Izmeštanje luke i čak sedam autobuskih stanica
05. 05. 2014. u 08:11
Dr Nebojša Stefanović, direktor Urbanističkog zavoda Beograda, o planovima za prestonicu: Uz glavno stajalište u Bloku 42, terminali i u Zemunu, na Banovom brdu, kod Bogoslovije...
BEOGRAD će dobiti ne samo novu glavnu autobusku stanicu u Novom Beogradu, nego i još šest manjih terminala na obodima prestonice, a u planu je i izmeštanje Luke Beograd, u Pančevački rit ili na prostor oko Velikog Sela!
- Pored one glavne u Bloku 42, u planu je da se naprave manje autobuske stanice, sa dolaznim i odlaznim peronima na još šest lokacija - otkriva dr Nebojša Stefanović, direktor Urbanističkog zavoda Beograda. - One će rasteretiti prevoz, a građanima iz svih delova grada biće putovanje dostupnije nego da idu samo na jednu stanicu.
Nove autobuske stanice, prema ovom planu, nalaziće se u Zemunu kod novog mosta, na Trošarini, u Železniku, u Ustaničkoj ulici, kod Bogoslovije i na Banovom brdu.
Druga velika promena vezana je za Luku Beograd koja će ubuduće poslovati na manjoj površini od one koju trenutno ima. Tačnije, ostaće joj ono što sada koristi, dok će se prostor gde se nalaze prazni magacini i fabrike - tranformisati. U planu postoje i dve lokacije gde bi mogla da se izmesti Luka. Jedna je u Pančevačkom ritu, a druga u ritu Velikog Sela. Konačnu reč imaće republičke i gradske vlasti.
Veliki planovi vezani su i za nekadašnje fabričke gigante, kao što su IMT i IMR.
- Strateški je da se sve industrijske zone izmeste iz grada, kao i da se taj prostor transformiše za komercijalno-stambene sadržaje - jasan je Stefanović.
Urbanistički haos, nastao višedecenijskim nemarom, Urbanistički zavod Beograda od 2003. pokušava da "ispegla". Već narednih nekoliko mesci treba da bude usvojen Generalni urbanistički plan, u koji su uključene i sve opštine kroz planove detaljne regulacije.
Zakoni o planiranju i izgradnji, koji su doneseni 2003. i 2009. godine, postavili su nove standarde, kojima se čitav sistem morao prilagoditi. Žestokim radom, metar po metar, čitava površina Beograda je prošla kroz ruke stručnjaka iz ove institucije, koja je osnovana davne 1948. godine.
- Čitav jedan nov sistem urbanizma je urađen. Od 56.000 hektara građevinskog zemljišta, četvrtina ima urbanističke planove koji su na snazi. Druga četvrtina je u fazi izrade i biće gotova do kraja godine, dok kod treće postoji osnov za izdavanje građevinske dozvole kada se usvoji deset planova generalne regulacije - objašnjava Stefanović.

TUNEL ISPOD TOPČIDERSKOG BRDA
URBANISTIČKI zavod Beograda uveliko priprema planove detaljne regulacije za strateške projekte, kao što su severna i spoljna magistralna tangenta, koji se protežu od mosta Zemun - Borča do Pančevačkog puta.
- Radimo planove i za unutrašnji magistralni poluprsten, od Mosta na Adi, tunelom ispod Topčiderskog brda do Autokomande, pa urbanim jezgrom do Pančevačkog mosta - priča dr Nebojša Stefanović.

PRIVREDNA ZONA U BATAJNICI
U BLOKU 42 izgradiće se nova autobuska stanica, ali će se urediti i postojeća železnička stanica Novi Beograd. U toku je konkurs, a već u junu znaće se pobednik.
Zavod ima obiman posao i za intermodalni terminal koji će se nalaziti u Batajnici, na većoj površini. Tu je planirana privredna zona i strateški je bitno da se poveže zbog blizine dva auto-puta, dva aerodroma i železnice.
ZAVOD ZA PONOS
ZAVOD ima 142 zaposlena, od kojih su njih 111 visokoobrazovani stručnjaci.
- Naš osnovni zadatak je da štitimo javni interes grada, ali i izađemo u susret potrebama pravnih i fizičkih lica i omogućimo dobijanje lokacijskih dozvola - priča Stefanović, objašnjavajući da je Beograd doskoro imao 474 urbanistička plana, od kojih je predloženo da se 160 stavi van snage.
Pera
05.05.2014. 10:56
Sve je to lepo, medjutim, dosadila je vise ta upotreba buduceg vremena. Vecito je nesto u planu. Kazite jednom sta ste vec realizovali, pa da vam verujemo.
@Pera - nemojte da stavljate na banovo brdo jer nema gde jer su tu linije 531,532,533 i vranic,barajevo i 57,85,50,49,i 512 jer kad oni stignu nemoze da se udje u tramvaj.sram da vas bude
Ma sve go stručnjak, tako su dopustili legalizaciju pijace na Banjici koja je napravljena na parkingu, i zbog koje je život u soliterima postao košmar. Neko bi morao zbog toga da robija...
glava sve deblja, telo sve manje i tanje, prekinuće se i oba će nestati
Luku Beograd treba izmestiti u Luku Dunav kod Pančeva !... Pa, koji još grad ima dve rečne luke na samo desetak km.?!.. Sada kada se planira ubrzana gradnja drumsko-željezničkog mosta preko Dunava na Obilaznici oko Beograda, nema nikakve potrebe za drugom rečnom lukom. Pogledajte, nadležni, malo karte i mape o položaju tog budućeg mosta, pa možda dodjete do racionalčnog zaključka.
Komentari (7)