Svake jeseni sve manje autobusa
27. 08. 2014. u 14:51
Od ponedeljka, 1. septembra, kada počne zimski red vožnje, Beograđane će prevoziti ukupno 1.229 vozila. Pre dve godine na ulicama 1.330, a lane 1.295 vozila
BROJ vozila javnog prevoza u zimskom režimu svake sezone je sve manji! Prema podacima iz gradske uprave, od 1. septembra na beogradske ulice izaći će ukupno 1.229 vozila. Pre dve godine putnike u glavnom gradu prevozilo je 1.330, a lane 1.295 vozila.
U Direkciji za javni prevoz kažu da je prema zimskom redu vožnje predviđeno da od ponedeljka saobraćaju 843 vozila GSP, od toga 619 autobusa, 130 tramvaja i 94 trolejbusa, i 386 autobusa privatnih prevoznika.
- Intervali sleđenja razlikuju se u zavisnosti od linije i opredeljenog broja vozila na njima - objašnjavaju u Direkciji. - Kreću se od tri do četiri minuta na najopterećenijim linijama gde je i najveći broj vozila, pa naviše, gde je najveći interval na linijama na kojima saobraća 1-2 vozila. Prilikom izrade zimskog reda vožnje vodilo se računa da kvalitet prevoza ostane nepromenjen.
Nadležni dodaju da redukcija koja se pominje ne predstavlja umanjenje broja vozila. U pitanju je optimizacija rada linija i racionalizacija broja vozila na njima u periodima dana kada je to moguće sprovesti.
- Praktično, to znači da će promene uslediti van špica kao i na linijama koje su manje opterećene - ističu u Direkciji. - Trenutno je u toku javna nabavka za brojanje putnika, a po njenom okončanju i dobijenim rezultatima, znaćemo tačan broj i koliko je koja linija opterećena. Na osnovu ovih podataka moći će dalje da se planiraju, kako novi tarifni sistem, tako i red vožnje.
NOVI TARIFNI SISTEM OD 2015.
KAKO je najavljeno, novi tarifni sistem trebalo bi da zaživi od 1. januara 2015. On podrazumeva uvođenje više tarifnih zona na urbanom području grada koje bi pratio i novi sistem karata. Stručnjaci procenjuju da bi promenom tarifnog sistema i zadržavanjem cene znatno mogao da se poveća prihod već u prvom mesecu primene.
OBAVEZNO VALIDIRANjE KARATA
POSLE dve godine otkako je ukinuta, obaveza validiranja personalizovanih karata od ponedeljka će biti ponovo na snazi. U Gradu su se na ovu meru odlučili kako bi imali uvid u tačan broj putnika koji koriste javni prevoz, kao i o njihovom kretanju na linijama, što će omogućiti bolju organizaciju i pružanje kvalitetnije usluge.
Aleksandar
27.08.2014. 15:05
I sta sad? Imam mesecnu kartu. Hoce li me kazniti ako je ne validiram, kao da nemam kartu, a platio sam je?
@Aleksandar - upravo to!!! platis 3500 din markicu i dripci su resili da zarade jos tako sto ce da ti blokira nevalidiranu kartu i naplati 500d deblokadu!! pa jel misle da ce neko posle ponovo da im kupi markicu??? ne verujem da mogu biti tako glupi
Чекај, у току је "јавна набавка за бројање путника"?! А чему онда ово обавезно чекирање, зар нису рекли да је то због бројања путника?! Па, докле више ово иживљавање... Зар тамо баш сви мисле да су баш сви путници тотални дебили и да могу да им се сервирају свакакве небулозе. Успут, ја као редовни платиша који добрих 20 година није ушао у бус без карте, хоћу да знам да ли редукција броја возила од 10% собом повлачи и редукцију цене карата за 10%?
naravno da će biti sve manje autobusa kad turci uzimaju kajmak na naš rad i trud. Ali ovo je Srbija pa će nas ubeđivati da tako treba...
pa sta? pa staaaa?!! slobodno mogu da ukinu i onako je lakse i zdravije ici nogama a ne prevozom! samo da se ukine gsp kako bi preko 3000 ,da tri hiljade neradnika foteljasa i onih sto ,,kraduckaju,, na kartama,gorivu, delovima itd zivelo? onda bi uveli porez na hodanje, ili na svez vazduh,ili na upotrebu olova i zive iz zagadjenog vazduha, mogucnosti su bekonacne za kriminalne umove!
Komentari (24)