Uvode se još dve linije BG voza

N. VUKIĆ

08. 05. 2014. u 21:47

Grade četiri stanice i nabavljaju nove kompozicije. Planirana izgradnja stajališta Kamendin, Altina, Sajam i Košutnjak

NAJBRŽIM i najkomfornijim prevozom u srpskoj prestonici - BG vozom, Beograđani će se od sledeće godine voziti na još jednoj liniji prema Resniku. Nadležne službe u Gradu, kao što su i najavile, nastavile su sa unapređenjem i širenjem gradske železničke mreže. Osim nove linije, predstoji produžetak postojeće od Batajnice do Ovčanskog sebeša, izgradnja još četiri stanice, kao i nabavka novih kompozicija.

U Direkciji za javni prevoz kažu da su radovi na izlazu iz "Prokopa" već počeli.

- Ekipe rade i na rekonstrukciji pruge prema Rakovici i Resniku - dodaju u Direkciji. - Izvesno je da će ovi radovi biti završeni do septembra sledeće godine.

Očekuje se da će do tada biti završena i rekonstrukcija pruge Pančevački most - Pančevo, što će omogućiti produžetak postojeće linije do Ovče.

U narednom periodu biće urađene i nove stanice, a prve su Kamendin i Altina za koje su projekti već urađeni. Sledeća planirana, koja treba da se radi na tom potezu je kod Sajma. U pitanju je nadzemna stanica za koju tek treba da se uradi projekat.

U planu je da stanica Kamendin bude završena za tri, Altina za osam, a Sajam za 15 meseci. Do tada će biti završena i ona u Košutnjaku. Pre nego što svi navedeni radovi budu završeni, Grad će nabaviti nove kompozicije, za početak tri, a potom i više.

DNEVNO PO 35.000 PUTNIKA
KADA je BG voz počeo da radi, na trasi od Novog Beograda do Pančevačkog mosta bilo je jedva 4.000 putnika, a kako tvrde u Direkciji, danas je to najbrži i najekonomičniji prevoz za čak 35.000 Beograđana, koji se dnevno prevezu od Batajnice do Pančevačkog mosta. Kvalitet usluge je isti i posle četiri godine: kašnjenje je devet sekundi, čime se ne može pohvaliti nijedan drugi vid prevoza u gradu.


NOVAC OD EVROPSKE BANKE
ZA realizaciju radova "Železnice Srbije" su potpisale ugovor sa Evropskom bankom za rekonstrukciju i razvoj. Samo za izgradnju dve putničke stanice, Kamendin i Altina, potrebno je oko dva miliona evra, a svi radovi izvodiće se uz redovno odvijanje postojećeg saobraćaja na ovom pravcu. Beograđane, na liniji Batajnica - Pančevački most, danas prevozi devet elektromotornih garnitura.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

DM

08.05.2014. 22:57

Bravo! Konačno pametne odluke o razvoju gradskog S-Bahna,takve sisteme imaju najveće evropske metropole,a infrastrukturu koju Beograd ima je u rangu velikih metro sistema a nije bilo iskorišćeno,sada se završetkom Prokopa i stanice Nbg i Sajam, i podzemne blizu hrama sv. Save možemo porediti sa Bečom,Minhenom,Parizom..sve ovo je falilo da se beogra konačno nazove metropolom.Nadamo se da grad umesto ultra sporih tramvaja,nastaviti da kupuje vozove koji su neuporedivo bolji za razvoj grada.

Aranđel

08.05.2014. 23:20

Koji li je to kriterijum za određivnje novih linija gradskog voza . Broj putnika i gustina autosaobraćaja , sigurno nije . Jer je Surčinski put već godinama najopterećeniji . I putevi do aerodroma su često zakrčeni . Prosto je neverovatno da će se lakše stizati do Sebeša nego do Surčina .

Karlo Polak

09.05.2014. 01:35

Ако је циљ да линија буде добро попуњена и успешна, возови за Ресник би морали ићи директно из Вуковог споменика. Губитак на преседању у Прокопу је 10 минута у односу на директну вожњу. Такође, сулудо је да линија не иде до Пазове и Панчева. Тачно је да буџет Београда не може покрити њихове трошкове, и зато је најједноставније до тих места увести нешто скупљу карту. Па ако нека од тих општина жели да субвенционише нек буде јефтиније, али никако да се прекида линија.

Srbistanac

09.05.2014. 11:37

@Karlo Polak - Ipak je ovde konkretno u pitanju BG voz, lokalne medjumesne linije treba da razmatraju Železnice Srbije. Ako Pančevo "nije našlo interes" za bolje povezivanje sa Beogradom onda kada je to nuđeno, zašto bi se Beograd cimao oko toga? Da li masa Beograđana radi i školuje se u Pančevu, ili obrnuto? Druga stvar, ono što bi Beovoz mogao kvalitetno da pokrije na medjumesnim linijama, minira se od autobuskog lobija. Autobusi ka Valjevu i Pančevu su prepuni, iako postoji pruga, nema dovoljno polazaka.

Gavra

09.05.2014. 08:25

Kada naprave stanicu Sajma , resice ogromne guzve u prevozu. Mogu onda slobodno da ukinu pola linija sa Palilule ka Sajmu.

Boban

09.05.2014. 11:14

A hoće li ta stanica da bude na sred mosta, s obzirom da pruga prema Prokopu ide iznad sajma? Kuda će vozovi da idu s obzirom da hoće da zatvore sadašnjugl.stanicu, a jedino iz te stanice pruga ide pored sajma.

Srbistanac

09.05.2014. 11:31

Koja će to linija da koristi stanice Sajam i Košutnjak? Neće valjda gradski voz da dovozi putnike iz Rakovice na Gl. stanicu, da dodatno optereti gradski prevoz? To prvo. Drugo, da li je onaj koji je smislio da "udene" Altinu i Kamendin na postojeću prugu ikada prošao tuda i video koliko je međustanično rastojanje Zemun - Zemun polje i Zemun polje - Batajnica? Na šta će da liči železnički saobraćaj na toj deonici? Jedina smislena nova linija bi bila Resnik -Rakovica -V.Spomenik -P.most.

Rada

09.05.2014. 12:50

Zasto Barajevo nema Bg voz. Sve je tu i pruga i stanica. Veliki broj ljudi putuje za Beograd i olaksao bi se zivot radnicima i ucenicima

anonimus

09.05.2014. 15:11

@Rada - gospodjo rado ni ripanj nema bg voz ima prugu ima stanicu,i odavde ima ljudi koji idu na posao i djaci koji idu u skolu

Beograski cvor

10.05.2014. 20:44

Dali ta gospoda imalo razmislja da poveze celokupni Beogradski cvor,kao Batajnica,Surcin,Ostruznica,Resnik ,Zeleznik ,Bgd .Ranzirna,Rakovica,a ne samo da taj Beo voz vozi od P... do G.zice,pa valjda i mi iz Obrenovca,Barica,Umke,Ostruznice,Zeleznika ,Sremcice smo deo gradskih opstina,i ne sluzimo da Beogradu samo placamo poreze i globu,upredite naselja sa leve strane save i nas sa desne strane save,pa mi ovamo zivimo kao u Somaliji,velika sramota za Beograd i opstine.