Siniša Mali: Francuzi hoće i metro i aerodrom

05. 07. 2014. u 16:30

Gradonačelnik Beograda o veoma uspešnoj poseti srpske delegacije Parizu. Gradnja podzemne železnice već krajem 2015. Zainteresovani za koncesiju vazdušne luke

FRANCUSKE firme zainteresovane su za nastavak projekta izgradnje metroa u srpskoj prestonici, podzemnih garaža, nove deponije u Vinči, završetka izgradnje kanalizacionog sistema, kao i za koncesiju aerodroma „Nikola Tesla“, istakao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali posle radne posete delegacije Srbije Parizu.

- Poseta je bila veoma uspešna. Imali smo razgovore, ne samo sa francuskim kompanijama, nego i sa francuskom vladom, s obzirom na to da je nekoliko njihovih ministarstava obećalo pomoć za pojedine projekte, između ostalih i metro, za koji očekujemo da konačno počnemo sa realizacijom do kraja naredne godine - rekao je Mali.

Osim projekta metroa, za koji je već formirana radna grupa, postoje i projekti u vezi sa daljim razvojem vodovoda i kanalizacije u Beogradu.

- Imamo ideju kako možemo, kroz ulaganje pojedinih francuskih firmi, da pokrenemo proces i završimo izgradnju kanalizacije u Beogradu. To je projekat od oko 800 miliona evra i to je bila jedna od tema koja je pozitivno primljena od strane francuskih privrednika.

I to nije sve.

- Dve francuske kompanije su zainteresovane za učešće na tenderu za deponiju Vinča, a jedna za koncesiju aerodroma - dodao je gradonačelnik srpske prestonice. - Gledali smo da budemo što konkretniji sa projektima koje nudimo i veoma su pozitivne reakcije na ono što smo prezentovali.

JOŠ SE ČEKA IDEJNI PROJEKAT STUDIJU opšteg koncepta metro-sistema Skupština grada usvojila je u novembru 2011. godine. Studija koja je donacijom francuske vlade poverena kompaniji „Ežis Rejl“, predstavlja prvu fazu, a druga faza je izrada idejnog projekta prve linije metroa. Međutim, izrada projekta još nije počela.



VUČIĆ: REŠENjE JE NA PUTU

DA bi projekat metroa mogao da se pokrene sa mrtve tačke potvrdio je i premijer Srbije Aleksandar Vučić.

- Rešenje je na putu, kompanije „Alstom“, „Vinči“ i „Buig“ uskoro će doći u Beograd - rekao je Vučić. - Nekada je pravljena, ne potpuno profesionalna, procena o tome koja je to najbolja linija, sa 25 stanica. A možda nam nije potrebno ni pet stanica na toj liniji.



KINEZI, ŠPANCI, NEMCI, RUSI

PRILIKOM nedavnog gostovanja na televiziji, gradski menadžer Goran Vesić obelodanio je da su od početka godine predstavnici četiri velike strane kompanije, zainteresovane za temu metroa, boravile u Beogradu. Reč je o Kinezima, Francuzima, Špancima i Nemcima. I ruski partneri su „u igri“, ali još nisu dolazili.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (22)

Niko

05.07.2014. 16:43

A jel ima neka zemlja koja je zainteresovana da otvori neku fabriku I zaposli 20.000ljudi???

saša

05.07.2014. 21:45

@Niko - jeste,ima ih dosta,zato i donose zakon o radu(robovanju) da bi mogli da zaposle sve za 200 evra maksimalno,sa troškovima života i cenama od 1000 evra mesečno,ili pravi raj na zemlji,al za te robovlasnike i političare koji će im to omogućiti,naravno.i tup narod,koji će i dalje da veruje u nihove bajke,eventualno će da ih psuje kad ih vidi na televiziji ili novinama,i to je to od nas kako naroda,nažalost......

Boro9

05.07.2014. 22:59

@Niko - Koji je smiso tvog komentara? Nisam najbolje razumeo? Jel bolje da neko bude bez posla i da sedi i plače i kritikuje ili da radi bar za 200 evra?

T.J.Detroit

06.07.2014. 04:33

@Niko - Uzeti strane kredite i dati strancima posao,e tu stvarno nema logike,Dajte posao nashim firmama i nashim ljudima

Zoran

05.07.2014. 17:03

Ruski metro je daleko prekrasan. On je najbolji, najuredniji, najlepsi, najtacniji na svetu. Najbolje resenje bi bilo da oni naprave metro u Beogradu.

S

05.07.2014. 17:24

Da li treba dati francuzima da nam grade metro, dobro znaju oni koji su se vozili pariskim metroom. Ako imamo i malo pameti, metro će nam praviti korejanci, japanci ili kinezi, tim redom. Zašto, to opet znaju oni koji su se vozili njihovim metroima. Pariske metro stanice i vozovi su nešto najprljavije i najsmrdljivije što sam video. Sa druge strane, šangajski metro i stanice su apoteka.

Quilty

05.07.2014. 21:30

@S - Ovde se govori o izgradnji, a ne o održavanju higijene. Francuska firma Alstom je tehnološki lider u izradi vozova za metro. Čistoća će valjda biti u nadležnosti domaćeg preduzeća.

Djordje

05.07.2014. 23:18

@S - O hoce da nam kaze kako je on to bio u Francuskoj i vozio se metroom? I verovatno misli da onaj koji pravi metro on je zaduzen i za ciscenje?

ana

07.07.2014. 11:44

@S - Quilty,nisu važni vagoni važan je sistem i pouzdano pozicionirane linije na kojim se očekkuje 80 posto korisnika i vreme putovanja od vrata do vrat 30 minuta.Franuzima je servirana loša Studija ali su oni to prihvatili jer ih interesuje samo plasman vagona a ne glupost koju će beograđani decenijama otplaćivati kao metro a vozaće ih tramvajski metro odnosno zavisni tramvajski splet linija doduše sa niskopodnim vagonima i pantografom odnosno normalni savremeni tramvaji. Mali pojma nema.

Predrag Zdrale

05.07.2014. 17:24

Pa zar je moguce da u srbiji ne znamo nista sami da napravimo nego nam vazda trebaju stranci?

Djordje

05.07.2014. 23:11

@Predrag Zdrale - A sta to znamo sami da pravimo? Kad si toliko pametan odgovori sam na svoje pitanje?

Srdj

06.07.2014. 03:26

@Predrag Zdrale - Sve znamo, ali napolju. Ovde krademo. Lose li smo napravili desetine aerodroma, auto-puteva, hidrocentrala, vojnih postrojenja, stambenih i poslovnih objekata u Libiji, Iraku, Egiptu, Rusiji...? Samo, tamo nema cile mile, radis da te plate. Ovde radis i krades jer su mehanizmi prinude na postenje u rukama lupeza i neradnika.

Miroslav Dim.

05.07.2014. 17:32

Trebamo nazalost, pre svega, otplatiti ogromne kredite sa kojima nas je Djilas zaduzio na sve strane.

Darko1

05.07.2014. 23:11

Najzad se o Srbiji šire pozitivne vesti, a to nije mala stvar. Svi trebamo da radimo na tome da nam država napreduje. Umesto što kritikujemo uradimo nešto što je do nas, pomozimo svom komšiji, ako je neko gladan dajte mu hleba, uradite nešto oko svoje kuće ili zgade, počupajte korov ako ga ima....

hekata

06.07.2014. 07:12

@Darko1 - Mislis da Beograd napredjuje? Ako je drzava Beograd, onda ti je u redu konstatacija...

Darky

05.07.2014. 23:45

Stranci da imaju kontesije nad nasom ojadjenom privredom? Moze ako nam ZAUZVRAT ponude njihove klucne koncesije kao znak poverenja, zatim PITANJE metroa je velika UTOPIJA. Izgradnja i osnivanje pa i odrzavanje firme je daleko odgovornije i skuplje od drzanja nekog kioska sa kokicama ili (ne) radnickim auto ili nekim drugim servisom. ZASTO bi grad ili drzava uzimali kredit u ime naroda da bi neki "PRIVATNIK"imao kapital kao sto su i oni pre njih na slican nacin stekli i nisu vratili nista.

CIA VEOLIJA DA IZVINI MALO MORGEN

06.07.2014. 00:07

Austrija je partener za tehnologiju i zivotnoj sredini Mali sao da znas.

alex miles

06.07.2014. 05:29

Ovo za Maloga: "mnogo hteo, mnogo zapoceo, smrt umrli njega je poneo". Mali ljudi, okljucujuci i Napoleona su uvek jako malo uraduli. Ne vidim razloga da ovaj bude drugaciji.Ako ste primetili, uvek sve pocinju krajem godine, pa onda blamiraju zimu sto sve kasni. Nista novo, rutina bahatih gradonacelnika i politicara.

мкг

06.07.2014. 07:43

@ - Свакој власти је увек било најважније формирати „радне групе.

Velimir

07.07.2014. 17:12

Znao sam da ce poseta Premijera Francuskoj uroditi plodom.Tako se ponasa Premijer koji se bori za svoj narod,ipak oni nama trebaju a ne mi njima.

Julkica

07.07.2014. 17:15

Ako Francuzi naprave metro,promenicu misljenje o njima.Ipak stvari idu na bolje,sve pohvale Premijeru.