Javni prevoz: Ograničena vožnja i sa mesečnom kartom
28. 06. 2014. u 16:40
U sektoru javnog prevoza od jeseni najavljene rigorozne mere štednje. Neki penzioneri će imati besplatnu vožnju, a neki će plaćati
JAVNOM gradskom prevozu u Beogradu od jeseni sledi reforma koja bi trebalo da autobuse, tramvaje i trolejbuse postavi na zdrave noge, ali mere neće biti popularne. Putnicima sledi nova kategorizacija po pooštrenim uslovima i „ograničena“ vožnja u novim tarifnim zonama, a u GSP „Beograd“ smanjenje broja zaposlenih, tanje koverte sa ličnim dohotkom i produženo radno vreme. Ovo su samo neke od mera koje će biti primenjene u cilju smanjenja rashoda Direkcije za javni prevoz, a koje je Skupština grada verifikovala nedavno usvojenom Odlukom o budžetu grada.
Prema rečima Jasmine Milošević, člana gradskog Veća zadužene za saobraćaj, poskupljenja cene karata neće biti, bar zasada. Ipak, izmene će se uvoditi postepeno do 2015. godine, a do tada ima dovoljno vremena i za promenu cenovnika.
- Korekcija besplatnih kategorija i pooštravanje uslova za ostvarivanje prava na besplatan i povlašćeni prevoz ne znači da će svi penzioneri koji su do sada koristili besplatnu ili povlašćenu kartu izgubiti to pravo - objašnjava Miloševićeva. - Kategorizacija će biti urađena u zavisnosti od socijalne karte, odnosno visine primanja. Na osnovu penzionog čeka dobiće besplatnu ili povlašćenu kartu, ili će platiti punu cenu. Poskupljenja neće biti, ali će morati da se usklađuju cene i nove kategorije u okviru postojećeg cenovnika.
Jedna od mera podrazumeva i ograničavanje broja vožnji za korisnike personalizovanih mesečnih markica.
- Mesečne karte će biti ograničene, ali će njihovi korisnici imati dovoljan broj vožnji na raspolaganju - ističe Miloševićeva. - Markice će biti tako dimenzionisane da će sugrađani, osim za putovanje od kuće do posla, odnosno škole, imati na raspolaganju dovoljan broj vožnji kako bi otišli da obave i druge svoje potrebe.
Planirano je i uvođenje dnevne karte za prvu zonu koja će važiti 24 časa od momenta ukucavanja, a još jedna novina je da će overa karata biti obavezna za sve korisnike.
GSP SMANjUJE BROJ ZAPOSLENIH
Izvesno je i smanjenje broja zaposlenih u GSP za oko 500.
- GSP mora da podlegne reorganizaciji, ali ništa se neće raditi preko kolena. Niko neće preko noći ostati bez posla, biće ponuđen socijalni program i prvo će otići oni koji imaju uslove za penziju - objašnjava Jasmina Milošević.
zoran g.
28.06.2014. 17:35
..nema drzave na svetu da placa nekom prevoz ili nesto tome slicno..od dokonih penzionera koji se "vozaju" citav dan besplatno,ne moze se uci u vozilo gradskog prevoza..penzionerima treba omoguciti druge aktivnosti koje ce sami finansirati ako su zainteresovani...penzioneri po licnim izjavama i pisanju stampe izdrzavaju clanove porodice(isti ti clanovi porodice nemaju interes da potraze zaposlenje i da samostalno resavaju zivotne probleme)a kad sednu u bus "vade"mobilne telefone i "deru" u iste.
@zoran g. - @Зоран г.А зар ниси помислио да ћеш и ти једног дана бити пензионер !
@zoran g. - A ti verovatno zivis u Svajcarskoj,kako te nije sramota pa ovo je Srbija.Kad smo pre godinu i po trebali samo da odkucamo kartu svi ste skakali na gradonacelnika ,a sada cete za 3275 dinara imati odredjen broj voznji,moracete da se validirate,cekacete prevoz po pola sata i svi cete da aplaudirate ,ako treba nama jos gore i jedva cekam da vidite kad i vazduh budete placali ali bice za toliko para toliko udaha i ni jedan vise
@zoran g. - bravo
@zoran g. - Postoje gradovi u kojima je kompletan gradski prevoz besplatan, recimo Talin u Estoniji.
Komentari (24)