Krivi su „šverceri“ i loš tarifni sistem
21. 08. 2014. u 10:46
Slaven Tica, predsednik Nadzornog odbora GSP „Beograd“, o nedopustivo niskim prihodima preduzeća
PROSEČNI mesečni prihodi GSP „Beograd“ su nedopustivo niski i slični kao 2010. godine kada je cena karte za jednu vožnju bila 40 dinara! Osnovni razlozi ovog pada su jednozonski tarifni sistem i povećanje „šverca“, objašnjava dr Slaven Tica, predsednik Nadzornog odbora GSP „Beograd“.
Prema njegovom mišljenju, postoji više uzroka koji su doveli do stanja u kome se sistem javnog prevoza nalazi danas.
- Od ekonomske krize i poremećaja cene nafte, preko neadekvatnog planiranja, organizacije i upravljanja sistemom, kontrole kvaliteta transportne usluge i rastućeg animoziteta na relaciji „Busplus“-putnik-mediji koji je rezultirao padom ukupnog prihoda od prodaje karata, do narušavanja odnosa između Grada i prevoznika - kaže Tica. - Jedna od ključnih aktivnosti za povećanje prihoda su promena tarifne politike i sistema i uvođenje više tarifnih zona.
Efekti promene tarifnog sistema bili bi povećanje ukupnog prihoda od prodaje karata, a uvođenje više tarifnih zona na urbanom području grada koje bi pratio i novi sistem karata, značilo bi bolji kvalitet i niže troškove prevoza.
- Promenom tarifnog sistema i zadržavanjem osnovne cene, sistem može mesečno značajno povećati prihod već u prvom mesecu primene - uverava Tica. - Da bi GSP funkcionisao kako se od njega očekuje i onako kako može, neophodno je da svi poštujemo pravila. To znači da obaveze imaju sve strane, jedni da budu racionalni i obezbede kvalitetan prevoz, drugi da kupuju karte i treći da vode realnu politiku finansiranja i subvencionisanja.
SVI PLAĆAJU NIŽU CENE OD REALNE
- PROMENA tarifne politike i sistema ne znači ukidanje dosadašnjih prava pojedinih povlašćenih kategorija - ističe Tica. - Svi korisnici pretplatnih karata, ako se napravi ekonomska računica, plaćaju nižu cenu od one koja je realna.
Marko
21.08.2014. 13:08
Ma svi su krivi sem vas
Krivci su bivsa vlast koja je dozvolila ubiranje prihoda privatnoj firmi, skupo placena oprema za obavljanje tako jednostavnog zadatka kao sto je kontrola karata i uz to jos dodatno angazovanje kontrolora iako GSP ima viska zaposlenih.
al zato za kupe viskije kafe i konjake ima da se gsp nabavlja, kao i hiljade zaposlenih koji ne znaju koji im je posao,a samo znaju koja ima je plata, i svi su krivi drugi samo 1 200 000 zaposlenh u drzavnom sektoru i 2 000 000 penizionera nisu krivi a onih 800 000 zaposlenih treba da ih izdrzava pa je plan da se nezaposleni bez primanja deca i trudnice pridruze u financiranju tog sektora fotelja i penzija!
Treba napraviti sistem gde onaj sto se svercuje mora da ide kod sudije za prekrsaje i onda da mu sudija odredi kaznu. Onda, ako je prvi put , desi se svakom, neko bude uhvacen bez karte sudija mu odredi da plati npr 500 dinara plus 48 sati obaveznog rada na javnim povrsinama tipa ciscenje parka i wc-a, skupljanje djubreta pored autoputa.E sad, onaj ko bude uhvacen 2 ili vise puta za njega treba da vazi mnogo strozija kazna u novcanom smislu pa cak i moze da ide u zatvor.Moramo biti rigorozni.
@Nesa - Jes' ti iz SNS-a?
Komentari (13)