Beograd: Vozom do Resnika i Ovče

N. Vukić

27. 02. 2015. u 11:48

Grad Beograd i "Železnice Srbije" počeli realizaciju ambicioznog projekta vrednog 14 miliona evra. Siniša Mali najavio nove linije, destinacije, stanice, kompozicije...

Београд: Возом до Ресника и Овче

PET novih stanica za "BG voz", produžena linija do Resnika i Ovče, kao i nove železničke kompozicije, ambiciozan su plan predviđen Protokolom o saradnji koji su u četvrtak potpisali Siniša Mali, gradonačelnik Beograda, i Miroslav Stojčić, generalni direktor "Železnica Srbije", posle obilaska radova u Prokopu.

Za godinu dana se očekuje početak rada druge linije "BG voza" od stanice Prokop do Resnika, izgradnja novih stajališta u Kamendinu, Altini, Senjaku, Košutnjaku i Krnjači, a po završetku izgradnje drugog koloseka pruge do Pančeva, predviđeno je i produženje prve linije do Ovče. U realizaciju planiranog biće uloženo 14 miliona evra.

Gradonačelnik Beograda istakao je da se "BG voz" pokazao kao vrlo pouzdan vid transporta, čiji je prosek kašnjenja oko devet sekundi. Ipak, smatra da može da bude još bolji.

- Želimo da unapredimo "BG voz", da imamo veći broj lepih stanica, neke nove linije, ali prevashodno da poboljšamo kvalitet usluga koje Beograđani trenutno imaju - rekao je Mali. - Razmotrićemo i pravce ka Lazarevcu i Mladenovcu, a nameravamo da kupimo još nekoliko kompozicija vozova. To će omogućiti da se pojačaju dolasci i odlasci, a samim tim i poboljša kvalitet "BG voza" koji svakodnevno preveze više od 30.000 Beograđana.

Gradonačelnik je istakao da realizacija planiranih radova ne zahteva velika ulaganja i da će se unapređenjem već postojeće infrastrukture beogradskog čvora, koju koristi "BG voz", poboljšati taj vid transporta putnika. Radove će zajednički da finansiraju grad i "Železnice Srbije" kroz komercijalni aranžman. "Železnice" će izdvojiti sredstva, a grad će im to nadoknaditi kroz plaćanje broja pređenih kilometara.

Miroslav Stojčić, direktor "Železnica Srbije", rekao je da je cilj ovog preduzeća da Beograđanima obezbedi sve potrebne uslove za kvalitetniji prevoz. On se složio sa gradonačelnikom da, ipak, postoji prostor da se kvalitet usluga poboljša. Između ostalog i kada se radi o čistoći i održavanju higijene u vozilima.

Gradonačelnik Mali tokom vožnje "BG vozom"

GRAFITI I VALIDATORI

GRADONAČELNIK se sa saradnicima prevezao od Pančevačkog mosta do stanice Beograd centar (Prokop). U razgovoru sa putnicima saznao je da su svi zadovoljni kvalitetom usluge i tačnošću, ali je mogao da vidi i kako niko ne validira karte, kako su skoro svi "bus plus" aparati polomljeni ili ne rade, kako nema ni traga ni glasa od kontrolora, te da su sve kompozicije potpuno išarane grafitima.

PARKIRAJ I VOZI STANICE "BG voza" trebalo bi da budu usklađene sa stajalištima gradskog prevoza. Protokolom je predviđeno i postojanje sistema "parkiraj i vozi" tako da vozači uz "bus plus" karticu i simboličnu naknadu mogu da koriste parking, uđu u voz i mnogo brže stignu u centar grada.

PRESELjENjE STANICE DO 2018.

GRADONAČELNIK je obišao i radove na stanici Prokop.

- Podsetiću da je Branko Pešić još pre četiri decenije potpisao sporazum o premeštanju železničke stanice. Sada znamo da će 26. januara 2016. biti završeni radovi na kolosecima kako bi stanica Prokop bila funkcionalna za saobraćaj. Za dve do dve i po godine glavna železnička stanica moći će da se izmesti na ovu lokaciju - rekao je Mali.

ULAZ NA PERONE

GOVOREĆI o novim stanicama, Mali je rekao da će neke od njih biti zatvorenog tipa, u koje će moći da se uđe samo ako se na ulazu validira karta.

- One koje ne budu tako organizovane, imaće validatore na samom peronu, a tu će biti i kontrolori, tako da ćemo imati usaglašen sistem - istakao je gradonačelnik.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Zeleznica

27.02.2015. 13:32

nikada ne moze da bude i gradska zeleznica, ali ko to ovim priucenim da objasni. Skuplja pita nego tepsija. Beogradu treba metro.

dm

27.02.2015. 14:11

@Zeleznica - Naravno da je neophodan Metro,ali Beograd je jedan od srećnijih većih Evropskih gradova poput Pariza,Berlina.London upravo gradi"Crossrail" a tj. ovo što Bg već ima, a bilo je neiskorišćeno , infrastrukturu za gradsku železnicu,koja je ako pogledate Globalne trendove dobija prioritet kao npr.u Sidneju ili Stokholmu.Stranci kada obilaze BG Čvor ostanu zapanjeni sa izgrađenim tunelima ,stanicama kao Vukov Spomenik a sada i Prokopom.Shvatajući značaj povezivanja centra i predgrađa.

moravica

27.02.2015. 13:41

Gospodine Mali, trbali ste sa sobom da povedete kontrolore i komunalnu policiju, da se licno uverite kako delaju.

dm

27.02.2015. 14:00

Odlična stvar,treba pohvaliti kada se unapređuje nešto na korist svih građana.Zapravo,dodavanje novih stanica i uređenje istih po svetskim propisima info sistem,zaštita,će dodatno privući putnike.Treba odmah razmisliti o stanici kod Airport City-ja,a T.Bunar,K.Park potpuno izgraditi ,rekonstruisati..stanica Senjak je ogroman + za gužvu kod sajma.Jako je važno da Grad i Ž.S nabave nove vozove pa makar kupovali po tri graniture godišnje,i ujednače visinu staničnih platformi.Park&ride je super!

Izgubljen u vremenu

27.02.2015. 16:47

Bilo bi dobro da se poveze i Barajevo, ipak voz prolazi kroc centar na 500m od opstine, mnogo bi znacilo za razvoj istog, a rasteretili bi ibarsku magistralu.

Aranđel Mihajlović

27.02.2015. 19:11

Pravac ka Surčinu je daleko najopterećeniji . A njega niko i ne spominje u planovima za Beo - voz .

Вук

27.02.2015. 21:45

Потпуно је бесмислено имати не знам колико линија беовоза на којима возови иду на сат и по или два. Корист никаква. Зар није мудрије имати само пар кичма линија са поласцима на сваких нпр. пола сата. Хвалити се да линија БГ воза дневно превезе само 30 хиљада путника је бламажа прве врсте.

zoran

05.03.2015. 09:43

@Вук - ocigledno se nis vozio bg vozom..za tvoju informaciju u spicu ide na 15 minuta i tacan je u minut sto me je iznednadilo za ovih par godina jer ocigledno d amoze da funkiconise nesto...ovo pisem ne sto podrzavam sns ni ds ali je de facto da moze da funkcionise nesto kada se ima zelje i volje ....za bgd metro ili bg voz svaka cast jer linija pancevacki most -batajnica ide u minut ...ostale neznam,a cak i koristim metro od vuka do pan mosta i obrnuto nikada nije zakasnio ni min

vucko

28.02.2015. 09:02

Dobra zamisao. Samo mi nije jasno zbog cega se obilazi opstina cukarica. Koja ima najlosije puteve u gradu a postoji pruga koja prolazi kroz zeleznik. Bg voz bi rasteretio i puteve i autobuske linije u okolnim naseljima kao sto su Zeleznik, Sremcica, Bele vode, Rupcine....