Penzioneri srušili novi tarifni sistem

N. VUKIĆ

14. 01. 2015. u 11:18

Ukida se pojedinačna karta po ceni od 73 dinara, a cena dnevne karte biće 280 dinara, dok će trodnevna i petodnevna karta koštati 720, odnosno 1.100 dinara

Пензионери срушили нови тарифни систем

Arhiv VN

NAJSTARIJI Beograđani uspeli su da se izbore za svoja prava i osujete uvođenje novog tarifnog sistema, pa će se tako sva lica starija od 65 godina, koja je trebalo da plaćaju 990 ili 1.495 dinara mesečno, i dalje voziti besplatno (izdvajaće samo 407 dinara godišnje)!

Sav trud i znanje stručnjaka okupljenih u Radnoj grupi pri Direkciji za javni prevoz Sekretarijata za saobraćaj, ali i čelnika grada koji su ga mesecima osmišljavali, pali su u vodu, čak i pre početka primene izmenjenog cenovnika!

Zaposleni, nezaposleni, studenti, srednjoškolci, invalidi i raseljeni koji su se obradovali nižim cenama, međutim, biće razočarani, jer od pojeftinjenja njihovih mesečnih karata, uprkos pompeznim najavama, neće biti ništa. Svi korisnici javnog prevoza pretplatne karte plaćaće po starim cenama (3.275, a ne 2.990 dinara), dok će putnici za pojedinačnu vožnju morati da izdvoje 89 umesto 73 dinara!

Vest o obustavi većine izmena najavljenih od 1. februara saopštio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali, samo dan nakon konsultacija sa premijerom Aleksandrom Vučićem.

- Krajem prošlog meseca usvojili smo novi tarifni sistem koji je podrazumevao promenu cene mesečnih karata, koji ima ekonomsko opravdanje sa stanovišta Grada Beograda - rekao je Mali. - Imajući u vidu preporuku Vlade Republike Srbije uspeli smo da nađemo način da zaštitimo one koje su najugroženiji, tako da se cene mesečnih karata neće povećati, kako je predviđeno. Očekujemo pomoć Vlade Srbije i odluku na nekoj od narednih sednica kojom će se od javnih preduzeća i državnih ustanova u glavnom gradu zahtevati da za svoje zaposlene kupuju mesečne karte kako bi se na taj način prihod javnog prevoza povećao.

DžABA ČEKALO SKORO 20.000 LjUDI ODMAH posle božićnih praznika, na 14 lokacija širom grada počelo je izdavanje godišnjih legitimacija za penzionere sa primanjima do 25.000 dinara. Prema poslednjim informacijama, više od 18.000 ljudi je čekalo u redovima sa penzionim čekovima. Ispostavilo se džaba.

Gradonačelnik je precizirao da će svi penzioneri stariji od 65 godina za prevoz izdvajati 407 dinara godišnje, kao i do sada, a neće biti umanjena ni nadoknada za prevoz zaposlenima, kako je to bilo ranije najavljeno novim tarifnim sistemom.

Prvi čovek Beograda je rekao i da će neke novine koje su predviđene novim sistemom biti zadržane. Jedino pojedinačna karta od 73 dinara odlazi u istoriju, dok na snazi ostaju vremenska od 89 dinara, dnevna - 280 dinara, trodnevna 720 dinara, petodnevna 1.100 dinara i godišnja karta koju će moći da kupe korisnici javnog prevoza u svim kategorijama. Njena cena biće identična ceni mesečne karte puta 11 meseci, a važiće za celu godinu.


MESEČNI MINUS ČAK 140 MILIONA

GRADONAČELNIK Beograda Siniša Mali apelovao je na sve građane da redovno plaćaju karte, ističući da je to neophodno da bi se pokrili troškovi funkcionisanja javnog prevoza u Beogradu koji mesečno prihoduje 760 miliona, dok su troškovi 900 miliona dinara.

Neki zadovoljni, a neki ogorčeni

UDRUŽENjE sindikata penzionera Srbije(USPS) pozdravilo je odluku Grada, ali nezadovoljnih ipak ima. Telefoni u redakciji juče su se usijali od poziva starijih od 65 godina sa minimalnim penzijama.

- To kako oni menjaju odluke preko noći je neozbiljno - rekla je ljutito penzionerka koja ima 62 godine i najnižu penziju. - Samo što sam platila 250 dinara i izvadila kartu. Bila sam u grupi korisnika koji zbog visine penzije ne plaćaju prevoz. Čekala sam satima u redu, ostavila im penzioni ček. Sad ponovo moram da idem, jer ukoliko se sve vraća na staro, zbog godina, spadam u kategoriju penzionera koja mesečno plaća 1.120 dinara!

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Realista

14.01.2015. 11:48

"...јavnim preduzećima i državnim ustanovama u Beogradu poslodavac kupuje mesečnu markicu, a ne isplaćuje novac "na ruke..." Значи уколиконас двоје илитроје радимо у истој фирми и живимо у међусобномсуседству , нећемо моћи да "удружимо" паре од превоза и путујемо на посао сопственим превозом брже већ ћемо морати да се возимо градским превозом којије "изузетно редован и поуздан"?? Како то да послодавац (макар и држава) приморава некога да користи баш ГСП као превозно средство???

zika

15.01.2015. 09:07

@Realista - Dajte ljudi, mnogo smo vickasti !!! Vremenska karta?Stalno neka kradja umesto popusta! UVEDITE POJEDINACNU KARTU ZA 1. VOZNJU. Sada gradjanin da bi otisao da obavi neki posao mara uzeti 2 vremenske karte! Da li je to ekonomski posteno? Ode mu hleb I mleko! NEMA SE OSECAJ ZA STVARNI STANDARD GRADJANA! POJEDINACNA karta po ceni od 50 rsd. je optimalna. Vratiti poj.karte kako je bilo ranije! Ne bi bilo razloga za shvercovanje.

amigo

14.01.2015. 12:39

toliko su se umrsili u te tarife dani sami neznaju sta ce ..vazno je da pod pritiskom onih penzionera koji bezbrizno zive sa 500 i vise evra...vrate svima jednako tako da ima i cudnih tarifa kao sto je ona za porodicne penzije koje su po pravilu manje od 15.000..din.a ipak placaju mesecnu kartu od 1200 .din ..strasno..

Dane

15.01.2015. 00:34

@amigo - Tih penzionera sa penzijama većim od 50.000 dinara, i nema mnogo u Beogradu.Pare se kupe na razlici u ceni.Ljudi sa visokim penzijama su uglavnom radili na odgovornim i rukovodećim mestima.visina doprinosa je osnov za određivanje visine penzija.

preracunali se

14.01.2015. 12:43

Dnevno u saobracaju ima preko 1000 vozila GSBa.Vozila u proseku imaju oko 100 polazaka dnevno sa pocetnih stanica sto cini u proseku 200 polazaka dnevno po vozilu.Mesec ima u proseku 30 dana.1000*200*30=6,000,000 polazaka mesecno, u proseku.Da bi dostigli cifru od 900,000,000 RSD potrebno je da svako vozilo zaradi bar 900,000,000/6,000,000 = 15RSD na relaciji pocetna-krajnja stanica. Ako samo 1 putnik plati voznju cena treba da bude 15RSD. Koristeni podaci su javno dostupni.

mattematika

14.01.2015. 14:28

@preracunali se - Alal ti računica. Ako vozilo ima dvesta polazak dnevno to je oko 8 na sat (ako vozi 24 sata) što će reći za jedna krug mu treba 6 minuta.

goran5

14.01.2015. 17:13

@preracunali se - A, da recimo broj polazaka smanjimo 10 puta, samim tim će se isplativost vožnje postići sa 150 dinara, umesto 15. Za jedan krug će prema toj računici trebati 60 minuta. Jel ti i ovo nerealno?

preracunali se

14.01.2015. 12:43

Dnevno u saobracaju ima preko 1000 vozila GSBa.Vozila u proseku imaju oko 100 polazaka dnevno sa pocetnih stanica sto cini u proseku 200 polazaka dnevno po vozilu.Mesec ima u proseku 30 dana.1000*200*30=6,000,000 polazaka mesecno, u proseku.Da bi dostigli cifru od 900,000,000 RSD potrebno je da svako vozilo zaradi bar 900,000,000/6,000,000 = 15RSD na relaciji pocetna-krajnja stanica. Ako samo 1 putnik plati voznju cena treba da bude 15RSD. Koristeni podaci su javno dostupni.

sale

14.01.2015. 13:38

Kad Vucic zagrmi misevi u rupe ovom nesrecniku Malom srce samo sto nije stalo i opet po ledjima zaposlenih nista od pojeftinjenja od 280 dinara mesecno a ono godisnja ne pije vodu jer ja redovno uzimam markicu ali jedan mesec godisnje sam na odmoru pa je tad ne uzimam a oni mi ga dali da im za uzvrat platim odjednom 11 meseci ne vidim nikakvu racunicu iubuduce ce dobijati mesec za mesec.Znaci od cele price nista samo sto je poskupela obicna karta sa 73 na 89 dinara znaci gradski prevoz poskupeo.

saša

14.01.2015. 14:39

Ugasite taj GSP,i nek svi idu peške! Tako će biti najpoištenije prema svima onima koje pljačkate vašim bezmudim merama još od Đilasa...jer sve se svodi na kraju,da otimate od onih kojih možete,e pa više neće moći ni od njih!

Dragan

14.01.2015. 14:43

Nije mi jasna ta vremenska karta, kako oni znaju koliko sam ja dugo bio u busu? Platim 90 min i koliko vožnji tu mogu da ispucam? Da li treba da štopujem sebi vreme i da beležim koliko sam dugo bio u svakoj pojedinačnoj vožnji? Ako bi bio neko ljubazan da mi to pojasni, zaista ne razumem...

Niko

14.01.2015. 16:38

Jel moze neko iz GSP da mi objasni ovu cinjenicu ?? U Becu je mesecna karta 48e...a plata 1500 e......u Beogradu mesecna karta 24e a plata 300e..? Znacu karta nije prilagodjena standardu....al dobro mora da se pije francuski konjak...da direktori imaju debele plate..a to sto su polovina autobusa krsevi nema veze...

Maja

15.01.2015. 09:02

@Niko - Pa zar nam nisu objasnili?? Ko da nam objasni?? Sarlatani iz "radne" grupe??

Riki

14.01.2015. 22:04

Posle svege, pitanje svih pitanja je: hoće li radna grupa koja je, putujući po evropskim metropolama radi sticanja iskustva o javnom prevozu, pripremila propali tarifni sistem, dobiti nogu u zadnjicu, odnosno za sva vremena biti najurena iz Gradske vlade?

miramah

14.01.2015. 22:52

@Riki - mislim da je komisija radila neozbiljno ili su clanovi bili nedorasli zadatku pa su resenja preko kolena, cena treba da ima i ekonomski i socijalni element, prvo treba da se zna ekonomska cena svake karte pa zatim da se u skladu sa primanjima uvede socijalni element, srazmerno primanjima sto su pokusali nespretno da uvedu , napr. svi koji imaju primanja manja od 15,000 din ne placaju nista a zatim bi trebalo ubaciti platne razrede (5-7) sa kartama od minimalne do pune cene kao za zaposlene.

Mane

15.01.2015. 00:37

Manjak u kasi Grada Beograda će se pokriti kada se prepolovi ionako jalova komunalna policija.Napraviše instituciju od toga.U svetu se to uglavnom radi volonterski,kao na primer leti na moru u turisitčkim centrima širom sveta.

N.N.

15.01.2015. 09:00

Cilj nisu bili penzioneri, vec da se provuce Ogromno poskupljenje pojedinacne karte sa 73 na 89 dinara, skoro 40% poskupljenja, a oni nam ucinili uslugu. Ko moze da zavrsi bilo koji posao u Bg za 90 min, da bi iskoristio "vremensku" kartu?? Sta ako idem samo u jednom smeru, pa se vracam za par sati. Recite gospodo jednostavno, nema pojedinacne karte, tj ima je ali po skoro 40% vecoj ceni. Izracunali su da im to poskupljenje najvise odgovara.

Bb

22.01.2015. 00:36

mesecna pretplatna karta je placena i moze biti trazena na uvid i nista drugo