Beograd: Obnovljene ulice prepune kratera

N. Vukić

29. 04. 2015. u 23:50

Iako potpuno rekonstruisane, mnoge saobraćajnice posle samo nekoliko godina u očajnom stanju. Najsvežiji primeri Požeška i Savska, čak i Bulevar

Београд: Обновљене улице препуне кратера

Požeškoj ulici na Banovom brdu potrebno je sređivanje

PRESTONIČKE saobraćajnice prepune su rupa i ulegnuća, iako su neke od njih relativno skoro obnovljene. Razlog su "fušerisanje", zakidanje na materijalu, kao i nadzoru koji izvođačima gleda kroz prste. Slika i prilika nedomaćinskog ponašanja su krateri i pukotine u Požeškoj, Savskoj, ali i u mnogim drugim rekonstruisanim ulicama u Beogradu.

Glavna ulica na Banovom brdu završena je pre pet godina, a osim kolotraga, asfalt "krase" i rupe, koje su "zinule" naročito pored tramvajskih šina. U ništa boljem stanju nisu ni trotoari.

- Asfalt je veoma brzo propao. Kad vozim, strogo izbegavam traku gde su tramvajske šine jer su rupe i neravnine pogubne za auto - žali se Saša Živković. - Kada se iz Blagoja Parovića uključujem u Požešku, tu je najgore, jer su se otvorile rupe, a i asfalt pored šina je utonuo pa su one izdignute i auto poskakuje kao da vozim preko oranja.

I u Savskoj ulici, godinu dana ranije otvorenoj, koja je proširena i obnovljena, krateri često iznenade nespremne vozače, a na slalom ih posebno teraju šahtovi utonuli u kolovoz. Ni u Bulevaru kralja Aleksandra nije sve pod konac, osim asfalta zamerke idu i na račun neravnog trotoara.

RADILA FIRMA "SVITELSKI" PREMA dostupnim podacima, rekonstrukcija Požeške ulice koštala je skoro 900 miliona dinara, a izvođenje radova povereno je austrijskoj firmi "Svitelski". Isti majstori bili su zaduženi ranije i na rekonstrukciji Autokomande.

Minimalan garantni rok za izvedene radove za puteve javnog saobraćaja je pet godina, a za auto-put, kao i puteve prvog, drugog i trećeg reda - tri godine. I izvođači kao da se strogo pridržavaju da poštuju izreku "drži vodu dok majstori odu". Jer čim istekne ovaj minimum, a često i pre toga, "šavovi" počinju da pucaju.

Ostaje nam samo da se nadamo da će drugačije biti u Vojvode Stepe...

GORNjI SLOJ OD 15 CENTIMETARA

STANDARD za gornji noseći sloj asfalta je 15 centimetara, a završni habajući - od pet do šest. Minimalna cena jednog centimetra asfalta po kvadratnom metru puta je od 1,6 evra za noseći do 1,8 za habajući, mada ima i skupljih do 2,5 evra.

DESET KILOMETARA 120.000 EVRA

IZLIVANjEM tanjeg sloja asfalta, za tek jedan centimetar, na deset kilometara puta, moguće je zaraditi od 60.000 do 120.000 evra. S ozbirom na to koliko se ulica godišnje sanira i rekonstruiše, ova crna smesa dobro može da napuni džepove.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Đorđe

30.04.2015. 00:57

Vojvode Stepe je priča za sebe. Deonice koje su trebale da budu gotove u novembru prošle godine još nisu gotove. Završni asfalt je krupan i nesjedinjen tako da će na jesen opet da se presvlači. Iako još nije puštena u potpunosti u saobraćaj, neki šahtovi su već utonuli ispod nivoa asfalta. Umesto da bude povećan broj parking mesta, on je smanjen, čak i u okolnim ulicama novim obeležavanjem parking mesta. Da li će neko odgovarati za javašluk? Naravno da neće.

bikkojisedi

30.04.2015. 01:35

ovo je stara dobro poznata prica jos jedna u nizu bez otkaza odgovornosti i tome slicno na zalost...

Samo je to u Srbiji tesko

30.04.2015. 02:59

A jel postoji neka kontrola radova? Jel' neko potpisao to? E, pa taj sto je potpisao u bajbok na 2-3 godine, pa nek sledeci kolega potpise takve slicne radove.

Boris

30.04.2015. 14:48

@Mile - Upravo to, ali ne znam da li je neko primetio kako su propale betonske ploce na tramvajskoj bastici u Pozeskoj, kad prodje autobus samo pucka...

Strašno sam ljut

30.04.2015. 06:15

Alo, bre, novinari! Ko kaže da Nadzorni organi gleddaju izvođačima "kroz prste"?Vi izgleda još niste čuli da se odavno u Srbiji, posebno u Beogradu, "ne gleda više kroz prste". Iskorenila je to permanentna i teška borba ove vlade protiv korupcije. Mašala, mašala! Sada se gleda kroz parice koje se guraju ispod stola! Zato je kvalitet radova -nikakav!

dragan

30.04.2015. 06:59

Kalijum hlorid,magnezijum hlorid koji se uporno forsiraju tokom zimskogtretiranja ulica prave kratere a di pri tome i nemju efekat ispod -6C.Kad tad ce doci afera sa ovim nabavkama kao i sa kontejnerima.

Vojislav

30.04.2015. 07:49

Oseca se boljitak na svakom koraku pa cemo ovakvim ulicama jos brze u svetlu buducnost napretka Srbije na svim poljima. Vazno je da je sve transparentno i da se sve lepo vidi cak i kroz asfalt. Nedostaje jos samo jedna iznenadna kontrola ministarke, da se stvori na licu mesta, malo izmlatara rukama i uz vec legendarne izraze "hajde da uradimo ovo", "hocemo da uradimo ono", "necemo tolerisati javasluk" isl. stvar ce biti resena.

Lik

30.04.2015. 07:58

Ljudi shvatite koliko para toliko muzike, postoje nekoliko vrsta asfalta, ali mi nemamo para za kvalitetniji, zato ugradjujemo najjeftiniji za koju daju garanciju 2 godine

ne samo to

30.04.2015. 14:08

@Lik - Nije samo problem para nego kod nas nigde nikad nije ugradjen zavrsni sloj asfalta nego ostane na medjusloju. Zavrsnog nikad nema jer para nikad nije bilo za to. Inace neko rece u nemackoj se buse test rupe za debljinu asfalta to se i ovde radi ali problem je druge prirode sto brze propada . Jedan od razloga je i bacanje zastarele soli, kretanje autobusa tramvajskom basticom a autobusi su poznati po tome da razvaljuju sve. Kamioni koji oru jer su preotereceni i mnogo cega jos plus debljina

Nenad

30.04.2015. 08:10

Bitno je da će bratija da gradi nekakav Beograd na vodi. Tek će tu moći carski da se krade!

Beogradjanin

30.04.2015. 08:13

Da to je nasa stvarnost i realnost koju su nam za sobom ostavili prethodni... Samo da potraje novi most na Adi. A potrajace, zato sto je sagradjen tamo gde najmanje treba. Da glupost bude veća, pristupnice ovog mosta koje se slivaju u sokake skuplje od samog mosta vise od 10 puta. Koliko je tu potroseno a nepotrebno...

MatijaBG

30.04.2015. 12:01

@Beogradjanin - Zašto ne srušite taj most kad je toliko nebitan i Muh Ab abla Bulum iz Emirata neka sagradi novi,lepši na pravom mestu....bitno da je ona kula od 200 metara u tzv.BG na Savi,na pravom mestu...ajde pali,od odlaska Đilasa niste pošteno niejdnu rupu okrpili!

Tehnicar

30.04.2015. 09:06

Ovde u Nemackoj po zavrsetku radova izbuse 3-4 rupe (jedna pored druge) duboke po 30 cm i posalju u razlicite Labaratorije na ispitivanje. Tako nema zabusavanja jer moze da se uporedi.

Srbistanac

30.04.2015. 12:27

Konkretan problem u Pozeskoj je sto je oko sina beton, a beton za kolovoze mora posebno da se spravlja, ugradjuje i neguje, o cemu nasi ljudi pojma nemaju. U zemlji u kojoj se ni asfaltni putevi ne rade kako valja, neko je eksperimentisao sa betonskim kolovozom i ucinio korisnicima medvedju uslugu, jedino su na dobitku "vlasnici" kamenja u bubregu, jer ce ga se otarasiti u dve-tri voznje.

Tamo gde je betonski kolovoz

02.05.2015. 10:45

@Srbistanac - jos uvek je u besprekornom stanju. Propalo je na raskrsnicama gde je asfalt, koji mi ne znamo ugradjivati.

Covece

02.05.2015. 11:22

@Srbistanac - dovoljno je bilo da pogledas fotografiju, pa da vidis da je u pitanju asfalt, a ne beton.