Krivi su „šverceri“ i loš tarifni sistem

N. V.

21. 08. 2014. u 10:46

Slaven Tica, predsednik Nadzornog odbora GSP „Beograd“, o nedopustivo niskim prihodima preduzeća

PROSEČNI mesečni prihodi GSP „Beograd“ su nedopustivo niski i slični kao 2010. godine kada je cena karte za jednu vožnju bila 40 dinara! Osnovni razlozi ovog pada su jednozonski tarifni sistem i povećanje „šverca“, objašnjava dr Slaven Tica, predsednik Nadzornog odbora GSP „Beograd“.

Prema njegovom mišljenju, postoji više uzroka koji su doveli do stanja u kome se sistem javnog prevoza nalazi danas.

- Od ekonomske krize i poremećaja cene nafte, preko neadekvatnog planiranja, organizacije i upravljanja sistemom, kontrole kvaliteta transportne usluge i rastućeg animoziteta na relaciji „Busplus“-putnik-mediji koji je rezultirao padom ukupnog prihoda od prodaje karata, do narušavanja odnosa između Grada i prevoznika - kaže Tica. - Jedna od ključnih aktivnosti za povećanje prihoda su promena tarifne politike i sistema i uvođenje više tarifnih zona.

Efekti promene tarifnog sistema bili bi povećanje ukupnog prihoda od prodaje karata, a uvođenje više tarifnih zona na urbanom području grada koje bi pratio i novi sistem karata, značilo bi bolji kvalitet i niže troškove prevoza.

- Promenom tarifnog sistema i zadržavanjem osnovne cene, sistem može mesečno značajno povećati prihod već u prvom mesecu primene - uverava Tica. - Da bi GSP funkcionisao kako se od njega očekuje i onako kako može, neophodno je da svi poštujemo pravila. To znači da obaveze imaju sve strane, jedni da budu racionalni i obezbede kvalitetan prevoz, drugi da kupuju karte i treći da vode realnu politiku finansiranja i subvencionisanja.


SVI PLAĆAJU NIŽU CENE OD REALNE

- PROMENA tarifne politike i sistema ne znači ukidanje dosadašnjih prava pojedinih povlašćenih kategorija - ističe Tica. - Svi korisnici pretplatnih karata, ako se napravi ekonomska računica, plaćaju nižu cenu od one koja je realna.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

Knez

21.08.2014. 13:47

Krivci su bivsa vlast koja je dozvolila ubiranje prihoda privatnoj firmi, skupo placena oprema za obavljanje tako jednostavnog zadatka kao sto je kontrola karata i uz to jos dodatno angazovanje kontrolora iako GSP ima viska zaposlenih.

srboje

21.08.2014. 14:52

al zato za kupe viskije kafe i konjake ima da se gsp nabavlja, kao i hiljade zaposlenih koji ne znaju koji im je posao,a samo znaju koja ima je plata, i svi su krivi drugi samo 1 200 000 zaposlenh u drzavnom sektoru i 2 000 000 penizionera nisu krivi a onih 800 000 zaposlenih treba da ih izdrzava pa je plan da se nezaposleni bez primanja deca i trudnice pridruze u financiranju tog sektora fotelja i penzija!

Nesa

21.08.2014. 15:41

Treba napraviti sistem gde onaj sto se svercuje mora da ide kod sudije za prekrsaje i onda da mu sudija odredi kaznu. Onda, ako je prvi put , desi se svakom, neko bude uhvacen bez karte sudija mu odredi da plati npr 500 dinara plus 48 sati obaveznog rada na javnim povrsinama tipa ciscenje parka i wc-a, skupljanje djubreta pored autoputa.E sad, onaj ko bude uhvacen 2 ili vise puta za njega treba da vazi mnogo strozija kazna u novcanom smislu pa cak i moze da ide u zatvor.Moramo biti rigorozni.

Miodrag Stanic

21.08.2014. 16:42

1% iz budzeta i besplatan prevoz ,neme kontrole ,nema naplate i svih pratecih troskova a ipak jeftinije negi sad a svi zadovoljni osim ?????????

Zoran

21.08.2014. 16:53

Gospodinu Tici bi bilo najbolje da se pokrije usima i da cuti. Bus+ je uveden za njegovog mandata, centralna blagajna GSP-a je u po bela dana opljackana za vreme njegovog mandata, pilo se i lumpovalo i skupi pokloni partnerima delili za njegovog mandata. Ponasao se kao tiranin prema zaposlenima veoma nekulturnim i nevaspitanim stavom. Zaposlene je ponizavao i vredjao. Kako ga nije sramota da se u opste javlja. Za ovakvo stanje u GSP-u on ima i te kako mnogo zasluga.

Niko

21.08.2014. 17:08

"Svi korisnici pretplatnih karata, ako se napravi ekonomska računica, plaćaju nižu cenu od one koja je realna" U Becu je mesecna karta 48e a plata 1800e,a u Bg je mesecna karta 30e a plata 270e...Neka objasni doticni gospodin kako je tamo samo malo skuplja karta a imaju 7 puta vecu platu??? Cene karta treba da prilagode standard gradjana...Sami izracunajte u Becu daju 1/37 plate,a u Bg 1/9 plate...cena je problem kod nas...nije prilagodjena standardu

StudentPrivatnog

22.08.2014. 18:38

@Niko - Nije cak ni skuplja. U Becu postoji metro pa autobusi imaju manje putnika dok su u Beogradu krcati. Sto vise putnika - niza cena karte ( i obrnuto) pa zato tvrdim da je cena zapravo u potpunosti "bečka" a kvalitet bombajski.

Толе

21.08.2014. 19:57

Не волим ни СНС ни ДС, чињеница је да је за време док је Господин Тица био директор ГСП-а, то предузеће "васкрсло". А о томе колики је он стручњак не треба дискутовати. Господин Тица је доцент на Саобраћајном факултету и један од феноменалних предавача.

Bosko

22.08.2014. 11:32

@Толе - Sudeci po tome, kakvi kadrovi izlaze sa tog fakulteta, bolje ga je zatvoriti.

kele

22.08.2014. 13:15

gospodina ticu treba pod hitno vratiti na celo gsp-a. za vreme njegovog mandata, uspeo je da posrnulog gradskog prevoznika stavi na zdrave noge. ureio je autobuske stanice, svaka stanica je imala detaljnu skicu svih gradskih linija, postojao je red voznje sa naznacenim intervalima izmedju dva autobusa/tramvaja.... sva vozila su bila vidljivo obelezena, danas - u 21. veku - u srcu evrope, vozila se obelezavaju obicnim papirom i flomasterom (uz nekoliko stampanih izuzetaka...

Sremac

22.08.2014. 17:14

dragi narode,posto bi svi da se vozikate za badava urbanim taljigama,nek vam lepo vrate one vase svercerske autobuse,zardjale,pohabane,bez icega i necega,bez odrzavanja...gorivo ponesite od kuce ili se uhranite dobro ako treba da pogurate jel...zimi ponesite malo ogreva da se ucipite za voznjicu..pa se eto tako lepo prevozite do mile volje,svima dobro,niko se nebuni i sta jos hocete vise jel...

dzoniba

27.08.2014. 13:20

Taj GSP zaradjuje fine novce od bilborda po stanicama, reklama po unutrasnjem i spoljnom delu autobusa.....pa di su novci od toga....svaki putnik koji ceka autobus im donese pare...dnevno se vozi vise od 700 000 ljudi po Beogradu...pa vi pomnozite koliko stanica vide pa puta smer..... zna se tarifa za svaki deo sezone...i nije mala....pa jos i trafike koje im placaju reket.... prema tome nisu ni oni navni a nismo bogami ni MI...