Grafiti koštaju GSP čak 150.000 evra

N. VUKIĆ

05. 05. 2015. u 20:00

Vozila najvećeg javnog gradskog prevozniika u poslednje vreme često na meti bahatih “umetnika”

Графити коштају ГСП чак 150.000 евра

ISPISIVANjE grafita i žvrljanje po vozilima javnog gradskog prevoza iz kase GSP "Beograd" godišnje odnese 150.000 evra. A osim troška za prefarbavanje, neposredna šteta bahatih umetnika je i smanjen broj vozila u saobraćaju.

Generalni direktor GSP "Beograd", Željko Milković, kaže da je poslednji incident koji se dogodio pred praznike, kada je zbog ispisivanja grafita zaustavljen tramvaj i uhapšen maloletnik od 15 godina, primer krajnje bahatosti. Naime, dečko je započeo "farbanje" na okretnici, a kada je vozilo krenulo, on je ušao u nameri da svoj "umetnički rad" dovrši na sledećoj stanici, dok putnici budu ulazili.

- Oni to ispišu za kratko vreme. Nekad odrade deo, a nekada celu stranu vozila. Šteta je od 100 do čak 1.500 evra, koliko košta prefarbavanje - objašnjava Milković. - U proseku imamo svaki dan po jedno vozilo koje bude ispisano grafitima. U novcu je to 10.000-15.000 evra na mesečnom nivou, odnosno oko 150.000 evra godišnjeg troška.

VRAĆAJU U GARAŽU ŠTETA od grafita nije samo u trošku za njihovo uklanjanje, već i u tome što ta vozila bivaju isključena iz saobraćaja. S ozbirom na to da je za farbanje potrebno od osam do 10 sati, to znači da vozilo nije na liniji i ne prevozi putnike celo prepodne.

Vandalizam je na delu prevashodno na okretnicama, ali dešava se i da upadaju u krug firme.

- U depou "Sava" na Novom Beogradu preskaču ogradu, naročito u ranim jutarnjim satima - dodaje direktor GSP. - Tamo nemamo kamere, kako bismo mogli da pratimo šta se dešava oko celog kruga preduzeća. Postoji osvetljenje, ali ne pomaže mnogo.

Ne postoji efektan način kako bi se zaposleni u najvećem gradskom prevozniku izborili sa vandalizmom pojedinih Beograđana, osim da zasuču rukave i uzmu četku u ruke.

Kako da se borimo, jednostavno uzmemo farbu i prefarbamo grafit - kaže Milković. - U nekim slučajevima je moguće da se crteži skinu hemikalijama. Koristimo kiseline i druga hemijska sredstva, ali ako ne pomaže, uzimamo četku i farbamo.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Mr.M

05.05.2015. 20:18

Zasto UMETNIKA pod navodnicima? Oni i jesu umetnici. A kad ih ne bi iscrtavali ovi vozovi bi bili boje rdje.

Zoran

05.05.2015. 21:21

То су велике штеточине, а не уметници. Да ли ви знате колико кошта стављање нове фасаде на згради, а онда после неколико дана дођу ти ваши "уметници" и униште је спрејовима. Сви они који их сматрају уметницима нека их воде својим кућама па нека им дозволе да ту праве "уметничка" дела

Boban

05.05.2015. 21:51

Deluje mi cak i interesantno, ali kad na vozu ne mozes da vidis podatke bitne za saobracaj onda nije dobro. Sreca da jos uvek nemamo naredbu da takve iskljucujemo iz saobracaja, a doci ce i do toga na kraju.

kamerman

05.05.2015. 23:10

"tamo nemamo kamere" ?!?! A zasto nemata kamere? To je sve danas vise nego jeftino, a sigurno je jeftinije od 150 000 evra! Genijalci.

Србенда!

06.05.2015. 06:37

Shvatljivo zasto se ne peru vozovi i busevi i zbog cega smrde na urin, prasinu, smrad generalno. Ne zasluzuju ni dinar

miami

06.05.2015. 08:12

Grad da krene sto pre u obracun sa vandalima, a ne da vandali imaju zastitu pojedinih medija.

Dobri decak

04.08.2015. 13:21

Sto ih farbate ... Tako im pravite lepu podlogu za njihove radove ... Ostavite ih isarane pa oni nemaju gde da šaraju i resen problem ... Ili napravite konkurs i pustite oh da to lepo oslokaju i isaraji i svi zadovoljni ... Oni imaju svoje radove a vi imate lepo oslokana o isarena vozila i nema više rashoda ... Nego ovako je lakse da neko uzme pare ....

Jeste

24.06.2017. 17:55

Evo vama prave istine , bg voz i beo voz se ne ciste samo se vodom spreru zbog prljavstine. Eventualno se ociste prozori a oni to ne rade bas cesto.