Građani „srušili“ projekat petlje?!
14. 05. 2014. u 15:22
Saobraćajnica na Petlovom brdu, deo obilaznice oko Beograda, ne samo da će kasniti, nego će morati i da menja izgled. Odbranjen park Borići, „Putevi Srbije“ popustili pod pritiskom EIB
VREME predviđeno za završetak petlje Petlovo brdo na Obilaznici oko Beograda samo što nije iscurilo, a radovi nisu odmakli dalje od početka. Građani Petlovog brda, nezadovoljni projektom kojim je predviđena i seča dela borove šume na obodu ovog beogradskog naselja, ne samo da su pomerili rok već su uspeli da nateraju neimare da urade novi projekat i promene izgled sporne petlje?!
Sukob građana i putara koji je pomerio rokove, mogao bi da bude rešen u subotu kada će „Putevi Srbije“ ponuditi kompromisno rešenje i javno predstaviti novi projekat ove saobraćajnice.
Preduzeće „Putevi Srbije“ je sredinom septembra prošle godine najavilo da će austrijska firma „Štrabag“, koja je izabrana za izvođača radova, za devet meseci pored Ibarske magistrale izgraditi petlje Orlovača i Petlovo brdo.
Originalnim planom predviđeno je da petlja Petlovo brdo ima pristupne saobraćajnice u svim pravcima, od kojih bi dve prilazne rampe bile direktno izgrađene na mestu parka Borići, što bi prouzrokovalo seču stabala.
Međutim, Udruženje građana se pobunilo protiv prvobitnog plana izgradnje petlje žaleći sa na uticaj na životnu sredinu. Posle intervencije Evropske investicione banke (EIB) koja finansira ceo projekat, započet je proces medijacije. Višemesečna borba žitelja ovog dela grada naterala je putare da odustanu od prvobitnog plana i da urade novi akcioni plan zaštite životne sredine i uticaja na socijalno okruženje.
šefica
14.05.2014. 18:39
Na slici se vidi srž problema. Uоčite 3 stvari: novu aktivnu i staru ugašenu trasu Ibarske i oko 1000 grobnih mesta na Orlovači. Ovo proširenje groblja gurnulo je Ibarsku od groblja (ka Avali) da se smeste dve "deteline" petlje Orlovača (ka Savi). Pomak groblja nalaže da se iskrivljena Ibarska ispravi kroz zaštitnu šumu Petlovo brdo tj. park Borići. Seča šume je kolateralna šteta a ne greška planera. Novoosvojena teritorija znači večni profit od rente za neprocenjivo vrednu zemlju uz Obilaznicu.
Dokle će Putevi Srbije bagatelisati izgradnju petlje Sremčica? Zar moramo, mi iz Sremčice, kada dolazimo sa Bubanj potoka ili sa Aerodroma da zaobilazimo 7km oko Zeleznika u oba slučaja, da bi došli kući? Jeste li vi iz Puteva Srbije potrošili novac namenjen, petlji Sremčica?
Ocel ista iz prve u ovoj Srbiji biti uradjeno od strane ovih (na) skolovanih strucnjaka?
Kada je puštena obilaznica oko Beograda, Sremčica je imala nekakav ulaz-izlaz na Obilaznicu, koji su vredni ljudi Beograd puta zatvorili. Dokazaše se da zatvore i ukinu, a ne da otvore. Ja samo pitam, gde su pare od petlje Sremčica? Ne bi me čudilo da je taj novac pokraden u isto vreme, kada su posle otvaranja pokrali rasvetnu opremu iz tunela. U čije dzepove je završio novac od kradje rasvete u tunelima? Da li vi iz Beograd puta znate nešto o tome?
@511 - Posle svečanog otvaranja tunela Lipak i Manoje, investitor je demontirao rasvetu u tunelima i odneo, a ogroma novac su podelili. Tuneli su godinama bili u mraku zbog ovog gangsteraja. Velja Ilić je jako dobro upućen u ove radnje. Osim, ovog lopovluka niko ga nije pitao, kako je mogao da napravi onu bruku od obilaznice Orlovača sa onim kozjim stazama i plastičnim preprekama?
Komentari (7)