Električni autobusi, ipak, na beogradskoj kaldrmi

N. Vukić

29. 09. 2014. u 15:20

Gradski menadžer Goran Vesić najavio za 2015. obnavljanje voznog parka i nabavku novih vozila na baterije. Početkom godine slično kinesko vozilo bilo u pogonima GSP, ali nikad nije izašlo na ulice

OKURAŽENI prodajom karata, koja je kako veruju povećana zahvaljujući pooštrenoj kontroli, a ne zbog početka školske godine i povratka Beograđana sa godišnjih odmora, u gradu već najavljuju nova ulaganja u gradski prevoz za sledeću godinu. Između ostalog, razmišlja se o nabavci autobusa na baterije.

Prema rečima Gorana Vesića, gradskog menadžera, u septembru je prihod od prodaje karata povećan za 30 odsto.

- Grad će zahvaljujući većoj naplati karata više ulagati u gradski prevoz, pa će od sledeće godine u Beogradu početi da saobraćaju električni autobusi - rekao je Vesić. - Ti autobusi pružaju bolji komfor, ne zagađuju životnu sredinu, a saobraćaće na kraćim linijama. To je rezultat povećane naplate, jer kad građani plaćaju, ako imamo veće prihode, onda je normalno da imaju i bolju uslugu.

Električni autobus je ekološko vozilo nove generacije i visoke tehnologije, čija upotreba značajno umanjuje troškove upravljanja i održavanja i povećava kvalitet vazduha. Oni nisu praktični baš u svim uslovima eksploatacije, mada testiranje može da pokaže opravdanost za njihovo uvođenje.

Jedan takav autobus, kineske kompanije BID, početkom godine, prošao je i kroz garažu GSP „Beograd“. Međutim, zbog nepotpune dokumentacije nikada nije izašao na ulicu, niti je testiran u realnim uslovima, već je produžio za Slovačku pre nego što su Beograđani stigli da ga isprobaju.

VELIKA UŠTEDA NA BENZINU

BEOGRADOM u vreme špica saobraća bezmalo 700 autobusa. Svaki troši 50 litara goriva na 100 kilometara, pa je ukupna potrošnja u GSP „Beograd“ radnim danima oko 100.000 litara.

Hibridna vozila kreću se pomoću baterije koja se puni pet sati. Sa jednim punjenjem vozilo prelazi 300 kilometara i tako se smanjuje potrošnja goriva i emisija štetnih gasova.

CENA OKO 400.000 EVRA

IAKO postepeni prelazak na hibridna i vozila na električni pogon nameće evropska regulativa, u GSP kažu da je ovo skup zalogaj. Cena električnog autobusa je oko 400.000 evra po komadu, a Beograd je autobuse tipa „solaris urbino 18“, popularne „poljake“, sa kompletom rezervnih delova plaćao 320.000 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Svasta

30.09.2014. 05:07

50 litara na 100 kilometara? Dakle stvarno na svaki potroseni litar ukradu jedan...

Cane

30.09.2014. 15:38

To je preskupo za siromašni Beograd. Cena novih baterija košta kao pola autobusa. Bolje kupiti 3 Mercedesa solo, nego BYD.