Vozači došli zdravi u GSP, a sada...
11. 02. 2015. u 15:06
Saobraćajni sindikat GSP "Beograd" traži kraće radno vreme za radnike za volanom: Sindikalci upozoravaju na smanjenu bezbednost šofera, ali i putnika
U sindikatu dovode u pitanje procenu rizika firme AD "Zaštita na radu
BORBA za vraćanje skraćenog radnog vremena vozačima u javnom prevozu nije gotova, iako je Željko Milković, direktor GSP "Beograd", bio kategoričan da se od odnedavno uvedene izmene neće odstupiti. Glas za prava radnika diže Saobraćajni sindikat GSP, ali i predstavnici drugih sindikata u ovom preduzeću, a jedan od ključnih argumenata je - bezbednost putnika!
U Saobraćajnom sindikatu GSP dovode u pitanje Analizu o proceni rizika koju je uradila firma AD "Zaštita na radu" i na koju se poziva rukovodstvo najvećeg gradskog prevoznika, jer je sprovedena na "lakim" linijama, u novim autobusima i tramvajima, što je dalo rezultate bolje od realnog stanja.
- Vozači su umorni i pod stalnim stresom u saobraćaju, što zbog gužve i buke, izloženi su izduvnim gasovima, prašini, ali sve češće i nasrtajima putnika i bahatih sugrađana - objašnjava Aleksandar Jokić, predsednik sindikata. - Produžetak radnog vremena dodatno prouzrokuje pad koncentracije, što za posledicu ima sudare, sustizanja, nagla kočenja. Dakle, smanjenu bezbednost njihovu, ali i putnika, naših roditelja, dece, baka i deka, komšija, prijatelja.
DOŠLI ZDRAVI U GSP, A SADA...
- POTREBNO je sačekati da Medicina rada dostavi podatke o broju vozača koji su potpuno zdravi došli u GSP, a sada imaju lekarska ograničenja na 3, 6, 12 ili 24 meseca. Zbog svega toga mi smo protiv osmočasovnog radnog vremena za vozače autobusa, trolejbusa i tramvaja - zaključio je Jokić.
BRUTALNI NAPADI
- FIZIČKI napadi na vozače su poslednjih godina sve učestaliji i brutalniji - kažu sindikalci. - U analizi nema podataka o incidentima u periodu od 2008. do 2014. godine, što bi sigurno trebalo da ima uticaj na ocenu stručne analize. Pa samo u maju 2009. dogodilo se 19 napada.
zz
11.02.2015. 19:39
treba im skratiti vreme rada, njihov posao je sve tezi jer je i sam narod sve naporniji a zasto im se ne dozvoli da u kabini puse kad vec mogu psi u prevoz
Treba ovu gospodu koja je uvela to osmočasovno radno vreme da budu pored vozača 8 sati a ne da spavaju i ništa nerade po kancelarijama pa bi onda videli šta znači voziti po beogradu 8 sati u ovakvom haosu od saobraćaja. Ali njih nije briga jer sit gladnom neveruje,jer po zakonu o bezbednosti saobraćaja radno vreme je 6 sati i 30 minuta i još umesto dva slobodna dana smanjili na jedan dan.Koliku koncentraciju treba da ima vozač da bi bezbedno vozio svaki dan na hiljade putnika u ovakvim uslovima.
@Žekson - Znate šta. U današnjem vremenu je teško mnogima. Ako je mnogima teško, a imaju mnogo veće muke od vozača u gradskom prevozu, onda nemoj da cmizdite. Drugo, da si hteo da učiš ne bi bio vozač. A sa druge strane, mnogi su mnogo više od vozača učili i radili pa nemaju posao, dok ga vi imate. Neki su mnogo više od vozača učili i sada rade u prosveti i imaju manje plate od vozača u GSP-u. Vreme upravljanja vozilom u toku dana ne može biti duže od 9h, a vozača autobusa, čini mi se ne duže od 8h.
@Žekson - Nemam nista protiv ucenih ljudi ali ljudi u prosveti ne mogu zbog umora slete sa autobusom punim ljudi sa mosta ili udare nekog pesaka na ulici ,zato molim te da ne komentarises posao koji nisi radio .Imas svoje misljenje i ja to postujem ali ne razmisljas racionalno.Razmisli da se to desi i da si ti ili neko od tvojih bliznjih u tom autobusu sta bi onda rekao .
@Žekson - Свакаквих коментара сам се наслушао,али мешати бабе и жабе не иде!Зашто у Београду кад падне киша настане колапс:зато што они који ретко седну у кола реше да не кисну а у саобраћају су ко слон у стаклари!Наравно онда возе 20 на сат да буду "безбедни"!!
Komentari (15)