Električni autobusi, ipak, na beogradskoj kaldrmi
29. 09. 2014. u 15:20
Gradski menadžer Goran Vesić najavio za 2015. obnavljanje voznog parka i nabavku novih vozila na baterije. Početkom godine slično kinesko vozilo bilo u pogonima GSP, ali nikad nije izašlo na ulice
OKURAŽENI prodajom karata, koja je kako veruju povećana zahvaljujući pooštrenoj kontroli, a ne zbog početka školske godine i povratka Beograđana sa godišnjih odmora, u gradu već najavljuju nova ulaganja u gradski prevoz za sledeću godinu. Između ostalog, razmišlja se o nabavci autobusa na baterije.
Prema rečima Gorana Vesića, gradskog menadžera, u septembru je prihod od prodaje karata povećan za 30 odsto.
- Grad će zahvaljujući većoj naplati karata više ulagati u gradski prevoz, pa će od sledeće godine u Beogradu početi da saobraćaju električni autobusi - rekao je Vesić. - Ti autobusi pružaju bolji komfor, ne zagađuju životnu sredinu, a saobraćaće na kraćim linijama. To je rezultat povećane naplate, jer kad građani plaćaju, ako imamo veće prihode, onda je normalno da imaju i bolju uslugu.
Električni autobus je ekološko vozilo nove generacije i visoke tehnologije, čija upotreba značajno umanjuje troškove upravljanja i održavanja i povećava kvalitet vazduha. Oni nisu praktični baš u svim uslovima eksploatacije, mada testiranje može da pokaže opravdanost za njihovo uvođenje.
Jedan takav autobus, kineske kompanije BID, početkom godine, prošao je i kroz garažu GSP „Beograd“. Međutim, zbog nepotpune dokumentacije nikada nije izašao na ulicu, niti je testiran u realnim uslovima, već je produžio za Slovačku pre nego što su Beograđani stigli da ga isprobaju.
VELIKA UŠTEDA NA BENZINU
BEOGRADOM u vreme špica saobraća bezmalo 700 autobusa. Svaki troši 50 litara goriva na 100 kilometara, pa je ukupna potrošnja u GSP „Beograd“ radnim danima oko 100.000 litara.
Hibridna vozila kreću se pomoću baterije koja se puni pet sati. Sa jednim punjenjem vozilo prelazi 300 kilometara i tako se smanjuje potrošnja goriva i emisija štetnih gasova.
CENA OKO 400.000 EVRA
IAKO postepeni prelazak na hibridna i vozila na električni pogon nameće evropska regulativa, u GSP kažu da je ovo skup zalogaj. Cena električnog autobusa je oko 400.000 evra po komadu, a Beograd je autobuse tipa „solaris urbino 18“, popularne „poljake“, sa kompletom rezervnih delova plaćao 320.000 evra.
nizbrdica .....
29.09.2014. 18:49
Sve je uredu dok "nedodje" uzbrdica !!!
50 litara na 100 kilometara? Dakle stvarno na svaki potroseni litar ukradu jedan...
To je preskupo za siromašni Beograd. Cena novih baterija košta kao pola autobusa. Bolje kupiti 3 Mercedesa solo, nego BYD.
Komentari (2)