Žičara u Beogradu posle 93 godine?!
22. 05. 2015. u 22:16
Trasa od Košutnjaka, Ade Ciganlije do Bloka 44. Prvi sličan projekat je urađen još daleke 1922.
Ovom investicijom bi se unapredili saobraćaj i turističa ponuda
DA li će Beograd posle 93 godine od prve ideje o izgradnji žičare, konačno, "vazdušnim tramvajem" premostiti Savu?
Žičara bi trebalo da poveže Novi Beograd, Adu Ciganliju i Košutnjak, i time unapredi saobraćaj, ali i turističku ponudu. U narednom periodu treba da se formira radna grupa, a onda bi se pristupilo i izradi projekta.
Ideja o izgradnji žičare stara je skoro ceo vek. Prvi projekat o mogućnosti povezivanja centra Beograda i Zemuna kabinskim sistemima izradila je 1922. zagrebačka firma "Čavlina i Sladoljev". Šest godina kasnije predloženo je da se Kalemegdan i Zemun povežu preko Ratnog ostrva. Bilo je planirano da "vazdušni tramvaj", kako je prozvan, polazi na svaka dva, a da putovanje do Zemuna traje pet minuta.
Malo je nedostajalo i da se pre deceniju slična ideja realizuje. Urađen je generalni projekat prema kom je gondolom trebalo da se poveže Košutnjak, preko autobusko-tramvajske okretnice na Banovom brdu, Makiša i Ade, sa Blokom 44 na Novom Beogradu. Dužina trase bila je oko pet kilometara, sa pet predviđenih stanica. Po tom projektu trebalo je da se izgradi 27 stubova i depo za kapisle.
Kao i mnoge druge dobre ideje, i ova se pre 12 godina zapetljala u mrežu administracije i komplikovane birokratije.
PRVA FAZA 3,8 MILIONA EVRA?
PREMA ranijim proračunima, izgradnja prve faze trajala bi oko četiri meseca i koštala 3,8 miliona evra. Cena karte bi bila oko jednog evra, pa bi se povraćaj troškova očekivao u prvih deset godina eksploatacije.
Žeks
22.05.2015. 22:35
Ovi sadašnji su gori od onih predhodnih. Sve za šta su ih kritikovali, ponavljaju. Primer: Prle odvoženjem automobila paukom. Sramota.
Vlast se "rasturi" od obećanja građanima. Te BG na vodi, brze pruge, uređednje pešačke zone, trga Slavija, novi mostovi, metro, te ko zna šta još! Sve ovo miriše na predizborna obećanja koja se po pravilu nikada ne ispunjavaju! Znači, novi izbori su na pragu. Zašto kada, kobajagi, vlada odlično radi?
A hocemo li dobiti zicaru na vodi?
Једна дивна идеја.Живео Београд на копну,води и у ваздуху.То што се остатак Србије празни,нема везе.Битно је да се Београд развија.Нису џабе побегли од нас Словенци,Хрвати,Муслимани,Шиптари,Црногорци,Македонци....
@Немања - Pa Beograd je trecina Srbija I ima ko da se vozi, za razliku od provincije.
Komentari (20)