Radovi na Prokopu počinju u decembru!
25. 11. 2014. u 12:31
Posle mnogo odlaganja konačno najavljen nastavak izgradnje železničke stanice. „Energoprojekt“ već naplatio ugovoreni avans, ceo projekat se finansira iz kuvajtskog kredita
NA železničkoj stanici Prokop gomila zarđale armature viri iz šiblja. I poneki putnik. Neupućenima, samo kran nasred poslednje betonske etaže nagoveštava radove. Ali on ovde stoji godinama. Da je izgradnja nastavljena krajem leta, kako je najavljeno, „Energoprojektu“ bi, do predviđenog roka za završetak posla, preostalo još oko 340 dana. Međutim, na pruzi osim železničara nema drugih radnika. Ipak, izvođači početak radova najavljuju za početak decembra!
- „Energoprojekt“ je naplatio ugovoreni avans i prema ugovoru, steći će se uslovi da 1. decembra 2014. radovi zvanično i započnu, čime će početi ne samo realizacija potpisanog ugovora, nego i završetak čitavog kompleksa Prokop - objasnili su u „Energoprojektu“.
Potpisivanjem ugovora krajem jula između „Železnica Srbije“ i „Energoprojekta“, stekli su se uslovi da se nastave radovi i ovaj izuzetno važan projekat, posle bezmalo četiri decenije, privede kraju. I nadležni su očekivali da će majstori i mehanizacija otvoriti gradilište već mesec dana posle toga. U planu je bilo da se za 420 dana završe radovi koji obuhvataju kapacitete za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u Beograd centru. Međutim...
- S obzirom na to da se radi o specifičnom načinu finansiranja, kreditu kuvajtskog fonda koji je odobren „Železnicama“ uz garancije Republike Srbije, bilo je potrebno razrešiti izvestan broj tehničkih problema, što je u saradnji sa ministarstvima i učinjeno - dodaju iz „Energoprojekta“.
Do pune funkcionalnosti i završetka nove železničke stanice Beograd centar ostalo je još mnogo posla, čija je vrednost, kako se procenjuje, veća od 100 miliona evra. To je i jedan od razloga što su radovi podeljeni u dve faze.
Prva obuhvata izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih koloseka, završne i zanatske radove na pothodnicima i peronima, izradu i montažu informativnog sistema, sanaciju hidroizolacije, kontaktnu mrežu, četiri trafostanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije, dispečerske uređaje...
Iako će koloseci i peroni biti završeni u ovoj fazi, stanica će imati najosnovnije funkcije. Tek druga etapa uključuje izgradnju stanične zgrade, saobraćajnog i putničkog prilaza sa auto-puta E75 i prateće infrastrukture.
GRADNjA POČELA JOŠ 1977. GODINE
Izgradnja stanice Prokop počela je 1977. Do devedesetih, kada su izvođeni poslednji betonski radovi na ovom kapitalnom projektu, obavljen je najveći deo posla u građevinskom i u finansijskom pogledu. Vrednost do sada realizovanih radova u današnjoj vrednosti prelazi milijardu evra.
Andon Pravnik
25.11.2014. 14:15
Gospodo, svi vi koji razgovarate o finansiraju beogradske zeljezncke stanice, moraju da znaju da su lopovske bande - takozvani tajkuni, harae po Srbiji uz pomoc crnogorke vade u Srbiji, tako da oni danas trebaju da odgovaraju za sabotaze drzave Srbije. Oni su pokrali sav novac za izgradnju Srbije za Pteve I Zeljeznice. Sada bi moral svi da se nadju u zator a njihova cela imovina u zemlji i inostranstvu kofiskuje. Veme je da se sto pre pocne sa ciscnjem Srbije od sabotera koji su unistii drzavu.
Opet počinju?
Decembar je oduvek bio idealan mesec za gradjevinske radove.Nije hladno, suvo je, moze lepo i efiokasno da se radi.Ironiju na stranu, zaista bih voleo da Prokop konacno krene, medjutim, toliko stvari su obecali a uradili nisu nista.Napravili neke makete i jarbole, rekalmiraju se na sve strane (o nasem trosku), smanjili penzije i plate itd.Decembar pocinje za par dana, videcemo, javljajte sta se desava.
@Marko - ne znam dokle cemo.., ali s moje tacke gledista mi se sve cini da beograd postaje tesniji i tesniji..
Prokop,Vucic,Beograd na Savi....ahahahahahahhaha
Komentari (4)