“Kuvanje” u GSP, jer štede gorivo
08. 05. 2015. u 15:00
Klime u autobusima, tramvajima i trolama još ugašene. Vozači nisu krivi, odlučuje se na "višem nivou"
ZA "kuvanje" u vozilima GSP prethodnih dana, kada su temperature bile čak i 32 stepena Celzijusa, nisu odgovorni vozači, niti kvar na rashladnim uređajima. Prekidač je bio u rukama gradskih službi koje drže pod kontrolom saobraćaj, pa i javni prevoz u Beogradu, a nauštrb ventilacije, nastoje da prištede na gorivu.
- Vozači ne odlučuju da li će uključiti ili isključiti rashlađivanje, to ne zavisi od njih - kaže Željko Milković, generalni direktor GSP "Beograd". - Uključivanje klime zavisi od temperature, a odluka o aktiviranju sistema za hlađenje u vozilima donosi se u dogovoru sa Sekretarijatom za saobraćaj i Direkcijom za javni prevoz. Postoji okvirni datum kada se uključuje, ali to ipak zavisi od vremenskih prilika.
Klime u vozilima koja fabrički imaju ugrađen sistem za hlađenje, funkcionišu dobro, međutim, one koje su naknadno ubacivane u starija vozila zadaju muke majstorima.
- Ugradnja 140 klima- -uređaja u vozila koja nisu za to predviđena bila je greška - objašnjava Milković. - Cenu nepromišljene odluke, koja je bila tehnički neopravdana, jer su vozila stara i njihovi motori ne podržavaju dodatno opterećenje od 20 do 30 odsto, plaćamo i danas.
Milković dodaje da je za ugradnju klima-uređaja u stara vozila, koja je započeta pre četiri godine, potrošeno više od 200 miliona evra. Instaliranje uređaja po vozilu je koštalo od 8.000 do 11.000 evra, a tolika je ukupna vrednost jednog starog autobusa!
Klime su instalirane i na vozilima koja nam je donirao Japan - podseća direktor GSP. - I sa njima imamo problem jer otvori u koje su ugrađene nisu dobro zadihtovani, pa vozila prokišnjavaju. Pokušavamo da kvarove otklonimo i da održavamo ove sisteme, ali to je vrlo teško. Dok su bili u garantnom roku servisirala ih je firma koja ih je i ugradila. I sada se nude, ali su im usluge skupe i ne isplati nam se da ih angažujemo, pa se o servisiranju brinu naši majstori.
PROBLEMATIČNI STARI AUTOBUSI
RASHLADNE uređaje poseduje 83, od ukupno 126 trolejbusa. Takođe, klimom su opremljeni i svi novi tramvaji, a od 990 autobusa, ventilacioni sistem ima 506 vozila. Od 140 starih autobusa sa nadograđenom klimom, sistem ne funkcioniše u njih 88.
penzioner
08.05.2015. 15:11
Prija kad je u vozilu klima ali ja sam se 40 godina dok sam radio, vozio u neklimatizovanim pa sam izdrzao. Mnogo smo se razmazili.
@penzioner - Klima danas i u to vreme nije, ni priblizno, ista...
@penzioner - Tada su karte bile jeftine.
@penzioner - Jeste u pravu ste, nije bilo klime ali se i nije naplaćivala, jer je nije ni bilo, pa nije ni mogla biti naplaćivna, ali sad pošto je ima ona se logički naplaćuje, jer da se ne naplaćuje nebi je ni bilo u ovim šporetovima, izbačena bi bila i prodata u staro gvožđe i kapnula bi koja kinta i na to...Menadžment bi bio itekako zadovoljan da i na to kapne neka kinta i da sevne krivulja rasta na gore. Naravučenije popraviti klimu isto tako kao i "Migavac" ili "Kočnice".
srbija, tuga...
Komentari (25)