Iz GSP mora da ode 10 odsto radnika?!

N. VUKIĆ

14. 03. 2015. u 17:18

Čelnicima najvećeg gradskog prevoznika naloženo da do kraja 2015. smanje broj zaposlenih. Sindikalci tvrde da se zapošljavaju stručnjaci sa strane

Из ГСП мора да оде 10 одсто радника?!

GLASINE o otkazima koje već mesecima potresaju zaposlene u GSP "Beograd" i koji strahuju za svoju egzistenciju, izgleda će se i ostvariti. Broj zaposlenih u najvećem gradskom prevozniku, koji je na kraju 2014. iznosio 5.959 radnika, ove godine će biti smanjen za desetak odsto. Toliko smanjenje bar od rukovodstva GSP "Beograd" zahteva grad. Ono što radnike plaši je da li će skraćenje platnog spiska za oko 500 ljudi omogućiti prirodan odliv, po raznim osnovama, ili se od menadžmenta zahteva da preduzme oštre rezove.

U Saobraćajnom sindikatu GSP kažu da je o direktivi iz Starog dvora zaposlene izvestio generalni direktor Željko Milković na sastanku u pogonu "Dorćol".

- Tom prilikom je direktor nagovestio da će iz preduzeća morati da ode oko deset odsto radnika - kaže Aleksandar Jokić, predsednik sindikata. - Jedan od razloga što grad traži smanjenje je što je GSP navodno gubitaš, ali mi to ne priznajemo. Poštenim radom ostvarujemo prihode, a problem je to što su nam oduzeli deo poslova i dodelili ih privatnom preduzeću. I dok s jedne strane po nalogu otpuštaju, s druge, opet po nalogu, primaju nove radnike.

Sindikalci tvrde da je u GSP u poslednjih godinu dana zaposleno više radnika i to uglavnom na rukovodećim mestima i u administraciji. U pogon "Kosmaj" došao je novi šef održavanja, u "Zemunu" direktor, u "Dorćolu" je više njih dobilo kancelarijska mesta. I to sve ljudi sa strane, a ne po osnovu reorganizacije i sistematizacije u okviru firme.

NEDOSTAJU 202 VOZAČA KAKO se navodi u rebalansu programa poslovanja GSP, najveća potreba postoji na poslovima vozača autobusa, trolejbusa i tramvaja, čak 202 radnika. Ova radna mesta biće popunjena zasnivanjem radnog odnosa na određeno vreme sa 160 radnika, raspoređivanjem iz unutrašnjih resursa 20 zaposlenih i prekvalifikacijom 22 zaposlena. Prethodnih godina došlo je do velikog odliva radne snage sa mesta u održavanju voznog parka, pa je planirano angažovanje 20 radnika na određeno vreme.

Inače, rebalansom programa poslovanja GSP "Beograd" za ovu godinu planirano je da u toku ove godine preduzeće napuste 374 zaposlena. U okviru tog broja je 95 radnika koji odlaze u penziju, 100 po osnovu socijalnog programa, 20 neplaniranih prestanaka, 50 sporazumnih prestanaka, 30 zbog disciplinske mere, 50 radi premeštaja kod drugog poslodavca za radnike FTO i 29 po ostalim osnovima. Planom je predviđeno da na kraju 2015. GSP "Beograd" ima 5.575 zaposlenih.


ŽELjKO MILKOVIĆ: NEĆE OTIĆI 500 LjUDI

DA GSP "Beograd" nastavlja sa trendom smanjenja broja zaposlenih, potvrdio je za "Novosti" i generalni direktor Željko Milković. Od 2000. kada je preduzeće imalo oko 8.000 radnika, broj se sada sveo ispod 6.000.

- Ne mogu da spekulišem o broju koliko će ljudi otići, ali to sigurno neće biti 500. Odlazak deset odsto radnika iz firme bi u ovom trenutku bilo mnogo. Viškova ima, ali njih ne možemo tražiti u pogonima, već u upravi i administraciji - objašnjava Milković. - Niko nije dobio ugovor na neodređeno vreme niti je doveden sa strane. Tačno je da su u firmu došla dvojica mašinskih inženjera, jedan koji je i ranije radio u GSP, a drugi iz gradske uprave.

BEZ OBEZBEĐENjA I PRANjA VOZILA

U PRVOJ polovini 2015. godine, a najkasnije do kraja juna GSP planira da raspiše javni oglas i ustupi poslove fizičko-tehničkog obezbeđenja i pranja vozila trećem licu. Plan je da 50 zaposlenih u obezbeđenju budu premešteni kod drugog poslodavca, 20 će biti vraćeno na poslove vozača, a ostalih 30 raspoređeni na poslove u skladu sa stručnom spremom.

Sa 91 radnikom koji privremeno-povremeno obavljaju poslove održavanja higijene i pranja vozila biće raskinut ugovor.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Zoran1

14.03.2015. 18:40

Znaci odlazi 10% najboljih radnika a oni sto su dobili posao preko debelih veza ostaju.

Luna

14.03.2015. 19:03

Prvo nek otpuste silne kontrolore kojih ima ko zutih mrava, pa sekretarice, dirktorcice i ostle bimbare na vlasti u GSP-u a ne odma po radnicima sramota!

milan

15.03.2015. 19:25

@Luna - prvo treba razbucati najvece parazite. to je direkcija za javni prevoz. instirucija za zbrinjavanje partijskih drugova. ti veliki strucnjaci su dovukli BUS-PLES i napravili hiljadu gluposti na racun GSP-a. samo toga da se otresu i eto pozitivnog poslovanja.

Boris

14.03.2015. 19:16

Voze se penzioneri za 400din godisnje(najvece glasacko telo),zaposljavaju se novi radnici (na pogresnim i i zmisljenim mestima-zna se po kom osnovu),vozacima se produzava radno vreme,placa se bus plusu procenat i posle GSP gubitas??? Ja kao vozac imam bus plus kartu A1 i "najnormalnije" placam prevoz tj GSP mi uplacuje i moram da se kucam kad ustanem od volana i krenem kuci . Cirkus.

Zoki

15.03.2015. 08:17

@Boris - A ti bi hteo da imas privilegije. Da ne placas kartu, a da se izivljavas na penzionerima.

Vožd

14.03.2015. 23:09

Ja još uvek imam plakat za gradonačelnika na kome stoji Premijer sa predizbornim obećanjem: "Više posla za Beograđane". Ali gde? Po kontejnerima?

anonimus

14.03.2015. 23:14

Pranje vozila poveriti trecem licu, šteta za preduzeće u najavi, iza ovoga stoji Slaven Tica predsednik Nadzornog Odbora, čovek koji je već ogromnu štetu naneo preduzeću kao direktor i koji je uveo pranje vozila od strane trećih lica(Tecon sistem) koje je mesečnoi koštalo oko 14 miliona dinara, kada je to ukunuto trenutno pranje vozila mesecno iznoci oko 4.5-5 miliona dinara to je ušteda od 9-9.5 miliona mesecno odnosno više oko 110 miliona godišnje, Za firmu koja je gubitaš to je mnogo.

Толе

15.03.2015. 00:27

@anonimus - Шта ти знаш ко је Славен Тица, он је за тебе измислио Свет.

koki

14.03.2015. 23:20

isti slučaj je i o gradskoj čistoći, traže da se otpusti deset posto, a istovremeno dovode nove radnike, izmišljaju nova radna mesta, službe i sektori, jednom rečju, nek se sklone vaši da dodju naši.. sindikati ništa, gledaju svoj interes

Žekson

15.03.2015. 19:42

@koki - U GSP-u jedino što rade su vozači i mehaničari a ovo ostalo samo sedi po kancelarijama i ništa nerade,pod hitno treba odpustiti ove kancelarijske neradnike što su došli preko raznih veza kao savetnik savetnika,P-arovi i slično i GSP će biti veoma profitabilna firma a ne gubitaš.

repus

15.03.2015. 06:43

зашто тако мали број се отпушта када би отпустили 80 посто нико неби приметио да фале све сам нерадник до нерадника имам из мог села пар сељака комшија који су отишли за бг и раде у гсб оставили очевину силну добру земљу и машине кажу лакшеим седетуи у гсп и првог и петнестог неко је дужан да им да паре него да раде на њиви

Zoki

15.03.2015. 08:19

O kakvom se pranju ovde prica kad se zna da su gsp-ovi autobusi najprljaviji u gradu. Nek se taj visak radnika dohvati krpe, da budu bar malo na koristi firmi, gradjanima i gradu.

zeljko

15.03.2015. 08:38

otpustice vozace portire cistace. a likovi koji rade po kancelarijama ce ostati na svojim radnim mestima. birokratija kod nas ima veliko uporiste

BACVANIN

15.03.2015. 08:54

Otpustanje radnika biće sigurno sprovedena po hitnom postupku,za razliku od radnika u državnim sluzbama,gde se već tri godine govori o otpustanju.Radnicka klasa kao i mali akcionari nemaju sindikate koji bi ih stitili,niti imaju veze sa nekim politickim faktorom.

Nina Jerković

15.03.2015. 14:44

Зашто се отпуштају радници. Отпустите све руководиоце из ГСП и цео ГСП ће радити као да никад нису ни постојали. Такође отпустити комплетну градску владу са свим "ресорима" за кешање на ГСП, и нарвно истерати турске дахије из апекса са бусплус и јаничаре из комуналне полиције.

Strašno sam ljut

15.03.2015. 17:53

To je ta tobože nova SNS strategija -otpustiti stare i već uhodane, iskusne i dokazane radnike, a njihov posao prepustiti nekoj privatnoj firmi koja je u vlasništvu nekog od političara, njihovih rođaka, kumova ili prijatelja. Naravno da ta firma neće raditi jeftinije ni bolje, naprotiv verovatno dosta skuplje, ali će vlasnici i političari puniti džepove! I pored obećanja o iskorenjivanju korupcije, sve ovo je već viđeno i profunkcionisalo je baš u režiji tih koji su Srbiji obećavali preporod!

Саобраћајна струка

16.03.2015. 00:20

Само да не прођу као "Аутосаобраћај" из Крагујевца... Пре тачно годину дана радницима те фирме лично се обратио председник владе Србије АВ рекавши да такво предузеће не може и не сме да пропадне јер је исувише важно за читав тај регион, јавно им је обећавао куле и градове само да би прекинули штрајк, а већ до данас фирма је тотално урнисана и радници су колективно завршили на улици... А сва имовина предузећа је систематски опљачкана и нетрагом нестала у рекордно кратком року, наравно.