Izostalo povećanje prodaje karata za prevoz

N. VUKIĆ

05. 03. 2015. u 21:15

Izostali očekivani rezultati posle uvođenja novog tarifnog sistema u javni prevoz. Prodate 1.167.674 dopune, manje nego marta 2014. "Markice" zabeležile rast od samo pet odsto...

Изостало повећање продаје карата за превоз

Prevoz plaćaju oni koji su to navikli da rade

Otkako je 1. februara stupio na snagu novi cenovnik i pravilnik o tarifnom sistemu u javnom prevozu, kojim je ukinuta karta za pojedinačnu vožnju, ukupno je prodato 1.167.674 dopuna, što je oko 25.000 manje nego pre godinu dana!

Uprkos očekivanjima gradskih čelnika da će se Beograđani sada masovno okrenuti pretplatnim mesečnim kartama, kao i učestalim pritiscima da javna preduzeća svojim zaposlenima na ovaj način isplaćuju naknadu za prevoz, prodato je 253.514 dopuna za februar (117.252 za zaposlene i 136.262 za povlašćene kategorije) što je za oko pet odsto više nego u isto vreme 2014. godine, ali za skoro 30.000 slabiji rezultat nego u novembru 2013.

Posle svih peripetija, te menjanja tarifnog sistema i pre nego što je stupio na snagu, praktično jedina dobit je razlika u ceni između nekadašnje karte za jednu vožnju (72 dinara) i sadašnje vremenske (89 dinara).

Tokom februara Beograđani su uplatili 847.721 dopunu za novu vremensku kartu od 90 minuta, kao i 66.439 dnevnih, trodnevnih i petodnevnih "punjenja" (47.738 za jedan, 1.503 za tri i 878 za pet dana).

GODIŠNjU KUPILO TROJE ZAPOSLENIH

Povoljnost uplate 900 dinara za dopunu iskoristila su 19.834 putnika koji su ostvarili bonus od dodatnih 100 dinara. Interesantan je i podatak da je godišnju kartu, po povoljnijim uslovima, kupilo samo troje zaposlenih!

S obzirom na to da GSP "Beograd" samo za jedan dan preveze oko milion i po putnika, a da je za ceo prošli mesec kupljen broj karata koji odgovara broju putnika koji se dnevno prevezu gradskim prevozom - jasno je da promene nisu povećale naplatu, a karte plaćaju oni koji su to inače navikli da rade.

NOVAC OD KARTICA IDE "APEKSU"

U Direkciji kažu da ne raspolažu podacima o broju prodatih papirnih i plastičnih kartica. Važećim ugovorom, sredstva ostvarena po osnovu jednokratne nadoknade za izradu beskontaktnih smart kartica zadržava firma "Apeks".

- U februaru je ukupno prodata 847.721 dopuna na nepersonalizovanim plastičnim karticama. Najčešći iznos dopune je 200 dinara, a zatim slede one od 100 i 89 dinara - objašnjavaju u Direkciji.

SVE UPLATE

JANUAR 2012. 2.357.324

JUL 2012. 1.613.811

JANUAR 2013. 1.123.582

JUL 2013. 1.601.170

JANUAR 2014. 1.192.417

JUL 2014. 1.018.945

FEBRUAR 2015. 1.167.674

NAPOMENA: mesec i uplaćene dopune.

MESEČNE

MART 2012. 341.371

NOVEMBAR 2013. 281.138

MART 2014. 237.858

FEBRUAR 2015. 253.514

NAPOMENA: mesec i dopune personalizovanih karata.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Tomi.

06.03.2015. 09:27

Na svim mestima gde se prodaju dopune stoji obaveštenje da se ne mogu platiti karticom. Osim toga, za dopunu nećete dobiti ni fiskalni račun. Razlog je jednostavan: niko sem Apex-a ne zna stvarni broj prodatih karata, pa Apex može da prijavi neuporedivo manje od stvarne prodaje. Normalno, jer treba namiriti i prethodne i sadašnje zaštitnike ove pljačke (sadašnji su obećavali ukidanje bus-plus sistema, ali uz odgovarajući iznos motivacije lako se postaje zaboravan).

Aleksandar

06.03.2015. 13:45

Prvo je bilo hocemo-necemo da eksperimentisemo sa penzionerima, na kraju necemo, sto je uzburkalo strasti, onda je bilo hapsenje i prekomerna upotreba sile od strane komunalne policije, na kraju je narod iz inata i revolta prestao da kupuje karte. Ova gradska vlast je totalni promasaj.

Darko

07.03.2015. 18:05

Koji je razlog da se februar 2015 poredi sa martom 2014, osim zle namere da se iskoristi cinjenica da februar ima 28 dana a mart 31?Pa, da vidimo sta kazu brojevi:U februaru su prodate 1.167.674 dopune, ili 41.703 dnevno.U martu 2014. su prodate 1.192.674 dopune ili 38.473 dnevno.Eto zasto ne podnosim novinare - platis i klatis u pozi koju god zelis! Ako dobro platis, onda 38.473 postaje vise od 41.703.

Privatni prevoznik

07.03.2015. 22:06

Karta u javnom prevozu u Beogradu za sve tri zone treba da kosta 40 dinara.To je kao jedne novine ili recimo 30% litre goriva(prevoznici znaju o cemu pricam). Ali nema povlascenih i da svi placaju tu cenu karte.Znaci : Postaviti konduktera i svima naplacivati kartu u vozilu i gotovini. Bus plus (sistem) je odlican sistem za kontrolu placanja i pracenja vozila kao i brojanje putnika i opterecenje linija,ali nema svrhe kod nas.

dumba

14.04.2015. 13:14

@Privatni prevoznik - dnevna karta da bude 50 din za ceo dan a 10 din za jednu voznju , mesecna za studente i penzionere 400 , za zaposlene 800

M.M.

07.03.2015. 23:59

Izostala su prvo njihova obecanja o povoljnijem prevozu, umesto toga papreno poskupljenje, pogotovu pojedinacne karte. Svercovace se i oni koji to u zivotu nisu ni pomislili. Smanjite cene, prilagodite ih mogucnostima gradjana, studenata...da nas bude sramota da se svercujemo,a ne moranje kao sada.