Beograd: Tramvaji (ni)su prošlost
10. 04. 2015. u 22:16
Brojanje putnika pokazalo da je iskorišćenost šinskog podsistema samo 17 odsto. Analiza nije obuhvatala linije 9, 10 i 14, koje su privremeno ukinute zbog radova u Stepi
REZULTATI istraživanja brojanja putnika sprovedenog na 150 linija javnog prevoza pokazali su da žitelji glavnog grada najviše putuju autobusima, dok je iskorišćenost tramvaja tek 17 odsto kapaciteta. Od deset linija koje dnevno prevezu najviše putnika, samo jedna je tramvajska, i to "sedmica" koja saobraća od Novog Beograda do Ustaničke ulice.
Međutim, ovakav rezultat ne odslikava realno stanje i na osnovu njega nije moguće donositi prave odluke i rešenja koja će poboljšati prevoz Beograđana. Naime, dobijeni podaci o tramvajskom podsistemu su posledica režimskih izmena zbog rekonstrukcije pruge i kontaknte mreže u Bulevaru vojvode Stepe. Na ovoj trasi izmene su na snazi od jula 2014. i po promenjenom režimu saobraćaju čak tri linije - 9, 10 i 14. Tačnije, umesto tramvaja na liniji 9 voze autobusi, dok su 10 i 14 privremeno ukinute.
U prilog tome govori i činjenica da su u Sekretarijatu za saobraćaj rekli da ne nameravaju zasada da uvode bilo kakve izmene na linijama.
- Zasada nisu planirane izmene na tramvajskim linijama kako po pitanju trasa tako i po pitanju kapaciteta, s obzirom na to da je planirana Studija izrade mreže linija javnog gradskog transporta putnika i definisanje potrebnih kapaciteta - kažu u Sekretarijatu za saobraćaj. - Ova studija zasnivaće se na podacima o broju putnika i njihovim tokovima, i treba da bliže definiše potrebne izmene mreže javnog prevoza pa time i tramvajskih linija kako bi se prevozni zahtevi putnika i tokovi njihovog kretanja zadovoljili na najpovoljniji način.
Prema poslednjim podacima, GSP "Beograd" u dnevnom saobraćaju ima 125 linija na kojima saobraćaju autobusi, sedam na kojima voze trolejbusi i 10 tramvajskih linija. Osim, što tramvaji pokrivaju više linija nego trolejbusi, imaju i širu mrežu. Dužina trolejbuskih linija je 55,8 kilometara, dok je tramvajskih duplo duža - 114,2 kilometra. Ako je verovati uzorku od 10.000 prebrojanih putnika, i pored toga tramvaji se koriste manje od ostalih prevoznih sredstava.
DUŽINA PRUGE 55 KILOMETARA
DUŽINA tramvajske pruge u Beogradu je 55 kilometara, a od toga je rekonstruisano oko 60 odsto. Predstoji uređenje šina u Karađorđevoj, Cara Dušana, Džordža Vašingtona, Kraljice Marije, na Trgu Slavija, kao i u Bulevaru oslobođenja do Veterinarskog fakulteta, Bulevaru kralja Aleksandra - od Gospodara Vučića do okretnice u Ustaničkoj.
dm
10.04.2015. 22:46
Tramvajski sistem je samo jedan vid javnog prevoza ,koji bi trebalo da daje rezultat ali tek sa Metro sistemom i Gradskom železnicom.Tramvajska mreža je takva da se teško može unaprediti sa metarskom širinom koloseka.Zato putnici i beže od tramvaja jer su prespori u odnosu na autobuse, a o Gradskoj železnici . ne treba ni trošiti reči, ide brzinom munje!Zato tramvaj može da ima neku ulogu u centru, ali za veličinu grada Beograda sa 2.5 milona putovanja dnevno,bez Metroa nema razvoja.
@dm - neki "ekspert", dok pominjete nekakvu "gradsku zeleznicu". To je zeleznica i nikada nista drugo nece biti, a od nje zelite da napravite tramvaj. Osim toga, Beograd nema kapacitet za izgradnju metroa, niti ce u skorijoj buducnosti to imati. Gradski saobracaj, ovakav kakav je, samo treba organizovati i unaprediti minimalnim sredstvima. Za drugo nemamo. I samo vi mitomanisite o nekakvih 2 i po miliona putovanja dnevno.
@dm - Vidim vi ste - trezveni! Vrlo dobar komentar!
@dm - Само ћу напоменути да Тбилиси, Дњепропетровск, Солун, Софија, Јекатеринбург, Минхен, Праг, Вогоград имају метро. А по броју становника су мањи него Београд. Неки и значајно. Без метроа нема решења саобраћајних гужви. Трамвај је супер, али не може решити саобраћајни проблем. Само се може погледати време путовања од Вуковог споменика до станице Нови Београд трамвајем 7 и БГ возом. Тада је све јасно.
Dzaba sto predstoji rekonstrukcija, kad se tramvaji na Novom Beogradu vuku kao creva... sat vremena treba do Beogradjanke, duplo vise do centra nego busom.
Komentari (12)