Svake jeseni sve manje autobusa

N. VUKIĆ

27. 08. 2014. u 14:51

Od ponedeljka, 1. septembra, kada počne zimski red vožnje, Beograđane će prevoziti ukupno 1.229 vozila. Pre dve godine na ulicama 1.330, a lane 1.295 vozila

BROJ vozila javnog prevoza u zimskom režimu svake sezone je sve manji! Prema podacima iz gradske uprave, od 1. septembra na beogradske ulice izaći će ukupno 1.229 vozila. Pre dve godine putnike u glavnom gradu prevozilo je 1.330, a lane 1.295 vozila.

U Direkciji za javni prevoz kažu da je prema zimskom redu vožnje predviđeno da od ponedeljka saobraćaju 843 vozila GSP, od toga 619 autobusa, 130 tramvaja i 94 trolejbusa, i 386 autobusa privatnih prevoznika.

- Intervali sleđenja razlikuju se u zavisnosti od linije i opredeljenog broja vozila na njima - objašnjavaju u Direkciji. - Kreću se od tri do četiri minuta na najopterećenijim linijama gde je i najveći broj vozila, pa naviše, gde je najveći interval na linijama na kojima saobraća 1-2 vozila. Prilikom izrade zimskog reda vožnje vodilo se računa da kvalitet prevoza ostane nepromenjen.

Nadležni dodaju da redukcija koja se pominje ne predstavlja umanjenje broja vozila. U pitanju je optimizacija rada linija i racionalizacija broja vozila na njima u periodima dana kada je to moguće sprovesti.

- Praktično, to znači da će promene uslediti van špica kao i na linijama koje su manje opterećene - ističu u Direkciji. - Trenutno je u toku javna nabavka za brojanje putnika, a po njenom okončanju i dobijenim rezultatima, znaćemo tačan broj i koliko je koja linija opterećena. Na osnovu ovih podataka moći će dalje da se planiraju, kako novi tarifni sistem, tako i red vožnje.


NOVI TARIFNI SISTEM OD 2015.

KAKO je najavljeno, novi tarifni sistem trebalo bi da zaživi od 1. januara 2015. On podrazumeva uvođenje više tarifnih zona na urbanom području grada koje bi pratio i novi sistem karata. Stručnjaci procenjuju da bi promenom tarifnog sistema i zadržavanjem cene znatno mogao da se poveća prihod već u prvom mesecu primene.


OBAVEZNO VALIDIRANjE KARATA

POSLE dve godine otkako je ukinuta, obaveza validiranja personalizovanih karata od ponedeljka će biti ponovo na snazi. U Gradu su se na ovu meru odlučili kako bi imali uvid u tačan broj putnika koji koriste javni prevoz, kao i o njihovom kretanju na linijama, što će omogućiti bolju organizaciju i pružanje kvalitetnije usluge.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

Aleksandar

27.08.2014. 15:05

I sta sad? Imam mesecnu kartu. Hoce li me kazniti ako je ne validiram, kao da nemam kartu, a platio sam je?

sanja

28.08.2014. 12:57

@Aleksandar - upravo to!!! platis 3500 din markicu i dripci su resili da zarade jos tako sto ce da ti blokira nevalidiranu kartu i naplati 500d deblokadu!! pa jel misle da ce neko posle ponovo da im kupi markicu??? ne verujem da mogu biti tako glupi

Мане

27.08.2014. 15:32

Чекај, у току је "јавна набавка за бројање путника"?! А чему онда ово обавезно чекирање, зар нису рекли да је то због бројања путника?! Па, докле више ово иживљавање... Зар тамо баш сви мисле да су баш сви путници тотални дебили и да могу да им се сервирају свакакве небулозе. Успут, ја као редовни платиша који добрих 20 година није ушао у бус без карте, хоћу да знам да ли редукција броја возила од 10% собом повлачи и редукцију цене карата за 10%?

Putnik

27.08.2014. 15:59

naravno da će biti sve manje autobusa kad turci uzimaju kajmak na naš rad i trud. Ali ovo je Srbija pa će nas ubeđivati da tako treba...

ninja

27.08.2014. 16:09

pa sta? pa staaaa?!! slobodno mogu da ukinu i onako je lakse i zdravije ici nogama a ne prevozom! samo da se ukine gsp kako bi preko 3000 ,da tri hiljade neradnika foteljasa i onih sto ,,kraduckaju,, na kartama,gorivu, delovima itd zivelo? onda bi uveli porez na hodanje, ili na svez vazduh,ili na upotrebu olova i zive iz zagadjenog vazduha, mogucnosti su bekonacne za kriminalne umove!

Mira

27.08.2014. 16:28

sve je gori i gori prevoz a u busevima sa klimom klima ne radi prozori bez otvaranja a poklopci blokirani i sofer se nada boljoj plati zbog ustede goriva

Leka Srbin

27.08.2014. 16:43

Prvog dana septembra očekujemo katasrofalne gužve u autobusima, stajanje na stanicama do 5 min i putovanje od blokova do Zelenog Venca jedno sat vremena. Nadležni su apsolutno neobrazovani da sprovedu jedan najobičniji gradski prevoz. Ako niste sigurni šta sve vaši potezi mogu proizvesti onda neka ode jedan pismen i obrazovan do Nemačke i neka uđe u bilo koji grad i neka vidi kako je organizovan gradski prevoz i kucanje karata u njemu. Onda neka se lepo vrati i neka to sprovede u delo.

Djokica

27.08.2014. 17:30

Treba ukinuti GSP i pitati vizionara Vucica sta je najbolje da radimo po pitanju gradskog prevoza u Beogradu ? Eto resenja niotkuda...

D.F.

27.08.2014. 17:41

Samo vi smanjite cenu karte, a ostalo ce doci na svoje mesto. Ne maltretirajte gradjane uvodjenjem nekih novina, a cena da vam ostane ista. Smanjite cenu!

Posmatrač sa strane

27.08.2014. 19:07

Šta se bre čudite? Predhodna gradska vlast se nakrala koliko je mogla. Budite malo strpljivi dok se i ovi malo ne stabilizuju, nađu "povoljne" kredite za dodatne autobuse koje će kupiti uz dobru proviziju za sebe i -biće prevoza!Sačekajte malo, i oni pre Malog su trebali vremena da nabave najskuplje tramvaje u Evropi (i koji se naviše kvare) i skuplje autobuse od domačih. Naravno, neko se "omastio" pa će tako, u to sam ubeđen, učiniti i ovi.

kiza

28.08.2014. 11:05

@Posmatrač sa strane - dzaba posmatras kad nista ne vidis ..pa normalno je da se kupuje sa strane kad nasi ne mogu dva autobusa da sklope za godinu dana....

Srbistanac

27.08.2014. 20:04

Kad legne plata, odoh po bicikl. Malo veca investicija, ali cu platiti sa apetitom. Pa kad tako uradi milion ljudi, neradnici i neznalice iz GSP-a mogu po radne knjizice i na biro.

sanja

28.08.2014. 12:55

@Srbistanac - mnogo nas bi na bicikl kad vozaci ne bi vozili kao u turskoj i proletali pored biciklista kao na pisti. samo jednom ce da me gurne pod autobus i ne mora vise!

Милош

27.08.2014. 20:31

Неко ово намерно ради да би се повећало незадовољство народа. Укинули су очитавање месечних карата јер су се стварале гужве, а сада га поново уводе. Где је ту логика? А ово за праћење је посебно интересантно. Изгледа да се остварује намера да месечна карта важи само за четири вожње дневно, па је ово заправо испитивање да се види колико људи мења превоз и колико пута. Срамота!

Bosko

29.08.2014. 12:36

@MatijaBeograd - Nemojte, molim vas. I oni su bili jednako bahati, kao i ovi. Osim toga, sve sto su uradili, i dobro i lose, mi cemo jos godinama otplacivati.

Analiticar

27.08.2014. 23:29

Realno, ako neko zivi toliko promasen zivot da nije u stanju da zaradi za automobil (pa makar to bila najjeftinija Dacija) i benzin pa zbog toga mora da koristi javni prevoz, onda mu kriminalno mali broj vozila, njihova tehnicka neispravnost i bezobrazno visoka cena karte predstavljaju najmanji problem u zivotu.

Rodni

28.08.2014. 00:13

@Analiticar - Realno sa koje li si se vrleti spustio u ovaj grad?Zar nije trebalo da se vratis u svoju vuko...inu nakon zavrsetka zanata?mnogo je ovaj grad bio tolerantan prema stampedu koji ga potopi.Usput da te neko nauci, u civilizovanom svetu kola se voze do voza,busa ili metroa i onda tako udje u grad,ali da te ne ubedjujem ti si na vrhu civilizacijske lestvice.em si dosao ovde,em si opstao em imas para da vozis kola pa jos da sipas i benzin.Milina.Uspeo si.Sta god da si i odakle god da si.

Petar

28.08.2014. 10:10

Gdin Sinisa M. je izjavio da manja naplata znaci manje autobusa. Genijalno. Znate ,kao neko ko vodi veliki grad treba da sluzi gradjanima u smislu da sve funkcionise bolje, a ne gore.Zamislite glavnog menadzera,ili direktora u javnom preduzecu, koji bi prilikom zatecene situacije izjavio kako ce da im smanji plate , dok sve to kao nekrene na bolje. Pri tom ce on imati zagarantovanu platu.Beograd je javno preduzece kojim rukovode nesposobni ,bezidejni poslusnici. Ima resenja nakorist svima,ali..

sanja

28.08.2014. 12:52

``javna nabavka za brojanje putnika``??? sta bi to trebalo da bude, ne pade na pamet novinaru da pita!! i zasto validiranje kad imate ``javnu nabavku za brojanje putnika``?

dragan

29.08.2014. 11:06

,, Stručnjaci procenjuju da bi promenom tarifnog sistema i zadržavanjem cene znatno mogao da se poveća prihod..." - hahahaha a koji su to strucnjaci? jel isti oni koji narucuju tone viskija konjaka i kubanskih cigara? izmislili termin ,,sverc,, ko amerikanci ,,terorizam,, pa se sad vataju kad brod tone, kako su ,,strucnjaci zapoceli zamisli bice obavezno da svako kupuje 10 markica i jos da kuca karte,ma celu platu i kredit u gsp donirati-samo da strucnjaci sede u foteljama!