Tročlane patrole u kontroli putnika

N. VUKIĆ

26. 08. 2014. u 14:09

U obračun sa „švercerima“ u gradskom prevozu kreću trojke sastavljene od „gspovca“, „busplusovca“ i „komunalca“. Na majicama natpis „kontrola“ i amblem grada

OBRUČ oko „švercera“ u javnom gradskom prevozu suziće se od ponedeljka. U obračunu sa putnicima koji ne plaćaju prevoz, kontrolorima „Bus plusa“ pomoći će kolege iz GSP „Beograd“, a snage će udružiti i sa komunalnom policijom. Planirano je da sastav „patrole“ bude mešovit - po jedan „busplusovac“, „gspovac“ i „komunalac“. Veruje se da je ova kombinacija „tri u jedan“ - dobitna, a očekivani efekat je bolja naplata.

Ipak, sudeći po broju kontrolora privatne firme „Apeks“, kojih ima 280 i predviđenih 200 kontrolora koji će biti angažovani iz najvećeg gradskog prevoznika, te da se brojevi ne poklapaju, nadležni u gradskoj upravi očigledno još nisu utanačili kako će ova služba da funkcioniše.

- Kontrolori će raditi zajedno, neće biti podela, čak ni kada su uniforme u pitanju - kaže Željko Milković, v. d. direktora GSP „Beograd“. - Naši radnici se neće razlikovati od kolega iz „Bus plusa“. Imaće majice na kojima će pisati „kontrola“ i amblem grada Beograda. Nama je u magacinu ostalo 1.500 majica koje su nabavljene kada su lane preko GSP uposlili dodatni broj kontrolora. Kada su ugovori istekli, a zaposleni na privremeno-povremenim poslovima prestali da rade, uniforme su ostale. Sada će nam dobro doći.

OD PONEDELjKA SVI “KUCAJU“ KARTE

Osim pojačane kontrole, sa početkom školske godine vraća se na snagu pravilo da svi putnici moraju da overavaju karte. Putnici koji se trenutno ne validiraju, od 1. septembra smatraće se „švercerima“, čak i ako su uplatili mesečnu dopunu. Onima koji zaborave da očitaju karticu, kontrola će je blokirati, a aktivaciju će morati da plate.

VIŠE TRAMVAJA, A MANjE AUTOBUSA

Optimizacija saobraćaja, koju ovih dana toliko pominju nadležni, podrazumeva da se u delovima grada gde postoji više vrsta prevoza, težište prebaci na jedan od njih. Tamo gde voze tramvaji, autobusi bi putnike dovozili do čvorišta. Mesečni troškovi GSP za gorivo su oko 420 miliona dinara, a za struju za trolejbuse, tramvaje i zgrade - 25 miliona.

JOVIČIĆ: NEĆEMO SUDOVE I ARBITRAŽE

GSP „Beograd“ nastavilo je juče akciju „Za bolji prevoz i život u Beogradu“, a pridružio im se i šef odborničke grupe SNS u Skupštini grada Aleksandar Jovičić.

- GSP je kičma grada i ukoliko stane, može doći do blokade prestonice - rekao je Jovičić. - Aktuelna vlast nije sklopila nakaradan ugovor sa „Apeksom“ i „Bus plusom“, ali ne želimo da dovedemo grad u situaciju da idemo na međunarodne sudove ili arbitraže.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (53)

Грађанин

26.08.2014. 14:41

@gg - Комунална полиција, као ни остали поменути немају право да Вам пишу казне, нити траже лична документа на увид јер немају статус службених лица. Тако да, драги дграђани, не наседајте на првокације и претње дотичних.

miraculix

26.08.2014. 15:38

@gg - Tvoja izjava je samovoljna, jer naprosto nije tacna! utvrdjene su tacne okolnosti kada komunalna policija moze nekog da privede (!) ili primeni silu (!). naravno da se zna shta se prosledjuje redovnim policijskim sluzbama. ko ne veruje, neka se malo bolje uputi, jer nadleznosti komunalne policije nisu nikakva tajna! tehnicki gledano, kada se neko svercuje chini prekrshaj za koji ovlasceno lice ima prava da te legitimishe, pa i silom!

BUS PLUS

27.08.2014. 13:38

@gg - Комунална полиција нема статус службених лица и тачка. Они су обични комунални службеници. А новопостигнути дила на релацији Апекс-Град окачите мачку о реп. Напредњаци су и добили изборе на основу обећања да ће укинути БУС ПЛУС. Шта се сад дешава?

Step PB

26.08.2014. 15:20

Komunalna policija ima pravo da legitimiše samo lice koje je zatečeno u činjenju komunalnog prekršaja, a nemanje karte za vožnju to svakako nije. Kad podignete životni standard da dosta veći nivo tada možete očekivati da ljudi plaćaju kartu. Ovako je nazalost prosto neizvodljivo...

Alex

26.08.2014. 17:07

@Step PB - Step PB , kakav je zivotni standard znaci ni hleb ne bi trebalo da placamo

STEP PB

27.08.2014. 01:52

@Step PB - Alex, onaj ko ima 80 din pre će da kupi 2 hleba, nego da kupi kartu. Nisam protiv plaćanja karte, samo to treba da se odradi na pravi način i bez mutnih radnji, nikakvi Bus Plus,Apex i ostale gluposti.Nije velika mudrost naplatiti kartu i ne treba dati skoro 10% trange-frange firmi da to uradi.Kada se ova država uredi u svim sferama, tada će i plaćanje karte biti normalna stvar. Pun je Beograd ljudi koji rade kod privatnika ne prijavljeni za 20 hiljada i sad će neko da plati 3-4 hiljade za kartu

kole

28.08.2014. 11:13

@Relja - Sta ce biti, kada ovi tvoji izgube na izborima.Voleo bih, da ti malo gladujes.

Ivanica

26.08.2014. 15:48

Konacno da se izborimo sa svercerima, a ne da se na moju mesecnu voze jos najmanje 3 svercera.

Ranko

26.08.2014. 15:51

Ako su vam skupe karte vi idite pesice. Dok ne stanemo na put svercerima necemo imati ni reda u autobusima.

Natasa

26.08.2014. 15:52

Gde je Srbija stigla kad na ovakav nacin mora da se namece najnormalnija stvar u svim drzavama, kakvo je placanje karata.

Nemanja

26.08.2014. 15:54

U Stokholmu su uhapsili coveka koji nije platio kartu, a kod nas se jos buhne kad im trazis kartu. Sramota kakvih sve ljudi ima.

milos petrovic

26.08.2014. 18:20

@Nemanja - ahahaaha partisjki botu smesan si, poredis civilozovan svet i robovlasniki ogranak zvan beograd, ahahahaha jao , zapali diplomu megadede

eM

26.08.2014. 18:25

@Nemanja - U Stokholmu sa platom mozes da priustis da platis kartu. Bitno je da ti dobijas platu za ove komentare, a i mesecnu povlasticu. Stvarno sramota kakvih sve ljudi ima.

Zoran

26.08.2014. 18:32

@Nemanja - Da li su u Stokholmu uhapsili političara koji laže ili direktora koji ne isplaćuje plate?Tu je ogromna razlika između Stokholma i Beograda.

Sanja

26.08.2014. 23:32

@Nemanja - Da li u Stokholmu kasni prevoz i apsolutno se ne poštuje red vožnje kao u Beogradu?

Nenad

27.08.2014. 09:21

@Nemanja - Nemanja, ne lupetaj! Čista botovska izmišljotina. Uostalom, u poredjenju sa prosečnom platom u Švedskoj i Srbiji, ovde su karte za prevoz kudikamo skuplje, a usluga jadna. U zapadnim zemljama je i tarifni sistem daleko bolji, gradski prevoz je u ingerenciji vlasti, a naši hajduci u gradskoj vlasti u protivzakonitom dilu sa privatnicima samo vrebaju kako da očerupaju gradjane.

Ana

26.08.2014. 15:55

Zalosno je sto na ovakav nacin mora da se naplati karta, ali sami smo trazili jer smo postali bahati.

Lidija

26.08.2014. 15:57

Nije tacno da se sirotinja svercuje. Ulaze ljudi u odelima a ovamo ne kupuju karte. Protiv njih i jeste ovo.

Dana

26.08.2014. 16:00

Zasto bih ja placala karte a vec mesecima se drugi svercuju, a ovamo zale na prevoz. Neka im sada konacno dodje kraj svercovanju.

srboje

26.08.2014. 17:36

@Dana - a tebi ako je to proble i ti se svercuj a ne kukaj na internetu jer vucic ne cita komentare po web novinama

Ivan

26.08.2014. 16:02

Mesto da smo civilizovan narod koji kupuje kartu, nama nesto sto je normalna stvar poput kupovine karte mora da sprovode policija, gsp i bus plus.

eM

26.08.2014. 18:21

@Ivan - Mesto da smo normalna drzava sa primanjima iole dovoljnim za prezivljavanje pa bi narod kupovao kartu, nama pare koje nemamo uzima komunalna policija, gsp i bus plus.

milos

26.08.2014. 16:14

Natasice a kad je Srbija stigla da kasni plata od 17000,00 rsd 2 meseca..pa kad je srbija stigla da ja otkucavam placenu kartu ko idiot..i tako jos stosta je srbija stigla sto Svedska ne moze da ni zamisli tako ne ne poredite me se Svedskom niti smo ikad bili Svedska niti cemo ikada biti..

Trt

26.08.2014. 17:37

komunalci treba da se ukinu. rade tudji posao a ono sto treba ne rade. psa sa korpom ne pamtim kad sam video sto ne mogu reci za njihov izmet. Buka u vreme kucnog reda. kola parkirana na zelenim povrsinama i trotoarima, svako malo silazim sa detetom na kolovoz. prljavstina svuda do odvratnosti. jednostavno ukinite ih, nists ne rade

Alzo

26.08.2014. 17:38

@ - Redovno plaćam mesečnu kartu i jesam za to da se suzbije švercovanje. Međutim ne vidim zašto bi validirao kartu ako sam pošteno unapred platio. Protiv zakonito je da mi iz tog razloga kartu blokiraju. Gužve su velike i upravo se zbog togai odustalo od validiranja mesečnih. Sve ono što su ovi koji su sada na vlasti zamerali Đilasu, sada rade to isto, čak i gore.

zoran

26.08.2014. 17:39

koliko se sam foteljasa iz gspa i skupstine grada dovuklo na internet da komentarise, vauuu, da se tako angazujete da se pohapse partijski drugovi koji si ostetili budzet za milijarde evra zadnjih 15 godina! ali neka oni su kranuli prvo da love ove sto kradu 10 dinara od busplusa, pa ce onda za 100 godina da kranu da love ove sto kradu mesecno po 70 milona evra iz privatizacija i preprodaja tudje imovine,ipak mora se poceti od nekud a najlakse je od dece,srednjoskolaca,nezaposlenih ,penzionera i

Trt2

26.08.2014. 18:16

povratna bgd-kumanovo je 3300 dinara put je dug 800 km, znaci 41 dinar na 10 km.do petlovog brda sto je takodje 10 km, moram da platim 2 karte tj. 150 dinara - vise od 3x skuplje! ima par hiljada viska zaposlenih. sad kazu da bi mogli da kupe 300 vozila -tolko nisu kupili za 20 godina. istrajte dok ne spuste cenu idite i peske

srboje

26.08.2014. 18:19

a kad komunaci stite vec interes pojedinacne privatne firme da dodju meni da okopaju bastu, pocupaju korenje, nadjubre i ucvrste plastenike, imam i septicku jamu da ociste i svinje treba da koljem pred zimu, javite se komunalci, i ovi iz skupstine grada sobicete kozura i dzigernjaca da nosite kuci za dz

no logo

26.08.2014. 18:51

Zasto se angazuje 'komunalac' da zastrasuje narod (koji mu daje platu!) da bi namicao profit privatniku??!? Angazovanje kontrolora je ugovorna obaveza apex-a!

Surovi

26.08.2014. 18:54

Ne razumem izjavu Aleksandra Jovičića! "ali ne želimo da dovedemo grad u situaciju da idemo na međunarodne sudove ili arbitraže." Zašto ne idete na sud i arbitražu?

Miki

26.08.2014. 18:56

Alo bre ljudi nemaju pare za prevoz vecina poslodavaca nedaje doprinos za povlasticu zaposlenima,koliko samo ima nezaposlenih ko ce bre da daje 80+ dinara za kartu,vi mozete da stavite i 5000 kontrolora,nesvercuje se narod sto mu tako volja nego sto mora,omogucite narodu pristojne zarade umesto sto zastupate interese privrednika-tajkuna koji zaposljavaju napaceni narod i izrobljuju ga za 20.000 pa ce te videti kako ce poceti i karte da se placaju.

realno

26.08.2014. 20:16

kao vozac gsp-a...mislim da je realno da se ugasi gsp I ceo javni prevoz u gradu,podelite nam knjizice I neka narod ide peske...posto je tolika frka da se placa karta,ovo je jedino resenje....toliko

realno

26.08.2014. 20:27

@realno - ne moze se uci u prodavnicu I izaci sa robom dok se ne plati...ili bilo sta sistemu svaka usluga se placa,kome je mnogo skupa karta,ide taxijem,svojim kolima,biciklom,peske...ustavom nije niko obavezan da koristi gsp,ali ko koristi morace da plati!!!!

Niko

27.08.2014. 17:35

@realno - da li vi gospodine znate da je cena mesecne karte u Becu 48e a plata 1800e a u Bg je mesecna karta 30e a plata 300e ? objasnite vi tu matematiku oni daju 1/37 plata,a mi 1/10deo ??? Treba da se smanji malo vinjaka,konjaka,tekile ,vina I skupih vecera..pa ce piti para

Србин

27.08.2014. 18:37

@realno - Не треба нико од радника СП да даје отказ, али гомила нерадника и политичких ухлебника МОРА да добије отказ. Мени не пада на памет да са платом од 250€ плаћам губиташку фирму у којој возач са основном школом има 500€ плату и при том је на зачељу по примањима у фирми која има преко 6000 радника, а мање од 1000 возила. Однос радника и возила је већи од 6,5:1, док се свуда у свету у превозничким фирмама тај однос креће између 2:1 и 3:1. Дакле, нису проблем шверцери него ваша нерентабилност!

Орах

26.08.2014. 20:35

Није проблем плаћање карте. Барем не у мом случају. Док није уведен БусПлус редовно сам куповао маркице и чак сам првих годину дана од увођења БП-а имао месечну карту. Оног тренутка када сам разумео каква је цела БП-"Апекс"-Градска власт "договор" мутљавина и да "Апекс", противно сваком здравом разуму и закону, узима 8,5% од целокупног новца, престао сам - за мене је то апсолутно неприхватљиво! Кажете да Београд губи 300 аутобуса? Више ме "боле" 2.5 аутобуса која иду мутљавини у "Апексу".

dokleVise

27.08.2014. 01:35

Ljudi DOKLE VISE?! Zastrasivanje naroda koji se ne svercuje jer mu je tako doslo nego zato sto je mesecna 30% plate i koji se na srecu vozi pa ako udje kontrola iznalazi resenja i izgovore kako da sidje ili kako da namoli bezdusnike iz kontrole da ga nekako puste da sidje, a oni nasrcu na starce i decu i ljude iz unutrasnjosti koje drma strah i panika. Ova vest je daleko od objektivnog izvestavanja i slobodoumnog novinarstva, jer isuvise je ocigledno da se ovde samo prenela izjava rukovodstva

dokleVise

27.08.2014. 01:40

...koje dize paniku i pravi kampanju kako vise nece moci da se svercuje jer sigurno ide komunalac sa njima ALI BEZ UNIFORME. Pa ti ne znas kome dajes licnu kartu da ti naplate doplatnu kartu, jer neko od te trojice je verovatno komunalac. Licnu moze da trazi iskljucivo policajac ili komunalni policajac. Policajac bez legitimacije nije policajac i ne moze da se deklarise kao takav jer bi u suprotnom i moleri mogli da udju i legitimisu narod! Ja licnu kartu dajem samo uniformisanom policajcu sa

dokleVise

27.08.2014. 01:42

... legitimacijom, a ovi ostali nazovi sluzbena lica mogu da setaju, a ne smeju da fizicki zadrzavaju putnika ako zeli da izadje. Pamet u glavu ljudi, ovde nas jasu i stranci i nasi. Nama neprijatelji ni ne trebaju.

putnik 2

27.08.2014. 07:24

Mesecne karte pored ostalog su u funkciji brzeg protoka putnika I vozila javnog prevoza.Sad idemo na usporavanje.Hvala sto nas vozate.Sto se tice svercovanja u proseku 90% putnika poseduje karte,sve ostalo je naduvavanje I maltretiranje.Kada udje kontrola,putnici ne iskacu kroz prozor,eventualno 2-3 su bez karte.Koska je bacena u gsp.

Zaboravljeno koferce

27.08.2014. 11:19

@putnik 2 - Covek je u pravu. Ja jos nisam video da gomila ljudi napusta autobus kad naidju kontrolori. Nikad u zglobnom autobusu nije bilo vise od 2-3 bez karte, ja bar nisam video svojim ocima. I ovo izivljavanje da se i mesecne karte ocitavaju je nezakonito, i poverenik im je skrenuo paznju na to da krse zakon a oni opet.... Jednostavno nasa autisticna i nesposobna vlast ne shvata da narod nema para, da mnogooo ljudi ne radi, pa samim tim sedi kuci. A voze se penzosi kojima je to besplatno i poneki zapos

Nenad

27.08.2014. 08:48

Neka ih pla'a GSP iy svojih sredstava. Od bitnog značaja je činjenica da kontrolori po zakonu nemaju pravo da legitimišu problematične putnike niti da primenjuju silu. Mogu ih samo zamoliti da napuste vozilo. Ukoliko u toj ekipi nije prisutan policajac, teško da će se bilo šta postići. Cela priča se svodi na nesvrsishodno i ničim opravdano trošenje para poreskih obveznika.

Sacha

27.08.2014. 09:58

Ako je provizija Apeksa 8.5% ne vidim u cemu je problem, u pitanju je normalna provizija. Za neupucene, provizije tog tipa idu do 15%. Ono, sto se tice Komunalne policije, gradjani Beograda ne placaju porez da bi se "komunalci" pozajmljivali privatnim firmama. To nema nigde u Svetu i jos da dodam da je u pitanju protivzakonita radnja jer je rec o nelojalnoj konkurenciji firmama za privatno obezbedjenje. Apeksu i GSP-u ako treba zastita na radnom mestu tu je privatno obezbedjenje a ne "komunalci.

kikiriki

27.08.2014. 11:27

Opet ista situacija sa komentarima - zakljucak - necemo da placamo karte,hocemo da se vozimo dzabe,hocemo da se svercujemo jer nemamo OSNOVNU KULTURU PONASANJA!!! Moja podrska nastojanjima da se konacno rascisti sa svercerima jer za sve imaju para samo im je skup prevoz/cigare,alkohol,splavovi....to nije nikad skupo/!!! STOP SVERCERIMA.

Zaboravljeno koferce

27.08.2014. 13:39

@kikiriki - Ako se vozis treba da platis i to je ok. Ali nije ok da se maltretiraju ljudi koji placaju prevoz a sad treba i da se ukucavaju. Osim sto je to NEZAKONITO, jer su karte personalizovane, to i usporava prevoz. Problem je sto se ovim krse moja prava. Placam prevoz, ali necu da me niko kontrolise gde se kracem jer nisam kriminalac. Poverenik je to vec ranije proglasio kao nezakonito, a za njih zakoni kao da ne vaze. Sram te bilo Vesicu!

Zaboravljeno koferce

27.08.2014. 11:37

Validacija mesecnih kartica prilikom svakog ulaska u autobus je NEZAKONITA! To im je vec rekao poverenik i zato je ukinuta. Ponovno uvodjenje predstavlja flagrantno krsenje zakona ove drzave. A osim toga predstavlja MALTRETIRANJE gradjana koji PLACAJU redovno. Uvodjenje "trojki" koje maltretiraju gradjane nas vraca u vreme okupacije i reinkarnaciju totalitarnog okupacionog rezima. Jos samo da se aktiviraju logori za one koji imaju placenu mesecnu kartu a nisu je validirali. SRAMOTA

Sacha

28.08.2014. 08:35

@Zaboravljeno koferce - Validacija mesecnih karata je izmisljena kao novi izvor profita umotana u "oblandu" brojanja putnika. Kaznenoj "trojci" (koja je zbog ucesca "komunalaca" takodje nezakonita) je mnogo lakse naplatiti kaznu nekome ko ima mesecnu kartu i ko je savestan gradjanin nego recimo, nekom pripadniku neke navijacke grupe koji jednostavno ne zeli da plati kartu i koji ce usput da im podeli po jednu "roditeljsku". Sramota za grad. Nekako sve cesce razmisljam kako je "vlast" u Beogradu promasila zanimanje.

tako ne treba

27.08.2014. 15:51

to obavezno ukucavanje personalizovanih karata tj povlastica, neviđena je glupost. moje je da platim, njihovo je da provere da li sam to uradila. a za brojanje putnika - šta to mene briga. neka nađu drugi način. što da nas ometaju, da kopamo po torbi u potrazi za kartom, da se svi guramo, čekamo dok svako otkuca... takva besmislica je uvedena u Briselu, pa je vožnja autobusom pravi pakao. traje neviđeno dugo, na svakoj stanici je dugotrajno zadržavanje, kao seoski autobus... vožnji nikad kraja.