Stari železnički most čeka pare i - kafiće

N. Vukić

06. 07. 2014. u 07:30

Stara železnička saobraćajnica preko Save neće biti skoro rekonstruisana. Prema projektu „Beograd na vodi“, trebalo bi da postane pešačka zona

HITNA sanacija Starog železničkog mosta kaska zbog nedostatka novca. Ipak, u „Železnicama Srbije“ tvrde da je objekat bezbedan za saobraćaj, a s obzirom na to da će se ovaj objekat naći u zoni projekta „Beograd na vodi“ i da ga očekuje prenamena u pešački most na kojem će biti podignuti ugostiteljski objekti, veliko je pitanje i da li će pre toga dočekati ozbiljnu rekonstrukciju.

U „Železnici“ kažu da njihova Direkcija za infrastrukturu redovno predlaže objekte gornjeg i donjeg stroja za hitnu sanaciju u narednoj godini, a u okviru izrade plana poslovanja preduzeća. I dodaju da je u skladu sa tim potrebno da se sanira 11 čvornih limova i šest dijagonala sprega donjeg stroja na mostovskoj konstrukciji. Zatim treba izraditi pokretne skele za preglede mosta, kao i skele platforme za rad, a onda i da se pristupi zameni mostovskih pragova, šina i dilatacione sprave, kao i sigurnosnih šina i čeličnih i drvenih patosnica.

- Međutim, realizacija ovih poslova zavisi od obezbeđivanja potrebnih finansijskih sredstava i utvrđivanja prioriteta - ističu u ovom preduzeću. - Funkcionisanje saobraćaja preko mosta odvija se bezbedno i redovno, pa njegova rekonstrukcija ne predstavlja prioritetan zadatak. Tim pre što su prethodnih godina već urađeni neophodni radovi i rekonstruisani pojedini delovi mosta.

Iako nisu potvrdili, u „Železnicama“ nisu ni demantovali da će ova železnička trasa iznad Save u budućnosti biti u službi „Beograda na vodi“.

- U saradnji sa gradom Beogradom i Republikom Srbijom utvrdićemo buduću namenu mosta, posle izmeštanja glavne železničke stanice i realizacije projekta „Beograd na vodi“ - bili su kratki u ovom preduzeću.

I PUTNIČKI I TERETNI SAOBRAĆAJ PREKO mosta se trenutno obavlja putnički i teretni železnički saobraćaj, a kada za to dođe vreme, putnički će biti izmešten preko Železničke stanice Beograd centar u Prokop, a teretni preko pruge Batajnica - Beograd Ranžirna, i dalje prema planovima.



SVA RENOVIRANjA

TOKOM 1988. zamenjene su komplet vozne šine, svi mostovski pragovi i drvene patosnice. U prvoj polovini 90-ih izvršena je sanacija pomoćnog oslonca na levoj obali reke, a 2009. na početku mosta ugrađeno je 12 sintetičkih mostovskih pragova.


SAGRAĐEN 1884. I DVA PUTA RUŠEN

STARI železnički most je prvobitno izgrađen 1884. godine i dva puta je rušen - 1919. i 1941. godine. Konstrukcija je nakon Drugog svetskog rata sanirana i osposobljena za saobraćaj 1946. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije