Pišite mi kaznu neću da platim!

N. Vukić - B. Caranović

03. 10. 2014. u 15:14

Beograđani se ne obaziru mnogo na pretnje da će ostati bez dokumenata zbog švercovanja u vozilima GSP. Ne prkose vlasti, već tvrde da nemaju novca

BEOGRAĐANI su, izgleda, retko tvrdoglava sorta. Ni čokoladice nisu pomogle, a ni ozbiljne pretnje da je od sada švercovanje u gradskom prevozu prekršaj, nisu ih uplašile. Ili ne znaju, ili su ravnodušni prema upozorenjima da bi mogli da ostanu bez lične karte, pasoša, vozačke dozvole, ako ne plate kaznu. Uprkos novim pravilima, ni u četvrtak nisu hrlili da kupuju karte, niti da ih kucaju u autobusu.

Većina „slepih putnika“ koje smo zatekli u prevozu nije prkosila saobraćajnom preduzeću i gradskoj vlasti jer mrze „ridže“ i vole da se svađaju. Jednostavno, smatraju da je karta za prevoz skupa.

- Plaćanje prevoza postalo mi je luksuz. Sa svojom bednom platom, trebalo bi da kupim radničku markicu od 3.200 dinara! Kako? Nema šanse, švercovaću se i dalje, a ličnu kartu ne dam - rekla nam je Jovana P. na liniji 75. - Da je markica duplo jeftinija, tvrdim da bi je svi Beograđani imali.

Grupa kontrolora u timovima stajala je u četrtak na Ušću i „rešetala“ novobeogradske linije. Kako kažu, ovaj kraj je još i najcivilizovaniji. Linije u prigradskim naseljima najgora su radna mesta. Tamošnji Beograđani imaju mnogo kraći fitilj i sremni su da se potuku svakog puta zbog karte od 73 dinara. Zato na ovim linijama, uz kontrolore, obavezno idu i komunalni policajci.

ZA DAN 427 PREKRŠAJNIH PRIJAVA VEĆ prvog dana primene Odluke o javnom linijskom prevozu, naplaćene su 173 posebne karte od 2.000 dinara. Mnogo više - 427, bilo je prekršajnih kazni koje iznose 6.000 dinara, a ako se plate u roku od osam dana iznose 3.000 dinara. S obzirom na to da GSP dnevno preveze oko 1.600.000 putnika, ali i da se broj onih koji plaćaju prevoz povećao sa 30 na 55 odsto, i nije mnogo putnika uhvaćeno u prekršaju.

- Ne možete da se vozite bez karte - kaže stariji kontrolor dvema studentkinjama.

Izvodi ih iz autobusa i traži im dokumenta.

- Gospođice, markica za studente je samo 1.100 dinara. Zašto je nemate? - pita kontrolor.

Otresito i bez pardona, devojka odbija da pokaže dokumenta.

- Ne dam vam ličnu kartu. Nisam stigla da izvadim mesečnu markicu, jer sa faksa trčim pravo na posao. A i kada namirim stan i komunalije, ne preostaje mi ni za život, a kamoli da platim kartu u busu. Mi ćemo dalje peške, a vi, gospodine, nastavite da zagorčavate život ljudima.

Posao konduktera u očima Beograđana je upravo to, da kvare ljudima život.

- Strašna se hajka vodi protiv nas, a samo radimo svoj posao. Neko bi morao da nas zaštiti u tome, jer trpimo svakojake bezobrazluke - kaže nam ogorčeni kontrolor. - Čini mi se da ljudi još nisu svesni da će ovoga puta zaista biti kažnjavani za švercovanje.

MITROVIĆ: NE ZNAM, NISAM PRAVNIK

- IZMENE odluke o javnom linijskom prevozu, kojom se švercovanje tretira kao prekršaj, donete su uz konsultacije sa predsednikom Prekršajnog suda - objašnjava Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz. - Neposedovanje karte se tretira kao komunalni prekršaj i podleže kaznama. A da li je u skladu sa zakonom, to što će oni koji ne plate kaznu biti evidentirani u prekršajnom registru, ne znam, nisam pravnik.

IZVOLITE LIČNU, ZADRŽITE FISKALNI

MNOGI Beograđani i dalje olako shvataju pretnje.

- Nemam kartu, izvolite ličnu - iznenadio je i samog kontrolora mlađi putnik na liniji 83. - Taj fiskalni račun zadržite, nije mi potreban, nemam nameru ništa da platim. Do sada sam ih nakupio u vrednosti od dva miliona dinara. Svakog dana dobijem barem četiri. I nisam imao nikakve posledice.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (109)

Posmatrac

03.10.2014. 15:37

Naslov je bas primeren javnim glasilima, ili sam ja isao u pogresne skole ili sam kulturoloske norme ucio na pogresnim mestima.

Savke

03.10.2014. 15:55

Zaimljivo.Pro se postavlja pitaje dali kontrolor ima pravo da izvodi putika bez karte iz autobusu.Dalje,komunalna policija u pratnj kontrolora vrsi obezbedjenje zaposlenih u privatnoj firmi apex koja pruza usluge gsp-u sto je van sake pameti.Vodeci se tom logikom ispada da komunalna policija (drzavna firma) obezbedjuje zaposlene jedne obicne privatne firme o drzavnom (tj.nasem trosku) !Mislite o tome...

Sale

03.10.2014. 16:03

Mesecna karta za zaposlene je 3500 dinara. Javnim prevozom ide sirotinja cije su plate 20.000, a cak i manje. Zato je logicno i istinito da ljudi nemaju novac za karte, odnosno za njih je karta preskupa.

Rade

03.10.2014. 16:46

@Sale - a zamisli da živiš u Obrenovcu kao ja, (ili Mladenovcu ili Lazarevcu) Gde je mesečna 6.500 dinara, vozimo se kao krompiri, autobusi, leti nemaju klime a zimi nemaju grejanje, znojimo se i smrzavamo za 6.500 dinara mesečno to je nečija četvrtina, pa čak i trećina plate, još ko ima decu....

srbs

03.10.2014. 19:35

@Sale - Obrenovac prepešačiš za 15 min,ja autobusom nikada nisam išao,nema potrebe!

Mhm

03.10.2014. 16:07

Ni ja nemam nameru niti da dam lk niti da placam ovako visoku cenu karte da bih se guzvala u prevozu,koji je da se ne lazemo katastrofalan,realna cena karte za nase novcanike je oko 40 dinara i placace narod ja mislim bez problema.. ovo je stvarno previse i pritom sto je 99 odsto kotrlora uzasno drsko cak i kada ste ljubazni prema njima,gde su ih samo nasli..

Бане монархиста

03.10.2014. 16:10

Синиша Мали са предњим размакнутим зубима,неодољиво подсећа на холивудског глумца са злурадим осмехом,Ернеста Боргнина,који у чувеном једном филму глуми контролора у возу,где јури путнике који не плаћају карту(један од њих је Чарлс Бронсон).Градска власт све више срља у репресију,јер фазон је да превоз и наплату учиниш ефикасним,а не малтретирањем и претњом некаквим комерцијално-комуналним полицијама.Народ бива револтиран,и онда страдају контролори.Оборите цену карата и решен проблем.

Demokrata, EU!

03.10.2014. 17:21

@Бане монархиста - Nema obaranja cena, nije ti ovo SOCIJALIZAM!! Socializma više NEMAA!!!

Amerikanac

03.10.2014. 17:46

@Бане монархиста - Zapravo, smanjenje cene je nešto što je karakteristično za kapitalizam jer u slobodnom tržištu se cene formiraju na osnovu zakona ponude i potražnje. Ako je potražnja niska, onda i cene padaju. A da socijalizma više nema, to nije istina. Srbija ima 800 000 džabalebaroša u državnoj administraciji a poznato je da su socijalisti i levičari za veliki činovnički aparat. Srbija samo treba sve više i više da zapošljava ljude u javni sektor i brzo će se vratiti socijalizam.

Mile

03.10.2014. 16:14

BIlo bi lepo da proverite da li drzava moze u ime privatne firme da zabrani vadjenje PASOSA?!?!?!? hahaha, ozb. jel smo tolika banana drzava da su to dozvolili ili je jos jedan pokusaj lopova da uzmu jos vise novca?

Toza

03.10.2014. 16:14

samo nek mi neko od velegradskih faca koji nemaju ni za bus kaze ko da vam finansira vasu voznju i sta radis u gradu kad nemas ni za bus. samo me to zanima.

ivan

03.10.2014. 16:16

bravo ljudi, samo tako se mozemo odupreti pljacki! kada svi shvate da samo bojkotom mogu da se izbore za svoja prava, valjda ce i ovi iz apexa i grada da shvate da javni prevoz sluzi gradjanima i da bi se on trebao prilagoditi nama a ne njima. poz

mia

03.10.2014. 16:16

Racuni nam mesecno iznose oko 10000, za moju porodicu nam treba 12000 dinara za prevoz. Da li je normalno da prevoz bude skuplji? Pritom, niko u porodici nema astronomsku platu i imamo tri studenta, jedan upisuje master koji kosta 'samo' 2000e.

Grada

03.10.2014. 16:32

Odbijanje putnika da validiraju svoje karte I time plate svoje usluge "razbija" ustaljeni koncept poverenja izmedju prevoznika i korisnika usluga. Voziti se a ne platiti za voznju jednostavno namece novi koncept naplate koji nece dozvoliti ulaz u vozilo dok se ne plati usluga. Onda ce se broj vozila na radu I troskovi javnog prevoza bazirati na realnim korisnicima koji su spremni da plate za uslugu. Veliki korak unazad, negativna promocija javnog prevoza, ali nema treceg resenja.

Toza

03.10.2014. 16:33

ili mi je neko koristio tel. ili se jos neko potpisuje sa toza. kako god prethodni komentar sa ovim imenom je totalno glup.

Vlad

03.10.2014. 16:54

Svi navode kao argument sledeće: Prevoz mora da se plati, kao što mora da se plati hleb. A da pitam nešto vas sa takvim stavom. Apex je privatna firma koja parazitira na GSPu. Da li bi platili hleb po trostruko većoj ceni preprodavcu koji ga otima od pekara. Da je prevoz duplo jeftiniji, što je realna cena, GSP bi puno više zarađivao i svima bi se isplatilo. Ovako, kom obojci, kom opanci.

Bgd011

03.10.2014. 19:15

@Vlad - Jeste Vlad, hleb mora da se plati, ali nije 73 dinara i nije za jedan obrok. To je poenta priče.

mina

03.10.2014. 18:22

@Dragoljub - Pre neki dan mi je bio u gostima dečak koji je pitao da li sme da popije čašu jogurta koji je stajao na stolu dok su deca jela i on sa njima, pošto sam ga verovatno čudno pogledala on je objasnio da tri meseca u kući nisu pili jogurt... Kako takva porodica da plaće prevoz kad ni za hranu nemaju.Takvih porodica je u Beogradu mnogo, radi jedno za 20 000 ili ni jedno, ispomaže ih ko koliko može. Srbijo, probudi su, zašto sit gladnom ne veruje????

Amerikamac

03.10.2014. 17:41

@Kole - Ni u čemu nije problem osim u tome što su Srbi navikli na sve besplatno jer su najveći komunisti.

Bgd

03.10.2014. 18:14

@Kole - Amerikanac ,kako to Srbi navikli da je sve besplatno ?!Gde si ti ziveo poslednjih 50 godina ,da li je ista u ovoj zemlji besplatno ,ni radno mesto ne mozes da dobijes na posten nacin vec moras da ga kupis !A za ovog iznad sto se cudi ako nemate pare za kartu idite pesice ,zamisli karta je 73 dinara pojdeini ljudi rade za 200 eura a rade daleko od kuce , i moraju recimo da presedaju znaci da dnevno koriste 4 prevoza pa ti sad izracunaj koliko mu to dodje mesecno pa posle reci nekome da ide peske

Milka

03.10.2014. 20:43

@Kole - Taj sto je rekao ljudima da idu peske je jedan snob,pretpostavljam jedan od onih koji u zivotu nije nikad osetio muku,pa se nasao pametan....al niko ne zna sta ga ceka u zivotu!

za koleta

04.10.2014. 17:58

@Kole - Voleo bih da te vidim da pesacis 12km dnevno do fakulteta i jos toliko nazad, i to preko jako brdovitog terena.

Nenad

03.10.2014. 17:09

Juce ulazi kontrola i jedna zena vadi beli luk i kaze, "povampirli ste se, vise ni luk ne pomaze".

Policajac, Beograd

03.10.2014. 17:18

Nema bre, švercovanja u vozilima GSP ili ćete dobiti kaznu a neki možda i batine! Bolje vam je da platite!!!

Vin

03.10.2014. 18:32

@Policajac, Beograd - Ako si stvarno policajac kao sto se predstavi,uz ovakav komentar tebi je mesto sa onom petoricom suspendovanih zandarma.

pc

03.10.2014. 17:25

Ovde cujem svakakvih komentara. Ja bi bio srecan kad bi mogao da idem gradskim prevozom, ali posto imam dvoje male dece koje trebam odvesti u skolu I obdaniste to je nemoguca misija.Moje pitanje za ljude koji ne placaju prevoz je sta bi bilo kad bi ja seo u vasa kola I rekao sada me vozi tu I tu, a ja necu nista da ti platim. Ili da sednete u taksi I da ne platite. Zivim u NS I nikad nisam usao u autobus da nisam platio kartu.

mina

03.10.2014. 18:19

@pc - Lepo je čuti da neko plaća kartu, znači ima se, može se.Markica za prevoz košta za zaposlene 3200, išao tri stanice ili menjao tri prevoza. Ja kad preračunam za taj novac opušteno idem kolima i ne guram se, ali nemaju svi kola i nemaju ni 3200 za prevoz, plate su sramotno male , narod je gladan i apsurdno je porediti se sa ljudima koji jedva preživljavaju...

maree

03.10.2014. 18:24

@pc - Dodji u BG, ovde je malo drugacije, vece je i nije ravno, i ima mnogo vise ljudi, ovde svaki dana ako zelis ista da uradis moras prevozom, u NS kapiram da ti prevoz treba, koliko? Jednom nedeljno? Da..i mi bi placali onda.

Марко Дроњак

03.10.2014. 20:08

@pc - Господине, одакле вам идеја да је државни или приватни аутобус исто што и кола? Поредите жабе и бабе. Међутим, да вам каже нешто. Ако ме икад сретнете и затражите превоз негде, нећу вас ни питати за паре. Одвешћу вас. Ето како бих се ја осећао кад би ви ушли у моја кола и рекли ми да нећете ништа да платите. Не бих вас питао ни "зашто". Надам се да не мислите да су сви као ви?

Pera

03.10.2014. 17:35

Beograđani nisu retko tvrdoglava sorta već nemaju,a kad čovek nema onda džaba i čokoladice i kazne.Mene više čudi stav novinara ovog članka,pun je nekog iščuđavanja..Pa ne živimo u Nemačkoj,tamo i ne verujem da neko švercuje, nego u Srbiji-ludiji gde ljudi nemaju za hleba.Pa kad su već gladni neka se bar voze mirno,da im se ne prevrću prazni želudci....

Sale

03.10.2014. 19:44

@Pera - U Minhenu je mesecna 50evra, prevoz ide u sekundu uvek cisti, tihi i klimatizovani. Inace prosecna plata je u Minhenu savega 2500 evra, tako da je cena mesecne karte samo 2% od plate. S druge strane u Srbistanu je prosecna plata 20.000 dinara, a karta 3500 dinara ili svega 17,5% od plate. Smanjite cenu karte na 1500 - 2000 dinara i smanjicete svercovanje!

Alen

03.10.2014. 17:40

"BEOGRAÐANI su, izgleda, retko tvrdoglava sorta." - Jeste, kada zivimo u gradu gde za 2000 dinara ne mozes da nahranis porodicu za jedan dan kako treba..."Placanje prevoza postalo mi je luksuz"..." Da je markica duplo jeftinija, tvrdim da bi je svi Beogradani imali" - zanimiljiv tekst neke gospodje-ice... kad opet pogledamo za celu porodicu to izadje oko 40e, pa plati stan, pa komunalije, nahrani... i sve to sa, da kazemo prosecnom platom, od 230e.

Alen

03.10.2014. 17:42

"Gospodice, markica za studente je samo 1.100 dinara. Zašto je nemate? - pita kontrolor." - Bas bi voleo da vidim da li bi Gospodin Kontrolor placao na mesecnom nivou, kada bi bio iz unutrasnjosti (sto je veliki slucaj studenata) i kada bi mu roditelji od 20 soma mesecno odvajali jedva 100 eura da plati smestaj, hranu, da se obuce i po koju knjigu od 5000 za fax.

Ja

03.10.2014. 17:55

kako plaćamo struju hleb komunalije grejanje telefon tako treba i prevoz . Sve što se koristi treba fa se plati inače će sve propasti . ko ne plaća nemora da koristi usluge prevoza

goran5

04.10.2014. 08:35

@Ja - Jedino rad ne treba da se plati. Kada cena prevoza bude 5% plate kao u EU, na koju se stalno pozivate, e onda će svi plaćati prevoz.

Somebody74

03.10.2014. 18:08

Meni firma plaća ono za zaposlene, da je do mene ni dinar ne dam tom zločinačkom udruživanju u narodu poznatije kao "Bus Plus"

Mile

03.10.2014. 18:22

ja mislim da bi niska zandarmerija resila sve probleme sa svercovanjem u gradskom prevozu..mozda bi njih trebalo angazovati kao kontrolore..

radojko

03.10.2014. 18:24

Ja radim u Telekomu u meni firma placa markicu tako da sam tu miran.Ko radi i treba da plati markicu ,jer je to normalno i civilizovano.Kako kaze nas premijer drzava nam je puno dala sve nas je zaposlila u drzavnim preduzecima i sada moramo da joj vratimo i da se ne ljutimo .

Iva

03.10.2014. 22:25

@radojko - Apsolutno se slazem da vama koje je drzava zaposlila i kojima je puno dala malo i uzme! Radojko, pametan ste vi covek ;))) Cuvajte posao i overavajte bus plus, to ne zaboravite. :)

Nemke

03.10.2014. 18:47

Baš sam lepo pročitao članak. Vidim da se pominju beograđani iz prigradskih naselja u prevodu došljaci. Svima je jasno u šta se ovaj moj grad pretvorio. Gradom ne mogu da se prošetam, a da se ne naježim ponašanjem uvijajučim i zavijajućim naglascima novopečenih beeeograđana.

Nina

03.10.2014. 21:10

@Nemke - "Tvoj" grad? A jel ti ga babo ostavio kad je sišao sa planine da bude tvoj. Beogradjanin se ne postaje rodjenjem a to si svojim komnetarom upravo dokazao. Nemaš trunke sažaljenja ni čovečnosti prema ljudima koji svaki dan moraju da biraju da li da kupe deci hleb ili autobusku kartu i plaćaju harač turskom Apeksu.

Aleksandar

03.10.2014. 22:58

@Nemke - Problem je u tome sto su oni iz drugih gradova doselivsise u Beograd doneli i nastavili da primenjuju svoju kulturu umesto da prihvate nasu. Zato danas i imamo ove probleme sa gradskim prevozom a u velikoj meri kriva je i sama gradska vlast jer nije nametnula standarde za dolazak u ovaj grad!

Beogradjanin

05.10.2014. 10:47

@Nemke - Standarde,zar ? Beograd nije grad-drzava, mozda bi smo i drzavljanstvo trebali da izdajemo pridoslicama...Ne vidim po cemu je vasa zasluga jer ste rodjeni tu gde ste rodjeni... a i ne vidim o kakvoj kulturi pricate.... Najveci procenat gradskog stanovnistva smo dobili nakon Drugog sv.rata, i ti ljudi su iz sela presli u gradove ,a i da nisu pa sta..... Vas nacin razmisljanja je ogranicen i u tom smislu provincijalski...

Небојша

03.10.2014. 18:48

И 80-их година људи су се шверцовали, само што су тад запослени добијали маркице, па је неко користио, а неко препродавао. У Љубљани у то доба сви улазе на предња врата и од возача купују карту или показују претплатну. Излазе на средња и задња, контола не постоји. Да би превоз постојао, неко мора да плати.

Дуле Новосађанин1

03.10.2014. 18:59

Како ми се чини превоз је у Бг јефтинији него код нас.Плативост у Нс је висока и треба да буде,јер је плаћање свима сем Вама шверцерима нормална ствар.Ако немаш за карту иди пешке или бициклом.Када путник нема карту,онда се уколико неће да плати казну или не да личну,аутобус искључује из саобраћаја и трошкове искључења сноси путник без карте..

Iva

03.10.2014. 21:12

@Дуле Новосађанин1 - Karta u Novom Sadu je 55 dinara, tako da u Beogradu nikako nije jeftiniji prevoz. Markice su vam oko 700, 800 dinara za studente... O cemu vi pricate!? Dakle, Dule, lose Vam se cini!!!

Jednostavno

03.10.2014. 19:57

Pa ako ne mislite da placate kartu i ako vam je skupo, vi se nemojte voziti gradskim prevozom,idite peske.

Немања из Свилајнац

03.10.2014. 20:17

А зашто се људи возе у аутобусима, лемузинама, возовима итд??? Да ли би човек изумро на планети земљи ако не би употребљавао превоз? Ја сам ишао 14 година пешке у школу, која је 3 км од моје куће. И по кошави и по мразу и по киши и по каналима, ако треба. И после, онако образован, купио кола. Иду само неким бетонским стазама и то само док не пролупају. Баш сам се усрећио. Нема никакве логике да човек купује вештачке ноге поред својих природних. Само су људи далеко од ове логике светлосне године.

Niko

03.10.2014. 20:24

U Becu mesecna markica 48e...a plata 1500e....u Beogradu markica 30e a plata 250e I to ako je dobijes redovno....Smanjite cenu markica na 10e za zaposlene...besplatan prevoz da bude za nezaposlene I 5e za penzionere...I svi ce ljudi imati markice za prevoz....Cene nisu prilagodjene standardu ljudi....al to nema ko da vidi...slebi su svi sa narod...do izbora

Beograd republjik

04.10.2014. 00:09

@Niko - I ja se ne vozim avijonom jer nemam para za to vec idem vozom na more pa tako i ovi beogradjani ako nemaju para za Bus nek idu trotinetom

draganche

03.10.2014. 20:29

Na koju foru ti pisu prijavu ako im ne das licnu kartu? Ne vidim kako mogu da te nateraju da im das licnu kartu kad nisu sluzbena lica? Mozes li da napustis bus ako nemas kartu ili te kontrolori drze dok ne platis kaznu?

svercerka4life

04.10.2014. 01:13

@draganche - Kako kad. Evo, meni se na primer desilo da se kontrolorka ponudila da mi pregleda torbu ne bih li joj dokazala da nemam licnu kartu. Pod ruku me je izvela iz busa i pocela da se dernja na mene. I na stanici je nastavila da vice i da preti da ce mi zvati komunalnu. Pozvala je, ali dok su oni dosli ja vec uveliko nisam vise bila tu. Da, jadni kontrolori, ONI OD NAS trpe svasta.. Da, da..

Bojan

03.10.2014. 22:50

@bejogradjaniii - Ja sam beogradjanin, sa niskom platom i nikada sebi nisam dozvolio da nemam kartu,a markicu uzimam od svoje 15 godine kada sam krenuo u srednju skolu. Odgovorno tvrdim da karte ne placaju samo oni koji su Beograd naselili, isti oni seljaci (karakterna osobina) koji bacaju pikavce i papirice po stanici.

ultra seljak

04.10.2014. 06:47

@bejogradjaniii - Zasto odmah na seljake.Sve sto je lose, varvarski i prosto poistovecujete sa seljacima?Seljaci su uvek hranili drzavu.Ponosim se time sto sam seljak.

za Bojana

04.10.2014. 08:18

@bejogradjaniii - I ja sam u slicnoj situaciji,ali nije u tome stvar vec da su karte presupe i da mi placamno javasluk u GSP-u ,nigde u Evtopi nije toliko skup prevoz da četrtinu plate dajemo za prevoz.Ja primam minimalac i kupujem jos dve studentske karte,to nema nigde u Evropi.

Milka

03.10.2014. 20:38

S obzirom da ova drzava nista nije uradila za narod,mnogo je nas koji nemamo vezu da se zaposlimo,i snalazimo se kako umemo i znamo...a da drzava o takvim stvarima nema nikakvu evidenciju...s obzirom na te teske okolnosti u kojima mnogi ljudi zive drzava bi trebala da ih ratereti placanja mesecne,a oni koji su zaposleni nek placaju...jer oni jedini mogu,a ostale nek postede,kad im vec nikako ne pomazu.

Ananikmil

04.10.2014. 00:09

@Milka - Ne slazem se sa tobom, ali ni malo. Znaci, po tvom misljenju, ljudi koji ne rade jos treba da imaju i povlasticu da se vozikaju besplatno, a mi koji radimo mi moramo da placamo...a sta je sa onih 50% zaposlenih u privatnom sektoru koji i ne primaju redovne plate. Jednostavno narod NEMA PARA

nbg

03.10.2014. 22:25

Ponosna sam na sugradjane sto su na ovaj nacin tiho i s pravom iskazali gradjansku neposlusnost!

Antiprotivan

03.10.2014. 22:37

Kartu treba plaćati, to stoji i podržavam. Međutim da neko odbije da ti izda dokument na šalteru (lič. kartu i sl) zbog neplaćene karte, jednostavno nije po zakonu i neće moći da se održi. Policija ne može da te kazni ako nemaš l. kartu ili voz. dozvolu, jer ti si ispunio uslove za dobijanje tih dokumenata a oni su odbili da ti ih daju. Drugo GSP jeste državna firma, ali samo firma. Po čemu onda nije prekršaj ako recimo prevariš taksistu pa ne platiš vožnju? Kazne mogu da naplaćuju samo sudski!!

draganche

04.10.2014. 09:45

@Antiprotivan - Slazem se sa tobom ali u praksi je drugacije. Ja sam licno bio svedok da coveku ispred mene nisu dali da registruje auto zato sto navodno nije platio kaznu. Dzabe je covek vikao da je platio sve, nisu mu veorvali i trazili su mu dokaz da je platio. NIje imao kud i otisao je. Toliko o zakonu.

Antiprotivan

04.10.2014. 13:57

@Antiprotivan - Kad odbiju da ti izdaju dokument, treba tražiti papir da su odbili da ti izdaju traženi dokument. I ostatak države ti ne može ništa. Ako te policajac zaustavi i traži l.k. on ne može da ti naplati kaznu jer nije tvoja greška što je nemaš. Zašto samo GSP ima privilegiju da zaustavi izdavanje dokumenata? Zašto nije prekršaj izbegavanje plaćanja javnog wc-a? A šta sa autobusima koji ispuste vožnju, a ti si platio kartu? Hoće li se vozačima ili mehaničarima to naplaćivati?

draganche

05.10.2014. 10:23

@Antiprotivan - A sta ako ti ne daju potvrdu? Kako naterati salterusu da ti izda takvu potvrdu? Cisto sumnjam da u SUP-u postoji predvidjeni obrazac koji bi ona popunila za tako nesto. Okreni obrni uvek se vracas na isto.

Nemanja

03.10.2014. 23:08

Zar nije Vucic rekao da Bus plus vise nece postojati ako osvoje vecinu? Ocigledno je ovo ista situacija kao i sa penzijama, kao i sa cenzurom. Tuga.

Nemke

03.10.2014. 23:19

Ma ima bre da plaćaš kartu. Moramo da budemo civilizovani i normalni. Mada džabe Vama došljacima to pričati.

za Nemke

04.10.2014. 08:14

@Nemke - Ja radim i imam 20 000 platu i decu i odvojim za prevoz 5000.U Evropi su plate oko 2500 evra a karte oko 50 evra.Dakle markice moraju da budu usklađene sa mogućnošću građana,jer samo tako će svi RADO plaćati prevoz.Jer ako su cene onolike koliko treba GSP-u neka budu i plate onolike koliko treba građanima.Povrh svega što odvajamo za preskup prevoz još moramo i mesečne karte da validiramo ,to je maltretiranje i bezobrazluk od strane vlasti u gradu.

goran5

04.10.2014. 08:19

@Nemke - Polovina zaposlenih u Beogradu prima minimalac, a mišljenje takvih kao ti koji su se preko veze zaposlili u javnom preduzeću, i sad pametuju, ne treba uzimati u obzir.

ljubicica

04.10.2014. 18:23

@Nemke - Gde se utvrdjuje da dosljaci ne placaju prevoz dok "rodjeni beoogradjani" placaju? Ko to deli ljude na dosljake i rodjene beogradjane? Koliko ima dosljaka koji rade za kakve takve plate i doprinose sebi, gradu i drzavi a koliko rodjenih dzabalebarosa koji "nece da ih niko z.... za male pare? Gde pise da su rodjeni beogradjani doprineli drustvu vise od dosljaka? Na kraju krajeva pravi covek odnosno pravi beogradjanin nikada nece reci tako nesto.

ivana

05.10.2014. 11:03

@Nemke - Beogradjanka sam cetvrte generacije(cisto da vam kazem "najbitniju"svar) ali kad cujem takve idiotizme zgranem se... Mozda bi mogli da "dosljacima"nakacimo zute trake. Tako govore samo nistavne licnosti, verovano je jedino pozitivno sto mozete da kazete o sebi to da ste iz Beograda .

zoran

03.10.2014. 23:31

Opet protestujem jer kontrolori i dalje romima ne traze karte za prevoz.Na moje pitanje zasto nije trazila kartu od romkinje prosto se pravila kao da je gluva.Zasto postoji diskriminacija u prevozu u Beogradu.Znam da ni Novosti nesmeju da pisu o ovome ali ipak se nadam da ima hrabrih i u vasem mediju.

superšvercerka

03.10.2014. 23:36

djevojka je u pravu. zene su siromasne i nemaju za prevoz. i ne mogu nam nista ako izadjemo na narednoj stanici, nemaju pravo da nas doticu i sl. a ti mozes odsetati kad god. a oni onda obicno prete komunalcima, al sta i KOMUNALCI ma hajde molim vas u danasnje vrijeme... marš!

Zoran1

04.10.2014. 08:59

@superšvercerka - Pazite da ne posalju batinase iz zandarmerije oni uzivaju jos vise od Titove udbe da prebijau svoj narod.

Alex

04.10.2014. 00:01

A da li vi ocekujete da ja kao vozac autobusa vozim vas za dzabe ? Kako ja da obezbedim svojoj porodici hranu ako vi ne platite kartu ?

Marko

04.10.2014. 02:37

@Alex - Tako sto podele cenu karte na pola i onda svi placaju. Ajde 1100 dinara za mene kao studenta koji izdrzavam oba roditelja jer drzava ne moze da im nadje posao i niko nece da ih zaposli? Vi gospodine imate posao i platu pa vasa deca imaju prihod. Da placam 500 dinara mesecnu ja bih prvi cutao ali ovo je previse! Zaradjujem trenutno 25 000 din. 20 mi ode na troskove stana i od 5000 ostane 0 kad kupim tu mesecnu, platim internet i telefon. Ne za dzabe ali za manje...

Bambi

04.10.2014. 04:13

@Alex - Bahati vozac koji ne staje na stanice i koristi mobilni u toku voznje. Koliko sam vas samo puta slikao i prijavio.

B.J

04.10.2014. 10:41

@Alex - Platu primas iz budzeta republike a ne od privatne firme bus plus. Niko ne trazi da se vozi dzabe vec da cena karte bude simbolicna, dostupna za svaciji dzep. Ja prvi ne placam kartu...licnu kartu ne dam sem policiji...ali onoj pravoj policiji a ne tim pijacarima komunalcima. Kod kuce zena koja ne radi jer mi traze ogroman novac da bi je zaposlili, troje dece, plata jedva podmiri rezije...za hranu se krpim od roditelja...da li povrh svega treba da platim bus plus??? Pa tesko, prijatelju.

BAX

04.10.2014. 11:04

@Alex - 75% prevoza se već plaća kroz porez. Ne boj se, nećeš umreti od gladi zbog nas švercera. Sve i da svi plaćamo karte svakodnevno, ni paru više ne bi dobio za ono što radiš. To ti garantujem.

svercerka4life

04.10.2014. 01:02

Ja zivim u Resniku. Da, to je kraj sveta. Do fakulteta mi je inace potrebno oko sat i po vremena. Kazem inace jer sam u poslednja dva ispitna roka propustila tri ispita jer se autobusi cekaju 45 minuta! Pa i da imam da placam, ne bih placala! Ako cu vec platiti nesto vise nego sto mogu i smem sebi da priustim, hocu da makar to nesto valja!

Zavrzan

04.10.2014. 06:41

Ako tako nastavite necete dugo. Garant. Sami sebi jamu kopate. Vas Srbe ni bog ne moze spasiti.

dragan

04.10.2014. 09:32

mogu da vam kazem da su bezobrazni i nepodnosljivi pojedini kontrolori svaka cast izuzecima!!!-imam 85 posto ostecenje sluhaznaci gluv sam-,cetiri puta primam insulin obolelo srce i moram da radim da dodjem na posao.imao sam konflikt u 17 sa kontrolorkom pokazao sam kartu da sam gluva osoba koja je uredno overena,a ona se non stop unosila meni u lice i vredjala me pokazivala mi vrata,nisamzeleo da izadjem dovela mi je i policajca u civilu koji mi je pretio znackom a nije bio na duznosti!!!

ninche

04.10.2014. 10:40

Mislim da bi svaki poslodavac u beogradu trebalo svakom svom zaposlenom da obezbedi posebno prevoz kao putne troskove... ja npr. zivim u opstini indjija i radim tamo pa dobijam markicu za prevoz od firme koja se ne racuna u platu, pa mislim da bi bilo pravedno da svaki zaposleni u bgu dobija odvojeno od plate putne troskove ili uplacen bus plus...

NN

04.10.2014. 12:14

Ne razumem kako ljudi mogu da budu takvi prema sopstvenom narodu!! Moja majka ne radi - u ovoj zemlji posao postaje luksuz, živimo od bakine penzije (20.000din) - treba da se plate svi računi, da se kupi nešto da se pojede (valjalo bi, zar ne?!), a pritom sada trebamo svi da imamo Bus Plus čija cena će da nadmaši i taxi?!

Утеривач

04.10.2014. 13:18

Па господо "градски оци" већина грађана има плату мању од 30 000 а доста њих и испод 25 000 што значи да месечна карта запревоз износи више од 15% примања!! Чини ми се да је у Бечу годишња карта 365 еура а годишња плата је око 20 000 е што значи да је њихов превоз кошта мање од 2% од плате. Ако утзмемода ни плате у ГСП па тако ни трошкови превоза нису ни близу бечких где одлази толики новац који узимате грађанима??

Nada

04.10.2014. 17:45

S platom od 25 000, naravno na crno, plaćam markicu za nezaposlene i ne kukam. Da mi je drago da plaćam nije, ali neću da se blamiram ili s bilo kim svađam. A za one koji kukaju na troškove i vrlo često glume sirotinju (po odelu se itekako vidi ko je sirotinja a ko ne) imam jedno pitanje - a što niko ne odbija da plaća drugu vrstu saobraćaja - onaj telefonski. Tu niko ne komentariše koliko košta jer su sad svi skoro pa zavisni od mobilnih i za to uvek nađu pare. Za kraj, na minuse se obazirem.

Nenad

04.10.2014. 18:19

Jel za ovo treba da se plati? Autobus br. 91 na liniji od Ostruznice do Beograda 04.10.2014. celim putem su otvorena sva vrata na autobusu, pa tako se ne vozi ni stoka.

Nina

04.10.2014. 20:24

Ajmo nemoj da ste "stipse" Treba Siniša Mali da kupi i peti stan od 120 kvadrada od provizije turaka iz Apeksa

SakY

04.10.2014. 22:53

Ako ostanu bez L.K. kako planirate da im onda pisete kaznu? Sledece kako mozete uskracivati pravo licu na vadjenje licnih dokumenata ako nije platio kartu u GSP.u a posedovanje istih je obavezno. . . Vidim tretirate ih ko neke zivotinje zbog toga sto nemaju ili nece da plate kartu (razlozi su im slicni) a sami znate zbog cega nemaju da plate istu i ko ih je doveo do ivice siromastva. . . Sramotno.

SakY

04.10.2014. 23:10

BiCiKL ! em treniras svaki dan em si na potrebnom mestu u relativno slicno vreme ako ne i brze em te ne kradu em mozes da ga ostavis gde oces parking za njega uvek ima.... Ko to kaze da oni daju uslugu koja je ne zmamenljiva? ja cu da vam kazem ko kaze ONI . . . .

j.l

05.10.2014. 10:30

Pa mislim da su ljudi u pravu, karte su preskupe i jos se neplacanje vodi kao prekrsaj.... idiotizam.... ukinuli si kancelariju za mlade... prevoz je prekrsaj....penzije i plate su smanjili... nema zabosljavanja u js osim ako nemate debelu vezu...ali sve je to za nase dobro

Nezaposleni

05.10.2014. 12:57

Karta treba da se plaća...kao i sve ostale usluge ali....ODAKLEEEE????!!!!! Plata u CBT-18.000....pekare,male radnje,butici,obezbedjenje...18.000din...a uglavnom ovi ljudi koriste gradski prevoz i nezaposleni...ova država i gradska uprava ili žive u nekom paralelnom svetu ili ne žele da pogledaju istini u oči i kažu sebi mi u gradu imamo 1.000.000 FUTAVACA koji nemaju ni za osnovne namirnice...jedino rešenje je....da država,privatnici,tajkuni i ostala "elita" manje KRADU!!!

Djordje

07.10.2015. 13:32

ZA BUS PLUS, Vas metod naplate samo dere ljudima kozu sa ledja. Platicu ja kartu, bez problema, samo kad dobijem posao koji mi nudi pristojnu zaradu, a ta zarada da mi omoguci:1. Otplatatu svih mesecnih racuna.2. Da mi supruga, dete i ja ne gladujemo i da imamo osnovne stvari.3. Sto ostane za BUS plus, zasto da ne!Ja protestujem

Tijana

22.10.2015. 12:39

Zbog jedne karte pisane zato sto sam imala slusalice na usima i nisam cula da je ocitana(imala je kredita-radio je aparat),sacekala kontrolorku i dala joj kartu na validaciju, da bi me ona izbacila iz busa dok sam ja ukapirala da mi kartica nije ocitana i pokusavajuci da joj objasnim,na stanici me je opkolilo 8 kontrolora i vikali daj licnu,daj, od straha i sramote sam pocela da placem,dala im licnu. Sad posle par meseci mi je stiglo resenje zatvora na 6 dana ako ne platim 6000 danas!SRBIJO!!!!!