Beograd: Stanicu Laste ruše i sele kod novobeogradskog Buvljaka!

N. VUKIĆ

27. 01. 2015. u 18:46

Renomiranom saobraćajnom preduzeću naloženo iseljenje iz centra grada na Novi Beograd

Београд: Станицу Ласте руше и селе код новобеоградског Бувљака!

Nadležni treba da se izjasne o tehničkim uslovima preseljenja Foto M. Labudović

AUTOBUSKA stanica "Lasta", u drugoj polovini godine, biće preseljena iz centra grada na Novi Beograd! Obaveštenje o hitnoj selidbi rukovodstvu firme saopštili su prošle sedmice čelni ljudi u gradu. U "Lasti", međutim, strahuju od odluke koja bi mogla da proizvede ozbiljne posledice i po ovo preduzeće, ali i po putnike i saobraćaj u srpskoj prestonici.

Prema rečima Nenada Jeftića, direktora za investicije u "Lasti", 21. januara na sastanku sa gradskim arhitektom i šefom kabineta gradonačelnika, saznali su da je u prvoj fazi izgradnje "Beograda na vodi" u planu iseljenje autobuske stanice.

- Očekivali smo iseljenje, ali za dve-tri-četiri godine, kako se bude odvijala realizacija projekta. Međutim, dinamika je da se pripreme za raseljavanje završe u prvoj polovini ove godine, a da u drugoj polovini počne preseljenje na novu lokaciju - kaće Jeftić. - Ponuđena je privremena lokacija u Bloku 42 na Novom Beogradu, na placu "Parking servisa" kod "buvljaka".

Od predstavnika "Laste" se očekuje da se u kratkom roku izjasne o tehničkim uslovima preseljenja. Ali, posle sastanka sa gradskim ocima, ostalo je mnogo nejasnoća.

- Dobili smo obaveštenje o iseljavanju, ali ne i plan kako će se taj posao obaviti. Mi sebe nećemo iseliti, nego će rešenjem neko morati to da uradi, pri čemu mora da se ispoštuju imovinsko-pravni odnosi - istakao je Jeftić. - Ova firma jeste državna, ali rušenje autobuske stanice, bez naknade, značilo bi kapitalni gubitak. Naravno da postoje državni interesi i "Lasta" nema nameru da tome staje na put. Samo nas zanima organizovan sled događaja.

U "Lasti" kažu da adekvatna rešenja moraju da ponude grad i gradske institucije.

- Ne bismo želeli da dođemo u situaciju da nešto hitno mora da se uradi, a da to dočekamo nepripremljeni, zato što se sve radi u minut do 12 - jasan je Jeftić. - U situaciji gde je u toku ove godine neophodno iseliti prigradsku autobusku stanicu, mora se uraditi redefinisanje, odnosno, priprema i izrada novih linija prigradskog prevoza. Znači, ako se gasi polazna tačka, autobuska stanica "Lasta Avala", onda mora da se zna i proračun kakve će linije biti. Da li će biti skraćene, kružne, kuda će ići, kao i gde će se nalaziti stanica, da se urede prilazi i izlazne saobraćajnice. Ta rešenja je dužna da uradi Direkcija za javni prevoz, a Skupština grada usvoji.

Međutim, posle sastanka u gradu ne zna se ni koliki je plac predviđen za raseljavanje, da li postoji neophodna infrastruktura - struja, voda, kanalizacija, kišna kanalizacija. Koliko će imati perona? Da li će biti montažni objekat? Ima li adekvatan ulaz i izlaz sa stanice, rampe, odgovarajuće prilazne saobraćajnice?

- Uočavamo ozbiljna kašnjenja u smislu izrade plana, jer nam ništa od tih detalja nije predočeno niti imamo informaciju da li je izrada plana prigradskih linija već urađena - objašnjava Jeftić.

ŠTA JE SA PERONIMA BAS?

NA stanici postoji više od 100 zaposlenih koji rade na poslovima organizacije saobraćaja, trgovine, ugostiteljstva. Postavlja se pitanje i njihovog izmeštanja, baš kao što se ne zna ni šta će biti sa BAS-ovim dolaznim peronima. Da li su i oni obuhvaćeni radovima u prvoj fazi izgradnje "Beograda na vodi". Ako će i oni biti uklonjeni, potrebno je rešenje za dolazne autobuse sa BAS stanice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Djordje

27.01.2015. 20:00

Ha ha ha sta kaze? Na dve tri cetiri godine? Pa dosta javasluka bre? Da se seli to ruglo od stanice sto pre? Da nam rasterete grad autobusa i zakrcenja po centru,kamioni su vec presteli da prolaze a kad presele i autobusku stanicu bice mnogo boljeza sve nas koji stanujemo u blizini, a da ne govorim o kriminalu prosijacima i beskucnicima koji prakticno zive oko autobuske stanice?

miraSD

28.01.2015. 08:29

@Djordje - Pa, iskreno rečeno, pitanje je da li ćeš i ti opstati tu gde jesi, ili ćeš "u minut do 12" da dobiješ informaciju da treba da se seliš, jer baš još toliko prostora treba da bi "Beograd na vodi" imao dovoljno komfora...

st

27.01.2015. 20:46

realna i odmerena reakcija Laste. Sto je brzo to je i kuso. A da treba da se izmeste obe stanice - treba

čitajte ljudi

28.01.2015. 00:58

@st - Kakve veze ova odluka ima sa lastom?Ako si u stanju,ovde možeš pročitati da grad traži da se Lasta premesti.Slažem se da treba zbog onog što grade.Ali Novi Beograd,sa tim se ne slažem.Ovako gde je sada bila je svima podjednako udajena.Ovako sada nama iz istočnog dela grada je predaleko.Da ne govorim frku kada negde putuješ a ono gužva na mostovima.

st

28.01.2015. 14:53

@st - Kavkve veze ova odluka ima sa lastom? U pravu si, odmah poseti doktora, dobices inekciju i bice ti bolje...Ako nisi shvatio radi se o lasti a najveci deo teksta je Lastina reakcija. A to sto bi ti da stanica bude kod beogradjanke da bi navodno bila svima dostupna to nece moci. izgleda da ne shvatas da stanici nije mesto u centru grada i to uz reku, bez obzira na Beograd na vodi...

BGddd

29.01.2015. 01:45

@st - Možeš li da ne pričaš gluposti? Ajde zamisli situaciju da neko dolazi kod nekoga npr iz Ništa na Voždovac.Dakle on treba da ode na Novi Beograd da bi odatle išao do Voždovca? Ili nemaš pare za taksi a doputuješ u 23:50h i moraš do Karaburme.Ili Ideš od Karaburme na stanicu,gužva na mostovima,kolaps...kasniš.Stanica mora da bude u širem centru grada kao i svuda.Na primer lokacija negde na Savskom vencu je taman.Bilo bi idealno kod Prokopa.Sa svih strana svima isto.Ovde gde je sad ne treba da bude

Aranđel Mihajlović

27.01.2015. 20:48

Mali je doktor za haos i neorganizovanost . Baš me zanima da li ćemo čuti raspoloženje arapskih investitora , kada vide da ništa nije pripremljeno .

MatijaBG

27.01.2015. 20:56

Konacno.....to ruglo treba zbrisati,kao i BAS....drugo,srusite i buvljak,Beograd treba spasiti od smetlista svakog tipa.Ovo je prelepa vest!

Нови Београд?!?

27.01.2015. 22:11

Ма, најбоље да је преселе у Рипањ, Овчу или Калуђерицу!

Дарко

28.01.2015. 07:33

После састанка са "градским оцима" остало нејасноћа!? Па мало ко да је изашао оданде и да му је било јасно шта они желе

TT

28.01.2015. 12:07

Kako je krenulo izmestiće Beogradske autobuske stanice skroz van BGa ili možda i van Srbije, da se putnici što više naputuju gradskim prevozom i da ih se što više maltretira, sa sve prtljagom.A i oni koji dolaze u BG ima da se naputuju prvo od BG a.s. do centrapa od centra do...Ovako je blizu bio i Savski trg i Trg Republike i Studentski trg odakle su polazile mnoge gradske linije do raznih delova BGa a ubuduće će to sve biti znatno dalje od BG a.s.

putnik 2

28.01.2015. 16:10

Trebalo je sve na jednom mestu.Zeleznicka I autobuska stanica Prokop .Idealan spoj po nivoima plus trzni centar.Jos nije kasno da se isprojektuje.

bea

28.01.2015. 17:47

"Ponuđena je privremena lokacija" ma daj.. da li može dva koraka unapred da se isplanira?

Vladimir

28.01.2015. 17:48

Po prvobitnom planu i projektu nova autobuska stanica je trebala da bude kod prokop stanice gde je i žel,stanica ali po oceni nekih ne može!Pa se pitam zašto mora da se sve seli na Novi Beograd i zašto od jednom takva brza odluka od strane grada.Meni tu nešto smrdi ali vreme će pokazati!Šta su mnogi navalili sa komentarima da je nešto ruglo da li ti ljudi vide gde žive,možemo mi sve novo da napravimo ali pojedinci nemaju kulturu u svakom pogledu!

Dragan

28.01.2015. 22:44

@Vladimir - Po tom planu (od pre 35+ godina) trebalo je da se BAS preseli negde izmedju pijace Dusanovcu i Autokomande, uz autoput prema Nisu a to je udaljeno oko 2 km do Prokopa. Taj plan je odavno otisao tamo gde je u medjuvremenu otisla i Jugoslavija.

moki

04.02.2016. 15:15

Stalno putujem ali nigde nije lopovluk kao u Prestonici.Zašto dolazni peron? Zašto odmah autobus ne uže u stanicu ma gde bila i uštedi maltretiranje putnicima koji idu dalje? Istina autobuska peronska karta ili šta li je već lošta 120 din (toliko ja znam) i to puta ko zna koliko putnika je velika cifra koja nije realna. Mi plaćamo kartu za vožnju a ne za boravak na peronu! Izgradnja ovih perona mnogo više košta grad i ne treba se zamajavati time.Stvari treba pojednostaviti i učiniti ih jeftiniji