Beograd: Svaki šesti kuca kartu u autobusu!

N. VUKIĆ

11. 09. 2014. u 22:27

Uprkos pooštrenim kontrolama, Beograđani u gradskom prevozu retko prilaze validatoru. Najviše validacija na linijama 16, 23 i 95

ZA prvih sedam dana od uvođenja pooštrenih mera u javni gradski prevoz, zabeleženo je nešto više od dva miliona overa karata. Imajući u vidu da GSP dnevno preveze oko 1,6 miliona putnika, apeli nadležnih gradskih službi i upozorenja na sankcije očigledno nisu naterali Beograđane na poslušnost.

Prema podacima Direkcije za javni prevoz, radnim danima od 1. do 8. septembra, dnevno je u proseku evidentirana 253.221 validacija.

- Najviše validacija je bilo na linijama sa najvećim brojem putnika 95, 16, 23 - kažu u Sekretarijatu. - Prve sedmice u septembru ukupno je prodato 214.589 dopuna za personalizovane i 301.602 za nepersonalizovane kartice.

Grubom računicom, ako se uporedi broj dopunjenih personalizovanih kartica i dnevnih overa, stiče se utisak da je svega oko 38.000 nepersonalizovanih kartica prosečno overeno u toku dana.

Uobičajeno najažurniji u dopunjavanju personalizovanih kartica bili su sugrađani koji svakodnevno putuju na posao. Zaposleni su za sedam dana uplatili 105.198 dopuna. Za njima su, sa 34.452 dopune penzioneri, koje u stopu prate nezaposleni sa 33.712 kupljenih dopuna. Septembarski rok, ali i sve bliži početak školske godine za akademce naterao je i veliki broj studenata da sebi obezbedi bezbrižnu vožnju gradskim prevozom, pa je za tekući mesec dopune kupilo 26.479 studenata. Prevoz je uplatilo i 12.723 srednjoškolaca, dok su ostali - invalidi, izbeglice, dopunili 2.025 mesečnih kartica.


SVAKODNEVNI NAPADI NA KONTROLORE

U sekretarijatu za saobraćaj kažu da je od 1. septembra napadnuto pet kontrolora, od kojih jedan ima teže telesne povrede. To su, objašnjavaju, slučajevi kada su angažovani MUP i Hitna pomoć. Verbalni napadi, povlačenja i odguravanja su svakodnevno prisutni i ne evidentiraju se.


ZA OSAM DANA ISPISALI 3.500 KAZNI

Veliki broj putnika se i dalje vozi bez karte.

- Dnevno je angažovano 40 komunalnih policajaca, a asistenciju kontrolorima pruža i policija - kažu u Sekretarijatu. - Kontrolori su za osam dana izdali 2.513 opomena i naplatili 986 doplatnih karata.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

ziveo bus plus

11.09.2014. 23:18

Sve dok se ne uvedu kontrolori ili kondukteri u svaki bus i dalje ce biti svercovanja . Ljudi misle da ce grad vecito finansirati njihovu besplatnu voznju , ali jednom ce i tome doci kraj . Svercovanjem kroz prevoz svi gube , umesto da grad finansira izgradnju vrtica , kupovinu medicinskih aparata koji ce nekad svima nama trebati , grad mora da daje pare gradskom prevozu i to sve zbog svercovanja .

Pristina1389

12.09.2014. 02:58

@ziveo bus plus - Grad dobija mali procenat od bus plJusa tako da te pare ne idu u gsp ni u grad/.... inace pre neki dan bas u toj 95 sam otkucala kartu da bi vozac izbacio posle 7-8 stanice napolje i rekao autobus ne radi!!! ako vec najvise kucaju u 16, 23 i 95 nek upristoje autobuse...svakako treba placati kartu ko ne zeli nek ide peske ili biciklom ako nema para...

milan

12.09.2014. 09:15

@ziveo bus plus - zasto penzioneri sa visokim primanjima ne placaju prevoz a i mnogi koji rade i primaju penzije.

Najpametnije rešenje koje mutivode nikada neće dati da se ostvari

12.09.2014. 00:24

Svim zaposlenima i penzionerima u Beogradu i okolini treba od plate skinuti deo za gradski prevoz. Kontrolu karata i aparate za validaciju treba ukinuti, a đacima, nezaposlenima, socijalnim slučajevima itd... mora se omogućiti besplatan prevoz. Putnici namernici koji dođu u Beograd treba da imaju besplatan prevoz jer će u gradu Beogradu nešto da pazare, plate kupe, tako da je to to.

Dragan Popovic

12.09.2014. 10:43

@Najpametnije rešenje koje mutivode nikada neće dati da se ostvari - @Najpametnije rešenje,Ja znam da si za svoju majku najpametniji ali ne bi trebao sve da primas zdravo za gotovo. Postoje i zaposleni i penzioneri koji nikada ne koriste gradski prevoz. Neki od njih koriste sopstveni automobil, neki od njih umesto da koriste javni prevoz prosetaju nekoliko stanica i tako ustede novac za podmirivanje nekih osnovnih potreba (npr. hrana i lekovi). Razmisljas kao u vicu o hlebu: Hleb kosta 100 RSD, 50 za hleb + 50 za Slobu, a ako neces da kupis onda je samo 50 RSD.

Dex

12.09.2014. 10:50

@Najpametnije rešenje koje mutivode nikada neće dati da se ostvari - A zasto meni koji idem kolima na posao neko da skida od plate za GSP? Naknada za prevoz koju poslodavci isplacuju ne znaci da moram da utrosim na GSP. Prevoz do posla moze biti i kolima, skuterom, biciklom i moje je da utrosim novac za prevoz na onaj vid prevoza koji meni odgovara! Pravo resenje je cena karte koju ce radnik sa prosecnom zaradom moci da priusti - i onda ce naplata biti bolja i nema potrebe za represijom!

miki

12.09.2014. 20:55

@Najpametnije rešenje koje mutivode nikada neće dati da se ostvari - Pametno rešenje. Gradski prevoz bi se masovnije koristio, jer bi ga plaćali i ovi što sa kolima prave veliku gužvu po gradu. A i njima bi bilo bolje, jer bi ih jeftinije koštalo. I kurta i murta su u Beogradu nabavili automobil. Gužva je neviđena.

I ti si za tvoju majku najpametniji

12.09.2014. 21:01

@Najpametnije rešenje koje mutivode nikada neće dati da se ostvari - Dragane Popoviću, za zagađivanje Beograda sa CO i CO2 ti treba naplatiti nekoliko stotina dinara mesečno koliko bi koštao prevoz. Pa se ti vozi ako hoćeš, a ako ne pravi gužvu i zagađuj okolinu.

filip019

13.09.2014. 08:45

@Najpametnije rešenje koje mutivode nikada neće dati da se ostvari - ko ne plati na mostu plati na ćupriji....nema kod nas te pameti da za početak uži centar okrene u biciklističku zonu.. treba da otidu do Evrope-Minhena 5H a biciklista više nego na Adi Ciganliji....

elektricar

12.09.2014. 09:28

Dokle god ovi "kapitalisti" (tako sebe nazivaju lopovi koji hoce sve pare, zovu ih profit, da uzmu za sebe) ne zaposle konduktere koji ce da normalno odradjuju svoj posao, narod nece da se odvikne mogucnosti da se vozi a da ne plati. Jer, "liberali" svojom logikom na to usmeravaju celu naciju, ne samo u gradskom prevozu, nego i u svim drugim delatnostima. Kupi jevtino, prodaj skupo, sve sto mozes da otmes, otimaj ... Ne mogu se ukudati radna mesta po svaku cenu, pa tako ni kondukteri ...

Dragan Popovic

12.09.2014. 10:38

Svako stoto vozilo ima ukljucenu klimu, svaki treci putnik sedi u vozilu, svako 500-to vozilo je ocisceno i oprano, na svakoj 10-toj stanici moze se uplatiti dopuna za prevoz, svako 1000-to vozilo saobraca po redu voznje, u svakom 1000-tom vozilu se cuje neka prijatna muzika preko razglasa, ... Od kad i gde u svetu se to placa?

sova

12.09.2014. 10:44

U svim zemljama se gradski prevoz plaća, ali isto tako se zna i red. Sa ovakvim ponašanjem ljudi ništa nema poente. Džaba i da se nabave novi autobusi kad naš narod sve lomi i uništava, ulazi ko hoće i brljav je za 2 dana, a kao da niko nije čuo da autobuse treba s vremena na vreme očistiti; džaba klima u busu a ljudi otvaraju prozore... Onaj koji se švercuje je "najpametniji" i večito sedi, dok oni sa kartama stoje. Ovde sve mora naopako. Zašto mora? Zato što jednostavno mora.

TOKI

12.09.2014. 13:20

Svi penzioneri bez obzira na godine starosti koji imaju veću penziju od 25.000 din. treba da plaćaju kartu kao zaposleni.

tanja

12.09.2014. 14:36

@TOKI - Moja mama od 16 te god radi ima 40 god staza ima penziju 51000 din i vene debele 2 prsta od stajanja i sad treba neko da je kaznjava sto je zaradila da joj oduzima 10 posto od penzije i da placa u 70 god pun iznos kao zaposleni .Ma nemoj

seki

12.09.2014. 20:32

@TOKI - A da li si ti upoznat sa tim da vecina penzionera sedne na pocetnu stanicu i voze se jednim istim autobusom po 3 , 4 sata a da ne izlaze iz tog autobusa gledajuci izloge i ubijajuci vreme , da li ja treba da to finansiram ?

mića

13.09.2014. 00:27

@TOKI - Taman posla. A autobusi se c vremena na vreme zaustave, da pezioneri pazljivije osmotre izloge. Strasno !

Milo

14.09.2014. 09:37

Ajde neka bude da je kaznjavanje u redu..ajde neka i kazne svakoga , Medjutim dolazim do jednog pitanja draga gospodo kako je ovo kapitalizam i kako je socijalizam davno izumuro, a sa njim i razne prinude.Moje nesporno pravo kao i u svemu je pravo izbora.Pa u tom smislu kakvu to bozansku ulogu u odredjivanju moje putnicke sudbine ima firma koja mi kupuje markicu i uslovljava da koristim GSP.Jedno je dati novac za prevoz ,drugo je kazniti ko nema kartu , ali trece je ovo