete.. 50% svih racuna za struju pripada Obrenovcu... BG se zasniva na pljacki okolnih opstina a svi su formalno bg..
@VV - Zašto upoređuješ jeftiniju varijantu karte u liniji 88, sa skupljom varijantom karte u 860?Karta u 88 je 150 dinara kod vozača, u 860 je 300 dinara kod vozača. U 88 je 90 dinara kada se kuca kartica, u 860 je 210 dinara kada se kuca kartica, a kilometraža jeste slična, to je činjenica. Čak su neke linije i duže od 860 pa su jeftinije, a to su 551, 408 i 605.
Ako je tacno da je neko iz Obrenovca, ko se vozi do Beograda u dva pravca 70 kilometara dnevno, diskriminisan u odnosu na nekoga ko se vozi 5 ili 10 kilometara dnevno. Da li smo onda mi iz tzv. centra diskriminisani jer placamo veci porez i skuplje grejanje nego oni iz Obrenovca. Evo hocemo i mi kvalitet grejanja kao u Obrenovcu i po toj ceni, a ne 3 puta losije grejanje po 3 puta vecoj ceni. I to je diskriminacija.
Komentari (52)