Penzioneri srušili novi tarifni sistem
14. 01. 2015. u 11:18
Ukida se pojedinačna karta po ceni od 73 dinara, a cena dnevne karte biće 280 dinara, dok će trodnevna i petodnevna karta koštati 720, odnosno 1.100 dinara
Arhiv VN
NAJSTARIJI Beograđani uspeli su da se izbore za svoja prava i osujete uvođenje novog tarifnog sistema, pa će se tako sva lica starija od 65 godina, koja je trebalo da plaćaju 990 ili 1.495 dinara mesečno, i dalje voziti besplatno (izdvajaće samo 407 dinara godišnje)!
Sav trud i znanje stručnjaka okupljenih u Radnoj grupi pri Direkciji za javni prevoz Sekretarijata za saobraćaj, ali i čelnika grada koji su ga mesecima osmišljavali, pali su u vodu, čak i pre početka primene izmenjenog cenovnika!
Zaposleni, nezaposleni, studenti, srednjoškolci, invalidi i raseljeni koji su se obradovali nižim cenama, međutim, biće razočarani, jer od pojeftinjenja njihovih mesečnih karata, uprkos pompeznim najavama, neće biti ništa. Svi korisnici javnog prevoza pretplatne karte plaćaće po starim cenama (3.275, a ne 2.990 dinara), dok će putnici za pojedinačnu vožnju morati da izdvoje 89 umesto 73 dinara!
Vest o obustavi većine izmena najavljenih od 1. februara saopštio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali, samo dan nakon konsultacija sa premijerom Aleksandrom Vučićem.
- Krajem prošlog meseca usvojili smo novi tarifni sistem koji je podrazumevao promenu cene mesečnih karata, koji ima ekonomsko opravdanje sa stanovišta Grada Beograda - rekao je Mali. - Imajući u vidu preporuku Vlade Republike Srbije uspeli smo da nađemo način da zaštitimo one koje su najugroženiji, tako da se cene mesečnih karata neće povećati, kako je predviđeno. Očekujemo pomoć Vlade Srbije i odluku na nekoj od narednih sednica kojom će se od javnih preduzeća i državnih ustanova u glavnom gradu zahtevati da za svoje zaposlene kupuju mesečne karte kako bi se na taj način prihod javnog prevoza povećao.
Gradonačelnik je precizirao da će svi penzioneri stariji od 65 godina za prevoz izdvajati 407 dinara godišnje, kao i do sada, a neće biti umanjena ni nadoknada za prevoz zaposlenima, kako je to bilo ranije najavljeno novim tarifnim sistemom.
Prvi čovek Beograda je rekao i da će neke novine koje su predviđene novim sistemom biti zadržane. Jedino pojedinačna karta od 73 dinara odlazi u istoriju, dok na snazi ostaju vremenska od 89 dinara, dnevna - 280 dinara, trodnevna 720 dinara, petodnevna 1.100 dinara i godišnja karta koju će moći da kupe korisnici javnog prevoza u svim kategorijama. Njena cena biće identična ceni mesečne karte puta 11 meseci, a važiće za celu godinu.
MESEČNI MINUS ČAK 140 MILIONA
GRADONAČELNIK Beograda Siniša Mali apelovao je na sve građane da redovno plaćaju karte, ističući da je to neophodno da bi se pokrili troškovi funkcionisanja javnog prevoza u Beogradu koji mesečno prihoduje 760 miliona, dok su troškovi 900 miliona dinara.

Neki zadovoljni, a neki ogorčeni
UDRUŽENjE sindikata penzionera Srbije(USPS) pozdravilo je odluku Grada, ali nezadovoljnih ipak ima. Telefoni u redakciji juče su se usijali od poziva starijih od 65 godina sa minimalnim penzijama.
- To kako oni menjaju odluke preko noći je neozbiljno - rekla je ljutito penzionerka koja ima 62 godine i najnižu penziju. - Samo što sam platila 250 dinara i izvadila kartu. Bila sam u grupi korisnika koji zbog visine penzije ne plaćaju prevoz. Čekala sam satima u redu, ostavila im penzioni ček. Sad ponovo moram da idem, jer ukoliko se sve vraća na staro, zbog godina, spadam u kategoriju penzionera koja mesečno plaća 1.120 dinara!
Realista
14.01.2015. 11:48
"...јavnim preduzećima i državnim ustanovama u Beogradu poslodavac kupuje mesečnu markicu, a ne isplaćuje novac "na ruke..." Значи уколиконас двоје илитроје радимо у истој фирми и живимо у међусобномсуседству , нећемо моћи да "удружимо" паре од превоза и путујемо на посао сопственим превозом брже већ ћемо морати да се возимо градским превозом којије "изузетно редован и поуздан"?? Како то да послодавац (макар и држава) приморава некога да користи баш ГСП као превозно средство???
@Realista - Dajte ljudi, mnogo smo vickasti !!! Vremenska karta?Stalno neka kradja umesto popusta! UVEDITE POJEDINACNU KARTU ZA 1. VOZNJU. Sada gradjanin da bi otisao da obavi neki posao mara uzeti 2 vremenske karte! Da li je to ekonomski posteno? Ode mu hleb I mleko! NEMA SE OSECAJ ZA STVARNI STANDARD GRADJANA! POJEDINACNA karta po ceni od 50 rsd. je optimalna. Vratiti poj.karte kako je bilo ranije! Ne bi bilo razloga za shvercovanje.
toliko su se umrsili u te tarife dani sami neznaju sta ce ..vazno je da pod pritiskom onih penzionera koji bezbrizno zive sa 500 i vise evra...vrate svima jednako tako da ima i cudnih tarifa kao sto je ona za porodicne penzije koje su po pravilu manje od 15.000..din.a ipak placaju mesecnu kartu od 1200 .din ..strasno..
@amigo - Tih penzionera sa penzijama većim od 50.000 dinara, i nema mnogo u Beogradu.Pare se kupe na razlici u ceni.Ljudi sa visokim penzijama su uglavnom radili na odgovornim i rukovodećim mestima.visina doprinosa je osnov za određivanje visine penzija.
Dnevno u saobracaju ima preko 1000 vozila GSBa.Vozila u proseku imaju oko 100 polazaka dnevno sa pocetnih stanica sto cini u proseku 200 polazaka dnevno po vozilu.Mesec ima u proseku 30 dana.1000*200*30=6,000,000 polazaka mesecno, u proseku.Da bi dostigli cifru od 900,000,000 RSD potrebno je da svako vozilo zaradi bar 900,000,000/6,000,000 = 15RSD na relaciji pocetna-krajnja stanica. Ako samo 1 putnik plati voznju cena treba da bude 15RSD. Koristeni podaci su javno dostupni.
Komentari (19)