Vozači došli zdravi u GSP, a sada...

N. VUKIĆ

11. 02. 2015. u 15:06

Saobraćajni sindikat GSP "Beograd" traži kraće radno vreme za radnike za volanom: Sindikalci upozoravaju na smanjenu bezbednost šofera, ali i putnika

Возачи дошли здрави у ГСП, а сада...

U sindikatu dovode u pitanje procenu rizika firme AD "Zaštita na radu

BORBA za vraćanje skraćenog radnog vremena vozačima u javnom prevozu nije gotova, iako je Željko Milković, direktor GSP "Beograd", bio kategoričan da se od odnedavno uvedene izmene neće odstupiti. Glas za prava radnika diže Saobraćajni sindikat GSP, ali i predstavnici drugih sindikata u ovom preduzeću, a jedan od ključnih argumenata je - bezbednost putnika!

U Saobraćajnom sindikatu GSP dovode u pitanje Analizu o proceni rizika koju je uradila firma AD "Zaštita na radu" i na koju se poziva rukovodstvo najvećeg gradskog prevoznika, jer je sprovedena na "lakim" linijama, u novim autobusima i tramvajima, što je dalo rezultate bolje od realnog stanja.

- Vozači su umorni i pod stalnim stresom u saobraćaju, što zbog gužve i buke, izloženi su izduvnim gasovima, prašini, ali sve češće i nasrtajima putnika i bahatih sugrađana - objašnjava Aleksandar Jokić, predsednik sindikata. - Produžetak radnog vremena dodatno prouzrokuje pad koncentracije, što za posledicu ima sudare, sustizanja, nagla kočenja. Dakle, smanjenu bezbednost njihovu, ali i putnika, naših roditelja, dece, baka i deka, komšija, prijatelja.


DOŠLI ZDRAVI U GSP, A SADA...

- POTREBNO je sačekati da Medicina rada dostavi podatke o broju vozača koji su potpuno zdravi došli u GSP, a sada imaju lekarska ograničenja na 3, 6, 12 ili 24 meseca. Zbog svega toga mi smo protiv osmočasovnog radnog vremena za vozače autobusa, trolejbusa i tramvaja - zaključio je Jokić.


BRUTALNI NAPADI

- FIZIČKI napadi na vozače su poslednjih godina sve učestaliji i brutalniji - kažu sindikalci. - U analizi nema podataka o incidentima u periodu od 2008. do 2014. godine, što bi sigurno trebalo da ima uticaj na ocenu stručne analize. Pa samo u maju 2009. dogodilo se 19 napada.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (15)

zz

11.02.2015. 19:39

treba im skratiti vreme rada, njihov posao je sve tezi jer je i sam narod sve naporniji a zasto im se ne dozvoli da u kabini puse kad vec mogu psi u prevoz

Žekson

11.02.2015. 22:12

Treba ovu gospodu koja je uvela to osmočasovno radno vreme da budu pored vozača 8 sati a ne da spavaju i ništa nerade po kancelarijama pa bi onda videli šta znači voziti po beogradu 8 sati u ovakvom haosu od saobraćaja. Ali njih nije briga jer sit gladnom neveruje,jer po zakonu o bezbednosti saobraćaja radno vreme je 6 sati i 30 minuta i još umesto dva slobodna dana smanjili na jedan dan.Koliku koncentraciju treba da ima vozač da bi bezbedno vozio svaki dan na hiljade putnika u ovakvim uslovima.

Nemanja

12.02.2015. 12:26

@Žekson - Znate šta. U današnjem vremenu je teško mnogima. Ako je mnogima teško, a imaju mnogo veće muke od vozača u gradskom prevozu, onda nemoj da cmizdite. Drugo, da si hteo da učiš ne bi bio vozač. A sa druge strane, mnogi su mnogo više od vozača učili i radili pa nemaju posao, dok ga vi imate. Neki su mnogo više od vozača učili i sada rade u prosveti i imaju manje plate od vozača u GSP-u. Vreme upravljanja vozilom u toku dana ne može biti duže od 9h, a vozača autobusa, čini mi se ne duže od 8h.

DZoni

12.02.2015. 20:16

@Žekson - Nemam nista protiv ucenih ljudi ali ljudi u prosveti ne mogu zbog umora slete sa autobusom punim ljudi sa mosta ili udare nekog pesaka na ulici ,zato molim te da ne komentarises posao koji nisi radio .Imas svoje misljenje i ja to postujem ali ne razmisljas racionalno.Razmisli da se to desi i da si ti ili neko od tvojih bliznjih u tom autobusu sta bi onda rekao .

Трамвајџија

26.10.2016. 12:24

@Žekson - Свакаквих коментара сам се наслушао,али мешати бабе и жабе не иде!Зашто у Београду кад падне киша настане колапс:зато што они који ретко седну у кола реше да не кисну а у саобраћају су ко слон у стаклари!Наравно онда возе 20 на сат да буду "безбедни"!!

Vuk

28.10.2016. 01:21

@Žekson - Alo Nemanja jel mislis da su oni ljudi koji su doneli prosli zakon da upravljanjem autobusom u gradskom saobeacaju ne bude duze od 6 sati i 30 minuta bili blesavi ili ludi dok ovi sad posto nema vozaca promenili zakon da vozac ima radno vrame od 8 sati .Glavni razlog je taj da fali vozaca u gradskom saobracaju pa su gospoda odlucila da preko grbaca vozaca nadoknade taj manjak sa tim sto ce produziti radno vreme vozaca u gradskom saobracaju .

kiza

29.10.2016. 09:57

@Žekson - Nemanja, prosvetarima je bas teško rade 4-6h dnevno sa pauzama (odmorima) nakon svakih 45min, slobodni svaki subotu i nedelju, pa onda raspust ovaj raspust onaj itd... kad se sve to podeli i sabere nemogu ni dva meseca godisnje da skupe koliko radi vozac GSP-a!Informativno u GSP ima za volanom i magistara a o fakultetcki obrazovanima i sa višom školom već je broj poprilican. Ne podcenjuj niciju profesiju a po najmanje odgovoran posao i težak kao što je vozač autobusa (pogotovu u BG)!!!

Neca

25.10.2018. 22:09

@Žekson - Ne vredi im ni to što su povećali radno vreme, jer niko više nije lud da radi za 300 evra. Kad preko zaradite te pare za 3 dana. I da nema pauzu ni za jelo , wc kao sav normalan svet. 15 godina sam bio u Gsp - u . I slušam sve te komentare. Ja bi tim pojedincima dao samo nedelju dana da voze po 8 sati u toj ludnici od saobraćaja , pa nebi tako pričali. Mogu da se opkladim da ne bi izdržali ni dva dana.

Kad im skrate radno vreme

12.02.2015. 12:17

sve ovo sto ste nabrojali ce nestati? 'Ajte, molim vas. Ogradnicenje ide s godinama. Evo, i ja kad sam se zaposlio u 25-oj bio sam potpuno zdrav. Sad, u 55-oj, sve me nesto boli.

kiza

29.10.2016. 10:00

@Kad im skrate radno vreme - koliko Vam je EFEKTIVNO radno vreme???vozačima je od 8h efektiva 8hdok šta god da ste radili imali ste bar pauzu od 30min za topli obrok ako ništa drugo a verovatno i pauzu za cigaru, kafu, za koju čašicu razgovora sa koleginicama i kolegama i mnogo toga...Da slučajno i Vi nemate problem kao u centrali GSP ako ne dođete 15min ranije na posao nećete imati gde da sednete pa Vas od toga sve boli?

BM

16.09.2018. 13:49

@Kad im skrate radno vreme - Vozači imaju benificiran radni staž iz razloga što obavljaju rizičan posao po okolinu a samim tim i po vlastitu bezbednost. Samo neko ko nema kvalifikaciju da odredi težinu rada ovog zanimanja može da produži rad i time ugrozi bezbednost putnika kao i drugih učesnika u saobraćaju.

kiza

29.10.2016. 10:06

@Jadranka - Jadranka, molim Vas recite nam šta je BAHATA vožnja?U ZOBS-u taj termin postoji i vrlo je kažnjiv, al predpostavljam da niste ni vozač B kategorije pa tako pričate.Sa druge strane siguran sam da ste jedan od onih pešaka koji kulturno prelazite ulicu van pešačkog prelaza sa slušalicama u ušima ili najmanje telefonom na uvetu! Koji i ne pogledate da li neko ide ili ne i sl...Koji čak ne znate ni pravila prelaženja ulice i na pešačkom i van njega...

izzy

13.02.2015. 14:33

8 sati? pa ja sam vozač u gradskom u kg.meni je radno vreme od 4.30 do 17.00 uz pauzu od 9.00 do 11.30. ustajem u 3.00 a kući sam u 18.00. imam uglavnom dva slobodna dana mesečno i platu 32.000. neka dođe taj što uporedio prosvetare i nas da malo sedne i obrće ovo svrdlo kao i mi pa da čujem posle toga njegov komentar. inače,ja sam po školi mašinski tehničar ali,jbg,nema posla za mene u toj struci......

mira

09.11.2016. 10:31

Zasto je gsp produzio radno vreme, zato sto su mnoge firme produzile svoje radno vreme, ja radim do 22 h i vracam se poslednjim busem u 23 h, i neznam sta cu da radim ako mi firma opet produzi radno vreme.Strasno, trebalo bi svi da rade do osam uvece i bilo bi manje posla za gsp, za sve i za lekare itd.