I penzioneri će plaćati prevoz od 1. januara?
13. 12. 2014. u 13:49
Novi tarifni sistem u javnom gradskom saobraćaju neće obradovati Beograđane. Džaba samo za one s penzijama ispod 18.000 dinara. Umesto pojedinačne od 73, karta od 90 dinara
DIREKCIJA za javni prevoz pripremila je novogodišnje iznenađenje za Beograđane, pa će, ako ne dođe do veleobrta u poslednji čas, većina penzionera u prestonici od 1. januara morati da plaća prevoz, dok će najjeftinija karta za jednu vožnju biti skuplja za skoro 25 odsto!
Nadležni, naime, planiraju da ukinu besplatne karte za starije od 65 godina, i uvedu kategorizaciju na osnovu visine penzije. Ova, kao i vest da od prvog dana 2015. neće biti pojedinačne karte od 73 dinara, već će najjeftinija biti vremenska od 90 dinara, kao tajfun je prošla juče gradom i za sobom ostavila većinu putnika, najblaže rečeno, u čudu.
Korisnici javnog prevoza su najavljene novine dočekali s nevericom, jer su do pre neki dan nadležni iz Grada i Sekretarijata za saobraćaj uveravali da „od Nove godine cena karata za gradski prevoz ostaje ista, kao i besplatan prevoz za sve kategorije kao i do sada.“
Povodom navedenih informacija, iz Direkcije za javni prevoz juče nam se nisu javili ni sa potvrdom, niti sa demantijem. Ni iz Grada nisu kategorično odbacili kao netačne najavljene izmene, već su se kratko poručili da „nikakava konačna odluka u vezi sa novim tarifnim sistemom nije doneta“.
- Sledeće nedelje nas očekuje novi sastanak Radne grupe grada za promenu tarifnog sistema - navode u Gradskoj upravi. - Kada tarifni sistem bude precizno usaglašen, građani i mediji će o njemu biti detaljno obavešteni.
Prema nezvaničnim informacijama, po novom tarifnom modelu, pojedinačna karta i vremenska od 75 minuta, koja košta 101 dinar, biće objedinjene. Sa novom vremenskom kartom putnici će za 90 dinara moći da se voze 90 minuta. Izmene će podeliti i penzionere pa će onima na čijem čeku piše iznos do 18.000 dinara nastaviti da koriste beneficiju i da se 12 meseci voze po ceni od 400 dinara, dok će penzioneri koji su iznad ovog limita morati mesečno da plaćaju 610 dinara.

Iako je kategorisanje na osnovu imovinske karte pravedno, nije pravično prema najstarijim sugrađanima. Jer, ko je i na osnovu čega podvukao crtu i one sa 18.100 dinara, što je ispod republičkog proseka penzija, svrstao u isti koš sa penzionerima na čiji račun mesečno leže iznos u visini i do dve prosečne plate.
Da su penzioneri najveći „problem“ sa kojim pokušavaju da se izbore tvorci novog tarifnog modela, potvrđuju i sindikalci GSP.
- Predlog da granica za dobijanje povlašćene karte bude 18.000 je dat po uzoru na Niš, dok je naša ideja bila da to bude 25.000 dinara - kažu predstavnici sindikata. - Još jedan od čudnih predloga je i da novoj vremenskoj karti od 90 minuta, vreme počne da teče sa momentom dopunjavanja, a ne od kada korisnik uđe u prevoz i otkuca je!
JEFTINIJE ZA STUDENTE I NEZAPOSLENE
I dok su se kola slomila na penzionerima, mesečna karta za većinu ostalih kategorija putnika - nezaposlene, zaposlene, studente - biće jeftinije za oko deset odsto. Ovo smanjenje cene za nezaposlene bi značilo 120 dinara jeftiniju mesečnu kartu, koja sada iznosi 1.120. Osim dnevne, u planu je uvođenje i karte za dva, tri i pet dana.
DIREKCIJA DUGUJE GSP, A OVI “APEKSU“
- Smatramo da prevoz moraju svi da plaćaju, ali da moraju da se pronađu adekvatna rešenja. Do sada su socijalni mir kupovali preko GSP, i zato smo danas u ovako teškom položaju. Direkcija nama duguje 210 miliona, a GSP „Apeksu“ 90 miliona na ime prodatih karata. Naši radnici i dalje prave raspored za Direkciju - kažu predstavnici sindikata u GSP „Beograd“.
OpenMindAnalyzer
13.12.2014. 14:05
Čisto da se zna - ja kao penzioner koristim prevoz četiri puta manje od zaposlenog, a plaćam mesečnu pretplatu tri puta manje - znači plaćam skuplje, i manite me priče o socijalnim kategorijama. I opet čisto da se zna - zaposlenima ste smanjilji plate 10%, a penzionerima penzije 22-25% - znači da i ako postoji, socijala je okrenuta na suprotnu stranu. Na kraju, čisto da se zna - posle smanjenja penzije možete da radite sa kartama šta hoćete, ja je više neću plaćati. Penzioneri - gde još može?
@OpenMindAnalyzer - Vidite vi ste penzioner i ceo mesec se vozite za 600 dinara. Idete u nabavku, kod prijatelja, obilazite porodicu, kod lekara,kretanje od tacke a do tacke b, kako god ne prelazi vam 600 din. Moj deda u provinciji ima penziju od 14000 dinara i gde god da krene, posto prevoza nema, ne postoje linije, ide peske a kada su losi vremenski uslovi mora da angazuje taksi koji ga kosta samo do lekara svaki mesec minimum jednom 800 dinara. Ako pogledate siru sliku nema razloga da se bunite!!
@OpenMindAnalyzer - Ima li potrebe da razjasnim: penzionerska karta je 1120,00 dinara. Godišnju kartu od 400,00 dinara su plaćali najstariji (preko određenog broja godina), a sada i niima hoće da naplate mesečno, ali hajde, ne sve već samo deo...Sa druge strane, ovde sam govorio o ekonomskoj (ne)logici.Što se tiče provincije, ili "ostatka Srbije", kako bi neko zlurad rekao, to spada u nadležnost njihove lokalne samouprave, kao što je to Beograd, priča je potpuno ista kao i za besplatne udžbenike.
Ja ne razumem kako i ko ce kontrolisati da li su penzioneri kupili odgovarajucu prevoznu kartu. Pa to je privatna stvar kolika je penzija svakog pojedinca!
@Raje - pa verovatno ce im traziti cek od poslednje penzije.
Komentari (78)