Javni prevoz: Ograničena vožnja i sa mesečnom kartom

N. VUKIĆ

28. 06. 2014. u 16:40

U sektoru javnog prevoza od jeseni najavljene rigorozne mere štednje. Neki penzioneri će imati besplatnu vožnju, a neki će plaćati

JAVNOM gradskom prevozu u Beogradu od jeseni sledi reforma koja bi trebalo da autobuse, tramvaje i trolejbuse postavi na zdrave noge, ali mere neće biti popularne. Putnicima sledi nova kategorizacija po pooštrenim uslovima i „ograničena“ vožnja u novim tarifnim zonama, a u GSP „Beograd“ smanjenje broja zaposlenih, tanje koverte sa ličnim dohotkom i produženo radno vreme. Ovo su samo neke od mera koje će biti primenjene u cilju smanjenja rashoda Direkcije za javni prevoz, a koje je Skupština grada verifikovala nedavno usvojenom Odlukom o budžetu grada.

Prema rečima Jasmine Milošević, člana gradskog Veća zadužene za saobraćaj, poskupljenja cene karata neće biti, bar zasada. Ipak, izmene će se uvoditi postepeno do 2015. godine, a do tada ima dovoljno vremena i za promenu cenovnika.

- Korekcija besplatnih kategorija i pooštravanje uslova za ostvarivanje prava na besplatan i povlašćeni prevoz ne znači da će svi penzioneri koji su do sada koristili besplatnu ili povlašćenu kartu izgubiti to pravo - objašnjava Miloševićeva. - Kategorizacija će biti urađena u zavisnosti od socijalne karte, odnosno visine primanja. Na osnovu penzionog čeka dobiće besplatnu ili povlašćenu kartu, ili će platiti punu cenu. Poskupljenja neće biti, ali će morati da se usklađuju cene i nove kategorije u okviru postojećeg cenovnika.

Jedna od mera podrazumeva i ograničavanje broja vožnji za korisnike personalizovanih mesečnih markica.

DUŽE RADNO VREME, MANjE PLATE Konsolidacija budžeta podrazumeva redefinisanje ugovora sa privatnim prevoznicima, kao i naplatu kod novih budžetskih korisnika. Zatezanje kaiša odraziće se i na plate u javnom gradskom prevozu koje će biti smanjene linearno za 10 odsto, dok će se u GSP radno vreme povećati sa sedam na osam časova.

- Mesečne karte će biti ograničene, ali će njihovi korisnici imati dovoljan broj vožnji na raspolaganju - ističe Miloševićeva. - Markice će biti tako dimenzionisane da će sugrađani, osim za putovanje od kuće do posla, odnosno škole, imati na raspolaganju dovoljan broj vožnji kako bi otišli da obave i druge svoje potrebe.

Planirano je i uvođenje dnevne karte za prvu zonu koja će važiti 24 časa od momenta ukucavanja, a još jedna novina je da će overa karata biti obavezna za sve korisnike.


GSP SMANjUJE BROJ ZAPOSLENIH

Izvesno je i smanjenje broja zaposlenih u GSP za oko 500.

- GSP mora da podlegne reorganizaciji, ali ništa se neće raditi preko kolena. Niko neće preko noći ostati bez posla, biće ponuđen socijalni program i prvo će otići oni koji imaju uslove za penziju - objašnjava Jasmina Milošević.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

zoran g.

28.06.2014. 17:35

..nema drzave na svetu da placa nekom prevoz ili nesto tome slicno..od dokonih penzionera koji se "vozaju" citav dan besplatno,ne moze se uci u vozilo gradskog prevoza..penzionerima treba omoguciti druge aktivnosti koje ce sami finansirati ako su zainteresovani...penzioneri po licnim izjavama i pisanju stampe izdrzavaju clanove porodice(isti ti clanovi porodice nemaju interes da potraze zaposlenje i da samostalno resavaju zivotne probleme)a kad sednu u bus "vade"mobilne telefone i "deru" u iste.

ГСП

28.06.2014. 20:45

@zoran g. - @Зоран г.А зар ниси помислио да ћеш и ти једног дана бити пензионер !

Boza

28.06.2014. 21:36

@zoran g. - A ti verovatno zivis u Svajcarskoj,kako te nije sramota pa ovo je Srbija.Kad smo pre godinu i po trebali samo da odkucamo kartu svi ste skakali na gradonacelnika ,a sada cete za 3275 dinara imati odredjen broj voznji,moracete da se validirate,cekacete prevoz po pola sata i svi cete da aplaudirate ,ako treba nama jos gore i jedva cekam da vidite kad i vazduh budete placali ali bice za toliko para toliko udaha i ni jedan vise

Ivan't

29.06.2014. 09:51

@zoran g. - Postoje gradovi u kojima je kompletan gradski prevoz besplatan, recimo Talin u Estoniji.

flafi

29.06.2014. 13:12

@zoran g. - a da je besplatan prevoz kako bi se politicari kojih su nekoliko suvlasnici busplusa i mesecnodobijaju preko 850 000 evra danka bogatili? jel vi mislite da ce ti ljudi da dozvole da im se prihodi za koje su zakone promenili ukinu? sad ce da im smanje procenat,ali ce da povecaju toliko cene da im gospodari opet isto zarade!

srba

28.06.2014. 19:06

ovo je prevrsilo svaku meru tolerancije, maksimalan bezobrazluk, da platim 3275 markicu(jos ce da poskupi) i imam ograniceno, a ,,oni,, ce da odluce ko ce koliko puta i gde da ide van posla!!! da necemo jos morati da nosimo i tetovirane brojeve kao u logoru?!?!? Kako vas nije sramota da ne reagujete!!! jeftinije je ici autom nego autobusom! ovo ako se dozvoli nece biti dovoljna plata za gsp!!!

GoraN

28.06.2014. 20:21

Abnormalno je da mesecne pretplatne karte uopste budu personalizovane. Pa logivno je da ako jedan clan porodice koristi pretplatnu kartu da drugi u to vreme nije u prevoznom sredstvu i da ne koristi tu istu kartu. Dakle, nije naruseno pravilo da karta vazi za jednu osobu u vozilu. Za one koji u to ne veruju, to je lako proveriti od strane kontrolora.

jmm

28.06.2014. 20:35

Da ogranice broj voznji???Sta se desava kada neko do posla mora da promeni 2 prevoza,a onda oni krenu da se kvare,pa presedanja pa 10x vise kucanja karata????Od zaposlenih koji placaju mesecnu imaju najveci priliv i njih hoce da ogranice.Sramota!Doduse kad povecaju radno vreme i u ostalim sektorima necemo ni imati vremena ni snage bilo gde da idemo osim do posla i sa posla.

Boske

29.06.2014. 21:00

@jmm - Nisi se ti pretrgo od kucanja. Zbog takvih, koji ne plaćate, zato su nam takva propala vozila. Niste vi ni te takve autobuse zaslužili.

Mister Berns

28.06.2014. 22:08

Rukovodioci koji imaju ovako bujnu maštu treba da budu primer ostalima. Prvo da se redukuje njihov broj, ovi što ostanu da rade duže i to za manje pare. Kad se to uradi, onda može da se pređe i na redukovanje radne snage.

Marija Lončar

29.06.2014. 10:41

Pre trideset i nešto godina, na početku mog radnog veka, smo imali referendum na kome smo se izjasnili za višegodišnji samodoprinos za razvoj gradskog prevoza. A onda je NAŠ gradski prevoz, pre izvesnog vremena, za 500 EUR postao nečiji. Vlasnici su se besramno obogatili, a projekat se pokazao nefunkcionalnim. Ne mislim da je u redu da se busom bez karte voze mladi koji "kuckaju" po mobitelu vrednom 500EUR. No ni cenu bezobrazluka nekih ne bi trebali da plaćaju savesni gradjani i penzioneri.

mehmed

29.06.2014. 13:07

@Marija Lončar - A kakav je to arugment mobilni od 500 evra??? jel pise cena na telefonu??? i tesko da neko ko ima najnoviji moblini (MOBITEL OD 500! EVRA) ide autobusom i gura se neokupanim i bezobranim zavidnicima.Neznanje i zavist su najgore bolesti, a deca koja rade preko raspusta jok,kupice bus plus da pune dzepove krimosima a nece telefon od 100njak evra malo da pobegnu na neko lepse mesto od ove robovske drzave! Treba te biti sramota!

Све је то у реду, али...

29.06.2014. 13:43

@Marija Lončar - ... Шта ти је то "mobitel" (!), и на којем / чијем језику?!

vlax

01.07.2014. 07:27

@Marija Lončar - Pa nije baš tako.Ima i mladih koji još uvek koriste starije ,,Nokije".Naučite da ne gledate sitnice!Uostalom,mlade treba što više povlašćivati,jer uglavnom žive u siromašnim porodicama

gvatemala

29.06.2014. 12:40

cim zasedne neka nova vlast misli da moze da sprovodi strogocu - ovo sto su ovi smislili izazvace bujicu nasilja u gsp-u - a taman se malo stisalo sa vestima prebijen onaj prebijen onaj - gde - pa u gsp-u... nisu svesni sta rade - a kad lupe glavom o zid bice kasno - potpuno neiskusna vlast - o sinisi malom necu trositi reci

Trajko

29.06.2014. 20:54

@gvatemala - A,šta bi vi hteli, haos, nered, neplaćanje. U tom brlogu vi najbolje opstajete. Ali, mislim, da neće da može.

Prvo vas reformisati

29.06.2014. 13:06

Samo neka probaju da ograniče broj vožnji na pretplatnim. Videće koliko će onda da prodaju mesečnih dopuna, posebno za zaposlene. A o overavanju personalizovanih karata svaki put bolje da ne maštaju. Prvo otpustite gomile stranačkih parazita, žena i ljubavnica šefova i šefčića u strankama i na funkcijama koje ste zaposlili u gradskoj upravi i javnim gradskim preduzećima prethodnih 10-15 godina koji rade na presipanju šupljeg u prazno svaki dan, pa onda reformišite saobraćaj.

flafi cat

29.06.2014. 14:18

a ova pomenuta jasmina milosevic bi mogla malo da prica kako je dosla u politiku i na koji nacin! ona je nasla tu da soli pamet svima, degutantno

Goran

29.06.2014. 16:35

Ovo je bolesno zasto menjati nesto sto funkcionise.Sada će opet biti uvedene zone samo da bi novi političari uzeli svoj harač.Kad će izbori da glasam sad drugačije.

vlax

01.07.2014. 07:20

Pa da li su ovi iz GSP-a pri sebi?Osnovci i penzioneri ne treba da plaćaju prevoz,i tačka.Da li ste se ikada zapitali šta je dovelo do ovako drastičnog pada nataliteta i bele kuge u Beogradu,a i celoj Srbiji uopšte?Pa upravo uvođenje dodatnih harača!