GSP nas vozi, komunalna policija naplaćuje kazne

N. VUKIĆ

19. 11. 2014. u 12:12

Nekada su „šverceri“ u gradskom prevozu kaznu plaćali GSP „Beograd“, a danas - Komunalnoj policiji

NEKADA su „šverceri“ u gradskom prevozu kaznu plaćali GSP „Beograd“, a danas - Komunalnoj policiji! Naime, otkako je nedavno promenjena Odluka o javnom gradskom prevozu, vožnja bez odgovarajuće karte se tretira kao prekršaj, a sankcije sprovode komunalci. Dakle, jedni voze, a drugi pišu i naplaćuju kazne.

Svima koji ne plate doplatnu kartu u vozilu, na kućnu adresu stiže prekršajni nalog iz Komunalne policije, na iznos od 6.000 dinara. Takođe, na poleđini sitnim slovima ispisano je obaveštenje da ukoliko u roku od osam dana plate, kazna se umanjuje 50 odsto, a uz to dobijaju i blanko uplatnicu na kojoj je kao primalac uplate navedena Komunalna policija.

Odgovor na pitanje zašto novac od uplaćenih kazni ide Komunalnoj policiji, a ne direktno preduzeću koje pruža usluge prevoza, odnosno Direkciji za javni prevoz, pod čijom su ingerencijom svi prevoznici koji se bave gradskim prevozom putnika, potražili smo upravo u ovoj instituciji, ali su nas uputili na Komunalnu policiju.

- Za odgovore na vaša pitanja morate se obratiti Direkciji za javni prevoz, ona je zadužena za to - kratko su rekli u Komunalnoj policiji, a nedugo zatim usledila je molba da odgovore potražimo u informativnoj službi grada.

I dok čekamo da se nadležni dogovore ko je nadležan da da odgovor - po kom principu funkcioniše naplata kazni za vožnju bez karte i u čiju kasu se novac sliva, jedino u GSP „Beograd“ dobijamo odgovor kako je to nekada funkcionisalo.

- Kada je kontrola i naplata karata bila pod okriljem GSP „Beograd“, nesavesni putnici su kazne plaćali u šalter-sali zgrade u Kneginje Ljubice. - Prihod od doplatnih karata i kazni se prebacivao na račun Direkcije, a onda se u skladu sa ugovorom o raspodeli zajedničkog prihoda raspoređivao u okviru Integrisanog tarifnog sistema.

Kad se podvuče crta, možda i nije važno kojim kanalima stiže do gradske kase. Jer u kojoj god gradskoj službi da se uplaćuje - novac ima jednog gazdu. Sliva se u gradski budžet, a odatle Uprava grada opredeljuje sredstva.


U OKTOBRU NAPISANO 7.436 PRIJAVA

KOMUNALNA policija je za prvih pet dana u novembru izdala 1.283 prekršajna naloga zbog korišćenja javnog prevoza bez karte, dok je tokom oktobra napisano 7.436 kazni. Pre uvođenja novog sistema naplate i kontrole, dok su se ovim poslovima još bavili zaposleni u GSP, kontrolori su u toku jednog dana pisali do 900 kazni, odnosno više od 22.000 mesečno.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

otimanje i pljacka od opljackanog naroda

19.11.2014. 13:09

moraju evroradikalski botovi da budu placeni za svoj rad I velicanje vrhpovnog komandanta..,na ustrb penzionera,radnika,obicnih I ojadjenih gradjana.

srboje

19.11.2014. 13:14

ima nas koji znamo cije su kumovske veze u pitnju zbog kojih se krsi USTAV!!! samo ovi novi ,,vlastodrsci,, nisu ovako brzi i azurni da kazne poslodavce koji ne placaju radnike doprinose i dugove,ali opet i to su neciji kumovi...

freedom

19.11.2014. 13:21

udri po sirotinji ...stiti tajkune koji ne placaju porez,ne prijavljuju radnike....

zorba

19.11.2014. 16:18

Znaci, komunalci vode racuna da privatnik bus+ bude namiren... Ovo izivljavanje nad narodom nece izaci na dobro...

013gonzo

19.11.2014. 18:08

Није тачно да наплаћују казне и / или избаце из превоза. Лично сам присуствовао неколико пута на линији 7 да се путник без карте изјасни речима "Ја сам Ром, немам карту и нећу да изађем" и шта контролори ураде? Ништа окрену се следећем путнику који се не декларише као Ром !!! ???

milan

20.11.2014. 11:47

@013gonzo - dokle ti Romi da budu zastceni. za njih nema zakona. kradu, ne rade, ne skoluju se, socija ide i sve cetiri u vis.

Sacha

21.11.2014. 09:58

@013gonzo - Pustite Rome na miru. Nisu nam oni krivi sto nam je Srbija ovakva. Mi smo glasali i to sto smo glasali to smo i dobili.

Драгомир

19.11.2014. 19:31

Овако стар сам већ једном ногом у гробу и отићи ћу тамо са тугом у срцету гледајући шта се дешава!БРОЈАЧИ ПУТНИКА?Има ли те боже?Њих неколико стотина седи и броји путнике и то се плаћа?Онда контролори па плус комуналци и ГСП има само да вози?Ваљда ће се и за њих одвојити неки динар?Мис'им,сви се намире па шта ГСПу остане?