Most na Adi dve godine bez vrha!

N. VUKIĆ

16. 08. 2014. u 22:04

Saobraćajnica preko Ade ciganlije još nije završena, 200 metara visok pilon nikako da dobije kupolu. Zbog jakih naleta vetra helikopter nije uspeo da ga postavi u maju 2012.

SEDAM metara pilona na Mostu na Adi nedostaje i posle dve godine od prvog bezuspešnog pokušaja da vrh postavi Helikopterska jedinica Vojske Srbije. Nadležni ne odustaju od ovog poduhvata, ali i ne žure da stave kupu kako bi zasada najveći beogradski simbol dobio konačan izgled.

- U toku je ispitivanje tehničkih i organizacionih uslova pod kojima će vrh pilona da bude postavljen - kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. - Pažljivo planiramo ove aktivnosti i nema određenog roka za obavljanje posla, s obzirom na to da ovaj element nije konstruktivni deo mosta, već predstavlja arhitektonski oblikovan vrh.

Kada su srpski piloti prvi put podigli helikopter sa namerom da obave „operaciju“ montiranja špica, omeo ih je jak vetar, zbog kojeg ni radnici unutar pilona nisu mogli bezbedno da prihvate konstrukciju. Helikopter se spustio na zemlju zajedno sa vrhom. Još tada je najavljeno da će podizanje završne konstrukcije biti ponovo organizovano narednih dana, čim to budu dozvolili vremenski uslovi. Iako je od tada sigurno bilo lepih dana, očigledno da se nije našlo vremena za ovaj poduhvat.

Inače, pilon Mosta na Adi dug je 200 metara. Postavljanjem čeličnog dela od ukupno 25 metara, pre tri godine je kompletiran. Treći i poslednji segment, od 9,5 metara, ugrađen je septembra 2011. i on u prečniku na vrhu ima samo metar i po. Međutim, nedostaje još jedna „tačka“ na 200. metru iznad Save, kako bi ova građevina u potpunosti zadovoljila planirano arhitektonsko rešenje.


DUG SEDAM METARA

Nedostajući vrh je kupastog oblika, dužine sedam metara i napravljen je od nerđajućeg čelika. Čine ga osam cevi međusobno povezanih prstenovima na svakom metru. Element ima zaštićene servisne merdevine, a planirano je da ih koriste majstori prilikom održavanja elektroopreme na vrhu.


ZABIJEN U ZEMLjU

Pilon koji pomoću kosih zatega nosi čitav Most na Adi, postavljen je na monolitnom temelju, u koji je, na dubini od preko 30 metara, pobijeno 113 betonskih šipova.

Za njegovu izradu utrošeno je oko 1.300 tona armature i 16.370 kubnih metara betona.


KASNI SE I SA POSTAVLjANjEM ŠINA

Na Mostu na Adi je preostalo da se, po sredini, postave šine koje će u početku koristiti tramvaji, a jednoga dana i - metro. Prvobitno je bilo planirano da ova faza bude gotova 2015. godine, ali će ona u najboljem slučaju tada početi!

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

jovandeka

16.08.2014. 22:54

Nema brale Djilasa.Od kako je djilas otišao,Beograd se prtvorio u varošicu.Grad prljav,trava nepokošena,sve tmurno i sivo.Ovi što su sada na vlasti gledaju kako da opljačkaju narod.Te uvode kamere u autobuse,a kažu Bus Plus promašaj.A šta će ovo biti.Veliki brat.Pa najava poskupljenja struje,ukidanje majčinskog dodatka,pa ukidanje subvencija.Ovo brale nije moglo gore,sve da si htio.Ovi se samo slikaju sa onim panoom Beograda pod vodom i to je sve.

Bgd

17.08.2014. 02:53

@jovandeka - A taj jadni Djilas je imao "samo"9 funkcija, a ja ne mogu ni posten posao da nadjem, i sta sad treba da zalim tog Djilasa, ni na kraj pameti mi nije! Svako brani nekog svog a niko nije izvalio da su ljudi prestali da misle na svoje probleme vec iskljucivo traze krivce, svi su oni isti i svi su krivi sto nam je zemlja takva kakva jeste! I jos nesto po pisanju zakljucujem da nisi iz Beograda, pa te zato lepo molim da Beograd ostavis na miru i ako ti je prljav i siv ti se vrati tamo odakle si dosao

Iseljenik iz Nemačke

21.12.2014. 23:57

@jovandeka - Matija, ne kudi ono što ne znaš. Magistrirao sam na "državnom" fakultetu a doktorirao na Megatrendu jer bi na državnom morao da čekam 5-7 godina na red! Nemačka Stalna konferencija ministara prosvete (prosveta je stvar pokrajina zato opšte telo svih) mi je u roku od 7 meseci priznala doktorat. Dve godine čekam priznanje magistrature (i diplome) sa državnog fakulteta- i još ništa! Na reklamaciju kažu -mora još da proveravaju jer je korupcija na državnim ogromna! Ko zna da li će mi to i priznati

M.Mladenovic

16.08.2014. 23:24

Valjda bi odgovorni u drzavi morali da omoguce nevladinim strucnjacima(ne sa zapada,jer bi to odmah bilo neozbiljno) da ispitaju sva isejavanja i eventalna zracenja te konstrukcije.Ako nista to su duzni svim gradjanima a pre svega onim oko 100 hiljada koji su protestovali i misle da je ta"lira" dio sistema Harp i koji je izazvao sve ove vremenske nepogode izazvane u poslednjih 3 mjeseca.

Ђура У.

17.08.2014. 09:02

@M.Mladenovic - Па Г. Младеновићу, када смо сви већ толико против поплава, а заборављамо да је вода основа сваке биљке и човека, да питам ја нешто - Што сте сви запели за пар поплављених градова? Због харпа? А сад када због толике воде почне да нам буја све у Србији, а можда чак и банане, шта ћете онда казати? Има бре да нам грожђе рађа и на врби. А тек жабе? Има да их извозимо у Америку као уникат-природне жабе, јер Американци навелико већ једу поховане монсанто-дебе(и)ле жабље батаке. А наше жабе су органик.

Juznoprugas

17.08.2014. 00:53

Neznam koliko tunela i metro stanica smo mogli da izgradimo za 360 miliona Evra? Ovaj most vec pokazuje da je ne isplativ i greska veka za Beograd i Srbiju.Susedne zemlje su imale metro i pre 50-100 godina.Mi jos nemamo ni 10 stanica bruka!

alex miles

17.08.2014. 04:23

@Juznoprugas - Nema da brines juznoprugas, ono sto nemate deset stanica i svega ostaloga, ALI zato imate Sinisu Malog, koga niko drugi nema. Sreca je to covece, daleko veca nego sto je imati Irineja backog. Garantovano !

БГД - 011

17.08.2014. 10:36

@Juznoprugas - А како ти као "јужнопругаш" знаш да је овај мост "промашај века за Београд"?!? Наравно да није никакав промашај (напротив!), иако ти је вероватно тако рекао председник месног одбора СНС у твом селу. А што се тиче метроа у суседним земљама и поређења са Београдом... Добар део Београда и најближих му приградских насеља ни данас, у 21. веку, нема чак ни канализацију; у таквој ситуацији, прича о метроу крајње је неумесна и трагикомична.

Трол елиминатор

17.08.2014. 11:31

@Juznoprugas - @ "alex miles": Опет мешаш бабе и жабе, по старом лошем обичају...

Djordje Petrovic

17.08.2014. 08:10

U osnovi mostovi nisu jeftina stvar. Ovaj most preko Borce je placen tri puta manje, jer su ga Kinezi radili. Videcemo kako ce se on pokazati u smislu trajnosti i pouzdanosti. Mada stvarno Djilasov most je preskup, dovoljno je videti troskove mostogradnje na zapadu, tamo i gde Kinezi nisu radili. Barem 100 miliona evra je moglo da prodje jeftinije , al sta ces kad vole da se ugrade, pa te onda ti isti love sto nisi platio kartu od 73 dinara u javnom prevozu.

MatijaBeograd

17.08.2014. 09:04

Sta je sa krecenjem konstrukcije....zasto se ispod petlje sve pretvorilo u nezarasli korov i prljavstinu....Beograd pod Slinisom truli!Ocito cemo pricekati predibornu kampanju,pa ce onda opet da se prica o mostu na Adi kao lopovskom projektu,o BUS plusu i ostalim naprednjackim podmetacinama.Setimo se koliko urlaukanja je bilo pred izbore za BUS PLUS,pa za ovaj most.Beogradjani,koliko puta kroz istoriju da nas prevare.Kakav narod zivi u BG?Rekao sam,BG nije imao boljeg gradonacelnika od Djilasa!

Pera Peric

17.08.2014. 09:41

Ma ceo projekat stoji odavno i bojim se da ce biti slican prokopu. Sta je sa sinama za tramvaj/metro? Sta je sa delom nadvoznjaka sa novobeogradske strane? Nikad i nece biti zavrsen. Ako im smeta vetar za pilon, ne smeta im vetar za nastavak nadvoznjaka, ali tamo vise nema ni ljudi ni mehanizacje.

Gojko

17.08.2014. 09:59

U vreme poplava bio nam je na usluzi dat i ruski helikopter sa dvokoaksijalnim rotorima koji se obrcu u suprotnim smerovima, KAM ,koji moze da podigne veci teret i duze da lebdi u mestu,pa sam se setio da bi se mogao iskoristiti za podizanje pilona,ali da sam to napisao tada u Vashim novinama ko bi me poslushao.A to sta je moglo s tim parama da se uradi ,prekasno je i nije tema clanka.

Срушите све мостове. Сметају

17.08.2014. 18:09

Па не треба нам тај мост више. Сви сте заборавили шта нам ускоро долази. Грандиозан потоп. Бгд наводи... овај, на води!

penzioner

18.08.2014. 19:19

@Djordje Petrovic: Most na Adi nije Djilasov nego Nenada Bogdanovica. Mozda je ispao skup ali niko ne zna pravu cenu i da li korist pokriva tu cenu ali je dobrodosao da se koristi u politicke svrhe.